Myrkky Nuoli 14.01.2014 09:46:37 | |
---|
Jeszse: Hehjuum. Joskus aikanaan ostin EB:n kieliä, mut siinä vaiheessa ku kolmannen kerran uudessa setissä purkautu g-kieli siitä pallosta heti ku sen otti paketista, ja ylä-e katkes alle viikossa, lopetin niitten käyttämisen. Sitte varmaan viis-kuus vuotta myöhemmin ostin jonku eb-setin akkariin, ni kappas kehveliä ku g-kieli purkautu pallostaan ku otin sen paketista... Ei tommosta kyllä tapahu millään kielillä jos ei tee jotain väärin tai saa nippua viallisiä kieliä. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Laulava Kylätohtori 14.01.2014 09:46:47 (muokattu 14.01.2014 09:47:16) | |
---|
Jeszse: Hehjuum. Joskus aikanaan ostin EB:n kieliä, mut siinä vaiheessa ku kolmannen kerran uudessa setissä purkautu g-kieli siitä pallosta heti ku sen otti paketista, ja ylä-e katkes alle viikossa, lopetin niitten käyttämisen. Sitte varmaan viis-kuus vuotta myöhemmin ostin jonku eb-setin akkariin, ni kappas kehveliä ku g-kieli purkautu pallostaan ku otin sen paketista... Itse ostin 3 tai 4 pakettia EB:n kieliä ja joka paketista katkeili kieliä kuukauden sisällä enemmän kuin D'addarion kielistä viimeisen 10 vuoden aikana. Yhden paketin olisin vielä ymmärtänyt, mutta en sitä, että sama homma kaikissa ostamissani paketeissa. Eikä ole kitarasta kiinni, koska muilla merkeillä ei katkeile... Tämä tapahtui siis viime vuonna.. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jeszse 14.01.2014 09:49:37 | |
---|
Myrkky Nuoli: Ei tommosta kyllä tapahu millään kielillä jos ei tee jotain väärin tai saa nippua viallisiä kieliä. No miten voi saada samalta valmistajalta kolme settiä viallisia kieliä putkeen, ja useamman vuoden jälkeen sama juttu? D'addario ei oo vielä pettäny, en oo tainnu saada niiden kieliä ikinä poikki. |
Myrkky Nuoli 14.01.2014 09:56:05 | |
---|
Emmä tajua mitä te sohellatte. Ei mulla katkee kieliä millään kitaralla tai merkillä. EB:t itellä vakiintunu soittotuntuman ja saundin vuoksi ihavvaan. DR:iä tuli käytettyä aikasemmin, mutta ne oli vähän tyyriitä ja liian spagetin tuntusia. Dean Markleyt ja Daddaariot taas turhan jäykkiä omaan makuun. 18 pakettia kaapissa, pitää huvikseen vaihdella kun ei kerta katkikaan saa :) Jos tässä nyt ihan pokkana yritetään väittää, että markkinoilla on joku iso/arvostettu kielivalmistaja, jonka kielet nyt vaan katkeilee heti ensi kättelyssä kun ne vaan on semmosia niin kamoon.. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Jeszse 14.01.2014 09:56:45 | |
---|
Myrkky Nuoli: Jos tässä nyt ihan pokkana yritetään väittää, että markkinoilla on joku iso/arvostettu kielivalmistaja, jonka kielet nyt vaan katkeilee heti ensi kättelyssä kun ne vaan on semmosia niin kamoon.. No miten muuten sä ton selität? :D |
Krice 14.01.2014 10:01:25 | |
---|
Jeszse: No miten voi saada samalta valmistajalta kolme settiä viallisia kieliä putkeen, ja useamman vuoden jälkeen sama juttu? Kitarankielien valmistusprosessi olisi mielenkiintoinen aihe dokumentille. Tuo laadun vaihtelu saattaa hyvinkin olla eräkohtaista eli vaikka ostaisi useamman setin niin niissä kaikissa voi olla sama laatuvirhe. Joskus vaan sattuu se huono erä kohdalle. Esim. itse olen käyttänyt suurimmaksi osaksi EB:n kieliä eikä niissä ole ollut mitään vikaa. |
Myrkky Nuoli 14.01.2014 10:01:41 | |
---|
Jeszse: No miten muuten sä ton selität? :D Ihan höpön löpöllä aattelin kuitata sen kummempia funtsimatta Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Laulava Kylätohtori 14.01.2014 10:02:33 (muokattu 14.01.2014 10:03:37) | |
---|
Myrkky Nuoli: Jos tässä nyt ihan pokkana yritetään väittää, että markkinoilla on joku iso/arvostettu kielivalmistaja, jonka kielet nyt vaan katkeilee heti ensi kättelyssä kun ne vaan on semmosia niin kamoon.. Itse kerroin vain omista kokemuksista. Eli ostin 4 pakettia näitä: Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottom 10-52 Ja joka paketista katkeili kieliä (eivät olleen aina samoja kieliä). Tiedä sitten, mikä selittää, mutta maku meni EB:stä lopullisesti... En siis väitä, että kaikki EB:n kielisetit ovat paskaa, mutta jos itsellä on 4/4 pakettia susia, niin ---> ei jatkoon... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Myrkky Nuoli 14.01.2014 10:09:53 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse kerroin vain omista kokemuksista. Eli ostin 4 pakettia näitä: Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottom 10-52 Ja joka paketista katkeili kieliä (eivät olleen aina samoja kieliä). Tiedä sitten, mikä selittää, mutta maku meni EB:stä lopullisesti... En siis väitä, että kaikki EB:n kielisetit ovat paskaa, mutta jos itsellä on 4/4 pakettia susia, niin ---> ei jatkoon... Joo, enemmänkin Jesselle suuntasin tuon provosoivamman tyylin johdosta. Ihan hyvät syythän teillä on vaihtaa kielimerkkiä, emmäkään napsumisen jälkeen jatkais käyttämistä. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Laulava Kylätohtori: En siis väitä, että kaikki EB:n kielisetit ovat paskaa, mutta jos itsellä on 4/4 pakettia susia, niin ---> ei jatkoon... Kun kielet on kuitenkin metallia niin niiden valmistuksessa voi mennä monikin asia pieleen eräkohtaisesti. Sen vuoksi useampi setti voi olla virheellinen, eikä sen laadun varmaan tarvitse kovin paljon heitellä että kielet katkeaa helpommin. |
Muovinen 14.01.2014 11:28:35 | |
---|
Ite käytän kans Ernie Balleja, enkä ole saanut yhtään poikki vaikka hakkaan plekulla aika kovaa. Edellinen kieli tainnut mennä poikki viimeksi jollain keikalla ja silloin käytössä varmaankin Skulls. Vaihdan kieliä kohtuullisella aikavälillä, mutta vähemmän soitetuissa kepeissä ne saattaa viihtyä vuodenkin. Keikkakepissä setti vaihtuu varmaan 3-4 krt vuodessa, mutta onhan niitä keikkojakin nyt ollu ihan liian vähän :P |
dr_solo666 14.01.2014 11:41:04 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse kerroin vain omista kokemuksista. Eli ostin 4 pakettia näitä: En siis väitä, että kaikki EB:n kielisetit ovat paskaa, mutta jos itsellä on 4/4 pakettia susia, niin ---> ei jatkoon... Mulla ja bändikaverilla on samanlaisia kokomuksia juurikin EB:n kielistä. Bendatessa pallo lensi huutin tuuttiin jo kielenvaihtopäivänä. Käytin 10v Dean Markleyn MTHB -settiä eikä niissä ollut mitään ongelmaa. Kyllähän ne ajansaatossa saattoivat katketa, mutta yleensä tuli vaihdettua jo ennen. Harmi vaan että MTHB:ia ei enää saa. Nyt tilattiin testimielessä Webstringsejä. Saas nähdä miten toimivat. http://webstrings.com/ "When you are a guitar player, you must tweak" -Paul Gilbert |
mattim 14.01.2014 11:48:43 | |
---|
dr_solo666: Mulla ja bändikaverilla on samanlaisia kokomuksia juurikin EB:n kielistä. Bendatessa pallo lensi huutin tuuttiin jo kielenvaihtopäivänä. Käytin 10v Dean Markleyn MTHB -settiä eikä niissä ollut mitään ongelmaa. Kyllähän ne ajansaatossa saattoivat katketa, mutta yleensä tuli vaihdettua jo ennen. Harmi vaan että MTHB:ia ei enää saa. Nyt tilattiin testimielessä Webstringsejä. Saas nähdä miten toimivat. http://webstrings.com/ Pari vuotta olen noita testaillut D'addarion rinnalla, hyvin ajavat asiansa. . |
Jeszse 14.01.2014 11:56:59 | |
---|
Myrkky Nuoli: Joo, enemmänkin Jesselle suuntasin tuon provosoivamman tyylin johdosta. Hoho.   |
kekkuliheikki 14.01.2014 12:01:05 | |
---|
Mulla ainakin Ernie Ballit paloi loppuun saman tien. Viikon paasta oli kun Van Halenilla. En allekirjoita. |
Juusojuu 14.01.2014 18:16:25 | |
---|
No voi hitsin pimpulat! Mien ole ikinä saanu EB:n kieliä poikki vaikka en hirmu ahkerasti vaihakkaan. Ne uuet EB:n koboltit tuntuu olevan pitkäikäsempiä mutta ääni ei välttämättä ihan kaikkia miellytä ku on melko kirkas ja löylyä löytyy vähän eri tavalla kun normi nikkeli ym. kielistä. Suosittelen kuitenki kokeilemaan varsinki jos soittelee raskaampaa musiikkia. |
Wradlin 14.01.2014 21:22:04 (muokattu 14.01.2014 21:22:14) | |
---|
Kyllähän ne jotain vuoden kestää. Uusien kielten soundi ja tuntuma on sieltä missä aurinko ei paista edes kaamoksen verran. "Wradlin knows everything about biting balls off from reindeers. He is also very good friend of Santa Claus, famous finnish character Joulupukki." -Kailis |
sickboy 14.01.2014 21:29:17 | |
---|
Heh, mä just valitsen Ernie Ballit sen takia et ne on D'Addarion ohella ainoat mitkä ei mulla katkeile niin usein. Slinky 10-46-seteillä menen yleensä. |
kookosjanne 15.01.2014 05:10:37 | |
---|
Itsellä tulee kielet vaihdettua about kerran viikossa, joskus useamminkin. Kielinä vaihtelee D'addariot, Ernie Ballit tai mitä nyt saa vaan halvalla. Muutamassa viimeisessä Ernie Ballin setissä olen huomannut erittäin nopeaa loppuunkulumista ja huonosointisuutta jo ihan ensimmäisenä päivänä. D'addariot yleensä perusvarmat. Meikä kyllä tykkää tosi paljon tuoreiden kielien saundista ja kädetkin hikoavat ihan kohtuuttomia määriä. Ja onhan se semmonen kiva juttu aina kun on uudet kielet :) |
Ikosaedri 15.01.2014 15:44:36 | |
---|
Pändin hajottua vaihoin daddarioista noihin euron harleybenttoneihin, joita varasettinä oli treeniksellä. Tuntuvat olevan heti siinä kunnossa, mitä edellisetkin olivat ja pysyvät semmoisena, kelpaa mulle, ainahan toi erilailla soi =). Sitten kun aktivoituu taas, voisi ostaa oikeita kieliä. Reilun vuoden tuntuu mullakin pysyvän näillä soitoilla, prkl syntetisaattorit lisäävät kitarankielten kestoa =D |