Aihe: Kitaran kielistä
1 2 3 4
skebab
21.10.2008 10:56:08
Enpä tiedä minäkään yhtään mestaa kotomaasta. T-kaupasta oon tilannu. Ja lordofthestrings.com toimii myös mutta tarvii muistaakseni luottokortin tai PayPalin.

Kiitoksia. Jostain syystä tuo T-kauppa ei tullut haulla esiin (toisin kuin normaalisti aina ensimmäisenä jos jotain kitara-aiheista tuotetta hakee...!)
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
azlag
13.01.2014 09:08:18
Onpas antiikkinen thread, mutta koska aina kielistä googletellessani tämä tulee esiin niin elvytetään.

Eli, itse olen käyttänyt hyväksi toteamaani keinoa kielten iän pitkittämiseen. Tarvitaan jokin nukkaamaton rätti (esim. GHS Fast Fret:in mukana tuleva ok, jonkin aikaa), Sinolia ja CRC:tä. Kieliä kannattaa vähän löyhdyttää koska aina ei tiedä millä aineella otelauta on käsitelty eikä sen pintaa monikaan halua saada kulutetun näköiseksi (Sinol ainakin saattaa liuottaa, ei kaikkea mutta melkein kaikkea).

Sitten, yllätys yllätys, kastellaan rätistä pieni osa sinolilla ja kierretään se kielen ympäri. Tämän jälkeen hinkutellaan ja pyöritellään ja vedellään edestakaisin, eestä ja takkaa, kunnes ei ainakaan tunnu minkäänlaista vastusta ja sitten vielä vähän lisää. Tämän jälkeen samanlainen käsittely CRC:llä. Eli rättiin tavaraa ja hinkuttelua. Annetaan vaikuttaa jonkin aikaa, vaikka yön yli, ja tähän mennessä jokaisessa kielisetissä mihin olen käyttänyt on tapahtunut soinnissa parannusta. Toisissa vähemmän, toiset soivat paremmin kuin uudet. Parantaa myös soitettavuutta.

Tosin, en ole mihinkään kovin erikoisiin kieliin koskaan edes kokeillut kun köyhä olen. Joten en todellakaan osaa sanoa millainen kemiallinen reaktio syntyisi jos yrittäisi tuota vaikka platinoituihin hopeasäikeisiin. Järkeä saa käyttää jos tätä huvittaa kokeilla.
McNulty
13.01.2014 10:29:37 (muokattu 13.01.2014 10:31:15)
Grugi: Mitähän mahtaa otelauta tykätä Sinolista ja CRC:stä?? Jotenkin tulee vaan fiilis että omaan kitaraan en tota kikkaa uskaltaisi kokeilla. Eihän sitä varmaan kauheasti otelautaan pääse mutta silti. Hankkii kieliä isosti kerralla jollon setille tulee hintaa jokunen euro niin voipi vaihtaa uuden setin aina kun siltä tuntuu.

Samaa mieltä. Kielet ovat kulutustavaraa ja äkkiä menee "kikkakolmosiin" aikaa ja rahaa enempi mitä parin euron, tai vaikka viiden, kielisettiin.
Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä.
pappasfin
13.01.2014 10:38:32
Hmm.. ei ole käsittelemätön vaahtera otelauta miksikään mennyt kun sitä on Sinolilla puhdistanut.

Sinolilla puhdistan sen 1-2 kertaa vuodessa isomman puhdistuksen yhteydessä.

Sinolia käytän ihan sen takia kun vartavasten kysyin eräältä kitarateknikolta/myyjältä mitä voi käyttää käsittelemättömän vaahteraotelaudan putsaamiseen (kyseinen mies käsittelee näitä skittoja ammatikseen) jote uskallan edelleen käyttää sinolia (mutta siis käsittelemättömän vaahteraotelaudan/kaulan putsaamiseen). Öljyä en tuohon käytä kun sitä ei ole hyvä tuohon käyttää.

Muuhun skittahommaan en tuota ole käyttänyt ja kieletkin puhdistan pelkällä pehmeällä rätillä soittamisen jälkeen siten että aina pyyhin päältä ja muutaman kerran viikossa myös alta kielet.

Eben ja ruusupuuuotelauta sitten puhdistetaan kaupasta ostetulla Dunlopin Fretboard cleanerilla ja isommassa putsauksessa sitten myös öljytään Dunlopin lemonoililla (joskus tullu käytettyä mysö norm. tav. ruokaöljyäkin).

Ja käytettävien aineiden suhteen tietysti määrät on maltillisia eikä niillä lutrata vaan sopivasti sipastaan :D
PappaSFin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)