Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pieni vinkki efektien ym. alustaksi
1
ppcw
08.01.2014 13:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kosketinkioskissa pikkumikseri ja vaihteleva määrä erilaisia efektejä. Olen tähän asti pitänyt niitä missä sattuu, eli aina tuurilla keikkapaikalla on ollut joku tuoli joka tähän tarkoitukseen on sopinut. Se on kuitenkin usein epäkäytännöllistä esim. korkean selkänojan ja tuolin sopimattoman muodon takia. Nyt pistin tilaukseen pedaalilaudan ja rupesin samalla oikein kunnolla pohtimaan missä sitä kannattaisi pitää. No ei ainakaan lattialla. Päädyin tällaiseen ratkaisuun:
 
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00263987/
 
Ostin noita kaksi kappaletta per treenikämppä hienon punaisena. Yksittäisenähän tuo on horjuva mutta kaksin kappalein ja painoa päällä oikein tukeva. Kestävyydeltään nyt ei varmaan ikuinen, mutta riippuu paljon siitä miten roudaa. Korkeus 35 cm oli itselle todella optimaalinen, koska soitan lähinnä istualtaan. Näköyhteys on sopivasti suora kiipparien alle ja säätö on luontevaa. Joku 60-70 senttiä korkea tuolihan alkaa jo tehdä konfliktia kiippareiden kanssa, ja tilaa on aina liian vähän.
 
Seisaaltaan soittavillehan nämä nyt sitten eivät niin kätevällä korkeudella ole. Niin ja hinta oli alle kympin kappale jonkun erikoistarjouksen ansiosta. Tämä ei ole maksettu mainos. Kiitos ja anteeksi
 
T: Mustakorppi
 
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
18is9
08.01.2014 13:23:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minullakin on efektit ihan missä sattuu. Jos mukana on Hammondi, niin sen päällä, jos ei, niin sitten ne ovat siellä minne sattuvat mahtumaan. Ongelmaksi muodostuu se, että osaa efektien namiskoista pitäisi päästä ruuvailemaan kesken soittamisenkin. Itse olen suunnitellut että tekisin pitkän efektilaudan, jonka päälle mahtuisi esim Mopho KB ja sen virerelle sitten efektejä, ja pitäisin tätä lautaa sitten kiipparitelineessä kuten pitäisin normaalikokoista viisioktaavista kosketinsoitinta. En vain ole vielä saanut aikaiseksi...
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Leikari
08.01.2014 14:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Itse olen suunnitellut että tekisin pitkän efektilaudan, jonka päälle mahtuisi esim Mopho KB ja sen virerelle sitten efektejä, ja pitäisin tätä lautaa sitten kiipparitelineessä kuten pitäisin normaalikokoista viisioktaavista kosketinsoitinta. En vain ole vielä saanut aikaiseksi...
 
Olen joskus kuljettanut mukana sivulla pidettävänä kevyttä/halpaa x-telinettä, jonka päällä liimapuuhyllylevy ja efektit siinä. Saman hyllylevyn voi pistää myös 2-tasoisessa telineessä ylemmäksi, jos vain yksi syna mukana etc.. Levyn maalasin jollain tummalla maalinpurkinjämällä silmäänpistämättömäksi. Efektit ovat olleet siinä omalla painollaan, mutta velcrot yms. tietysti mahdollisia tarpeen mukaan - kitaristien pedal-box -keskusteluista voi niihin perehtyä.
 
Exhausted
08.01.2014 14:53:12 (muokattu 08.01.2014 14:54:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Minullakin on efektit ihan missä sattuu. Jos mukana on Hammondi, niin sen päällä, jos ei, niin sitten ne ovat siellä minne sattuvat mahtumaan. Ongelmaksi muodostuu se, että osaa efektien namiskoista pitäisi päästä ruuvailemaan kesken soittamisenkin. Itse olen suunnitellut että tekisin pitkän efektilaudan, jonka päälle mahtuisi esim Mopho KB ja sen virerelle sitten efektejä, ja pitäisin tätä lautaa sitten kiipparitelineessä kuten pitäisin normaalikokoista viisioktaavista kosketinsoitinta. En vain ole vielä saanut aikaiseksi...
 
Mulla on joskus ollut 73-koskettimisen kiipparin kova keissi X-ständin päällä, ja siinä Mopho Keyboard ja efektit, joskus myös läppäri.
 
EDIT: hyiss miten alkoi oksettaa uudissanojen määrä: kiippari, keissi, ständi, läppäri
ppcw
08.01.2014 15:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä nyt päädyin tilaamaan helsinkiläisestä liikkeestä alumiinisen Rockbagin 40*60-senttisen casen. Se ei liene käyttöiältään niin ikuinen kuin "Transit Case"-tyyliin tehdyt laudat mutta hankinta oli kätevä hoitaa näin. Saan sinne sopimaan toisaalta pikkumikserin, joka on DI-kiipparien käyttöön, ja toisaalta Hammondien perään tulevat vehkeet eli ring modulator, putkisärö ja nyt perjantaina kokeiluun tuleva Boss NS-2-häiriönvaimentaja (urut pitävät aikamoista hurinaa ja pauketta). Voi olla että multiefekti ei mahdu mukaan mutta sitä voin pitää velcrolla jonkun kiipparin päällä, kätevämpi säätää lennosta. Eli tila on kyllä aika rajallinen tuollaisessa casessa. Vastapainona tuonkokoinen case on kuin luotu noiden Ikean jakkaroiden päälle. Näin pääsee vähemmällä piuhojen vetämisellä, tosin sähköt pitää sitten kytkeä melkeinpä kaikkiin erikseen. Bossin pedaalin ja Ring Thingin saisi samaan virtalähteeseen mutta jälkimmäinen on siinä maineessa että aiheuttaa häiriötä muulla kuin erikseen olevalla virtalähteellä. Mikseriä ja urkusäröä on turha toivoakaan saavansa yleismuuntajan perään, niissä on erityiset virtaliittimensä. Pitää varmaan toimia jotenkin niin että pitää muuntajat aina liitettynä lyhyeen jatkoroikkaan, jota roudaa mukana, ja keikkaa edeltävässä kiihkeässä ja pimeässä tunnelmassa sitten yrittää liittää muuntajien johdot laitteisiin. Eli käsin säätöä on edelleen kosolti, mutta onpa nyt nuo laitteet valmiiksi paikoillaan.
 
T. Mustakorppi
 
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
ppcw
13.01.2014 09:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla Omissa kuvissa on nyt ratkaisusta kaksi kuvaa. Aika sotkuisen näköinen tuli asennuksesta, mutta sain kuin sainkin virtalähteet mukaan pedaalilautaan. Niiden johdot ovat todellakin turhan pitkät, mutta näillä mennään nyt, erittäin kätevää kun tarvitsee vain yksi roikan virtapiuha kiinnittää. Miksihän en keksinyt tätä aiemmin!
 
T. Mustakorppi
 
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
Janus
13.01.2014 09:59:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ppcw: Tuolla Omissa kuvissa on nyt ratkaisusta kaksi kuvaa. Aika sotkuisen näköinen tuli asennuksesta, mutta sain kuin sainkin virtalähteet mukaan pedaalilautaan. Niiden johdot ovat todellakin turhan pitkät, mutta näillä mennään nyt, erittäin kätevää kun tarvitsee vain yksi roikan virtapiuha kiinnittää. Miksihän en keksinyt tätä aiemmin!
 
Shocker - pedaalilautaan kiinnitettiin pedaaleja, katso kuvat!
 
HK
16.01.2014 05:14:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Shocker - pedaalilautaan kiinnitettiin pedaaleja, katso kuvat!
 
Ei perskuta taas se sustain-pedaali from HELL!
 
;)
 
Peltikorva puupäässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «