Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tietokoneen kautta kitara tuhnu, vahvarin kautta ei?
1 2
Stargazers
12.01.2014 08:44:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen kysmys heräsi tänään enkä löytänyt pikaisesti vastausta. Elikkäs itselläni on käytössä Ibanezin SZ-320 ja Voxin VT-15. Tietokoneena toimii Macbook Pro, audiointerfacena on Focusrite Scarlett 2i2. Kitaravahvistinmallinnussoftina käytin Logicin mukana tulevia sekä koetin myöskin Amplitube Metallia joka myös löytyy.
 
Ongelma on tämä: Kun pistän kitaran kiinni tietokoneeseen Audio Interfacen kautta ja vedän efektit tietokoneelta, kitaran soundi on aivan kamala, nuhjuinen ja tuhnu etenkin alapäästä - yläpääsoundit on kivat omaan korvaan mutta alapäät puuroutuvat ja erottelu heikkenee niin epäselväksi että ei siitä enää saa iloa soittaessa. Ajattelin toki että vika on skebassa. Noh, kaivelin tänä aamuna sitten tuon Voxin VT-15:n esiin kaapista ja ajattelin testata paraneeko yhtään erottelu sillä tai soundi yleisesti.
 
Ero on kuin yöllä ja päivällä - Voxin kautta vingutellessa skebaa soundissa on boolssia ihan eri tavalla ja soundi ei ole lähellekään niin tukkoinen tai tunkkainen.
 
Tästä riemastuneena päätin tulla kysymään typeriä: Miksi näin on? Miksi kitara kuulostaa selvästi paremmalta, erottelukykyisemmältä ja ei-niin-tunkkaiselta kun vingutan sitä suoraan vahvarista, mutta sama kitara samalla piuhalla audio interafacen ja kitaramallinnussoftien kautta usealla eri presetillä testattuna on aivan kamalaa kuraa josta ei saanut kuin pahan mielen? Mikä on "heikoin lenkki" tietokoneen kautta soittaessa?
 
Kunhan saan aikaiseksi, pitänee testata vielä samaa Audio Interfacea iPadin kanssa ja katsoa parantaako soundia jos vedän Amplitube for iPadin tai JamUpin kautta, näkee ainakin että onko vika mallinnussoftissa tai Logicissa vai jossain ihan muualla.
 
Jos joku osaa yksinkertaisesti selittää mikä voi olla syynä (muu kuin soittajan oma kuvitelma) niin kiitollisena kuulisin!
 
http://arasanen.bandcamp.com/ | http://painlessdestiny.bandcamp.com
Myrkky Nuoli
12.01.2014 10:44:05 (muokattu 12.01.2014 10:44:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo tähän mennessä vielä kuullu muutakun tuhnuisia tietokoneviritelmiä. Eiköhän se vika oo siinä itse interfacessa, mallinnuksissa ja kajareissa joista se tulee ulos.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
hallu
12.01.2014 11:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko sanoa, että itse olen huomannut myös, että Logicin kitaramallinnukset on ai pyllystä. Käytän iMac loppuvuoden 2008 tjsp. ja M-audio fastrackpro äänikorttia ja kitaran olen kokeillut yhdistää äänikorttiin sekä suoraan että putkimikkietusen kautta ja kuunteluna olen käyttänyt kolmea eri kaiuttimia joista viimeiset on lähikenttämonitorit sekä kaksia korvakuulokkeita ja tuhnulta kuulostaa tosiaan. Lisäksi Logicissa ei soudi juuri muutu vaikka kitaran mikkiä vaihtaisi. Olen päätynyt siihen että Logicin vahvistinmallinnukset ovat vain huonoja. Ei esimerkiksi Line6 jm4:n mallinnukset niin surkeilta kuulostaneet, vaikka omat pulmansa niissäkin oli.
 
Niin että johtuisikohan se niistä malleista kuitenkin?
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
blues guitar
12.01.2014 11:13:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinasin jo ehdottaa digi vs. analog....mutta sullahan taitaa tuo Voxikin olla digi?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
zedder
12.01.2014 11:23:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma budjettiluokan laitteistoni toimii mielestäni aika hyvin:
 
Kitara>Marshall MG30DFX>Behringer Xenyx QX1002USB(johon liitetty kuulokkeet)>PC.
 
Mikserin säädöillä voi kivasti muokata kitaran soundia, ja äänitykset onnistuvat melko kohtuullisesti myös.
 
Joskus testailin myös tietokoneen mallinnusohjelmia, mutta tuntuu jotenkin mukavammalta pyöritellä ihan oikeita potikoita soundeja hakiessaan.
 
Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää.
Krice
12.01.2014 11:56:08 (muokattu 12.01.2014 11:58:21)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stargazers: mutta sama kitara samalla piuhalla audio interafacen ja kitaramallinnussoftien kautta usealla eri presetillä testattuna on aivan kamalaa
 
Yksi mahdollisuus on useampi A/D-konversio signaaliketjussa ja takaisin, se ei välttämättä ainakaan paranna soundia. Varsinkin jos on erilaiset bittiasetukset. Suoraan mallintavalla soittaessa ei ole kuin se yksi D/A-konversio digitaalisesta mallinnuksesta varsinaiseksi ääneksi analogiselle kaiuttimelle. Ylipäätään mitä enemmän tavaraa on signaaliketjussa sitä huonommaksi se tuppaa muuttumaan, sama koskee myös analogisia vekottimia.
 
Toinen mikä tulee mieleen on se, että ketjussa on kaksi kaiutinmallinnusta (tai yksi mallinnus+oikea kaiutin (joka luonnollisesti ei tarvitse mallinnusta)).
 
askomiko
12.01.2014 13:13:45 (muokattu 12.01.2014 13:35:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkään laitteen normaali linjatulo ei sovi kitaralle, pitää olla korkean impedanssin tulo jotta soundi ei mene ihan lapasen tumpuksi. Lähes kaikissa äänikorteissa on joku kytkin jolla tämä hoituu, "high-Z tai instrument input" tms nimityksellä.
 
E: Ja onhan se näköjään Scarletissakin joten ei johdu siis tästä. Eli käyttämäsi plugarit ei vaan osaa.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
kojones
12.01.2014 14:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Minkään laitteen normaali linjatulo ei sovi kitaralle, pitää olla korkean impedanssin tulo jotta soundi ei mene ihan lapasen tumpuksi. Lähes kaikissa äänikorteissa on joku kytkin jolla tämä hoituu, "high-Z tai instrument input" tms nimityksellä.
 
E: Ja onhan se näköjään Scarletissakin joten ei johdu siis tästä.

 
Mutta onko se Hi-Z käytössä?
 
Grugi
12.01.2014 14:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Pakko sanoa, että itse olen huomannut myös, että Logicin kitaramallinnukset on ai pyllystä. Käytän iMac loppuvuoden 2008 tjsp. ja M-audio fastrackpro äänikorttia ja kitaran olen kokeillut yhdistää äänikorttiin sekä suoraan että putkimikkietusen kautta ja kuunteluna olen käyttänyt kolmea eri kaiuttimia joista viimeiset on lähikenttämonitorit sekä kaksia korvakuulokkeita ja tuhnulta kuulostaa tosiaan. Lisäksi Logicissa ei soudi juuri muutu vaikka kitaran mikkiä vaihtaisi. Olen päätynyt siihen että Logicin vahvistinmallinnukset ovat vain huonoja. Ei esimerkiksi Line6 jm4:n mallinnukset niin surkeilta kuulostaneet, vaikka omat pulmansa niissäkin oli.
 
Niin että johtuisikohan se niistä malleista kuitenkin?

 
Mä en kyllä sanois niitä mallinnuksia niinkään huonoiksi, kyllä mä ainakin saan ihan kelvollista soundia Logicista ulos 11R intarfacena (bypass) ja KRK RoKit monitoreina. Mulla ainakin vaikuttaa mikkien valinta soundiin aika lailla samalla tavalla kun normaalilla vaffarillakin.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Stargazers
12.01.2014 15:04:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista!
 
Tuo Voxin VT15 kai on jonkinsorttinen putkivahvari? "VOX Valve Reactor circuit that uses a 12AX7 to produce real tube power amp sound." ja "The VOX Valve Reactor circuit is the key factor that separates the Valvetronix series from other modeling amps. The 100% analog original power amp circuit actually has the same power amp circuit as a full-tube amp, using a 12AX7 miniature triode to reproduce a distinctive tube amp sound unattainable by digital technology.", mene tiedä sitten.
 
Kuuntelin tosiaan luurien kautta, soitan yleensä aina luurien kautta himassa ollessa joten eron huomaa aika helposti.
 
Scarlettissa tosiaan valittuna on instrumenttimoodi, ei linatasoinen. En tiedä tai muista oliko eilen kumpi, tänään testasin kumpaakin eikä kumpikaan antanut mieluisaa soundia - kuitenkin selvästi parempi oli kun valitsee sen instrumenttitason eikä linjatasoa, tulee vielä nuhjummaksi. Myös jos on unohtunut direct monitoring lisäksi päälle antaa se lisää mutaa ääneen. Kuitenkin vaikka pistää kaikki asetukset interfacesta kohdalleen on ääni siltikin onneton. Jotenkin sieluton.
 
Aiemmin tosiaan pidin itsekin Logicin mallinnuksia hyvinä, samoin Amplitubea mutta en tiedä mitä on tapahtunut, onko audiolaitteistoni muuttunut vai olenko vain tullut nirsommaksi mutta nykyään ei mitenkään tunnu saavan mielyttävää ääntä. Mystistä, alkanut kamar***ailu ilmeisesti itsellänikin :D
 
Typerä kysymys loppuun liittyen putkinuppeihin; jos hommaa joskus putkinupin (olettaen että löydän omaa korvaa miellyttävän) niin eikös sen soundin pitäisi tulla kuulokeliitännästä/line-outista ihan yhtä hyvän kuuloisena kuin mitä kaiuttimelle menevä? Eli mietin sen takia kun tilaa vie ihan kiitettävästi nuo kombot ja kuitenkin vain kotona soittelen niin riittäisi pelkkä nuppi (käsittääkseni?), eli eikös ne toimi että laitan vain skeban siihen kiinni -> soittelemaan luurit päässä, jos haluan äänittää soittoa en pistä luureihin vaan pistän Audio Interfaceen?
 
http://arasanen.bandcamp.com/ | http://painlessdestiny.bandcamp.com
Grugi
12.01.2014 15:09:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stargazers: Kiitos vastauksista!
 
Typerä kysymys loppuun liittyen putkinuppeihin; jos hommaa joskus putkinupin (olettaen että löydän omaa korvaa miellyttävän) niin eikös sen soundin pitäisi tulla kuulokeliitännästä/line-outista ihan yhtä hyvän kuuloisena kuin mitä kaiuttimelle menevä? Eli mietin sen takia kun tilaa vie ihan kiitettävästi nuo kombot ja kuitenkin vain kotona soittelen niin riittäisi pelkkä nuppi (käsittääkseni?), eli eikös ne toimi että laitan vain skeban siihen kiinni -> soittelemaan luurit päässä, jos haluan äänittää soittoa en pistä luureihin vaan pistän Audio Interfaceen?

 
Ei tule emuloidusta yhtä hyvänä kun kaappien kautta mutta jos emuloitu soundi miellytää niin sillonhan sillä ei ole mitään väliä.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Arkka
12.01.2014 16:10:38 (muokattu 12.01.2014 16:17:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stargazers: Tuo Voxin VT15 kai on jonkinsorttinen putkivahvari? "VOX Valve Reactor circuit that uses a 12AX7 to produce real tube power amp sound."
 
Onhan siinä tuo etuasteputki, mutta useimmiten putkivahvarilla viitataan vahvariin, jossa nimenomaan pääteaste toimii putkilla, eli isot putket hohkaa ja the putkivahvarisaundi tulee juuri siitä. Toi "real tube power amp sound" lienee vähän subjektiivinen käsite, vaikka ainahan ne on lähempänä ja lähempänä.
 
Putkinupeissa kuulokeliitäntään ei saundi mene pääteasteen kautta (ellei sitten ole joku keinokuormaviritys tms), eli sikäli menee putkivahvari hukkaan kuulokkeilla. Eikä se kuulokkeilla ehkä muutenkaan ole niin hifistelyä. Iso osa kitarasaundista tulee juurikin kaiuttimesta, se on sellasta sirinää siihen asti. Kuulokesoittoon en siis ostaisi putkinuppia, ellet sitten välillä soita aina kaapillakin.
 
Jos hommaat putkinupin niin tarkista tarviiko kaiutinlähdössä olla silti kuorma (dummy load) kun soitat kaapitta.
 
sustain65
12.01.2014 16:29:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kannattaa huomioida että ne kuulokkeet vaikuttaa todella paljon sitten siihen kitarasoundiin kuulokesoitossa. Itselläni on parit erilaiset kuulokkeet. Toisilla niistä soundi on suorastaan surkea ja käyttökelvoton (vaikka niiden normaali musantoisto onkin hyvä) ja toisilla kitarasoundi on taasen vallan kelpo.
 
hallu
12.01.2014 16:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Mä en kyllä sanois niitä mallinnuksia niinkään huonoiksi, kyllä mä ainakin saan ihan kelvollista soundia Logicista ulos 11R intarfacena (bypass) ja KRK RoKit monitoreina. Mulla ainakin vaikuttaa mikkien valinta soundiin aika lailla samalla tavalla kun normaalilla vaffarillakin.
 
Siinä tapauksessa vika täytyy olla mun äänikortissa tai sitten en osaa vain säätää. Tuolla maihinnousussa noista sooloskaba vedoista se ensimmäinen (olisiko ollut rootskaba 304 tai 305, on vedetty juurikin logikin mallilla). Se mikkiasennon kuulumiseen vaikutta kyllä sekin minkä vahvistinmallin valitsee, mutta selkeästi ne mallit eroaa oikeasta vahvistimesta tuntumaltaan ja se alapään tumppuuntuminen on jotakin mitä en ole vain osannut säätää pois.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
WanhaWetäjä
12.01.2014 17:27:02 (muokattu 12.01.2014 17:29:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Pakko sanoa, että itse olen huomannut myös, että Logicin kitaramallinnukset on ai pyllystä.
Riippuu mitä niillä tekee ja mitä hakee. Mulla on lukuisia talleuksia ko vehkeillä tehtynä, eli Apogee Duet 2 ja Logic 9:n kitaraplugari+muut efektit, kitarana joko Strato, Yamaha Pacifica tai Yamaha SG 2000, ihan kelpo lopputuloksen noilla saa JOS osaa/viitsii säätää ja tietää mitä hakee.
Yhtälailla presetit ovat perseestä lähes missä vaan mallintavassa, itellä on POD HD 500x, siinä on jo muuutama presetti mitä nyt periaatteessa vois käyttää vaikka keikalla mutta suuri osa on ihan täyttä p..kaa.
Alapäät noissa mallinnuksissa on pääsääntösesti niin korostuneet että monasti niitä saa pudottaa pirusti tai leikata eq:lla. Mutta joo...JOS haetaan jotain "mörköhevi" säröä niin niitä ei ehkä Logicin plugareista löydy, PODista kylläkin.
 
Käytän iMac loppuvuoden 2008 tjsp. ja M-audio fastrackpro äänikorttia ja kitaran olen kokeillut yhdistää äänikorttiin sekä suoraan että putkimikkietusen kautta ja kuunteluna olen käyttänyt kolmea eri kaiuttimia joista viimeiset on lähikenttämonitorit sekä kaksia korvakuulokkeita ja tuhnulta kuulostaa tosiaan.
Miehessä siis vika ...;-)
 
Lisäksi Logicissa ei soudi juuri muutu vaikka kitaran mikkiä vaihtaisi.
Uskallan olla eri mieltä, mun Yamaha SG:llä se on helppo todeta kun siinä on yksi/kaksikelaisuus valittavissa molemmissa mikeissä.
 
Olen päätynyt siihen että Logicin vahvistinmallinnukset ovat vain huonoja.
Suuri osa, kyllä, itse käytän lähes pelkästään yhtä ja samaa, oliko se nyt British Boutigue joko clean, roso tai särö, siihen sitten reverbia ja
delayta, yleensä. No joo, esmes tässä on taas joku ihan eri osasto ja ihan ok soundit tostakin lähtee https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/Logic-mallinnukset.tiff
http://maihinnousu.net/s/16320
 
Ei esimerkiksi Line6 jm4:n mallinnukset niin surkeilta kuulostaneet, vaikka omat pulmansa niissäkin oli.
Pulmansa noissa on aina ja säätää saa.
 
Niin että johtuisikohan se niistä malleista kuitenkin?
Kun ei tiedä mitä kysyjä tarkkaan ottaen hakee ja mitä soittaa niin paha sanoa, epäilen kuitenkin että syytä on vähän kaikessa, lähtien käyttäjästä. Ja onhan se tietenkin ihan eri tuutata vahvarista lujaa kuin jostain kukkapurkeista hiljaa...MUTTA nuo ovat 2 eri maailmaa eli siinä mielessä ihan turha vertailla.
 
hallu
12.01.2014 20:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Riippuu mitä niillä tekee ja mitä hakee. Mulla on lukuisia talleuksia ko vehkeillä tehtynä, eli Apogee Duet 2 ja Logic 9:n kitaraplugari+muut efektit, kitarana joko Strato, Yamaha Pacifica tai Yamaha SG 2000, ihan kelpo lopputuloksen noilla saa JOS osaa/viitsii säätää ja tietää mitä hakee.
Yhtälailla presetit ovat perseestä lähes missä vaan mallintavassa, itellä on POD HD 500x, siinä on jo muuutama presetti mitä nyt periaatteessa vois käyttää vaikka keikalla mutta suuri osa on ihan täyttä p..kaa.
Alapäät noissa mallinnuksissa on pääsääntösesti niin korostuneet että monasti niitä saa pudottaa pirusti tai leikata eq:lla. Mutta joo...JOS haetaan jotain "mörköhevi" säröä niin niitä ei ehkä Logicin plugareista löydy, PODista kylläkin.
 
Miehessä siis vika ...;-)
 
Uskallan olla eri mieltä, mun Yamaha SG:llä se on helppo todeta kun siinä on yksi/kaksikelaisuus valittavissa molemmissa mikeissä.
 
Suuri osa, kyllä, itse käytän lähes pelkästään yhtä ja samaa, oliko se nyt British Boutigue joko clean, roso tai särö, siihen sitten reverbia ja
delayta, yleensä. No joo, esmes tässä on taas joku ihan eri osasto ja ihan ok soundit tostakin lähtee https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/Logic-mallinnukset.tiff
http://maihinnousu.net/s/16320
 
Pulmansa noissa on aina ja säätää saa.
 
Kun ei tiedä mitä kysyjä tarkkaan ottaen hakee ja mitä soittaa niin paha sanoa, epäilen kuitenkin että syytä on vähän kaikessa, lähtien käyttäjästä. Ja onhan se tietenkin ihan eri tuutata vahvarista lujaa kuin jostain kukkapurkeista hiljaa...MUTTA nuo ovat 2 eri maailmaa eli siinä mielessä ihan turha vertailla.

 
Niin no lienet oikeassa. Jos ihan aikuisten oikeasti asiaa miettii, niin aika harvoin välineissä on vikaa vaan lähes aina käyttäjä ei vain ole osannut löytää välineensä mahdollisuuksia ja hyödyntää niitä. Ei pidä keskittyä siihen mitä välineellä ei voi tehdä, vaan siihen mitä sillä voi tehdä:-D.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Rg505bk
12.01.2014 20:49:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritä tällä:
 
http://www.scuffhamamps.com/
 
Demolla voi leikkiä pari viikkoa ilmaiseksi...
 
Vladi
12.01.2014 21:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä tulikin jo juttua äänikortin Hi-Z-nappulasta. Itse olen ainakin saanut aivan kelpo soundeja Logic 9 Pro:sta. Tässä yksi esimerkki:
 
http://maihinnousu.net/s/18229
 
Les Paul-tyyppinen kitara Edirol UA-25EX-korttiin, Logicista vahvari- ja kaappimallinnus, vähän kompuraa ja delayta ja siinäpä se. Ei tuo toki mikään maailman paras soundi ole ja soittodynamiikka on olematonta, mutta moneen juttuun Logicista saa loihdittua käyttökelpoista ääntä.
Stargazers
13.01.2014 08:16:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista! On hyvinkin mahdollista että en vain osaa saada kitarasoundista hyvää koneen kautta joka voi aiheuttaa tämän fiiliksen että kitarasoundia ei hyvää saa tietokoneella (mitä luultavamminkin vika siis käyttäjässä). Olen aina tottunut vetämään kerta preseteillä ja jos ne on tuhnut niin sitten se on tuhnu.
 
Pitää testata tuota plugaria mikä ketjussa tuli vastaan. Jos sekään ei ole hyvä suoraan niin pitää alkaa kuluttamaan aikaa siihen että alan täysillä säätämään soundia omaan korvaan mieluisaksi. Tulisipahan samalla treenattua ja opeteltua sitäkin.
 
"Täydellisen kitarasoundin metsästys" alkakoon :)
 
http://arasanen.bandcamp.com/ | http://painlessdestiny.bandcamp.com
FensonGibder
13.01.2014 10:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stargazers: Tällainen kysmys heräsi tänään enkä löytänyt pikaisesti vastausta. Elikkäs itselläni on käytössä Ibanezin SZ-320 ja Voxin VT-15. Tietokoneena toimii Macbook Pro, audiointerfacena on Focusrite Scarlett 2i2. Kitaravahvistinmallinnussoftina käytin Logicin mukana tulevia sekä koetin myöskin Amplitube Metallia joka myös löytyy.
 
Ongelma on tämä: Kun pistän kitaran kiinni tietokoneeseen Audio Interfacen kautta ja vedän efektit tietokoneelta, kitaran soundi on aivan kamala, nuhjuinen ja tuhnu etenkin alapäästä - yläpääsoundit on kivat omaan korvaan mutta alapäät puuroutuvat ja erottelu heikkenee niin epäselväksi että ei siitä enää saa iloa soittaessa. Ajattelin toki että vika on skebassa. Noh, kaivelin tänä aamuna sitten tuon Voxin VT-15:n esiin kaapista ja ajattelin testata paraneeko yhtään erottelu sillä tai soundi yleisesti.
 
Ero on kuin yöllä ja päivällä - Voxin kautta vingutellessa skebaa soundissa on boolssia ihan eri tavalla ja soundi ei ole lähellekään niin tukkoinen tai tunkkainen.
 
Tästä riemastuneena päätin tulla kysymään typeriä: Miksi näin on? Miksi kitara kuulostaa selvästi paremmalta, erottelukykyisemmältä ja ei-niin-tunkkaiselta kun vingutan sitä suoraan vahvarista, mutta sama kitara samalla piuhalla audio interafacen ja kitaramallinnussoftien kautta usealla eri presetillä testattuna on aivan kamalaa kuraa josta ei saanut kuin pahan mielen? Mikä on "heikoin lenkki" tietokoneen kautta soittaessa?
 
Kunhan saan aikaiseksi, pitänee testata vielä samaa Audio Interfacea iPadin kanssa ja katsoa parantaako soundia jos vedän Amplitube for iPadin tai JamUpin kautta, näkee ainakin että onko vika mallinnussoftissa tai Logicissa vai jossain ihan muualla.
 
Jos joku osaa yksinkertaisesti selittää mikä voi olla syynä (muu kuin soittajan oma kuvitelma) niin kiitollisena kuulisin!

 
Minkä kautta tietokoneelta tuleva ääni tulee? Kuulokkeet, vai vietkö vahvarille? Jos vahvarille, niin onhan vahvari kliinillä? Entä miten johdotus tietokoneelta eteenpäin menee?
 
Riffi, nyt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «