Gabe 09.01.2014 23:44:48 | |
---|
Muovinen: Ei yhtikäs mikään! Häh...? :D |
Sarko 10.01.2014 01:06:39 (muokattu 10.01.2014 01:07:06) | |
---|
Sarko: Kokeilin toissapäivänä Zvexin Box Of Rockia omien kamojen kera, signaalitiellä oli: El Cabronita -> Pitchblack -> Box Of Rock -> Zombie Klone -> BJIII. Voi muna että kuulosti hyvältä. Klonesta clean boostia ja pientä reunarosoa, sitä sitten potkaisin Box Of Rockilla. Murea, paksu ja just oikealla tavalla tumma, hivenen Marshallinen särö ilmestyi, olin myyty. Voisin kuvitella että makiat Fugazi/Mogwai/90's altsu-henkiset räyhät irtoaisivat jos säätäisi soittotatsia, BOR:ää ja vahvistinta enemmän. Seuraavien bänditreenien jälkeen sitten lisää tuntemuksia! Jatkoa! Bänditreeneissä kävi sitten klassinen: soundi, joka yksin soitettaessa kuulosti kuiskauksilta jumalten huulilta, meinasi hukkua omaan tummuuteensa. Onneksi pedaaleissa yleensä on tone-potikka, tätä vääntämällä ongelma luonnollisesti parani. Lämmin suositteluni tämän luonteikkaan OD/boosti-splitin puolesta, boost-puoli on myös varsin hunajainen. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Juzpe 10.01.2014 02:53:26 | |
---|
Erikoista... mä lupasin muusikoiden.netin foorumilla tarjota bissee, mutta kukaan ei tarttunu tarjoukseen. Kai tää on sitä nykyaikaa... tangomiehet vetää kaksin käsin viinaa ja ajaa autoo samaan aikaan ja rokkikitaristit viilaa silmämuna kovana soundia seuraavalle omakustanteelle... "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa |
the-Antero 10.01.2014 07:35:02 | |
---|
Juzpe: Erikoista... mä lupasin muusikoiden.netin foorumilla tarjota bissee, mutta kukaan ei tarttunu tarjoukseen. Kai tää on sitä nykyaikaa... tangomiehet vetää kaksin käsin viinaa ja ajaa autoo samaan aikaan ja rokkikitaristit viilaa silmämuna kovana soundia seuraavalle omakustanteelle... Normaalia arkipäivää kamarunqjen keskuudessa... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
elon arska 10.01.2014 07:44:48 (muokattu 10.01.2014 07:55:16) | |
---|
Juzpe: Erikoista... mä lupasin muusikoiden.netin foorumilla tarjota bissee, mutta kukaan ei tarttunu tarjoukseen. Kai tää on sitä nykyaikaa... tangomiehet vetää kaksin käsin viinaa ja ajaa autoo samaan aikaan ja rokkikitaristit viilaa silmämuna kovana soundia seuraavalle omakustanteelle... Kyllä, humppakitaristin ongelma on se, käykö soittamassa sen hääkeikan, josta saa 200 euroa näppiin, voxilla vai fenderillä ja nauraen ryyppää ne rahat. Rokkijätkän ongelma on se, ettei siitä kolmen bändin illan lipputuloista, noin 200 euron verokorttikeikasta jää bändiä kohden, puhumattakaan soittajaa kohden, tuopilliseenkaan rahaa. Tai voi sen bissen ostaa, mutta sitten joutuu mennä kotimatkan pummilla ratikalla (jos enää siihen aikaan liikkuu) niin pitkälle kun mahdollista ja loput kävellä sinne itä-pakilaan. Tästä voi nokkela päätellä kumpaa kiinnostaa halpisputkimarsuaan tai bugeraa viilata säröpurkeilla. Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas. |
Muovinen 10.01.2014 07:53:01 | |
---|
Gabe: Häh...? :D Ois pitäny käyttää sitä sarkasmi-fonttia :D Aevan ehana spedu se siis on ja lunasti odotukset jotka siihen kohdistin. Ei todellakaan sellaisen pedaali jolla on vielä koko perussoundi hakusessa, mutta jos hakee vain sitä viimeistä silausta soundiin niin sitten. Toimii loistavasti esim fuzzin perässä terävöittämään ja selkeyttämään soundia, mid-scooppia paikkaileen. Ja tuntuu että ton voi nakata ketjussa melkein mihin vain. Lisäksi aivan törkeän hyvän näkönen purnukka! |
BigPapa 10.01.2014 09:12:48 (muokattu 10.01.2014 09:15:03) | |
---|
|
LesPaul70 11.01.2014 15:42:15 | |
---|
Kun tässä nyt muuhun elämiseen kuuluvat pakolliset hankinnat rupeavat olemaan vaihteeksi hoidossa, niin eikös Kaasun Henki ala taas nostamaan inhaa päätään... Eli jotain lisäystä säröpoljinosastolle pitäisi taas katsastaa. Itse asiassa montakin kiinnostavaa mahdollisuutta ollut jo tovin mielessä ja monin verroin tullut esiin tää Taustaa: Vahvistinosasto Mesaa, Mark/Rectifier-kalustolla mennään. Säröpolkimia vaihtelen pedaalilautaan sen mukaan, mikä vahvari mukana roudauksessa ja mikä on päivän fiilis. Tällä hetkellä siinä vuorottelee kaksi pedaalia joukosta, johon kuuluvat Wampler Triple Wreck, Wampler Plextortion ja 3 AMT:n pedaalia. Millaisia pedaaleja haussa: - Periaatteessa enemmänkin "amp-in-the-box"-tyylistä, joka tarjoaisi vaihtoehtoisia särösoundeja Mesan omille kuin OD-osastoa (Mesan soundi toimii kyllä hyvin sellaisenaan). Sekä tietysti kuulostaisi vahvarimaiselta. - Lähinnä kaksi päätyyppiä jotka kiinnostavat: 1) "Marshall-in-a-box"-tyyliset purkit eli klassista brittisoundia (särön määrä luokkaa Plexi ja siitä ylöspäin), koska tuollaiseen Mesa ei ikinä aivan uskottavasti taivu. Ja kokonaisen Marshall-nupin lisääminen roudaussettiin ei ole vaihtoehto. 2) vaihtoehtoiset high gain -särösoundit vaihteluksi Mesan omille - Tarkoitus kytkeä vahvarin eteen ja pitäisi soundata hyvältä nimenomaan bändivolalla. (Esim. AMT:t kuulostavat paremmalta pikkuvolalla, bändivolalla vähän muoviselta.) - Käytännön syistä saisivat toimia 9 (tai 12) voltin jännitteellä muuntajasta, olla suht pienikokoisia, ja mieluiten TPB (tai vastaava) pedaalien vaihtelun helpottamiseksi. Tällaisia on jo parhaillaan harkinnassa: - Ne Bognerin kolme, joita ei tarvinne listata erikseen. Sininen loota iskisi aika hyvin tuolle "Marshall-in-a-box"-sektorille, ja ne kaksi muuta vaihtoehtoisiksi high gain -soundeiksi. Ongelma vain on että en osaa päättää minkä näistä kolmesta mieluiten haluaisin. Kaikki kolme olisi vähän overkill. Sininen ja Über ehkä sitten? (Myös vähän isokokoisia ovat, vain yksi mahtuu kerralla lautaan.) - Lisää Wamplereita tietysti. Pinnacle ja Plexi-Drive kiinnostavat edelleen, vaikka Plextortion onkin jo, ehkä myös SLOstortion erilaisuudellaan, ja ehkä vielä jokunen muukin... No sitten tällä palstalla ja muuallakin on tullut vastaan vielä sellaisia kiinnostavia tapauksia kuin X-Otic BB Plus, OKKO Diablo, OKKO Dominator, Suhr Riot, VHT Drive ja vaikka mitä muuta. Auttakaa nyt miestä mäessä! Enhän minä kaikkia maailman erilaisia purkkeja voi hankkia vaikka mieli tekisi. Jos vain muutama pitäisi valita, mitkä pedaalit tarjoaisivat eniten erilaisuutta nykyiseen soundikattaukseen? Entä mitkä vangitsevat Marsun sielun parhaiten? Mitä itse ostaisitte? Laatua jo soundia haen ensisijaisesti, hintalappu on toissijainen juttu ainakin tässä vaiheessa. |
thunderrocks 11.01.2014 19:24:33 (muokattu 11.01.2014 19:25:44) | |
---|
"Marshall-in-a-box"-sektorille... Kokeile Rockett Animal. Mulla on pyörinyt jos jonkinlaista putiikkimiinaa jaloissa mutta marsumaisuudessa ei tolle ole löytyny voittajaa toistaiseksi. Zvex BOR on hyvä, Pinnacle:kin mulla kävi mutta liikaa säätöjä ja turhan paljon gainia oman tarpeesen. Animal toimii vaikka ihan puhtaaseen kanavaan mutta itse olen käyttänyt boostaaman vanhaa 1987 ja 2204 JMP:tä. Animal ei juurikaan kompressoi säröä mutta sen saa sillä pikku switchillä tarpeen vaatiessa kirskumaan ihan mallikkaasti. Soundillisesti tää liikkuu käsittääkseni samoilla hoodeilla ku noi Plextortionit ja Plexidrivet. Itse kuumottaisi kokeilla vielä tuo Rocketin Flex Drive. |
telecustom 11.01.2014 23:51:10 | |
---|
Auttakaa nyt miestä mäessä! Enhän minä kaikkia maailman erilaisia purkkeja voi hankkia vaikka mieli tekisi. Jos vain muutama pitäisi valita, mitkä pedaalit tarjoaisivat eniten erilaisuutta nykyiseen soundikattaukseen? Entä mitkä vangitsevat Marsun sielun parhaiten? Mitä itse ostaisitte? Laatua jo soundia haen ensisijaisesti, hintalappu on toissijainen juttu ainakin tässä vaiheessa. Zvex Distortron löytyy laudasta, ja se on kyllä hyvä. Muokkausnappeja löytyy BOR:kia Enemmän ja ainakin voxilla ja fenderillä on toiminut. |
telecustom: Zvex Distortron löytyy laudasta, ja se on kyllä hyvä. Muokkausnappeja löytyy BOR:kia Enemmän ja ainakin voxilla ja fenderillä on toiminut. Distortron on kyllä hyvä. JTM-45 täysillä, sillä tavalla pedaaliherra itse mainostaa tätä. Voin myydä omani, jotenki en sitä enää tarvi kun on tuo Marshall ;) |
the-Antero 12.01.2014 10:15:43 | |
---|
telecustom: Zvex Distortron löytyy laudasta, ja se on kyllä hyvä. Muokkausnappeja löytyy BOR:kia Enemmän ja ainakin voxilla ja fenderillä on toiminut. Periaatteessa joo ja periaatteessa ei :D tosin en ole varma kun en Distortronia ole kokeillut. Molemmissahan on Drive, Tone ja Volume. Distortronissa on pieni mini switchi nimellä Gain Lo/Hi jos Hi asento on hieman boostattu versio. Vaikuttaa melko samalta kuin BOR SHO puoli paitsi että BOR:issa saat säädettyä sitä boostia portaattomasti. Eli jäljelle jäävä ero olisi tuo subs kytkin joka on asennossa 3 BOR ja asennot 1 ja 2 taas ovat vähemmän bassokkaita. Mene ja tiedä. Box of Rockiin itse päädyin noista koska siinä on myös erikseen SHO puoli Borin lisäksi :) bassoa voi aina vähentää vahvistimesta :D No, mitä voi sanoa muuta, hemmetin hyvä. Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
kekkuliheikki 12.01.2014 10:47:47 | |
---|
Paassyt viikonlopun aikana testailemaan Okko Diabloa. Ei ole turhaan kehuttu pedaali. Loistavia low-gain soundeja lahtee. Suhteellisen helppo tweakata vaikka onkin monta namikkaa. En allekirjoita. |
kimurantti1 12.01.2014 10:55:02 (muokattu 12.01.2014 10:55:44) | |
---|
kekkuliheikki: Paassyt viikonlopun aikana testailemaan Okko Diabloa. Ei ole turhaan kehuttu pedaali. Loistavia low-gain soundeja lahtee. Suhteellisen helppo tweakata vaikka onkin monta namikkaa. Oranssi käsin maalattu Diablo boostilla on meikäläisen toinen ns. go-to isosärö, Carl Martin 1ch Plexitone on toinen. Ero noissa on, että Plexitone on skuupattu ja okko ei ihan niin paljon. Okko toimii Fenkkujen kanssa, Plexitone Marsujen kanssa. Aina tarvii rukoilla, ettei vuokra/lainabacklinessa ole Voxin AC30, koska sen kanssa ei toimii mikään iso särö. Mun mielestä tietenkin. "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
zmb 12.01.2014 12:24:22 | |
---|
Marshall higain maailmaan: Lovepedalin purple plexin higain versio. Ei valmisteta enää. - |
antnis 12.01.2014 12:47:27 | |
---|
Tilasin mielijohteesta iibeistä Zed Zendrive-kloonin. Mimmoinenkohan lienee, aika näyttää. |
LesPaul70 12.01.2014 14:41:53 | |
---|
Ei hemmetti jätkät, mä pyysin vinkkejä että voisin vähän rajata tuota kaasutusta edes pariin parhaaseen/eniten erilaiseen säröpurkkivaihtoehtoon. Ja sen sijaan tutkittavien/kiinnostavien purkkien listahan on tässä vain kasvanut! Kiitos kuitenkin hyvistä ehdotuksista. :) |
the-Antero 12.01.2014 14:45:22 | |
---|
LesPaul70: Ei hemmetti jätkät, mä pyysin vinkkejä että voisin vähän rajata tuota kaasutusta edes pariin parhaaseen/eniten erilaiseen säröpurkkivaihtoehtoon. Ja sen sijaan tutkittavien/kiinnostavien purkkien listahan on tässä vain kasvanut! Kiitos kuitenkin hyvistä ehdotuksista. :) Keskustelua siis parhaimmillaan :D mutta hei, mä sanon että Z.Vex Box of Rock kandee tyypata. ;) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Gabe 12.01.2014 15:13:12 | |
---|
LesPaul70: Ei hemmetti jätkät, mä pyysin vinkkejä että voisin vähän rajata tuota kaasutusta edes pariin parhaaseen/eniten erilaiseen säröpurkkivaihtoehtoon. Ja sen sijaan tutkittavien/kiinnostavien purkkien listahan on tässä vain kasvanut! Kiitos kuitenkin hyvistä ehdotuksista. :) Näinhän tässä yleensä käy. :D Oma Uni Vibe kaasutus lista piteni kahdella kun pyysin apua rajaamiseen. |
juki 12.01.2014 15:42:15 | |
---|
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |