Jii-Gee 09.01.2014 12:48:02 | |
---|
kekkuliheikki: On se kylla hyva. Aina kun kayn saatajahemmoja moikkaamassa niin sita raplaan. Alkaapas liikaa kehuko. Joudun ottamaan sen pois ja strato-GAS paattyy. Mitä lukee lavassa, onko tarkka malli tiedossa ? Onko siitä kuvia ? |
kekkuliheikki 09.01.2014 12:59:48 | |
---|
Jii-Gee: Mitä lukee lavassa, onko tarkka malli tiedossa ? Onko siitä kuvia ? Ei mitaan kuvia. Roikkuu siella. Ma selvitan viikonloppuna. En allekirjoita. |
Jii-Gee 09.01.2014 13:56:52 | |
---|
kekkuliheikki: Ei mitaan kuvia. Roikkuu siella. Ma selvitan viikonloppuna. Eli ostat sen pois vkonloppuna.. (!??). |
nikovirtala 09.01.2014 14:22:39 (muokattu 09.01.2014 14:22:55) | |
---|
tonhat: Mutta palatakseni asiaan, hommasin jouluaikaan Tokain blazing fire telen torilta. Enpä moiseen ollut ennen törmännyt ja nyt kun muutamissa reeneissä soitellut niin on erittäin hyvä peli. Mukava soittoinen ja mikit hyvät. Historiaa näiden osalta en oikein löytänyt, lienee 80-90 luvun tuotteita. Hyvä ostos! Mulla on ollut kanssa yksi Tokai Blazing Fire Telecaster, jonka historiaa yritin selvittää. Menestys oli heikkoa, mutta kitara itse hemmetin hyvä. Jostain käsittämättömästä syystä tuokin tuli myytyä .. Alla linkki Tokai Forumin threadiin, jossa kitaran historiaa yritetään hahmottaa. http://www.tokaiforum.com/viewtopic … 9146b6da96960b340b2949e8be701#25036 |
Gabe 09.01.2014 14:25:55 (muokattu 09.01.2014 14:27:41) | |
---|
AngieRainbow: Nahkapöksyt on nykyään katsos jo niin laaja käsite :) Tämä tuli Musik Produktivesta ja siellä oli joka kitaralle oma tuotesivu ja painot jo valmiiksi ilmoitettu. Esim. tämä mötkäle painaa 4,52 kg http://www.musik-produktiv.com/gibs … aul-slash-rosso-corsa-10070619.html Jostain syystä Vermillion on joka paikassa halvempi, vaikka sen pitäisi olla samanlainen eri värillä: http://www.musik-produktiv.com/gibson-les-paul-slash-vermillion.html Eiköhän se Topsoundin kitarakin satkun halvemmalla lähde, kun uhkaa Saksasta ostaa ja lyö rahat tiskiin. 4,2 kg ei oo mitenkään paha LP:lle. Toisaalta käytetty Stankku ja siihen Duncanin Slash mikit, niin se on siinä. Niin joo... saattaahan siellä Saksassa olla muitakin liikkeitä kuin Thomann. :D Mielenkiintoinen kauppa, pitääpäs laittaa kirjanmerkkeihin. Kaikki meni ilmeisesti sujuvasti kun sieltä ostit? Yhdelle kitaralle saattaisi olla vielä paikka, pitää pohtia olisiko se sitten Strato vai Les Paul... Hynkel: Olen alkanut viimein hoksata sen, ettei se kallis kitara välttämättä olekaan se itselle paras. Kauan se kesti ja paljon se vaati, eivätkä Les Paulitkaan tietenkään millään muotoa halpoja ole, mutta eivät ne mitään Custom Shopiakaan hätistele hinnoiltaan. Sekä Fenderiltä että Gibsonilta kävi CS:ää kokeiltavana, vähän boutique-stratoa jne. mutta jokin niistä kaikista puuttui vaikka olivatkin fantastisia soittimia. Vanhoja totuuksiahan nämä ovat, eikä varmasti kenellekään mitään shokkikamaa, mutta niin se vain taitaa olla, ettei hintalappu sitä soittoa yhtään paremmaksi tee, kun ei se ole tae edes soittimien paremmuudesta. Minulla on ollut vähän samanlainen kokemus. Tuo minun Fender Japan '62 Telecaster Custom on ehdottomasti yksi inspiroivimmista ja puhuttelevimmista kitaroista mitä on vastaan tullut. Se tuli mikkirumban, satulan- ja sähköjen uusimisen jälkeen maksamaan uutena vain vähän reilun 1000€, eli varsin kohtuullisesti sähkökitarasta. Olen tässä hiljalleen luopunut ajatuksesta saada parasta hinta-laatusuhdetta ja päivitellyt kalustoa laadukkammaksi, eli ostanut aina sellaista minkä olen kokenut minulle parhaimmaksi hintalappuun liiemmin tuijottelematta. Ajatuksena olikin ostaa myös parempi Telecaster tuon '62 Customin tilalle. Torilta ostettuna ja ystäviltä lainaan on käynyt ehdolla kaikenlaisia Telecastereita aina kotimaisesta käsityöstä vähän laadukkaampiin amerikkalaisiin saakka mutta mikään niistä ei vain sitten vetänyt vertoja tuolle '62 Customille, enkä kuitenkaan viitsi ostaa kitaraa vain leveämmän hintalapunkaan tähden. En tiedä mikä taika tuossa yksilössä on, jotenkin se vain tuntuu omiin käsiin ja tarpeisiin ihan täydelliseltä. Onpa tuota muutama muukin testannut ja kehunut, että ei tämä varmaan ihan täysin korvien välissä ole. Ensi kuussa pitäisi valmistua tuon toisen Telecaster projektini. Korpi Instrumentsin Petri valmisti siihen puuosat viimeisen päälle ja paikallinen Resonoi hoitaa sähköt viimeisen päälle... odotan mielenkiinnolla että miltä se sitten tuntuu tuohon '62 Customiin verrattua. Nämä kaksi ovat kuitenkin sen verran erilaisia mikrofoneiltaan ja kytkennöiltään että tulee varmasti käyttöä kummallekin. Mutta ei se tosiaan aina katso hintalappua miten joku soitin uppoaa. :) E. Niin ja kaverilla on käytettynä alle 500e ostettu Tokai Stratocaster joka on myös todella laadukas ja mukava soittaa. |
kekkuliheikki 09.01.2014 14:26:42 | |
---|
Jii-Gee: Eli ostat sen pois vkonloppuna.. (!??). Ei saatana... Tai ei sita koskaan tieda. Se kaula kuumottelee pahasti. Vois painaa kunnon bluesia viikonlopun. Tallamikki siina vahan sukkaa. Mutta sen saa vaihtoon. Siina kitarassa on vaan sita jotain. Kai se on sitten mojoa. En allekirjoita. |
tonhat 09.01.2014 14:30:21 | |
---|
wirtala: Hyvä ostos! Mulla on ollut kanssa yksi Tokai Blazing Fire Telecaster, jonka historiaa yritin selvittää. Menestys oli heikkoa, mutta kitara itse hemmetin hyvä. Jostain käsittämättömästä syystä tuokin tuli myytyä .. Alla linkki Tokai Forumin threadiin, jossa kitaran historiaa yritetään hahmottaa. http://www.tokaiforum.com/viewtopic … 9146b6da96960b340b2949e8be701#25036 Juu, olen erittäin tyytyväinen! Kiitokset linkistä! Täytyy käydä tutustumassa. Minun versiossa straton mikitys. Mikit taisivat olla Duncanin ja Kent Armstrongin käsialaa. Rockn Roll aint noise pollution |
AngieRainbow 09.01.2014 14:38:29 | |
---|
Gabe: Niin joo... saattaahan siellä Saksassa olla muitakin liikkeitä kuin Thomann. :D Mielenkiintoinen kauppa, pitääpäs laittaa kirjanmerkkeihin. Kaikki meni ilmeisesti sujuvasti kun sieltä ostit? Joo. Kitaraosastolta vastasivat asiallisesti kyselyihin ja kaikki kävi mukavasti. Olen aiemminkin ostanut tuolta ainakin pari pedaalia. Musik Produktiv ei ole mikään uusi kauppa vaan ollut kait jo pari vuosikymmentä olemassa, eli eiköhän se ihan luotettava pitäisi olla. Samat palautusoikeudet kuin Thomannilla, eli voi laittaa kitaran takaisin, jos ei miellytä, mutta postimaksut tulee itselle. Musik Produktivesta löytyy varmasti haulla keskusteluita myös tältä palstalta. Jos arvokkaammat soittimet kiinnostaa, niin hyvä maku jäi Gregor Hildenistä, jolta ostin sen -84 335:den. Eli Saksalaisista kaupoista voisin suositella myös tätä: http://www.gregorhilden.de/guitars-and-amps-for-sale-int.html What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
kekkuliheikki 09.01.2014 14:48:21 (muokattu 09.01.2014 14:49:04) | |
---|
Tai mita sita leikkimaan. Ostan John Cruzin Masterbuild 62 Relic Straton. Se lahtisi vaivaisella 4400 eurolla. :) En allekirjoita. |
Jii-Gee 09.01.2014 16:45:26 | |
---|
kekkuliheikki: Ei saatana... Tai ei sita koskaan tieda. Se kaula kuumottelee pahasti. Vois painaa kunnon bluesia viikonlopun. Tallamikki siina vahan sukkaa. Mutta sen saa vaihtoon. Siina kitarassa on vaan sita jotain. Kai se on sitten mojoa. Missä noin-unkefäär hintaluokassa tämä olisi kaupan (?). |
kekkuliheikki 09.01.2014 16:48:30 | |
---|
Jii-Gee: Missä noin-unkefäär hintaluokassa tämä olisi kaupan (?). Emma tieda kun se on mun kitarahuoltajan veljen keppi. Roikkuu siella pajan seinalla. Se 'saattaisi' olla myynnissa kuulemma. Tama suuri mysteerio selviaa lauantaina. Tai huomenna illalla jos on saanut mun kepakon kuosiin. En allekirjoita. |
Tuli hankittua Pharaoh fuzz ja TC Electronicin Polytune Mini Noir. E. Ja vielä lisää Evidencen SIS-kaapeleita ja Stagetrix Wah fastener. Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti. |
komero 09.01.2014 18:41:24 | |
---|
Fuchs Lucky Seven -nuppi ja Fuchs 112 (mini) -kaappi lähti tänään matkalle pohjoiseen. Tuntui, että pitää olla joku pieni ja helposti roudattava äänentoistojärjestelmä kitaralle. Tuo on Mk I eli yksikanavainen malli. Eli mahdollisimman yksinkertainen ja lyhyt signaalitie. |
Räbbänä 10.01.2014 16:56:09 | |
---|
Minä vahingossa Avid Eleven Rack. Onko tämä paha? Hiukan yllättävä päähänpisto kesken pahimpien PRS ja Musari-kaasujen. Ja pahoitteluni AKWM:lle. Oli juurikin se kuumottelemasi yksilö. ;__; ↑↑↓↓←→←→BA |
hjukke 10.01.2014 17:01:16 | |
---|
Shredator: Tuli hankittua Pharaoh fuzz ja TC Electronicin Polytune Mini Noir. Loistoboksi tuo Pharaoh! Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria. |
Jucciz 10.01.2014 17:06:08 | |
---|
Räbbänä: Ja pahoitteluni AKWM:lle. Oli juurikin se kuumottelemasi yksilö. ;__; Mitä välii? Viikon päästä torilla. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
komero 10.01.2014 18:49:54 | |
---|
komero: Fuchs Lucky Seven -nuppi ja Fuchs 112 (mini) -kaappi lähti tänään matkalle pohjoiseen. Tuntui, että pitää olla joku pieni ja helposti roudattava äänentoistojärjestelmä kitaralle. Tuo on Mk I eli yksikanavainen malli. Eli mahdollisimman yksinkertainen ja lyhyt signaalitie.Ä Tänään saapui Lucky 7 kotiin. Voi emännän kevät, että on hieno laite! Kaappi on tosi pieni, mutta syvä, osittain avonainen. Siitä lähtee aivan tolkuttomasti alapäätä ilmoille tarvittaessa. Ei millään tavalla "laatikkomainen" saundi. Vahvistin on todella dynaaminen peli. Ei anna virheitä anteeksi, mikä on hyvä asia. En ole ihan treenikämppävoluumeilla vielä testannut, mutta illemmalla sekin tulee testattua treenien muodossa. |
PapaGomez 10.01.2014 23:15:33 | |
---|
Torilta sieppasin Fender Japanian veistämän ST62 -straton. Komia kuin mikä ja on kyllä aivan äärettömän miellyttävän tuntuinen kitara soittaa, istuu hienosti lapaseen. 7.25" radius ja pikkunauhat tuntuvat kivalle yhdistelmälle, eikä benditkään kuole yllättäen. Oli pakkohankinta ihan tuon värin takia, ehkä minulla on jonkinlaatuinen seafoam green -perversio kun se on käytännössä aina miellyttänyt silmää kovin. Kuvaa: http://muusikoiden.net/dyn/users/119443.jpg |
Jucciz 10.01.2014 23:43:58 | |
---|
PapaGomez: Torilta sieppasin Fender Japanian veistämän ST62 -straton. Komia kuin mikä ja on kyllä aivan äärettömän miellyttävän tuntuinen kitara soittaa, istuu hienosti lapaseen. 7.25" radius ja pikkunauhat tuntuvat kivalle yhdistelmälle, eikä benditkään kuole yllättäen. Oli pakkohankinta ihan tuon värin takia, ehkä minulla on jonkinlaatuinen seafoam green -perversio kun se on käytännössä aina miellyttänyt silmää kovin. Kuvaa: http://muusikoiden.net/dyn/users/119443.jpg Hieno soitin, onnittelut. Ei muuta ku kovaa soittoa! :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Hynkel 11.01.2014 00:14:04 | |
---|
PapaGomez: Torilta sieppasin Fender Japanian veistämän ST62 -straton. Komia kuin mikä ja on kyllä aivan äärettömän miellyttävän tuntuinen kitara soittaa, istuu hienosti lapaseen. 7.25" radius ja pikkunauhat tuntuvat kivalle yhdistelmälle, eikä benditkään kuole yllättäen. Oli pakkohankinta ihan tuon värin takia, ehkä minulla on jonkinlaatuinen seafoam green -perversio kun se on käytännössä aina miellyttänyt silmää kovin. Kuvaa: http://muusikoiden.net/dyn/users/119443.jpg Ai se meni sulle, onnea hitosti! Komea kitara! Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |