Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Langallisen stereo-IEM:n rakentaminen mackie dl1608 mikseristä..
1
salmija67
08.01.2014 16:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Olisi tarkoitus itselleni rakentaa langallinen korvamonitorointi mackien dl1608 digimikseristä. Elikäs perusjutska halussa..esim aux 1 ja aux2 tulee mulle jotka siis uuden softaversion (master fader 2.0) myötä pystyn linkittämään. Ja tiedän ainakin alustavasti et napeista haluan kuunteluun solistimme laulun, kitaran, basson ja ainakin oman bassarin napseen..
 
Omaa miksaajaa ei ole vaan esim keikoille rakennamme itse miksauksen ja keikan aikana IPad mun kannujen vieressä käden ulottuvissa..
 
Kuinkas mun kannattaa rakentaa tuo ketjutus/panerointi jos haluan et esim keskelle laulun ja bassarin..vasempaan korvaan kitaran ja oikeeseen basson stereokuvana?
 
Siis mitä kanavia valitsen kumpaakin auxiin ja kuinkas basso ja kitara paneroidaan siellä/missä vaiheessa et saan ne kuulumaan vas ja oik napeista sekä muut keskeltä..vai paneroidaan ne auxit jotenkin ennen linkitystä??
 
Entäs kannattaako mun vetää auxeista linjat mun pikkumikserin linjatuloihin ja ottaa siitä kuuntelu phone lähdöstä vai suoraan mackien auxeista kuulokevahvistimen kautta nappeihin? Kumminkin limitteri on rakennettavissa mackien auxeihin joten "kuulon"suojaus olisi jo siellä valmiina piikkien/kiertoulvasuiden yms takia..
 
NeliX4
08.01.2014 17:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisit itse jo vastata kysymyksiisi :) Anna mennä just tuolleen ja vaihda, jos ei toimi.
 
Ite laittaisin kyllä kuulokevahvarin väliin, volyymisäätöä ja kuulon suojausta varten. Mikseristä volumet täysille.
 
haitari
08.01.2014 18:21:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä sama mikseri, auxeista joka jannulle oma letku ja vyössä tämä http://www.thomann.de/fi/fischer_amps_mini_bodypack_klinke_mit_ls.htm
Pääsee itte säätämään volat sound checkin jälkeen, eikä tartte huudella stagen toiselle puolelle, että mulle kovempaa ja mulle hiljempaa...
 
www.patevamies.fi
Rallattelija
08.01.2014 20:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

salmija67: kuinkas basso ja kitara paneroidaan
 
Jokseenkin samalla tavalla ku esmes porsaan leike. Riko munat astiaan ja sotke tasaiseksi. Sekoita kuivat aineet keskenään (korppujauhot ja mausteet). Kasta kitara tai basso ensin munaan molemmin puolin ja sen käytä korppujauhoissa. Panerointi aineksia tarvii sitten jonkin verran enemmän tähän hommaan kuin porsaan leikkeeseen ja akustista kitaraa paneroidessa kannattaa käyttää munille hieman syvempää astiaa, jotta munaa tarttuu myös akkarin kylkiin. Googlaamalla löytyy paljon hyviä ohjeita.
 
Toimii muuten myös kannuille tosi hyvin.
 
PS. Anteeksi...
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
Örkinrumilus
08.01.2014 20:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija: Jokseenkin samalla tavalla ku esmes porsaan leike. Riko munat astiaan ja sotke tasaiseksi. Sekoita kuivat aineet keskenään (korppujauhot ja mausteet).
PS. Anteeksi...

 
meinas tulla jallukolat nenän kautta takas lasiin, plussaa! :'D
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
salmija67
08.01.2014 20:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heh ;)...eikun kokeilemaan...porsaanleikkeille ja mausteilla...munilla :D
 
Haipuma
09.01.2014 07:49:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen vetänyt parista Auxista sellaiseen pieneen Peaveyn kuulokevahvistimeen, kuulokevahvistimesta tuohon aiemmin mainittuun Fischerin vyölle tulevaan pakettiin ja siitä kuulokkeet korviin. Kuulokevahvistimessa on limitteri, joka oli itsellä ehdoton kriteeri kun hankin IEM-sydeemin.
 
Vyöpaketin ja monitorivahvistimen välillä saa haettua optimaalisen volumen säädön siten, ettei tule ylimääräistä suhinaa korviin juuri nimeksikään. Pelkästä kuulokevahvisimesta kun vedin, tuli melkoiset suhinat. Tämä johtuu varmaan sitten ihan vahvistimesta itsestään. Enivei, homma pelaa tällä aika mukavasti.
 
Itse en laittaisi väliin enää mitään pikkumikseriä, koska en näe sille mitään erityistä tarvetta. Aina parempi mitä vähemmän signaaliketjussa on ylimääräistä roinaa.
 
"Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä."
Eki C
17.06.2014 21:39:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun nyt kaksi auxia pystyy linkittämään ( esim 1 over 2) , niin riittääkö vain yksi kaapeli linkittävästä aux1 lähdöstä kuulokevahvistimeen vai tarvitaanko edelleen kaapelit molemmista DL1608 aux lähdöistä?
 
"Work. Wasted time between gigs."
Guido
17.06.2014 23:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eki C: Kun nyt kaksi auxia pystyy linkittämään ( esim 1 over 2) , niin riittääkö vain yksi kaapeli linkittävästä aux1 lähdöstä kuulokevahvistimeen vai tarvitaanko edelleen kaapelit molemmista DL1608 aux lähdöistä?
 
Jos stereon tahdot, niin sillon molemmista aux-lähdöistä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «