Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänitys ohjelma
1 2
rabitti88
09.01.2014 00:05:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on siis paras äänitys ohjelma, jonka täysin asiasta osaamaton voisi oppia käyttää?
Cakewalk SONAR X1 LE vai ProTools Express tai Cubase LE vaiko joku muu.. Päätös vaikuttaa audiointerfacen hommaamisen..
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
Antti1
09.01.2014 00:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikissa noista mun mielestä se oppimiskynnys on jotakuinkin samanlainen, asiat tehdään vain aavistuksen eri tavalla. Mulle helpoin oli aikoinaan Sonar, mutten osaa sen kummemmin kommentoida näitä kevytversioita. Kannattaa katsoa speksilistoja, ettei ole mitään todella rajoittavia ominaisuuksia raitamäärien tms. kanssa.
 
Mitkä ne sun interfacet sitten on, joiden mukana noi tulisivat? Mä olisin enempi kiinnostunut satsaamaan sen laatuun ja tyytymään mihin tahansa mukana tulevaan.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
rabitti88
09.01.2014 00:35:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=361683 ja http://www.musamaailma.fi/kosketins … apture-2-0-usb-audio-interface.html
 
http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=369768 ja http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=264570
 
Aijon ostaa Suomesta koko satsin, noita olen katellu..
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
rabitti88
09.01.2014 00:42:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.f-musiikki.fi/pc/mac/usb … llinen_studio_bundle_2_/_f-musiikki tai http://www.f-musiikki.fi/pc/mac/usb … oxstudio_audiobox_studio_/_presonus
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
azlag
09.01.2014 08:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vielä täysi aloittelija tässä hommassa itsekin, mutta Reaper:issä on myös samanlainen oppimiskäyrä. Se on käytännössä ilmainen käyttää (pieni viive käynnistyksessä, "rekisteröi nyt tai odota vielä 5 sekuntia") ja lisenssi vain jotain noin 60€. Itsellä ei kokemusta kuin parista Cubasen LE:stä, Audacitysta ja edellämainitusta. Lisenssin olen ajatellut ostaa kunhan Löydän jostain rahaa.
 
Korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta suht yleisesti käytetty ja hoitanee hommansa. Eikä tule ongelmia jos haluaa muillakin laitteilla nauhoitella, olettaen että toisiin lite-softiin on voitu koodata jokin "tämä-ohjelmisto-toimii-vain-tämän-laitteen-sarjanumeron-kanssa"-zydeemi.
 
http://www.reaper.fm/
 
Antti1
09.01.2014 10:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reaper kilpailee enemmänkin sitten noiden ohjelmien täysversioiden kanssa ja SWS-laajennuksien kanssa siinä on aika hemmetisti erilaisia ominaisuuksia. Syy Reaperin edulliseen hintaan on mun nähdäkseni mukana tulevat plugarit, tai oikeastaan niiden puute. Niitä JS-plugareita on aika paljon, mutta mä ainakin tykkään melko harvoista niistä. Rea-plugareita tulee käytettyä jonkun verran, ne on hyvää peruskamaa. Loput sit joutuu tai saa ostaa ihan rahalla, riippuu näkökulmasta. Harjaantunut tekijä saa säästettyä rahaa sijoittamalla juuri vain tarvitsemiinsa juttuihin, mutta sit taas aloittelija ei ole aivan yhtä onnellisessa asemassa. Toisaalta aloittelijan on ehkä parempi tutustua tekemiseen niillä mukanatulevilla ja tarvittaessa kokeilla joitain ilmaisia.
 
Mä itse käytän Reaperia. Syinä mulla oli Sonarista siihen siirtymiseen softan keveys, vakaus, edullisuus (noh, Sonar oli kyllä jo maksettu) ja workflow sopi mulle hyvin. Viimeisintä saa muokattua todella laajasti ja siihen löytyy valmiiksi monenlaisia paketteja - toi softa saattaa näyttää eri paketeilla aivan täysin erilaiselta, ei pelkästään värien vaihtelua tms.
 
Mä sijoittaisin rahani erillispalikoihin (noista vaikka toi Roland) ja Reaperiin, jos nyt pitäisi aloittaa hommat alusta. Edellistä ketjua lainaten (miksei tätä muuten voinut jatkaa siihen, kun aivan sama asia kyseessä taas?): rabitti88: Mikkejä löytyy ainoot mitkä puuuttu on kunnollinen hyvä ohjelma ja koneen ja soittimen väliin joku härpätin. Tossa se ratkaisu olisi ja et jäisi kevytohjelmien rajoitusten armoille.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
Vessajono
09.01.2014 12:06:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleinen konsensus tuntuu olevan, että Pro Tools on paras, jos pelataan pääasiassa pelkän audion kanssa. Jos taas on tarkoituksena pyöritellä midiä ja softasyntikoita niin sit joku muu. Tosin kaikilla niillä tekee samat asiat, eri tavalla vaan. Itse hlökohtaisesti olen selvinnyt Pro Toolsin kanssa vähimmällä manuaalin pläräämisellä.
 
"Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then."
Antti1
09.01.2014 12:18:07 (muokattu 09.01.2014 12:20:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Yleinen konsensus tuntuu olevan, että Pro Tools on paras, jos pelataan pääasiassa pelkän audion kanssa.
 
Musta taas tuntuu, että varsinkin aloittelevilla harrastelijoilla on tämmöinen mielikuva, joka perustuu lähinnä 10-15 vuoden takaiseen tilanteeseen. Aikoinaan Protarilla oli niin vahva asema vakavastiotettavan kilpailun puuttuessa, että maine on jäänyt elämään nykyaikana, jolloin kaikki softat tekevät jotakuinkin kaikki samat asiat. Mitä höllemmäksi toi rautapuolen vaatimuskin tulee sitä vähemmän Pro Toolsista on minkäänlaista hyötyä verrattuna kilpailijoihin. Projektien siirto tietty pajasta toiseen on helppoa, mutta niin se on muillakin softilla ja kun se PT ei tosiaan oo enää se pakonomainen standardi edes ammattipajoissa...
 
E: Tällä tarkoitan vain sitä, etten mä enää nykyaikana antaisi minkäänlaista itseisarvoa sille softan valinnalle.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
rabitti88
09.01.2014 23:22:36 (muokattu 09.01.2014 23:27:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIttu ei toimi saatana studio one... herjaa jotakin..... nyt menee hermot Miten saan sen toimimaan?
Ostin siis presonuksen audiobox 44vsl, jossa oli mukana studio one artist softa. Onko joku saanu sen toimimaan windows 8? mä en saa....
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
Jeszse
10.01.2014 06:59:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: herjaa jotakin.....
 
Joo ihan selkee peli.
 
Korvaukseksi tarjoan valloittavan hymyn ja hetken verran paskaa. || The Jasser Arafats
xerxes
10.01.2014 08:47:19 (muokattu 10.01.2014 08:48:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: VIttu ei toimi saatana studio one... herjaa jotakin..... nyt menee hermot Miten saan sen toimimaan?
Ostin siis presonuksen audiobox 44vsl, jossa oli mukana studio one artist softa. Onko joku saanu sen toimimaan windows 8? mä en saa....

 
Versiosta 2.0.7 alkaen pitäis studio onen toimia.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Kalmo
10.01.2014 08:47:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: VIttu ei toimi saatana studio one... herjaa jotakin..... nyt menee hermot Miten saan sen toimimaan?
Ostin siis presonuksen audiobox 44vsl, jossa oli mukana studio one artist softa. Onko joku saanu sen toimimaan windows 8? mä en saa....

 
Näin yksityiskohtaisen kuvauksen perusteella ohjeiden anto on toki helppo nakki.
Hei..ihan oikeesti!!!
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Janus
10.01.2014 22:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: VIttu ei toimi saatana studio one... herjaa jotakin..... nyt menee hermot Miten saan sen toimimaan?
 
Osaatko englantia?
 
rabitti88
11.01.2014 02:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on jäänny jumiin siihen aktivointiin. Avatesa ohjelman vastaan
Activate studio one. Olen aktivoinut sen mutta se ei siitä huolimatta suostu aukeamaan koneella. Mistä sai sen uudemman ajurin ladattua? Laittaiskos joku linkin..
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
Janus
11.01.2014 02:51:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.presonus.com/products/studio-one/download/version-archive
 
rabitti88
11.01.2014 02:55:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos nyt sit vaan jännäilen riittääkö koneessani tehot ylipäätään vai pitääkö hommaa uusi kone. acer aspire v5 531 on tää malli...
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
rabitti88
11.01.2014 03:08:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herjaa vieläkin the request failed. En tiedä missä se vika voi olla muutakun että softa on rikki...
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
Klezberg
11.01.2014 09:51:51 (muokattu 11.01.2014 10:48:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Herjaa vieläkin the request failed. En tiedä missä se vika voi olla muutakun että softa on rikki...
 
Mulle kävi taannoin, että upouudella windowsläppärillä ei onnistunut minkään softan aktivointi. Syy oli että koneen kellonaika oli tullut erehdyksessä laitettua vuodella pieleen. Aktivoinneissa tuli herjaa että tarkista nettiyhteys, mutta nettihän toimi muuten. Aktivoinnin vaatima suojattu yhteys sitten epäonnistui tuon väärän vuosiluvun takia.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
rabitti88
11.01.2014 23:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ymmärrä. Jos artist one ei toimi niin toimiiko itse presonuksen audiobox 44vsl ajuri.... Jollain toisella äänitys softalla?
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
Antti1
12.01.2014 01:05:41 (muokattu 12.01.2014 01:06:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Mä en ymmärrä. Jos artist one ei toimi niin toimiiko itse presonuksen audiobox 44vsl ajuri.... Jollain toisella äänitys softalla?
 
Lataa se Reaper ja kokeile, kokeilu on ilmaista sillä. Imo toi Studio Onen kevytversio on aika kehno, kun se ei tue kolmansien osapuolten plugareita. En tosin tiedä mukana tulevien laadusta, ne saattaa olla hyviä kyllä.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «