Vilpur1 08.01.2014 17:08:43 | |
---|
AngieRainbow: Mulle tuli tänään tämmönen: http://www2.gibson.com/Products/Ele … Signature-Rosso-Corsa-Les-Paul.aspx Vähän on Slash mulle heikko kohta ja hyvin uppoaa meikäläiseen miehen Signature kama, mutta sanonpahan vaan, että kyllä tulee Gibson "USA" linjaltakin hyviä kitaroita. E: Tervetuloa Hynkelille Les Paul kerhoon :) On hieno kitara kyllä. Miten kaulaprofiili sopii kouraan? Saadaanko kuvaa oikeasta tuotteesta? :) I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
AngieRainbow 08.01.2014 17:12:59 (muokattu 08.01.2014 17:28:32) | |
---|
Gabe: No siinä on kaunis kitara! Les Paul on kyllä upea, saako tuota täältä päin? Saa esim. Topsoundista: http://www.topsound.fi/gibson-les-p … ul-slash-signature-rosso-corsa.html Itse ostin omani Saksasta. Etsin kevyttä yksilöä ja useiden joukosta halusin juuri tämän. Topsoundin kitara painaa kyselyni mukaan 4,2 kg (asiallisesti vastasivat, kiitokset). Rosso Corsaa on tehty 1200 kpl ja hinnat vaihtelevat hieman, mutta kitaroiden painot sitäkin enemmän. Omani painaa 3,63 kg. Bodyssä on traditional weight relief. Hynkel: Gold Top olisi saatava, se on kaikkein hienoin, vaikka jäsen Fox sanoisi mitä... :D Mulla on vaimo yrittänyt jo pikään saada mua ostaan Gold Top Gibson Les Paulia, koska se on hänen mielestään upein LP:n väri. R7 olisi kyllä komea. Vilpur1: On hieno kitara kyllä. Miten kaulaprofiili sopii kouraan? Saadaanko kuvaa oikeasta tuotteesta? :) Ihan ok sopii. Jos pitää saada paksumpaa, niin onhan noita kitaroita siihenkin tarpeeseen. Kuvaa tulee jahka ehdin ottamaan. Gibsonilla lähtee kyllä toi Slash homma vähän lapasesta, kun nythän ne pirulaiset ovat julkaisseet myös sen Slash Vermillion LP:n, mutta se ei ole minusta niin hieno. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe 08.01.2014 19:42:26 | |
---|
AngieRainbow: Saa esim. Topsoundista: http://www.topsound.fi/gibson-les-p … ul-slash-signature-rosso-corsa.html Itse ostin omani Saksasta. Etsin kevyttä yksilöä ja useiden joukosta halusin juuri tämän. Topsoundin kitara painaa kyselyni mukaan 4,2 kg (asiallisesti vastasivat, kiitokset). Rosso Corsaa on tehty 1200 kpl ja hinnat vaihtelevat hieman, mutta kitaroiden painot sitäkin enemmän. Omani painaa 3,63 kg. Bodyssä on traditional weight relief. Kiitos. Jos on taas käyntiä tuolla Top Soundin suunnalla niin tuota pitäisi kyllä testata. Ulkoasu iskee ainakin oikein kovaa, ja vaikuttaa muutenkin todella pätevältä. Aijai, ei saisi nyt kehittellä mitään Les Paul gasia.. Paljonko noissa muuten vaihteli painot ja mielelläänkö nahkapöksyt valitsivat kevyen? Jokunen vuosi sitten kun olin Traditionalia ostamassa vastasivat lyhyesti että "Sieltä tulee sen painoinen kuin tulee". Mulla on vaimo yrittänyt jo pikään saada mua ostaan Gold Top Gibson Les Paulia, koska se on hänen mielestään upein LP:n väri. R7 olisi kyllä komea. Älä nyt ole itsekäs, kyllähän tuollainen pitää sitten laittaa rouvan mieliksi! |
JaaGeRMaisTeR 08.01.2014 20:23:12 | |
---|
Gabe: Kiitos. Jos on taas käyntiä tuolla Top Soundin suunnalla niin tuota pitäisi kyllä testata. Ulkoasu iskee ainakin oikein kovaa, ja vaikuttaa muutenkin todella pätevältä. Aijai, ei saisi nyt kehittellä mitään Les Paul gasia.. Kyllä tuollanen komea kantinen LP olis aika kiva :) Vielä kunnolla kevennetty, että painaa tuon 3kiloa niin jees :) Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/s/21352 |
tonhat 08.01.2014 20:49:28 | |
---|
Ja vielä joulun hankintojen jälkeen taloon tulossa Texas ranger. Taas jännitetään ja odotetaan! Rockn Roll aint noise pollution |
Gabe 08.01.2014 21:16:50 | |
---|
tonhat: Ja vielä joulun hankintojen jälkeen taloon tulossa Texas ranger. Taas jännitetään ja odotetaan! Onpa muuten mukavasti Texas Rangereita tilattu nyt viime aikoina. Pistähän raporttia sitten kun saat sen hyppysiisi. :) |
tonhat 08.01.2014 21:42:13 | |
---|
Gabe: Onpa muuten mukavasti Texas Rangereita tilattu nyt viime aikoina. Pistähän raporttia sitten kun saat sen hyppysiisi. :) Juu, ei enään kauan mene :) Rockn Roll aint noise pollution |
Gabe: Kiitos. Jos on taas käyntiä tuolla Top Soundin suunnalla niin tuota pitäisi kyllä testata. Ulkoasu iskee ainakin oikein kovaa, ja vaikuttaa muutenkin todella pätevältä. Aijai, ei saisi nyt kehittellä mitään Les Paul gasia.. Paljonko noissa muuten vaihteli painot ja mielelläänkö nahkapöksyt valitsivat kevyen? Jokunen vuosi sitten kun olin Traditionalia ostamassa vastasivat lyhyesti että "Sieltä tulee sen painoinen kuin tulee". Nahkapöksyt on nykyään katsos jo niin laaja käsite :) Tämä tuli Musik Produktivesta ja siellä oli joka kitaralle oma tuotesivu ja painot jo valmiiksi ilmoitettu. Esim. tämä mötkäle painaa 4,52 kg http://www.musik-produktiv.com/gibs … aul-slash-rosso-corsa-10070619.html Jostain syystä Vermillion on joka paikassa halvempi, vaikka sen pitäisi olla samanlainen eri värillä: http://www.musik-produktiv.com/gibson-les-paul-slash-vermillion.html Olisin saanut ko kitaran halvemmallakin, mutta kun juuri tämä piti painonsa vuoksi saada. Tossa esim 100 euroa halvempi: http://www.session.de/GIBSON-Les-Pa … arch&searchparam=gibson%20slash Eiköhän se Topsoundin kitarakin satkun halvemmalla lähde, kun uhkaa Saksasta ostaa ja lyö rahat tiskiin. 4,2 kg ei oo mitenkään paha LP:lle. Toisaalta käytetty Stankku ja siihen Duncanin Slash mikit, niin se on siinä. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Laulava Kylätohtori 09.01.2014 08:28:42 | |
---|
AngieRainbow: Saa esim. Topsoundista: http://www.topsound.fi/gibson-les-p … ul-slash-signature-rosso-corsa.html Mulla on vaimo yrittänyt jo pikään saada mua ostaan Gold Top Gibson Les Paulia, koska se on hänen mielestään upein LP:n väri. R7 olisi kyllä komea. On kyllä todella hieno tuo lespa. Onnea hankinnasta. Meillä on myös vaimo tykästynyt Gold Toppiin, vaikkei sentään ole vaatinut hankkimaan sellaista. Muuten voisi ostaa "vaimolle" lahjaksi, mutta kun GT ei oikein miellytä omaa värisilmää... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Hynkel 09.01.2014 09:01:38 | |
---|
Laulava Kylätohtori: miellytä omaa värisilmää... *tirsk* Gold Top oli ennen muinoin itsellekin ehdoton nou nou, mutta jotenkin sitä on maku muuttunut. Kaikkein hienoin olisi Deluxe 70-luvulta minihumppareilla, torillakin olisi yksi nyt, mutta ne ovat aika kalliita eikä likviditeetti taas hetkeen (kiitos viimeaikaisten GAS-purkausten) salli moista hommailla. Tykkään siitä kun ne aikaa myöten saavat itseensä uutta sävyä. Ihmeellistä, kuinka sitä monen vuoden jälkeen on kuin kotiin olisi tullut. Siis noiden Les Paulien hommaamisen myötä. Ihania kitaroita. Pidän myös hyvää Stratocasteria hankkimisen arvoisena, joten ennen pitkää sellainenkin löytänee itsensä meiltä. Yksi jännä homma on tapahtunut tässä viimeisen vuoden-kahden aikana, kun kitaroita on käynyt taloudessa enemmän kuin koskaan (2 x Les Paul, Tele, kolme eri Stratoa, SG, ES-335 jne.): Olen alkanut viimein hoksata sen, ettei se kallis kitara välttämättä olekaan se itselle paras. Kauan se kesti ja paljon se vaati, eivätkä Les Paulitkaan tietenkään millään muotoa halpoja ole, mutta eivät ne mitään Custom Shopiakaan hätistele hinnoiltaan. Sekä Fenderiltä että Gibsonilta kävi CS:ää kokeiltavana, vähän boutique-stratoa jne. mutta jokin niistä kaikista puuttui vaikka olivatkin fantastisia soittimia. Tällä hetkellä omimmalta soittimelta pitkiin aikoihin tuntuu Traditional LP, joka on siis näitä faded-malleja eikä todellakaan yllä mainituista kalleimmasta päästä. Sitä on vielä modattu jonkin verran, joskin maltillisesti, mikä on luultavasti parantanut kitaraa entisestään. Vanhoja totuuksiahan nämä ovat, eikä varmasti kenellekään mitään shokkikamaa, mutta niin se vain taitaa olla, ettei hintalappu sitä soittoa yhtään paremmaksi tee, kun ei se ole tae edes soittimien paremmuudesta. Piti tehdä kallis GAS-matka tämän huomatakseen. Samalla jäähtyi polte oman customin teettämisestä, koska en enää usko, että sellainen olisi juuri minulle hinta/laatusuhteeltaan paras. Oikeastaan tämä pitkään kytenyt ajatus loksahti paikoilleen kun tuota Traditionalia kävin Kouvolasta hakemassa. Myyjällä oli vanha modattu ja halpa strato, hänen ensimmäinen kitaransa, jolla oli soiteltu todella paljon. Se oli yksi parhaista stratoista, joilla olen ikinä soittanut. Toki se oli myös viimeisen päälle säädöissä, mikä vaikuttaa paljon, mutta olin kyllä kieltämättä vähän ihmeissäni. Body ilmeisesti Hoscoa jne. Tietysti kaiken yllä olevan voi unohtaa sitten kun se GT Deluxe tulee rahapäivänä vastaan :D Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
kekkuliheikki 09.01.2014 09:39:14 | |
---|
Mulla vahan sama meininki. Strato-kuume on kova enka suostu uskomaan, etta 80-luvun alun Tokai on paras mita olen talla hetkella kokeillut. Sen saisinkin viela halvalla mutta kun ei ole aito strato...ihme hommaa. Kokeilen viela paria muuta ja jos ei lahde niin Tokai. Perkele. Yritin taltuttaa GAS-kuumetta ostamalla liput Monacon GP:hen. Ei auttanut. Rahat pitaa laittaa nimenomaan kitarakamoihin. En allekirjoita. |
tonhat 09.01.2014 09:53:58 (muokattu 09.01.2014 09:54:16) | |
---|
kekkuliheikki: Mulla vahan sama meininki. Strato-kuume on kova enka suostu uskomaan, etta 80-luvun alun Tokai on paras mita olen talla hetkella kokeillut. Sen saisinkin viela halvalla mutta kun ei ole aito strato...ihme hommaa. Torilla näyttää taas olevan eräs jäsen vauhdissa, kylläkin vaan yhden ilmoituksen osalta... Kylätohtori kyllä kauniisti ehdottanut kalastusreissua jotta erimielisyyksistä päästäisiin :) Repeilin tuolle "urpot tarjoaa kuitenkin paskatokaita..." Rockn Roll aint noise pollution |
Jii-Gee 09.01.2014 10:41:20 | |
---|
kekkuliheikki: Strato-kuume on kova enka suostu uskomaan, etta 80-luvun alun Tokai on paras mita olen talla hetkella kokeillut. Sen saisinkin viela halvalla mutta kun ei ole aito strato...ihme hommaa. Kokeilen viela paria muuta ja jos ei lahde niin Tokai. Kerros vähän lisää.. minkäslainen T olisi liipaisimella ?? |
JaaGeRMaisTeR 09.01.2014 10:48:10 | |
---|
tonhat: Torilla näyttää taas olevan eräs jäsen vauhdissa, kylläkin vaan yhden ilmoituksen osalta... Kylätohtori kyllä kauniisti ehdottanut kalastusreissua jotta erimielisyyksistä päästäisiin :) Repeilin tuolle "urpot tarjoaa kuitenkin paskatokaita..." Pahat patoumat tuntu olevan. Ostikohan tohtori tokain nenänedestä.. :/ Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/s/21352 |
kekkuliheikki 09.01.2014 10:48:22 | |
---|
Jii-Gee: Kerros vähän lisää.. minkäslainen T olisi liipaisimella ?? En katsonut tarkemmin. Musta 80-luvun alun stratokopio. Kaula on ihan helvetin hyva. Menen viikonloppuna raplaamaan sita lisaa. Pistavat viela uudet kielet siihen. En allekirjoita. |
Jii-Gee 09.01.2014 10:52:43 | |
---|
kekkuliheikki: ..80-luvun alun stratokopio Noi on yleensä hyviä keppejä, tod näk erinomainen hinta/huba -ratio. Ite soitan keikoilla 1984 Tokai Stratolla. |
tonhat 09.01.2014 10:55:18 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Pahat patoumat tuntu olevan. Ostikohan tohtori tokain nenänedestä.. :/ En tiedä, voi olla :) Mutta palatakseni asiaan, hommasin jouluaikaan Tokain blazing fire telen torilta. Enpä moiseen ollut ennen törmännyt ja nyt kun muutamissa reeneissä soitellut niin on erittäin hyvä peli. Mukava soittoinen ja mikit hyvät. Historiaa näiden osalta en oikein löytänyt, lienee 80-90 luvun tuotteita. Rockn Roll aint noise pollution |
Shakata 09.01.2014 11:43:37 (muokattu 09.01.2014 11:45:25) | |
---|
kekkuliheikki: En katsonut tarkemmin. Musta 80-luvun alun stratokopio. Kaula on ihan helvetin hyva. Menen viikonloppuna raplaamaan sita lisaa. Pistavat viela uudet kielet siihen. Yhden 80-luvun alun Tokain straton entisenä omistajana täytyy kyllä sanoa, että se kaula on jotain semmosta mitä ei oo yhdestäkään Fenderin stratosta tullut vastaan. Body oli vaan pilattu todella tökeröllä humpparirouttauksella, joka risoi niin kovasti että oli koko keppi laitettava kiertoon...ja halavalla tietty... Kunpa olisin sen kaulan älynnyt säilyttää! Sen kitaran ja varsinkin kaulan perään haikaili myös kepin edellinen omistaja :D Jotain spessua siinä oli. Kyllä sää kekkuli niitä Fendereitäkin ehdit vielä omistaa, mutta älä päästä hyvää Tokaita karkuun. Se pian harmittaa. "One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed |
jniska 09.01.2014 12:31:35 | |
---|
kekkuliheikki: Mulla vahan sama meininki. Strato-kuume on kova enka suostu uskomaan, etta 80-luvun alun Tokai on paras mita olen talla hetkella kokeillut. Sen saisinkin viela halvalla mutta kun ei ole aito strato...ihme hommaa. Kokeilen viela paria muuta ja jos ei lahde niin Tokai. Perkele. Yritin taltuttaa GAS-kuumetta ostamalla liput Monacon GP:hen. Ei auttanut. Rahat pitaa laittaa nimenomaan kitarakamoihin. Japski Fenkku 80 luvulta, taatusti hyvää laatua. Sellanen on itsellä kiikarissa. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |
kekkuliheikki 09.01.2014 12:45:55 | |
---|
On se kylla hyva. Aina kun kayn saatajahemmoja moikkaamassa niin sita raplaan. Alkaapas liikaa kehuko. Joudun ottamaan sen pois ja strato-GAS paattyy. En allekirjoita. |