Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yleispätevä työasema/keikkakone/arranger?
1
Synth
08.01.2014 17:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikä nuo "kalliimman" luokan kiipparit ovat vielä melko vieras maailma minulle, ja nyt tarvitsen kokeneempien neuvoja ja suosituksia, jotta löytäisin riittävän tehokkaan ja hyväsoundisen joskaan liian yliarvostetun jokapaikan höylän omiin tarpeisiini niin osaksi joka genren bändiä kuin myös mahdollista one man band konseptia varten.
 
Siispä mitä työasemaa/arrangeria suosittelisitte? Enimmäkseen käytettyjä kyttäilen budjettisyistä joten vanhemmatkin mallit kiinnostaa. Motifeja en ole päässyt ikinä kokeilemaan mutta kovin niitä kehutaan, Korgit ovat myös jääneet hieman vieraiksi. Tyrokset lienevät menevän hiukan yli budjetin. Rollen G-70 pääsin kokeilemaan ja tuntui kaikin puolin vakuuttavalta ja monipuoliselta, ja käytettyjen hinnatkin tuntuu pyörivän realistisella tasolla (~1000€). Vai olisiko Rolandin puolelta varmin valinta Fantom-sarja? Ja onko Fantomien G-sarjassa riittävästi vastinetta rahalle vanhaan X-sarjaan verrattuna? Myös koskettimiston tatsiltakin on odotuksia jos nelinumeroisia rahasummia mietitään.
 
Siispä kaikki sivistämään tyhmää ettei mene rahat vääriin vehkeisiin ;)
 
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
HK
08.01.2014 21:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tulee tuohon one man band -visioon, niin perinteisissä työasemasyntsissa (Rolandin Fantomit, Yamahan Motifit, jnpp) ei juurikaan automaattisia sointupohjaisia säestystoimintoja löydy mainitsemasi G-70:sen tapaan. Jos sensijaan mieluummin itse ohjelmoit/nauhoitat taustaraitasi ja vaikka kokonaiset biisisi itse niin sitten Fantomeilla tai Motifeilla kyllä homma hoituu.
 
Keikkailuun bändin kanssa molemmat ovat mitä mainioimpia värkkejä eikä ominaisuudet lopu ihan heti kesken.
 
Peltikorva puupäässä.
Synth
09.01.2014 01:01:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta!
 
Eli en kovin metsään mene mikäli taivun G-70 suuntaan visioitani ajatellen? Onko Fantomeissa sitten jotain erityistä jota ei G-70:ssä ole? Tietääkseni kyseessä kuitenki aikansa lippulaiva tämä G-70.
 
Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «