Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua - komeron perältä löytynyt Gallan
1
jasupoika
08.01.2014 01:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs siivotessa komeron perältä löytyi sähkökitara. Mitään en näistä tiedä mutta sen verran minua on jelpitty, että tiedän kitaran olevan malliltaan kai Gallan SG, ja vissiin 60-70 luvulta. Googlettamallakaan en löydä mistään samanlaista, enkä kummempia tietoja. Kitara on kaikin puolin hyvässä kunnossa, paria pientä skraadua lukuunottamatta.
 
Siispä nyt jotkut näistä rämpyttimistä tietävät voisi kertoa minulle lisää inffoa ja suurin kysymys on, onko kyseisellä kitaralla mitään myyntiarvoa vai joutaako tämä roskikseen?
 
http://aijaa.com/pMCDU9
http://aijaa.com/63YT2S
 
Tuossa pari perunalla otettua kuvaa. Laitan enemmän ja huomattavasti parempilaatuisia kuvia tässä parin päivän sisällä, jos tarvitsee.
 
Tarjouksiakin tästä toki otetaan vastaan jos joku kiinnostuu, vaikka tämä nyt ei kai varsinainen myyntipalsta olekkaan.
 
fox
08.01.2014 02:04:24 (muokattu 08.01.2014 03:11:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jasupoika: Elikkäs siivotessa komeron perältä löytyi sähkökitara. Mitään en näistä tiedä mutta sen verran minua on jelpitty, että tiedän kitaran olevan malliltaan kai Gallan SG, ja vissiin 60-70 luvulta. Googlettamallakaan en löydä mistään samanlaista, enkä kummempia tietoja. Kitara on kaikin puolin hyvässä kunnossa, paria pientä skraadua lukuunottamatta.
 
Siispä nyt jotkut näistä rämpyttimistä tietävät voisi kertoa minulle lisää inffoa ja suurin kysymys on, onko kyseisellä kitaralla mitään myyntiarvoa vai joutaako tämä roskikseen?
 
http://aijaa.com/pMCDU9
http://aijaa.com/63YT2S
 
Tuossa pari perunalla otettua kuvaa. Laitan enemmän ja huomattavasti parempilaatuisia kuvia tässä parin päivän sisällä, jos tarvitsee.
 
Tarjouksiakin tästä toki otetaan vastaan jos joku kiinnostuu, vaikka tämä nyt ei kai varsinainen myyntipalsta olekkaan.

 
Älä ny sentään roskikseen heitä japanilaista kitaraa.. Tosiaan, yhden sortin SG-kopio (tai paremminkin "variaatio", kun juur tuollasta SG:ta ei esikuvana ole..
Se, mitä tietoa mulla tuosta "Gallan" brändistä on, on tuossa..
Gallan oli (lähinnä) Euroopan markkinoille tehty "brändi", valmistuttajayhtiö on kyllä vallan tunnettu ja arvostettukin, eli Gallanit ovat Matsumoku-konsernin soittimia. Tuollasta mikkiä löytyy niistä huomattavasti kalliimmista Arioista myöskin. Ajoitus tuossa on pikkusen hankalampi rasti, oletan, että siinä kaulan kiinnityslevyssä on "Made In Japan"-teksti stanssattuna, siitä voisi jotain vinkkiä saada. Tuo otelaudan pää. sitä ei kyllä kovin hyvin tuost kuvasta erota, mutta se näyttäis äkkiä katsottuna olevan "kantikas" eikä pyöristetty, eli tuo sun kitaras sitten olis 1974 tai sen jälkeen tehty. Jos se kumminkin on pyöristetty sieltä alapäästä, niin sitten se on ennen 1974 luonnollisesti. Tarkkaa aikaa muuten en sitten tiedä, koska Matsumokulla siirryttiin tuohon "alkuperäisen näköseen" otelautaan, mutta muut japsit tekivät noin 1974 kieppeissä, joten..
Gallaneista mulla (eikä kovin monella muullakaan) ole sitten mallikohtaista tietoa, se nyt vaan ei ollut mikään "high dollar" soitinmerkki.. Ilmenee kyllä vähän kaikesta, raudoista ym.
Eli "vintagemarkkinoita" tuolla sun Gallan-mallilla ei juurikaan ole, eikä hinnassa mahdollista "vintagelisää" realisoidu, onpahan vaan vanha japsikitara.. ;)
Toivon mukaan tuosta mun pähkäilystä oli jotain apua!
 
Edith Piaf: Se markkinointiyhtiö ei kuitenkaan Gallaneilla ollut Matsumoku-konserni, vaan brändiä hallinnoi ja markkinoinnin hoiti Kyowa Shokai. Kyowa Shokailla oli tuossa 70-luvun loppupuolella myös niitä "hinnakkaampia" G-kopioita listoilla..
 
Edith kakkonen: laitanpa tähän aikani kuluks vielä suoraa lainausta..
"Kyowa Shokai is a distributor & whole seller.
Gallan made both Gibson and Fender Replica at earlier stage, but not really good compare with Fernandes and
Greco that time. Later, the position of this brand relocated as a superior series of Fresher."
 
Tuossa viimesessä lauseessa tosin pitäs kyllä olla "inferior" =) Asiasta on joskus ollu tuolla japsivintage-palstoilla juttelua. "Mutta netissähän ei virheellistä tietoa ole!!"
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jasupoika
08.01.2014 16:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kovasti tästä, mutta olennaisinta tässä siis oli, onko kitaralla minkäännäköistä rahallista arvoa eli paljonko tästä uskaltaa pyytää?
 
fox
08.01.2014 16:15:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jasupoika: Kiitoksia kovasti tästä, mutta olennaisinta tässä siis oli, onko kitaralla minkäännäköistä rahallista arvoa eli paljonko tästä uskaltaa pyytää?
 
No, olennaisimpaan kysymykseesi on oikeestaan mahdotonta vastata, Gallaneita ei sinällänsä kovin runsaslukuisesti markkinoilla liiku. Rahallinen arvo tuolla on tasan se, mitä siitä on joku valmis maksamaan.
http://www.ebay.de/itm/E-Gitarre-Gi … 518?pt=Gitarren&hash=item1c3ae365ae
 
Siin on (2-mikkinen!) Yamato Saksassa myynnissä, hinta on tällä hetkellä alta kakskymppiä. Seuraat tuon huutokaupan loppuun, niin siitä saat (ehkä) jotain osviittaa. Tosin, onhan tuohon laitettu lapaan Gibsonin dekaalikin! ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kekkuliheikki
08.01.2014 16:20:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli flashback.
 
Mulla oli Englanninrundilla mukana joku SG-kopio. Taisi olla Dillion. Duran Duranin kitaristin vanha keppi(!). Se jai sille tielle. Kylla se soi.
 
En allekirjoita.
fox
08.01.2014 16:34:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kekkuliheikki:
Mulla oli Englanninrundilla mukana joku SG-kopio. Taisi olla Dillion. Duran Duranin kitaristin vanha keppi(!). Se jai sille tielle. Kylla se soi.

 
Mun listoista ei moista merkkiä löydy, mutta silti saattaa olla japsien tekosia. "Tuntemattomien valmistajien" listalta löytyy kyllä Dixon.. =)
 
Toi on haastava mielenkiinnon kohde, japanilan kitarat 60- ja 70- luvulta. Lähinnä toki 70-luvulta, jolloin noita "kopioita" tuli itäsiltä mailta vaikka miten.
Muinoin brittilässä mulla oli "pitkän ajan lainassa" varsin mallikas 60-luvun ihan loppupuolen 12-kielinen Melody Maker, se SG-runkoinen - olis pitäny silloin se ostaa pois kuleksimasta. ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
08.01.2014 16:40:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiheeseen hatarasti liittyen - onko kellään mitään infoa/tietämystä noista merkeistä?
Muutama tuolla listalla olevista merkeistä toki on saatu jo määritettyä tietylle valmistajalle/markkinointifirmalle, mutta suurin osa on edelleen "unknown".
Pikkusen maistiaisia siitä, millanen viidakko tuo japsikitarain merkkien määrä oli..
 
Unassigned maker badge names are AGS, Alex, Andre, Aquila, Asco, Avon, Axiom, Bradley, Cameo, CG Winner, Clear Sound, CMI, Columbia, Cortley, Crestline, Crown, D. Lewis (?), Danelectro, Dynelectron (some), Diplomat, Dixon, Dorado, El Degas, Exceltro, Encore, Fandel, Garzia, Goya, Grenn,Grant, Laguna, LTD, Magnum (?), Maier, Monroe, Marchis, Mark II, Masaaki (?), Matador, Norwood, Palmer, Rodeo, S.G.C., Splender, Stella, Targa, Taro, Voxton by Vox, and Yoshi. Some of these badges are attributed to the importer as the 'maker', which is untrue.
 
Tarkkasilmäiset havaitsevat mm. brändin "LTD" joka on nyttemmin uusiokäytössä..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Tsugu Way
08.01.2014 16:49:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä treeniksellä pyöri aikoinaan pari Gallania ns sosiaalikitaroina. Ihan kelpo pelejä jamitteluun. Omistaja niitä vähän passiivisesti koetti myydäkin. Yks ammattimuusikko kyllä minua vähän varoitteli, että älä nyt ainakaan kovin paljoa maksa. Eivät ne tuolloin tainneetkaan kaupaksi käydä, mutta perhanan hyvin kelpasivat kännisten kitarasankareiden kouraan viikonloppuisin, kun eivät jaksaneet omia epifoonejaan reenikselle kantaa tai kun ne olivat kanissa.
 
Eli älä nyt ainakaan roskiin heitä! Nytkin torilla on pari Gallania tarjoa-periaatteella myynnissä.
 
Blues is allright!
kekkuliheikki
08.01.2014 17:34:30 (muokattu 08.01.2014 17:35:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Aiheeseen hatarasti liittyen - onko kellään mitään infoa/tietämystä noista merkeistä?
Muutama tuolla listalla olevista merkeistä toki on saatu jo määritettyä tietylle valmistajalle/markkinointifirmalle, mutta suurin osa on edelleen "unknown".
Pikkusen maistiaisia siitä, millanen viidakko tuo japsikitarain merkkien määrä oli..
 
Unassigned maker badge names are AGS, Alex, Andre, Aquila, Asco, Avon, Axiom, Bradley, Cameo, CG Winner, Clear Sound, CMI, Columbia, Cortley, Crestline, Crown, D. Lewis (?), Danelectro, Dynelectron (some), Diplomat, Dixon, Dorado, El Degas, Exceltro, Encore, Fandel, Garzia, Goya, Grenn,Grant, Laguna, LTD, Magnum (?), Maier, Monroe, Marchis, Mark II, Masaaki (?), Matador, Norwood, Palmer, Rodeo, S.G.C., Splender, Stella, Targa, Taro, Voxton by Vox, and Yoshi. Some of these badges are attributed to the importer as the 'maker', which is untrue.
 
Tarkkasilmäiset havaitsevat mm. brändin "LTD" joka on nyttemmin uusiokäytössä..

 
Emperador ja Polytone mukaan. Loytyi minun tutkimuksissa.
 
En allekirjoita.
fox
08.01.2014 17:49:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kekkuliheikki: Emperador ja Polytone mukaan. Loytyi minun tutkimuksissa.
 
Kelle tuo Polytone kuuluu?
 
Emperador on Kawai/teiscon tunnettu brändi, mutta Polytonea ei mulla ollut missään..
 
Kawai/Teisco -konsernin "päämerkit" toki myös ovat tuttuja, eli Kawai, Teisco, Teisco DelRey ja DelRey, Emperador löytyy sitten "pitkältä listalta"..
 
Apollo, Aquarius, Arbiter, Atlas, Audition, Avar, Ayar, Barth, Beltone, Black Jack, CBS, Cipher, Concert, Cougar, Crown, Daimaru, Decca, Diasonic, Domino, Duke, Emperador, Heit Deluxe, Hy-Lo, Holiday, Ibanez, Imperial, Inter-Mark Cipher, Jedson, Kay, Kent, Kimberly, Kingsley, Kingston, Keefy, Lindell, Marquis, May Queen, Minister, Noble, Prestige, Randall, Recco, Regina, Rexina, Sakai, Satellite, Schaffer, Sekova, Silvertone, Sorrento, Sterling, Swinger, Tele Star, Top Twenty, Victoria, Winston
 
Seuraavat merkit on myös liitetty Kawai/Teiscoon:
Astrotone, Demian, Holiday, G-Holiday, Layfayette, Master, Orange, Tamaki, Trump
 
Emperador-merkin soittimia teki myös Hayashi/Zenon.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kekkuliheikki
08.01.2014 17:54:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Polytone teki kitaroita 80-luvun lopussa 5 minuuttia.
 
Mun Terada custom on todennakoisesti samalta tehtaalta.
 
En allekirjoita.
fox
08.01.2014 17:58:36 (muokattu 08.01.2014 18:03:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kekkuliheikki: Polytone teki kitaroita 80-luvun lopussa 5 minuuttia.
 
Mun Terada custom on todennakoisesti samalta tehtaalta.

 
=)
Eli valmistaja sitte oli Terada Gakki.. Pitääpä merkitä muistiin!
Tuossa sulle pikkusen lisätietoa kitaras tehneestä yhtiöstä:
At their production peak (in the late 1970s/1980s/early 1990s) they were producing around 10,000 guitars a month using 3 factories, the Higashiku factory, the Kanie factory and the Shirakawa factory. Terada's output is now about an 1/8 of what it was at their peak and they are still actively producing guitars at their Kanie factory.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kekkuliheikki
08.01.2014 18:20:13 (muokattu 08.01.2014 18:20:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: =)
Eli valmistaja sitte oli Terada Gakki.. Pitääpä merkitä muistiin!
Tuossa sulle pikkusen lisätietoa kitaras tehneestä yhtiöstä:
At their production peak (in the late 1970s/1980s/early 1990s) they were producing around 10,000 guitars a month using 3 factories, the Higashiku factory, the Kanie factory and the Shirakawa factory. Terada's output is now about an 1/8 of what it was at their peak and they are still actively producing guitars at their Kanie factory.

 
Tiedetaan! :)
 
http://i267.photobucket.com/albums/ii302/Nate_Lamy/Polytone-26-lo.jpg
 
http://i267.photobucket.com/albums/ii302/Nate_Lamy/Polytone-22-lo.jpg
 
Tuolta tehtaalta.
 
http://i511.photobucket.com/albums/s357/gcdb58/4.jpg
 
Sama kitara Emperador brandilla mutta ei custom Terada. Eri bindingit ja virittimet.
 
En allekirjoita.
horseface
08.01.2014 18:56:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kekkuliheikki: Tuli flashback.
 
Mulla oli Englanninrundilla mukana joku SG-kopio. Taisi olla Dillion. Duran Duranin kitaristin vanha keppi(!). Se jai sille tielle. Kylla se soi.

 
Kitarakuussa näyttää olevan Dillionia ihan uutenakin. Näyttäisi olevan Korean peli. Kokeilin tuollaista oikeakätistä ja se oli itse asiassa oikein hyvä.
 
http://www.kitarakuu.fi/index.php?PAGE=803&NODE_ID=803&LANG=1
 
Oli miten oli, näin on!
Kefiiri
08.01.2014 19:59:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittajan kuvissa esiintyvä Gallan Sg ei liene uutenakaan ollut kalliimmasta päästä.
Kyseessä voi olla ihan lupsakka soittelupeli, mutta esim. talla ja virityskoneistot vaikuttavat budjettiluokan ratkaisuilta. Rahallinen arvo jäänee käyttöarvoa pienemmäksi.
 
En ole musiikin asiantuntija.
lumikitara
08.01.2014 22:26:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metkaa, juuri tuommoisella Gallan sg:llä minäkin tapailin ensimmäisiä sähköisiä sointuja 80-luvun puolivälissä. Vahvistimena toimi siskon stereot :)
Tosin edellisellä vuosikymmenellä oli jo käytössä siskon nailonkielinen landola. Vahvistimena toimi trankkukelanauhuri jonka mikrofonin pudotin kaikukoppaan. Ai sitä säröä ja tunnetta.
 
Jucciz
09.01.2014 03:03:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää luulin että Deep Purplen solisti onkin seksuaalivähemmistön edustaja...
 

 

 

 
...kunnes luin otsikon oikein.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
kekkuliheikki
09.01.2014 09:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkein painoin plussaa. Naa on naita vitseja mitka itkettaa enemman kun naurattaa.
 
En allekirjoita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «