Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet mikit stratocasteriin
1
JivE
31.12.2013 09:52:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Löytyis tallainen American traditional stratocaster joka on parhaillaan varustettuna EMG 81/85 mikeillä. Itse en kuitenkaan ole oikeen aktiivimikkien ystävä joten ne tulisi vaihtaa passiiveihin.
 
Onko kenelläkään kokemuksia/suosituksia hyvistä mikeistä mitkä toimii stratossa? Musiikkityyli on pääosin thrashiä, mutta en juuri perusta mistään äärimmäisen raskaaseen musiikkiin tarkoitetuista mikeistä joten haussa on enemmän sellaista "medium gain" osastoa olevia joilla taipuu tarpeen mukaan myös rokit ja bluesit.
 
Aijemman kokemuksen perusteella pidän erittäin paljon Duncanin SH-4 mikistä, mutta en osaa sanoa miten se toimii stratossa.
 
Kitaran speksit:
 
Series: Traditional Series
 
Body: Poplar
 
Neck: Maple (Std. Truss Rod)
 
Fingerboard: Maple, (9.5 Radius/241 mm)
 
No. of Frets: 21 Vintage
 
Scale Length: 25.5 (648 mm)
 
Width @ Nut: 1.650 (42 mm)
 
Hardware: Chrome
 
Machine Heads: Standard (Stamped Covered)
 
Bridge: Standard Strat Tremolo (Cast Saddles)
 
Pickguard: 1-Ply White
 
Pickups: 3 Single Coils (Ceramic Magnets)
 
Pickup Switching: 5-Position Blade
 
Controls: Master Volume, Tone (Neck), Tone (Mid)
 
If you give me interesting questions, i'll give you interesting answers.
touhis
01.01.2014 15:26:13 (muokattu 01.01.2014 15:39:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tallamikiksi tietenkin joku humbucker, se sh-4 käy ihan hyvin. Minulla taitaa olla stratossa sama tallamikkinä ja ei valittamisen aihetta. Muilla mikeillä ei ehkä ihan niin väliä, jos niitä ei niin paljon käytä. Fenderin texas special kaulamikki on hyvä jos vähempi gain riittää. Sitten tietysti on paikallaan tarkistaa, onko aktiivien kanssa vaihdettu potikat ja muut komponentit ja vaihtaa sopivammat jos tarvetta.
 
Edit: Tokihan kovin ratkaisu olisi laittaa stratoon joku siihen tehty vintagespec-setti kuten nyt vaikka fenkun 57/62 -setti ja soittaa näkkärisäröillä sitä rässiä. :)
 
mopar
01.01.2014 15:35:04 (muokattu 01.01.2014 15:38:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla stratossa kaulassa ja keskellä texas speciaalit ja tallassa normi humparin kokoinen duncanin 59.
 
Soveltuu minusta just noihin medium gain juttuihin. Kaula ja keskimikillä saa bluusit yms. ja tallamikillä rokit ja raskaammat jutut. Ja mulla siinä tallamikissä vielä puolitus.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
touhis
01.01.2014 15:44:06 (muokattu 01.01.2014 15:46:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mopar: Mulla stratossa kaulassa ja keskellä texas speciaalit ja tallassa normi humparin kokoinen duncanin 59.
 
Soveltuu minusta just noihin medium gain juttuihin. Kaula ja keskimikillä saa bluusit yms. ja tallamikillä rokit ja raskaammat jutut. Ja mulla siinä tallamikissä vielä puolitus.

 
Tuo kuulostaa aika lailla samanlaiselta kuin omassa stratossa. Tallamikin puolituksen lisäksi koppasin telen kytkennästä tone-potikan vaikuttamaan kaikille mikeille. Toimii minulle.
Edit: eli siinä on yksi volume, yksi tone ja toisen tonen paikalla puolituskytkin.
 
mopar
01.01.2014 15:50:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu. Mulla taas alimmassa tonessa push-pull-kytkin. Ja alin tone toimii tallamikkiin myös. Perinteisessä stratokytkennässähän tallamikissä ei ole tonesäätöä.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
Durty
01.01.2014 16:36:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile Custom vitosta eli SH-14. On boostattu SH-1.
 
A-L
08.01.2014 00:01:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatkan nyt tähän kun aihe on jokseenkin sama. Nähdäkseni kunnollisella kepukkahamstraajalla pitää olla hallussa vähintään yksi hevikitara ja mulla sitä asiaa ajaa Washburn MG-74, äärimmäisen pervon värinen korealainen 90-luvun alusta. Ongelma vain on sama kuin ketjun aloittajalla: EMG-aktiivielektroniikka. Keskimikkinä toiminut alkuperäinen single coil on paikoillaan deaktivoituna, humppareiden virkaa toimittaa vissiinkin 89-malliset mikit. Ne toimii edelleen, mutta en oikein tykkää niistä.
 
Kun en tiedä laadusta tarkemmin niin en taida haluta metsästää orkkismikkejä, jotka on kaiketi olleet muutenkin jotain WB:n peruskamaa. Että mitäs superstratoontuneemmat hekuttaisi tässä kohtaa? Soittotarkoitus on sitä mitä se nyt näiden kanssa on. Hirveetä kammen venkuttamista ja plektra & otelauta liekeissä shreddaamista, tai ainakin kuvitelmia sellaisesta toiminnasta.
 
Pimee häiskä.
touhis
08.01.2014 16:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole juuri superstratoja nurkissa pyörinyt, mutta itse laittaisin tuommoiseen samantapaisia mitä niissä on aikoinaan ollutkin eli todennäköisesti jotain nykymittapuulla keskitehoisia humbuckereita. Seymourilla on ylläkin mainittua custom vitosta ja dimarziolla paf proota. Sieltä vaan valkkaamaan.
 
http://www.seymourduncan.com/produc … s/electric/humbucker/medium-output/
http://www.dimarzio.com/pickups/humbuckers/medium-power?view=grid
 
Osteri
08.01.2014 17:01:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A-L: Washburn MG-74, 90-luvun alusta. Kun en tiedä laadusta tarkemmin niin en taida haluta metsästää orkkismikkejä, jotka on kaiketi olleet muutenkin jotain WB:n peruskamaa.
 
Olen myös modannut itselleni käyttöön yhden noita vanhoja WB:tä ja on helevatin hyvä kitara. Niitä alkuperäisiä 600 sarjan mikkejä ei kannata haikailla, en ole kuullut yhtään WB:tä joissa ne olisivat kuulostaneet hyvältä - ovat kitaran ainoa heikko alue. Seymour Duncan Custom (SH-5) siihen tallaan ihan aluksi ja sen pohjalta jatkopohdintaa. Oma ratkaisuni näkyy jäsenkuvauksessa. Pidä hyvää huolta, 90-luvun WB pitää laittaa talteen aina kun tulee vastaan ;-)
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «