Eli siis kun maailman asioissa puolet on sitä miltä asiat näyttää, niin se on myös sitä psykoakustiikkaa? Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Osteri 11.01.2014 11:53:56 | |
---|
cerdo: Osterin kannattaa kokeilla samaa konstia; ensin karhennin karkealla santapaperilla pinnan,sitten kangas podya vasten,maalinpoistoainetta runsaasti ja peitin tiiviisti muovikelmulla,ettei aine haihdu. Tunnin"hautomisen "jalkeen maalipinta antautuija suurin osa puhdistui suht helposti. Joo, kokeiltu on mutta ei lähde. Tämä on Ibanezin body jossa tarkemman tutkimuksen jälkeen selvisi että pinta on "iron pewter". Eli jos oikein ymmärrän niin maali on metallivahvistettua samaan tapaan kuin joidenkin kuppien ja kippojenkin pintoja on tehty kovaksi kautta aikojen. Vaikuttaa siltä että ainoa mikä enää toimii on raaka hiominen ja paljon aikaa. Vasta sen jälkeen pinnan pääsee uudelleen maalaamaan. Karmee duunihan tuossa on edessä. Mutta kun kaula on jo valmis, niin pakkohan tuo on loppuun työstää. Kivaahan tämä kuitenkin vaan on :) Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Old Joe 11.01.2014 21:45:35 | |
---|
Osteri: Vaikuttaa siltä että ainoa mikä enää toimii on raaka hiominen ja paljon aikaa. Vasta sen jälkeen pinnan pääsee uudelleen maalaamaan. Karmee duunihan tuossa on edessä. Mutta kun kaula on jo valmis, niin pakkohan tuo on loppuun työstää. Kivaahan tämä kuitenkin vaan on :) Tuolla asenteella et taida hyvää saada, priimaa tuppaa tulemaan :) Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
warlock 11.01.2014 22:01:06 | |
---|
Osteri: Joo, kokeiltu on mutta ei lähde. Tämä on Ibanezin body jossa tarkemman tutkimuksen jälkeen selvisi että pinta on "iron pewter". Eli jos oikein ymmärrän niin maali on metallivahvistettua samaan tapaan kuin joidenkin kuppien ja kippojenkin pintoja on tehty kovaksi kautta aikojen. Vaikuttaa siltä että ainoa mikä enää toimii on raaka hiominen ja paljon aikaa. Vasta sen jälkeen pinnan pääsee uudelleen maalaamaan. Karmee duunihan tuossa on edessä. Mutta kun kaula on jo valmis, niin pakkohan tuo on loppuun työstää. Kivaahan tämä kuitenkin vaan on :) Kuumailma puhallin ja johan ruppee värit lähtemään. Näin ite oon tehny muutamaan runkoon ku on ollu liian kovaa tavaraa. Ei ettenkö minä olis sitä osannu soittaa vaan ku tuli ajatus katkos... |
Osteri 11.01.2014 23:13:03 (muokattu 11.01.2014 23:13:23) | |
---|
Pitää huomenna mennä kattelemaan tuonne lähi-Tarjoustalon remonttiosastolle lisää työkaluja. Tuon kuumapuhaltimen vois ostaa ihan vaan kokeilumielessä, vaikka en usko että tuo kama sillä edes lähtee. Pari sahauskohtaa jouduin tänään tekemään ja niistä siivuista hyvin näkee, että ei toi ole edes normaalia maalia.....mitä lie Roswell-materiaalia :) More later... Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
warlock 11.01.2014 23:48:51 | |
---|
Osteri: Pitää huomenna mennä kattelemaan tuonne lähi-Tarjoustalon remonttiosastolle lisää työkaluja. Tuon kuumapuhaltimen vois ostaa ihan vaan kokeilumielessä, vaikka en usko että tuo kama sillä edes lähtee. Pari sahauskohtaa jouduin tänään tekemään ja niistä siivuista hyvin näkee, että ei toi ole edes normaalia maalia.....mitä lie Roswell-materiaalia :) More later... Varmasti lähtee. Ei o tullu vielä vastaan sellasia maaleja/lakkoja jotka ei olis lähteny. Ei ettenkö minä olis sitä osannu soittaa vaan ku tuli ajatus katkos... |
Osteri 12.01.2014 16:40:43 | |
---|
..ja sehän muuten lähtee! Oikeassa olit. Ihan tuollainen € 15,- halpispuhallin Tarjoustalosta näköjään tuottaa halutun tuloksen tuohionkin ihmeaineeseen. Juu ei mulla muuta, kiitos vaan oikaisuista ja painelenpa takaisin pajalle viemään hommaa eteenpäin :) Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |