Morri 06.01.2014 13:10:56 | |
---|
hallu: Eikö sen kuvienlähettämisen vaivan voisi kuitata sillä, että laittaisi verkkoon muutaman foton myytävästä artikkelista. Kysymyksiin varmaan joutuu vastailemaan jokatapauksessa, vaikka laittaisi kuinka tyhjentävästi esittelypuheen, mutta säästyisi ainakin niiden kuvien lähettelyltä. En sitä kuvien lähettelyä mitenkään pahana tai vastenmielisenä pidä, enemmänkin on kyse siitä, että niitä pyydetään vaikka tiedetään että mitään aikomustakaan ei ole lopulta ostaa, tai no jos eurolla saa... Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
hallu 06.01.2014 13:11:08 | |
---|
the-Antero: Mulla tuli tuosta marsun 2x12 kaapista kysely. Viestit oli noin lauseen mittaisia ja kaupat tyssäsivät siihen kun ei onnistunut tavaran vieminen perille asti... Jonnekin Kallioon se olis pitänyt kuskata, mutta kun ei ole autoa niin ei voi mitään. Nouto ei kuulemma missään nimessä onnistu... Epäilen että ostaja olisi ollut edes paikalla jos olisin bussilla lähteny kuskaamaan kaappia... Lisäksi tulet antaneeksi ostajalle aikamoisen tinkimisaseen jos raha vaihtaa omistajaa vasta kohteessa. Kannattaa pitää logistiset intressit itselle edullisina, koska ei se ole merkityksetöntä kenen bensa siinä palaa kun kamaa rontataan edestakaisin. Ilman muuta aina nouto tai maksu etukäteen, koska on liian suuri houkutus sanoa "en mä maksakaan kun tämän verran" kun sä olet bussikyydillä jossakin hevon perseessä sen kaappisi kanssa. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
Heroooh 06.01.2014 13:16:41 (muokattu 06.01.2014 13:17:53) | |
---|
Morri: En sitä kuvien lähettelyä mitenkään pahana tai vastenmielisenä pidä, enemmänkin on kyse siitä, että niitä pyydetään vaikka tiedetään että mitään aikomustakaan ei ole lopulta ostaa, tai no jos eurolla saa... Samoin lähettelen kuvia mielelläni jos se edistää kaupantekoa, mutta nyt viimeisen kuukauden sisällä on ollut useampi jotka tuntuvat esittävänsä kiinostuneita vain lämpimikseen. Tulipas pitkälause. Ja se että koska kyselijä esittää ostavansa laitteen, niin pitää laitetta varattuna jolloin muut oikeasti potentiaaliset ostajat kaikkoavat. Ärsyttää Edit: yhdyssanojakaan en näemmä osaa Saatana sano mummo lumessa |
the-Antero 06.01.2014 13:20:55 (muokattu 06.01.2014 13:23:17) | |
---|
hallu: Lisäksi tulet antaneeksi ostajalle aikamoisen tinkimisaseen jos raha vaihtaa omistajaa vasta kohteessa. Kannattaa pitää logistiset intressit itselle edullisina, koska ei se ole merkityksetöntä kenen bensa siinä palaa kun kamaa rontataan edestakaisin. Ilman muuta aina nouto tai maksu etukäteen, koska on liian suuri houkutus sanoa "en mä maksakaan kun tämän verran" kun sä olet bussikyydillä jossakin hevon perseessä sen kaappisi kanssa. Näimpä juuri. No ehkä tuo saa ostettua kaapin joltain muulta joka kiikuttaa sen kotiin asti. Unohdin kyllä ehdottaa postitusta jos hän maksaa postikulut ;) Edit. Mitä kertoo ostajasta myös se että ei olla valmiita hakemaan haluttua tuotetta pk-seudulla? Jos mä haluan jonkun tuotteen niin kyllä mä sen noudan. Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Twinkle 06.01.2014 14:08:55 | |
---|
the-Antero: Mitä kertoo ostajasta myös se että ei olla valmiita hakemaan haluttua tuotetta pk-seudulla? Jos mä haluan jonkun tuotteen niin kyllä mä sen noudan. PK-seudullakin se voi olla ihan helvetin hankalaa, etenkin jos julkisilla pitää hakea. Pari viimeistä kauppaa on olleet semmoisia, että julkisilla olisi mennyt suuntaansa 1h 52min. Omistan auton, mutta kun itelläni on työt helsingissä eikä sinne ole parkkipaikkaa, niin julkisilla kestää joka päivä ajaa se 35-40 minuuttia. Yritin säästää aikaa sillä etten olisi mennytkään kotiin ensin hakemaan autoa ja siitä sitten lähtenyt sekoilemaan kehäteiden väliin, mutta ajansäästö oli siltikin kovin vähäinen. |
Alfons Åberg 06.01.2014 14:17:07 (muokattu 06.01.2014 14:18:06) | |
---|
Twinkle: PK-seudullakin se voi olla ihan helvetin hankalaa, etenkin jos julkisilla pitää hakea. Pari viimeistä kauppaa on olleet semmoisia, että julkisilla olisi mennyt suuntaansa 1h 52min. Omistan auton, mutta kun itelläni on työt helsingissä eikä sinne ole parkkipaikkaa, niin julkisilla kestää joka päivä ajaa se 35-40 minuuttia. Yritin säästää aikaa sillä etten olisi mennytkään kotiin ensin hakemaan autoa ja siitä sitten lähtenyt sekoilemaan kehäteiden väliin, mutta ajansäästö oli siltikin kovin vähäinen. Joskus kun asuin Koivukylässä ja työpaikka oli Juvanmalmilla, julkisilla olisi matka-aika ollut aamulla jo kolmatta tuntia. Autolla reilu puoli tuntia, kuuden vuoroon kun sai ajella suht tyhjää tietä. Mutta tämä oli sivuhuomautus, kyllä oletan että ostaja noutaa ellei postissa halua. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
hallu 06.01.2014 14:28:40 | |
---|
Presidentti: Joskus kun asuin Koivukylässä ja työpaikka oli Juvanmalmilla, julkisilla olisi matka-aika ollut aamulla jo kolmatta tuntia. Autolla reilu puoli tuntia, kuuden vuoroon kun sai ajella suht tyhjää tietä. Mutta tämä oli sivuhuomautus, kyllä oletan että ostaja noutaa ellei postissa halua. Sivuhuomautuksena muuten myös olen huomannut, että pääkaupunkiseudun julkinen liikenne on suunniteltu viemään ihmisiä helsingin keskustaan tai sieltä pois, mutta poikittain kulkeminen on ihan helvetin vaikeaa. Kehätiet palvelee autoilijoita, mutta busseja siellä ei kovin montaa liiku. Jos työpaikka ja asumispaikka muodostaa säteensuuntaisen janan niin ei ole ongelmaa, mutta mitä jyrkemmässä kulmassa suhteessa keskustaan tämä jana on, niin yllättäen se oma auto saattaa olla välttämättömyys myös pääkaunkiseudulla asuvalle. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
the-Antero 06.01.2014 14:51:49 | |
---|
hallu: Spoikittain kulkeminen on ihan helvetin vaikeaa. Olet harvinaisen oikeassa. Itelläni on onneksi duuni matka niin hyvä että se on about 5 minuuttia 550 joita kulkee melko usein :) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Twinkle 06.01.2014 15:15:32 | |
---|
Presidentti: Mutta tämä oli sivuhuomautus, kyllä oletan että ostaja noutaa ellei postissa halua. itse kyllä oletan että asiasta sovitaan, kyllä minä joskus vienkin asioita pitkin PK-seutua kuluja vastaan, joskus kauemmaksikin mutta siitä on sovittu ennakkoon. Viemisessäkin on se puolensa, että vastapuoli saa syynätä soittimen ihan itse ja sitten se kalikka myydään sellaisena kuin se on. Hinta on sovittu, jos ei kelpaa niin ajan takaisin kamani kanssa. Tinkiä voi sitten keskenään. Ei näillä kulkemisen hinnoilla mitään ihan halpaa kannata raijata tietenkään eikä tosiaan ihan tuntemattomille. |
Twinkle 06.01.2014 15:20:14 | |
---|
hallu: niin yllättäen se oma auto saattaa olla välttämättömyys myös pääkaunkiseudulla asuvalle. Niinhän se on, ikinä en ole tarvinnut autoa niin paljon kuin asuessani pääkaupunkiseudulla. Jos ei ole motivaatiota vaihtaa kämppää koko ajan ja liikkua mahdollisesti useinkin vaihtuvan työpaikan perässä, niin julkisilla kulkeminen voi olla kohtuullisen haastavaa. Ei tule paljoa turhia liikkeitä tehtyä. |
Jeszse 07.01.2014 08:09:43 (muokattu 07.01.2014 08:09:55) | |
---|
the-Antero: Näimpä juuri. No ehkä tuo saa ostettua kaapin joltain muulta joka kiikuttaa sen kotiin asti. Unohdin kyllä ehdottaa postitusta jos hän maksaa postikulut ;) Mitä kertoo ostajasta myös se että ei olla valmiita hakemaan haluttua tuotetta pk-seudulla? Jos mä haluan jonkun tuotteen niin kyllä mä sen noudan. Kuinkas paljon tommosen kaapin postittaminen tai matkahuollottaminen mahtaa maksaa? |
Alfons Åberg 07.01.2014 08:41:32 | |
---|
4x12" komootti on siitä ongelmallinen että sitä ei voi oikein edullisesti/vaivattomasti kuljettaa oikein muulla kuin riittävän isolla autolla. Jos myyjä ei toimita eikä autottomana voi hakeakaan eikä lähetys saa maksaa mitään, sitten pitää vain elää sen asian kanssa ettei voi hankkia sitä 4x12"-kaappia. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
the-Antero 07.01.2014 08:47:28 | |
---|
Presidentti: 4x12" komootti on siitä ongelmallinen että sitä ei voi oikein edullisesti/vaivattomasti kuljettaa oikein muulla kuin riittävän isolla autolla. Jos myyjä ei toimita eikä autottomana voi hakeakaan eikä lähetys saa maksaa mitään, sitten pitää vain elää sen asian kanssa ettei voi hankkia sitä 4x12"-kaappia. Pilkun viilausta mutta kyseessä oli 2x12 :) mutta joo, ei se halpaa ole. Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
the-Antero 07.01.2014 08:52:51 (muokattu 07.01.2014 09:54:22) | |
---|
Jeszse: Kuinkas paljon tommosen kaapin postittaminen tai matkahuollottaminen mahtaa maksaa? Postipakettina maksaa about 37€ näköjään Edit 23,50€ ovelle pakettina Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
the-Antero: Postipakettina maksaa about 37€ näköjään Melekosen köykänen kaappi. Nupin lähettäminenkin maksaa sen 40ernoa. Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/s/21352 |
Alfons Åberg 07.01.2014 09:38:42 (muokattu 07.01.2014 09:47:10) | |
---|
Akustisen kitaran lähetys toiseen EU-maahan olisi aikoinaan maksanut 52 €. Tosin tämä oli ennen kuin Itella sai huomautuksen ja kohtuullisti postipakettien hintoja. e: Mutta tuohon pks ja oma auto vs. julkinen liikenne. Olen sen huomannut tässä kymmenen ajokortin omistamisvuoden aikana, että autottomia ihmisiä on kahta laatua: niitä jotka osaavat järjestellä asiansa esim. lankomiehen avulla tai sitten ihan autottomuudesta jääneillä säästöillä käyttää vuokrapakuja, citycarclubeja ym. Ja sitten on tämä ihmistyyppi joka olettaa autollisilta kavereilta 24h taksipalvelua. Nämä veijarit myös pyytävät autoliikkeestä jotain isoa farmaria viikonlopuksi koeajoon "jos vaimolle vielä näyttäs". "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
the-Antero 07.01.2014 09:39:46 (muokattu 07.01.2014 09:46:14) | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Melekosen köykänen kaappi. Nupin lähettäminenkin maksaa sen 40ernoa. Toi oli postin hintalaskurilla laskettu. Jos se näyttää oikeen ni esim ei Orange AD30 nupin lähetyskään ois yli 40 euroa Edit: Tässä postin pakettilaskurin hinnoittelu Paketti lähetetään postista vastaanottajan kotiovelle Paketin paino enintään 30kg Korkeus 60cm Pituus 100cm Syvyys 60cm Hinta 23,50€ Helposti särkyvä lisä on 7€ Noihin mittoihin menee kyllä moni nuppi. Matkahuollon hinnoista en sitten tiiä... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
JaaGeRMaisTeR 07.01.2014 09:44:01 | |
---|
the-Antero: Toi oli postin hintalaskurilla laskettu. Jos se näyttää oikeen ni esim ei Orange AD30 nupin lähetyskään ois yli 40 euroa Kattelin eilen bugeran lähetystä. Oli kylläkin mh:n puolelta. 32 lähetys ja 8 varovasti tarrat. Onkohan posti halvempi nykyään.. Vaikka hintojakin nosti :/ Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/s/21352 |
Point 07.01.2014 09:44:05 | |
---|
Menee vähän ohi aiheen, mutta on aivan hanurista toi 4x12" kun lähettäminen ja kuljettaminen on niin älyttömän hankalaa. Oon jo semmostakin vaihtoehtoa miettinyt, että jättäisin sen itelleni kokonaan. Joskus tulee taas kuitenkin tarvetta saada iso kaappi käyttöön, niin välttyisi moisen ostamiselta sitten. Ja pelkän nupin myyminen on kuitenkin sata kertaa helpompaa. |
JaaGeRMaisTeR 07.01.2014 09:45:32 | |
---|
AKWM: Menee vähän ohi aiheen, mutta on aivan hanurista toi 4x12" kun lähettäminen ja kuljettaminen on niin älyttömän hankalaa. Oon jo semmostakin vaihtoehtoa miettinyt, että jättäisin sen itelleni kokonaan. Joskus tulee taas kuitenkin tarvetta saada iso kaappi käyttöön, niin välttyisi moisen ostamiselta sitten. Ja pelkän nupin myyminen on kuitenkin sata kertaa helpompaa. Ihan fiksusti ajateltu. Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/s/21352 |