depe 14.05.2004 15:48:26 | |
---|
On tässä ruvennut tekemään mieli hankkia stratocaster. Ajattelin vähän, että hankkisi jonkun halvan kopion ja väsäisi siitä sitten kunnon soittopelin, eli mikit vaihtoon jne. Varmaan monikin on harrastanut tällaista? Millaisia kokemuksia? Oletteko saaneet aikaiseksi kunnon kalua? Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun sitä halpiskitaraa valitsee? Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
!!! MAINOS !!! Mä oon tehnyt juurikin niin tuolle mun eparille. Hemmetin hyvä siitä tuli, jäänyt tosin melko tarpeettomaksi, koska mulla on toi Fender täysin vastaavilla ominaisuuksilla. Osta se epari pois, ei maksa paljoa ja on varmasti betreempi, kuin moni muu hintaluokassaan. !!! MAINOS !!! |
Ben_D 14.05.2004 15:52:18 | |
---|
On tässä ruvennut tekemään mieli hankkia stratocaster. Ajattelin vähän, että hankkisi jonkun halvan kopion ja väsäisi siitä sitten kunnon soittopelin, eli mikit vaihtoon jne. Varmaan monikin on harrastanut tällaista? Millaisia kokemuksia? Oletteko saaneet aikaiseksi kunnon kalua? Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun sitä halpiskitaraa valitsee? Tästä nyt ei varmaan hirveesti apua ole, mutta epäilisin, että sen halpiskitaran hinta voi kaikkien muutosten jälkeen nousta niin korkeaksi, että saat samalla rahalla kunnon kepin. Ja rakennusmateriaaleja on kait aika vaikee alkaa vaihtelemaan. |
Skebaristi 14.05.2004 15:52:38 | |
---|
Eikö ole helpompaa ostaa kunnon keppi, kuin rueta johonkin vanerilevyyn kaikkia osia vaihtamaan? "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
Skebaristi 14.05.2004 15:53:16 | |
---|
Eikö ole helpompaa ostaa kunnon keppi, kuin rueta johonkin vanerilevyyn kaikkia osia vaihtamaan? edit: Jaa Ben ehti ensin... "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
Explorer 14.05.2004 16:00:39 | |
---|
Tästä nyt ei varmaan hirveesti apua ole, mutta epäilisin, että sen halpiskitaran hinta voi kaikkien muutosten jälkeen nousta niin korkeaksi, että saat samalla rahalla kunnon kepin. Ja rakennusmateriaaleja on kait aika vaikee alkaa vaihtelemaan. Jep, juurikin näin. Vaikka siihen kiinalaiseen tai indonesialaiseen keppiin kuinka vaihtaa sadoilla euroilla rautaosia ja mikkejä, niin siellä pohjalla on edelleen ne huonolaatuiset puut/vanerit. Siitä puhumattakaan että soitettavuutta ei uusilla mikeillä ja virittimillä paranneta. Rust in peace. |
Nazareth 14.05.2004 16:07:29 | |
---|
Jep, juurikin näin. Vaikka siihen kiinalaiseen tai indonesialaiseen keppiin kuinka vaihtaa sadoilla euroilla rautaosia ja mikkejä, niin siellä pohjalla on edelleen ne huonolaatuiset puut/vanerit. Siitä puhumattakaan että soitettavuutta ei uusilla mikeillä ja virittimillä paranneta. useissa halpiksissa on todella hyvä soitettavuus "Yks kalja ja yks lapin kulta." |
Skebaristi 14.05.2004 16:17:35 | |
---|
useissa halpiksissa on todella hyvä soitettavuus Ja muuta positiivistä ei sitten olekaan, kun joutuu monella sadalla eurolla mikit, virittimet ym. vaihtamaan... "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
weetube 14.05.2004 16:21:04 | |
---|
jos nyt kumminkin rupeet halpiksesta sorvaamaan sitä soittopeliä niin kato ainakin puut,ettei mitään vaneri sontaa ole jne. kyllä ns.halpiksistakin saa ja joissain oikeesti tosi hyvä soitettavuus! ja jos on aika katella osia aseveli hintaan niin mikäs siinä... -mitä se mulle kuuluu mitä mä teen!? |
huurjas 14.05.2004 16:29:06 | |
---|
Minä tein halpiskitarasta paremman soittopelin... Stratocaster jokumikälie-merkkinen. Ero on todella selkeä(siis parempaan suuntaan) Vähänhän tuo vie aikaa mutta mukava rakennella jos on aikaa. ¨*StratoCasteR*¨ |
Vemmy 14.05.2004 16:37:09 | |
---|
Ja muuta positiivistä ei sitten olekaan, kun joutuu monella sadalla eurolla mikit, virittimet ym. vaihtamaan... Se on kumma, että halpaan kitaraan mikkien vaihto on kallista, mutta sitten kun siihen aitoon Vähemmän Pauliin vaihdetaan mikit, niin kyseessä on vain "täydellisen soundin etsintä"... ;) Kyllä ne tuppavat menemään kalliimmistakin kitaroista ne mikit vaihtoon, joten miksei siis halvoista, eivät ne nyt niin kalliita ne mikit ole. Virittimet eivät välttämättä edes vaadi vaihtoa, jos vain pitävät vireen, ja kyllä se rimpulakin usein sen tekee, ei siihen vaadita mitään erikoisvalmisteisia lukittuvia joka kerta. Puista sen verran, että nykyisistä en tiedä, mutta ennen monet halpastratotkin olivat ihan oikeaa puuta, paitsi Rocky. Se oli tehty jostain maailman painavimmasta lastulevystä, painoi kuin valurautainen. Omia kokemuksia bassopuolelta sen verran, että bassooni (todellakin halpis) on vaihdettu mikit ja etuaste (aktiivi kun on), ja kyllä se on ihan eri planeetalta kuin ennen, eikä tullut kalliiksikaan. Vastaavalla elektroniikalla varustetun basson ostaminen uutena kaupasta saattaisi olla aika kallista... Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
weetube 14.05.2004 16:42:49 (muokattu 14.05.2004 16:43:38) | |
---|
ROCKY = sitä ihme vaneria just! pakko tunnustaa,mulla oli sellanen!ja se EI soi sitten millään mikillä!poltettuna tai anopille lahjoitettuna parhaimmillaan! -mitä se mulle kuuluu mitä mä teen!? |
LaXu 14.05.2004 16:49:26 | |
---|
Miten yleensä määritellään halpiskitara? Onko se joku tietyn hintaluokan kitara? Ja mitenkäs käytettyjen kanssa, kun jotain epämuodikkaita laatukepukoitakin voi saada lähes pilkkahintaan (esimerkkinä vaikkapa vanhat Kramerit ja Charvelit)? |
Skebaristi 14.05.2004 16:49:39 | |
---|
Se on kumma, että halpaan kitaraan mikkien vaihto on kallista, mutta sitten kun siihen aitoon Vähemmän Pauliin vaihdetaan mikit, niin kyseessä on vain "täydellisen soundin etsintä"... ;) Kyllä ne tuppavat menemään kalliimmistakin kitaroista ne mikit vaihtoon, joten miksei siis halvoista, eivät ne nyt niin kalliita ne mikit ole. Eipä ole oikestaan mitään järkeä laittaa johonkin 100€ vaneri kepakkoon 200€ mikkejä, eivät ne pääse kunnolla oikeuksiinsa. "Ei se paskasta konvehtia tee" :) Mutta jos joku näin haluaa tehdä, niin en minä sitä estä. Tämä on vain minun mielipide... "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
Skebaristi 14.05.2004 16:52:50 | |
---|
Miten yleensä määritellään halpiskitara? Onko se joku tietyn hintaluokan kitara? Ja mitenkäs käytettyjen kanssa, kun jotain epämuodikkaita laatukepukoitakin voi saada lähes pilkkahintaan (esimerkkinä vaikkapa vanhat Kramerit ja Charvelit)? Luulisin että kyseessä ovat esim. nämä thomannin nimeltä mainitsemattomat skebat. Minäkin kyllä ostaisin ennemmin käytetyn "laatu kepin", kuin samalla hinnalla jonkun "halppiksen". "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
weetube 14.05.2004 17:01:42 | |
---|
jätetään nyt jo se vaneri vaihtoehto pois!ja niinkuin edellä jo mainittiin niin vaihdetaanhan noihin nimi kitaroihinkin tod.usein mikkejä! kitarat on kuitenkin yksilöitä,tulkoompa miltä liukuhihnalta hyvänsä! -mitä se mulle kuuluu mitä mä teen!? |
depe 14.05.2004 17:06:58 | |
---|
Jaahas, tännehän on jo kerennyt syntyä väittely... En siis tarkoittanut tuolla "halpiksellani" näitä Thomannin tms. vanerikitaroita, vaan lähinnä jotain Squiereita jne. Mikä tahansa merkki kyllä kelpaa, kunhan vain soitettavuus on hyvä sekä tietysti vireen pitäminen on tärkeää. Käytettyä ajattelin katsella. Tietysti jos jollain lojuu nurkissa täydellisesti viritetty strato sopuhintaan, niin saa yrittää kaupata. ;) Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
mikasoi 14.05.2004 17:45:54 | |
---|
Niin, kyl se kivaa harrastamista on tollaisella 100 eetun käytetyllä skuijjerilla tehdä kokeiluja. Ei paina vaakakupissa mitkään estot kun käteen päätetään ottaa saha tai pora. Antaa mennä vaan aivan surutta. Osina itse käyttäisin edullisia ja käytettyjä kunnollisia osia. Niiden osien arvohan sinäänsä säilyy. Muistakee kaikki projektimiehet, maali ei ole ainoa pinnoite kitaralle.. Ei muuta kun rajua projektikuvaa kaikenmaailman karvapäällysteisistä rosteripleksipeleistä!! Go Billy, Go and drink some jarruneste. |
Härski 14.05.2004 18:50:41 | |
---|
Tietysti jos jollain lojuu nurkissa täydellisesti viritetty strato sopuhintaan, niin saa yrittää kaupata. ;) No perkele, etkö muka huomannu sitä mainosta tuossa ihan ensimmäisenä vastauksena HÄ!?! HOho. |
Jani The Rock 14.05.2004 19:21:30 | |
---|
Kannattaa hommata kerralla valmiiksi hyvä. Pätee kitarahommissa, autokaupoissa ja parisuhteessa. Don`t mess with the countryboys |