Aihe: Jaska's Music Garage-pedaalit
1 2 3 4 5
Laulava Kylätohtori
12.12.2013 21:26:45
Antsa Lipsanen: Toisaalta, tovi sitten ostin Guitarsystemsin Trebletool Jr:n ja se kyllä pelaa hienosti. Vertailun vuoksi kuitenkin kiinnostaa. Hölmöä?!

Onko tuossa Trebletoolissa muuta kuin treble booster? Jos näin, niin tässä on paljonkin järkeä, koska Texas Rangersissa on myös mid ja full boostit. Itse käytän niitä enemmän ja trebleä vain harvoin...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
J-P L
12.12.2013 23:18:22 (muokattu 12.12.2013 23:18:44)
Laulava Kylätohtori: Onko tuossa Trebletoolissa muuta kuin treble booster? Jos näin, niin tässä on paljonkin järkeä, koska Texas Rangersissa on myös mid ja full boostit. Itse käytän niitä enemmän ja trebleä vain harvoin...

Siinä pystyy säätämään portaattomasti matalien taajuuksien määrää. T.M.F säädön ollessa minimissä Trebletool toimii kuten alkuperäinen Rangemaster. Kyseisen säädön ollessa täysillä se toimii full range boostina. Tuossa on lisäksi tone-säätö, jolla saa leikattua ylätaajuuksia.
Laulava Kylätohtori
13.12.2013 16:42:08
Gabe: Eli se olikin sitten sama versio kuin tuo mikä minulla on. :) Nämä uudemmat ovatkin vissiin sitten kaikki tuota kolmos versiota. Huomasitkos eroa soundissa nyt kun vertaat paristoa ja virtalähdettä?

Jollain uudella Duracelilla kokeilin, enkä kyllä suurta eroa huomannut. Ehkä pienen, mutta en ole ihan varma, onko se psykoakustiikka vai ei...
Terry Pantheras
14.12.2013 17:17:44
Texas Ranger löytyy täältäkin. Tosi monipuolinen noinkin yksinkertaiseksi purnukaksi. Huonoa saundia ei tunnu löytyvän, vaikka tosissaan olen yrittänyt. Rakastuin heti ensi alkuun kliinien päälle leipoutuneesta instant early Black Sabbath -rohinasta, Sabbath Bloody Sabbath, Vol. 4! Boosterina myös loistava. Fuzzin kera saa oskilloimaan.
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää.
Juzpe
03.01.2014 17:44:27

Olikos kellään tampereen miähellä tota texas rangeria? Kokeilisin mielelläni kun on uus buusteri hakusessa. Pviesti tavoitta.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Laulava Kylätohtori
03.01.2014 17:57:38
Juzpe: Olikos kellään tampereen miähellä tota texas rangeria? Kokeilisin mielelläni kun on uus buusteri hakusessa. Pviesti tavoitta.

Osta tuolta ja kokeile. On se niin hyvä, että varmasti pääset eroon, jos et jostain syystä pidäkään. Ja tuskin tuo on kauaa myynnissä...

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=832633
Myrkky Nuoli
04.01.2014 14:25:25
Laulava Kylätohtori: Osta tuolta ja kokeile. On se niin hyvä, että varmasti pääset eroon, jos et jostain syystä pidäkään. Ja tuskin tuo on kauaa myynnissä...

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=832633

Nämä kyllä menee keskimäärin vartissa kaupaksi. Omaakaan ei tarvinnu kyllä kauaa roikuttaa.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Gabe
04.01.2014 15:05:37
Myrkky Nuoli: Nämä kyllä menee keskimäärin vartissa kaupaksi. Omaakaan ei tarvinnu kyllä kauaa roikuttaa.

Jep, omaanihan yritettiin ostaa vaikka se ei ole edes myynnissä. :-D
Juzpe
04.01.2014 15:50:54

Osta tuolta ja kokeile.

No mieluusti kyllä tsekkaisin ensin muutaman spedun, ottasin soundit talteen narulle ja vertailisin mitä oon hankkimassa. Ei viitis alkaa yli tonnia laittaan massia roikkumaan kymmeneen erilaiseen säröpurkkiin ihan vaan "testimielessä" varsinkin kun ne jää sit mulle varastoon ihan vaan "no jos totaki joskus sattus tarviin...."
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
kimurantti1
04.01.2014 16:48:13
Juzpe: No mieluusti kyllä tsekkaisin ensin muutaman spedun, ottasin soundit talteen narulle ja vertailisin mitä oon hankkimassa. Ei viitis alkaa yli tonnia laittaan massia roikkumaan kymmeneen erilaiseen säröpurkkiin ihan vaan "testimielessä" varsinkin kun ne jää sit mulle varastoon ihan vaan "no jos totaki joskus sattus tarviin...."

Mä tein juuri noin joku aika sitten. Hommasin kavereilta lainaan, ostelin käytettynä torilta ja löin yhteen lautaan 20 erilaista säröpedaalia. Testasin ne viiden eri vahvistimen kanssa. 5 purkkia jäi taloon, loput myin eteenpäin enkä ottanut prokkiksesta euroakaan takkiin. Oli siinä snadisti hommaa, eikä ehkä huvita vetää samaa rumbaa toiste, mutta paljon jäi myös käteen.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Gabe
04.01.2014 19:18:20
Juzpe: Tää se ideaaliratkasu ois asiaan. Mun lankussa riittä 3 joista 2 on olemassa. Sitä perusbuusteria, jota tietysti tulee eniten käytettyä, etsitään edelleen.

Kysäisehän Jaskalta itseltään olisiko jotain näytekappaletta varastossa?
McNulty
05.01.2014 18:24:36
Milläs hinnalla tuo rangeri meni mitä yllä linkattiin?
Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä.
AngieRainbow
05.01.2014 18:58:30
McNulty: Milläs hinnalla tuo rangeri meni mitä yllä linkattiin?

Ja paljon semmonen maksaa uutena? Mullakin kiinnostaa. Bluetone 5E3 + ES-335 on aavistuksen tumma. Sitä olisi mukava kokeilla tommosella boostata.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
05.01.2014 19:49:46
AngieRainbow: Ja paljon semmonen maksaa uutena? Mullakin kiinnostaa. Bluetone 5E3 + ES-335 on aavistuksen tumma. Sitä olisi mukava kokeilla tommosella boostata.

160€ Tuo taisi uutena kustantaa.
Myrkky Nuoli
05.01.2014 19:59:20
Gabe: 160€ Tuo taisi uutena kustantaa.

160€ kuulostas tutulta. Ainakin on erittäin lähellä.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
YarZoo
05.01.2014 20:04:33
Onkohan joku sattunut tekemään vertailua pohjalta Swart Atomic boost vs. Jaska`s Texas Ranger? Joo, käyttötarve ja haluttu soundi ratkaisee jne. Riittää ihan pikafiilikset kun en itsekään osaa tähän speksata mitä tarkalleen haluaisin tietää. Swart toimii itsellä ihan ok, mutta jotenkin se vaatisi vielä pientä.. jotain?
S.N.A.F.U
Aivoproteesi
09.01.2014 09:14:42
Minulla on booster-pedaali haussa. Testattuna on toistaiseksi Rockettin Lemon Aid ja Mad Professorin Ruby Red Booster. Molemmat ovat oikein hyviä purkkeja, mutta etsin vielä muita vaihtoehtoja. Käyttö olisi enemmän säröjen kuin puhtaiden boostauksessa.

Oletteko vertailleet em. pedaaleja Jaskan Texas Rangerissa kanssa? Mitä eroja soundista löytyy näiden kesken? Kuulisin mielelläni teidän kokemuksia.
jniska
09.01.2014 09:26:56
Aivoproteesi: Minulla on booster-pedaali haussa. Testattuna on toistaiseksi Rockettin Lemon Aid ja Mad Professorin Ruby Red Booster. Molemmat ovat oikein hyviä purkkeja, mutta etsin vielä muita vaihtoehtoja. Käyttö olisi enemmän säröjen kuin puhtaiden boostauksessa.
Oletteko vertailleet em. pedaaleja Jaskan Texas Rangerissa kanssa? Mitä eroja soundista löytyy näiden kesken? Kuulisin mielelläni teidän kokemuksia.

Olen testannnut Texas Rangeria omassa Marshall-setupissa. Toimii hienosti reunasäröjen kanssa, mutta sitten kun JMP alkaa olla aika isollaan, ei Texas Ranger ehkä ole se paras ratkaisu.
Odottele hetken aikaa, Jaskalla on työn alla FAT-boost. Ensimmäinen proto pitäisi tulla testiin pikapuoliin.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Aivoproteesi
09.01.2014 10:41:34
jniska: Olen testannnut Texas Rangeria omassa Marshall-setupissa. Toimii hienosti reunasäröjen kanssa, mutta sitten kun JMP alkaa olla aika isollaan, ei Texas Ranger ehkä ole se paras ratkaisu.
Odottele hetken aikaa, Jaskalla on työn alla FAT-boost. Ensimmäinen proto pitäisi tulla testiin pikapuoliin.

Kiitokset vastauksesta! Tämähän on hyvä uutinen. Onko tarkempaa tietoa, mitä ominaisuuksia (säädöt, kytkimet jne.) pedaaliin laitetaan?

Kun pääset testailemaan, laita tännekin raporttia!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)