Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: WGS - Warehouse Guitar Speakers
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Terry Pantheras
03.01.2014 21:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt aiheesta omaa topicia, joten pykäsin moisen pystyyn sen kunniaksi, että Uraltone näyttäisi alkaneen tuoda ko. ämyreitä maahan, ja ensimmäinen erä on jo matkalla.
 
http://www.uraltone.com/blog/?p=4792
 
Itse ajattelin testata 2x12 Orangeen 50W Reapereita (Celestion G12H-30:en tehokkaampi versio) Eminencen Texas Heatien tilalle, jotka ovat hieman pahviset. Eivät ole hinnalla pilatut varsinkaan jos ovat laadultaan hehkutuksien arvoisia.
 
Kokemuksia?
 
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää.
Tympee Huttunen
03.01.2014 21:38:29 (muokattu 03.01.2014 22:00:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla menee Retro tilaukseen. Tällä tilauksella 1 kpl ja testien jälkeen mahdollisesti 4kpl.
 
harryk
03.01.2014 21:57:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: En löytänyt aiheesta omaa topicia, joten pykäsin moisen pystyyn sen kunniaksi, että Uraltone näyttäisi alkaneen tuoda ko. ämyreitä maahan, ja ensimmäinen erä on jo matkalla.
 
http://www.uraltone.com/blog/?p=4792
 
Itse ajattelin testata 2x12 Orangeen 50W Reapereita (Celestion G12H-30:en tehokkaampi versio) Eminencen Texas Heatien tilalle, jotka ovat hieman pahviset. Eivät ole hinnalla pilatut varsinkaan jos ovat laadultaan hehkutuksien arvoisia.
 
Kokemuksia?

 
Olemme viime vuosien aikana ammatimme puolesta testanneet ja käyttäneet lukuisia eri valmistajien kaiutinelementtejä omiin juttuihimme. Isoin ongelma on yleensä ollut se, että pitäisi löytää ns. allround elementti, joka toimii sekä puhtailla, että särösaundeilla samaan aikaan. Mikään nykyinen elementti ei tähän yksinään pysty, mutta WGS:n elementeillä olemme omasta mielestämme onnistuneet tekemään kaiutinratkaisuja, jotka toteuttavat tätä filosofiaa parhaiten tähän asti. Yhdistimme mm. 2x12" kaappiratkaisuumme WGS:n Black Hawk alnicon saadaksemme saundiin alnicoiden heleyden ja laajan ylärekisterin sekä WGS keraamisen Veteran elementin, joka tuottaa kaapin saundiin tarvittavan botnen ja keskialueen. Lopputulos oli mielestäni onnistunut. Kun valitaan eri elementtejä, kannattaa myös muistaa niiden herkkyydet, jotka osaltaan vaikuttavat lopputulokseen.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Terry Pantheras
03.01.2014 22:07:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Mulla menee Retro tilaukseen. Tällä tilauksella 1 kpl ja testien jälkeen mahdollisesti 4kpl.
 
Edit: Taitaakin tuo Reaper mennä ennemmin tilaukseen.

 
Katoin, että tuo Retro ois kirkkaampi versio Veteranista, joka taas on versio V30:sta, tosin suitsituin ylämiddlein. Eli hieman arveluttava siinä mielessä, että itellä on kirkassaundinen SLO-nuppi käytössä. Harryn mainitsema Veteran kiinnostaisi testata siinä mielessä, että en tykännyt Celestionin V30:stä sitten yhtään SLO:n kanssa; liian riipivät.
 
Mutta taidan kallistua Reapereihin tässä kohtaa kun on G12H30:stä hyviä kokemuksia, mutta Celestionien tehot ei riitä 2x12-kaappiin 100W nupilla. 4x12 Orangessani (mulla on siis 3/4 stack) on vanhat Celestion G12-80:t (hiton hyvät!) ja Reaperit ois herkkyyksiltään niiden kanssa sopivat ja varmaan just sopivasti erilaiset.
 
GAS pitkästä aikaa... :P
 
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää.
Tympee Huttunen
03.01.2014 22:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Katoin, että tuo Retro ois kirkkaampi versio Veteranista, joka taas on versio V30:sta, tosin suitsituin ylämiddlein. Eli hieman arveluttava siinä mielessä, että itellä on kirkassaundinen SLO-nuppi käytössä. Harryn mainitsema Veteran kiinnostaisi testata siinä mielessä, että en tykännyt Celestionin V30:stä sitten yhtään SLO:n kanssa; liian riipivät.
 
Mutta taidan kallistua Reapereihin tässä kohtaa kun on G12H30:stä hyviä kokemuksia, mutta Celestionien tehot ei riitä 2x12-kaappiin 100W nupilla. 4x12 Orangessani (mulla on siis 3/4 stack) on vanhat Celestion G12-80:t (hiton hyvät!) ja Reaperit ois herkkyyksiltään niiden kanssa sopivat ja varmaan just sopivasti erilaiset.
 
GAS pitkästä aikaa... :P

 
No mulla vaihtui mieli taas noita youtube-klippejä kuunnellessa. Retro lähti minuutti sitten tilaukseen. Tykkäsin noista middleistä ja kirkkaudesta.
 
Åboensis
03.01.2014 22:51:44 (muokattu 03.01.2014 22:52:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Romussani tuo:
 
http://wgs4.com/content/Reaper55
 
Olen ollut siihen hyvin tyytyväinen (niin kuin koko vahvistimeen muutenkin). Toimii sekä puhtailla että sottaisilla soundeilla. Tykkään.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Gabe
04.01.2014 00:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Katoin, että tuo Retro ois kirkkaampi versio Veteranista, joka taas on versio V30:sta, tosin suitsituin ylämiddlein. Eli hieman arveluttava siinä mielessä, että itellä on kirkassaundinen SLO-nuppi käytössä. Harryn mainitsema Veteran kiinnostaisi testata siinä mielessä, että en tykännyt Celestionin V30:stä sitten yhtään SLO:n kanssa; liian riipivät.
 
En voi kyllä liikaa kehua WGS tötteröitä. Muutamasta mallista on kokemusta, eikä mikään niistä ole huonolta kuulostanut. Omassa Bluetone kaapissani on Retro 30 ja se on kyllä ihan lyömätön. Ei ole niin riipivä kuin Celestion V30, mutta on hieman selkeämpi ja kirkkaampi kuin Veteran 30. Se loistaa myös syvemmillä ja tiukemmilla bassotaajuuksilla noihin kahteen verrattuna. Toimisi varmasti myös vähän kirkkaammankin vahvistimen parina, tietty vähän kaapista ja kitarastakin riippuen.
Terry Pantheras
04.01.2014 00:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: En voi kyllä liikaa kehua WGS tötteröitä. Muutamasta mallista on kokemusta, eikä mikään niistä ole huonolta kuulostanut. Omassa Bluetone kaapissani on Retro 30 ja se on kyllä ihan lyömätön. Ei ole niin riipivä kuin Celestion V30, mutta on hieman selkeämpi ja kirkkaampi kuin Veteran 30. Se loistaa myös syvemmillä ja tiukemmilla bassotaajuuksilla noihin kahteen verrattuna. Toimisi varmasti myös vähän kirkkaammankin vahvistimen parina, tietty vähän kaapista ja kitarastakin riippuen.
 
Joo, ite vaan tykkään enempi semmosesta vähän tummemmasta saundista -- tai oisko parempi termi ei-niin-hifistä saundista, vaikka toki saa olla erotteleva ja monisävyinen/-tahoinen...
 
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää.
Gabe
04.01.2014 00:44:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Joo, ite vaan tykkään enempi semmosesta vähän tummemmasta saundista -- tai oisko parempi termi ei-niin-hifistä saundista, vaikka toki saa olla erotteleva ja monisävyinen/-tahoinen...
 
Ok, no sitten Retro 30 ei ole sinua varten. :) Mutta laadukasta tavaraa puuhaavat, suosittelen tutustumaan.
Vilpur1
04.01.2014 01:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Mutta taidan kallistua Reapereihin tässä kohtaa kun on G12H30:stä hyviä kokemuksia, mutta Celestionien tehot ei riitä 2x12-kaappiin 100W nupilla. 4x12 Orangessani (mulla on siis 3/4 stack) on vanhat Celestion G12-80:t (hiton hyvät!) ja Reaperit ois herkkyyksiltään niiden kanssa sopivat ja varmaan just sopivasti erilaiset.
 
GAS pitkästä aikaa... :P

 
Vähän sama tilanne täälläkin 3/4 stack ja orastava GAS kaiutin päivitykseen. Yksinä vaihtoehtoina oon kattellu WGS:n joko Green Berrettejä tai Reapereita.
 
Oon miettinyt vaihtoehtoa jossa 4x12 kaapissa olisi herkemmät kaiuttimet kuin 2x12 jolloin saisi yhdessä soitettaessa äänenpaineen jaettua tasaisemmin ulos kaiuttimista.
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Wesgu
04.01.2014 10:13:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläkin hyvät kokemukset puljusta. Kaiuttimet ovat hyvin kasattuja ja ennen kaikkea kuulostavat laadukkailta. Olen muutamaan otteeseen kysellyt hieman tarkempia tietoja kaiuttimista ja saanut vastaukseksi muutakin kun yhden rivin tekstiä... ammattitaitoista väkeä ;)
 
Hassua, että huomasin myös itse tuon mitä Harry sanoi... näillä WGS:llä on aika hyvin saatu tehtyä kompromisseja cleanin ja särön välillä. Liian usein kaiutin on hyvä esim. cleaneilla, mutta säröllä pahimmillaan todella epämielyttävä. Kokemusta ET-65, G12C/S, G10C ja Veteran 30.
 
Life's too short for bad tone!
Kiksaus
05.01.2014 23:15:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin vaihtaa VHT fattbottom kaappiin pari elementtiä ristiin, niin mikäköhän olisi sopiva vaihtoehto WGS:ltä, jos haetaan isompaa ja tiukempaa alakertaa ja agressiivisempaa keskialuetta? Nyt kaapissa on 4x Eminence/VHT P50E, minkä tehonkesto on 50w ja herkkyys 98dB.
 
WGS Reaper 30w kuulostaisi oikealta vaihtoehdolta, mutta kaiutin on vain 30w ja se 50w-versio on infon mukaan "warmer" ja sitä en halua. Onko niillä wateilla nyt niin paljon väliä kun herkkyys on melkein sama?
 
Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance
Terry Pantheras
06.01.2014 12:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiksaus: Ajattelin vaihtaa VHT fattbottom kaappiin pari elementtiä ristiin, niin mikäköhän olisi sopiva vaihtoehto WGS:ltä, jos haetaan isompaa ja tiukempaa alakertaa ja agressiivisempaa keskialuetta? Nyt kaapissa on 4x Eminence/VHT P50E, minkä tehonkesto on 50w ja herkkyys 98dB.
 
WGS Reaper 30w kuulostaisi oikealta vaihtoehdolta, mutta kaiutin on vain 30w ja se 50w-versio on infon mukaan "warmer" ja sitä en halua. Onko niillä wateilla nyt niin paljon väliä kun herkkyys on melkein sama?

 
Kaiuttimen wateilla ei ole ainakaan suoranaisesti väliä/merkitystä herkkyyden (dB) suhteen. Mutta jos sulla on 4 ämyriä yhdessä kaapissa ja vahvistin vaikkapa 100W, niin voit hyvinkin laittaa sekaan 30W ämyreitä, koska teho jakautuu kaikkien kesken.
 
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Paska on hyvää.
juki
06.01.2014 12:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo P50E elementti tuo kuvauksen perusteella mieleen oman henk.koht. celestion inhokkini (G12T-75), mutta joo..eihän wateilla muuta ole kuin, että pitää olla sen verran tarjolla ettet käräytä ämyriä vahvistimellasi, mikä 4x12" tapauksessa kuulostaa epätodennäköiseltä, kun 200W tehonkesto on vaihdon jälkeenkin vielä 120W..
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Kiksaus
06.01.2014 22:01:17 (muokattu 06.01.2014 22:04:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki: Tuo P50E elementti tuo kuvauksen perusteella mieleen oman henk.koht. celestion inhokkini (G12T-75), mutta joo..eihän wateilla muuta ole kuin, että pitää olla sen verran tarjolla ettet käräytä ämyriä vahvistimellasi, mikä 4x12" tapauksessa kuulostaa epätodennäköiseltä, kun 200W tehonkesto on vaihdon jälkeenkin vielä 120W..
 
Eikös se oo vaihdon jälkeen 160w (2x50w+2x30w)? Taidanpa laittaa nuo riipperit tilaukseen ellei kenelläkään ole parempaa suositusta WGS:n valikoimasta.
 
Niin, siis tarkoitus vaihtaa ainoastaan kaksi kajaria ja siis kyselin suosituksia noiden alkuperäisten kavereiksi. Kaapin saundi on muuten hyvä, mutta hieman parempaa alakertaa kaipaisi, siksi vain kaksi näin aluksi vaihdan.
 
Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance
Antti1
06.01.2014 22:04:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiksaus: Eikös se oo vaihdon jälkeen 160w (2x50w+2x30w)? Taidanpa laittaa nuo riipperit tilaukseen ellei kenelläkään ole parempaa suositusta WGS:n valikoimasta.
 
Tehonkesto lasketaan sen vähiten kestävän elementin mukaan, koska se laukeaa liiasta tehosta ensimmäisenä. Tässä tapauksessa siis 4x30W. Sen verran se kaappi kestää, koska teho jakautuu kaikille elementeille tasan, ketjun heikoin lenkki jne.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
Kiksaus
06.01.2014 22:18:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tehonkesto lasketaan sen vähiten kestävän elementin mukaan, koska se laukeaa liiasta tehosta ensimmäisenä. Tässä tapauksessa siis 4x30W. Sen verran se kaappi kestää, koska teho jakautuu kaikille elementeille tasan, ketjun heikoin lenkki jne.
 
Ah-so. Hyvä tietää.
 
Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance
jniska
07.01.2014 08:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshall 1922 2x12 sai sisäänsä WGS:n green beretit. Kyllä muuten muuttui saundi, kun laatikossa oli alunperin G12T-75:set.
 
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Hanok
07.01.2014 14:52:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki: Tuo P50E elementti tuo kuvauksen perusteella mieleen oman henk.koht. celestion inhokkini (G12T-75), mutta joo..
 
Mistä olet tuon kuvauksen löytänyt? Minun havaintojeni mukaan noilla kahdella ei ole juurikaan tekemistä keskenään. Itsellänikin on huonoja kokemuksia G12T-75:stä, nyt puolestaan käytössä Fryette Fatbottom 4X12". Toki en ole samassa kaapissa noita elementtejä vertaillut, enkä edes rinnan eri kaapeissa.
 
Itse en ole Fatbottomiin enää lisää alapäätä kaipaillut. Se tuntuu olevan jo aika iso, mutta tiukka. Tietysti kokonaisuus riippuu nupista. Itse en kummemmin ole kaipaillut sitä keskiääniräyhääkään. Mutta toki kiinnostaa kuulla kokemuksia, jos Kiksaus päätyy tötteröitä vaihtamaan.
 
juki
07.01.2014 18:05:48 (muokattu 07.01.2014 18:07:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanok: Mistä olet tuon kuvauksen löytänyt?
 
Jostain Fryetten sivuilta olin lukevinani kuvausta, jossa käytettiin avainsanoinan mm. smooth midrange, crisp top end, open quality". Sittemmin tosin kun kuuntelin jonkin demoklipin niin eipäs tuossa 75:en piirteitä niinkään ollut kuultavissa. Jotkut käyttäjät kuvailivat P50E:tä V30:n ja greenbackin ristisiitokseksi ja Eminence itse oli ehdottanut samankaltaista korvaajaa kysyttäessä vakiomallistostaan V12:sta - go figure..
 
Noh, mitä topiikkiin tulee, niin itse katselisin WGS mallistosta varmaan P50E aisapariksi tötteröä reaperin tai veteranin suunnalta, kumman keskialue vaan tuntuisi enemmän omaa korvaa enemmän puhuttelevan ja täydentävän sitä Fryetten äänimaailmaa haluttuun suuntaan.
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «