Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 5117 118 119 120 121202 203 204 205 206
tonhat
31.12.2013 23:50:04
juici: Kyllä tuo minustakin ATE-50 on.

ATE-50 se on. Mulla just samanlainen. Toki ilman emg:tä..
Rockn Roll aint noise pollution
Mule
01.01.2014 13:38:22 (muokattu 01.01.2014 14:22:30)

NGD: Haar T-Style

Vuoden viimeisenä päivänä lähetti tiputti kitaran postiluukusta ja hieno soitin tulikin. Plekattu (google "plek'd") viimeistely on vimpan päälle, relikointi on tyylikäs ja maltillinen, Peter Florencen Voodoo 50 tallassa on rapea ja Fralin kaulassa aiheuttaa suupielten nykimistä, sen vertaa hunajaista on meno.

Kuten jo aavistelin, ei Hollannin Erik saanut speksejä vimpan päälle: 8-12 radius oli muuttunut matkalla 8-kymppiin ja kaulan puumateriaaliksi haluttu puhdas vaahtera oli vaihtunut quarter sawniksi. Molemmat kuitenkin itselleni pieniä muutoksia, mutta säälihän se on kun ei homma menekään kuin Strömsössä. Lähinnä nyt - kuten alhaalla mainitaankin - penäsin sitä muutoksen hyväksyttämistä asiakkaalla. Jää sellainen maku suuhun että ensi kerralla customstrato saapuuksin ibanezin headstockilla ja f-koloilla.

Summa summarum: hintaan 1495,- itselle räätälöity kitara joka soundaa ja tuntuu paremmalta kuin hintaluokkansa Fenderit (yksilövarauksella). Custom Shoppeihin en ota kantaa mutta näidenkin yli toiset huudelleet.

Kuva profiilissa, käykee vilkasemassa.
antnis
01.01.2014 14:03:19
Mule: NGD: Haar T-Style

Vuoden viimeisenä päivänä lähetti tiputti kitaran postiluukusta ja hieno soitin tulikin. Plekattu (google "plek'd") viimeistely on vimpan päälle, relikointi on tyylikäs ja maltillinen, Peter Florencen Voodoo 50 tallassa on rapea ja Fralin kaulassa aiheuttaa suupielten nykimistä, sen vertaa hunajaista on meno.

Kuten jo aavistelin, ei Hollannin Erik saanut speksejä vimpan päälle: 8-12 radius oli muuttunut matkalla 8-kymppiin ja kaulan puumateriaaliksi haluttu puhdas vaahtera oli vaihtunut quarter sawniksi. Molemmat kuitenkin itselleni pieniä muutoksia, mutta säälihän se on kun ei homma menekään kuin Strömsössä.

Summa summarum: hintaan 1495,- itselle räätälöity kitara joka soundaa ja tuntuu paremmalta kuin hintaluokkansa Fenderit (yksilövarauksella). Custom Shoppeihin en ota kantaa mutta näidenkin yli toisen huudelleet.

Hiano! Tota radiuksen muuttumista en murehtis kyllä yhtään, 8-10 o just hyvä.
Gabe
01.01.2014 14:10:31
Mule: Kuten jo aavistelin, ei Hollannin Erik saanut speksejä vimpan päälle: 8-12 radius oli muuttunut matkalla 8-kymppiin ja kaulan puumateriaaliksi haluttu puhdas vaahtera oli vaihtunut quarter sawniksi. Molemmat kuitenkin itselleni pieniä muutoksia, mutta säälihän se on kun ei homma menekään kuin Strömsössä.

On se upean näköinen, onnea vain uudesta soittimesta. :) Aika erikoista tuo Haarin kommunikointi ja tapa väsätä soittimia, kyllä sovituista ja maksetuista ominaisuuksista pitäisi pitää kiinni. Tai ainakin hyväksyttää muutokset asiakkaalla.
Kivijalka
01.01.2014 15:17:29
Gabe: On se upean näköinen, onnea vain uudesta soittimesta. :) Aika erikoista tuo Haarin kommunikointi ja tapa väsätä soittimia, kyllä sovituista ja maksetuista ominaisuuksista pitäisi pitää kiinni. Tai ainakin hyväksyttää muutokset asiakkaalla.

Itsehän olisin jo matkalla Hollantiin pieksämään huijarin naamaa sisään. Jos tuohon rahaan ei saa sitä mitä tilaa, niin aivan turha ostoshan on kyseessä.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
mattim
01.01.2014 15:54:17 (muokattu 01.01.2014 15:55:17)

Kivijalka: Itsehän olisin jo matkalla Hollantiin pieksämään huijarin naamaa sisään. Jos tuohon rahaan ei saa sitä mitä tilaa, niin aivan turha ostoshan on kyseessä.

Älä mesoo, kyseessä on liki tilauksen mukainen Haar joka on selkeesti parempi kuin samanhintainen Fender ;-)

Kitara on muuten hiano, tuo lapa ei iske mulle.
.
Kivijalka
01.01.2014 20:51:36
mattim: Älä mesoo, kyseessä on liki tilauksen mukainen Haar joka on selkeesti parempi kuin samanhintainen Fender ;-)

Kitara on muuten hiano, tuo lapa ei iske mulle.

Turha valittaa, kun paska on jo housussa?

Onhan se tietty noinkin. ;)
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Laulava Kylätohtori
02.01.2014 07:57:58
Komia on tuo Haarin tele ja varmasti kaikin puolin loistava soitin.

Mutta pakko myös kommentoida, että ymmärrän kyllä, jos ostajaa kuitenkin vituttaa, että speksejä ym. vaihdellaan puolentoista tonnin kitarasta lupaa kysymättä. Ja käsittääkseni siinä customissa on juuri se pointti, että saa mitä haluaa, ei lähes sitä, mitä haluaa.

Lohdutukseksi sanoisin, että eipä nuo muutokset onneksi kovin radikaaleja ole. Itse olisin tuosta radiuksen muutoksesta vain hyvilläni, samoin tuolla quarter sahauksella pitäisi saada paljon vakaamman kaulan kuin perinteisellä menetelmällä. Mutta toisaalta, jos haluaa tietyt speksit ja siksi tilaa customin, niin onhan se vähän kenkkumaista, että speksit ovat jotain muuta...

Itse en kyllä ikinä edes harkitse Haarilta tilaamista, olkoonkin loistavia kitaroita. Maailma on täynnä yhtä laadukkaita pajoja, jotka tekevät sitä, mitä tilataan...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Hynkel
02.01.2014 10:58:56
Ei kannata tuon takia Haaria dumata tai julistaa ettei koskaan osta sieltä mitään. Jos asia häiritsee, niin Erik kyllä korjaa. Sattuu niitä sitä paitsi hypetetymmillekin, kuten vaikka Suhrille. Jos kaikkien valmistajien virheet aina pudottavat kitaran pois vaihtoehdoista, niin vähiin jäävät kandidaatit aikaa myöden.

Suuri osa kitaristeista ei edes tiedä mitä eroa noilla spekseillä on, tai vaikka tietävät, moni ei välitä vaan keskittyy soittamiseen/treenaamiseen :) Olisin kuitenkin itse reklamoinut Haaria siksi, että saisivat tietää virheensä ja saisivat mahdollisuuden myös itse korjata prosessiaan. Vahinko se mitä luultavimmin on kuitenkin.

Haarin kitarat joita olen itse päässyt kokeilemaan on kyllä olleet kaikki ihan helvetin hyviä. Nytkin olisi pinkki tele torilla, mutta ei rahaa...
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
rrroope
02.01.2014 13:35:46
joskus kauan sitten tässä ketjussa pohdin neliasentoista kytkintä telessä. kuten saattoi arvata, ylimääräinen optio osoittautui jotenkin turhaksi eikä ollut oikein linjassa muiden vaihtoehtojen kanssa. toiset tykkää mutta itelle se ei ollut oikein looginen koko kytkin enää.

vaihdoinpa sitten tallamikin. tai oikeastaan käämin sen ite. tein sellaisen, missä normaalin tallamikin päälle käämin vielä pari kilo-ohmia lankaa niin, että voin valita normaalin ja kuuman tallamikin välillä. sitten 4-way kytkimen kytkin seuraavasti

1. kaulamikki
2. kaula + normaali talla
3. normaali talla
4. kuuma talla

neljäs asento toimii nyt kivasti boostina ja on kivan loogisessa linjassa muiden asentojen kanssa.
Vladi
02.01.2014 14:05:24
rrroope: joskus kauan sitten tässä ketjussa pohdin neliasentoista kytkintä telessä. kuten saattoi arvata, ylimääräinen optio osoittautui jotenkin turhaksi eikä ollut oikein linjassa muiden vaihtoehtojen kanssa. toiset tykkää mutta itelle se ei ollut oikein looginen koko kytkin enää.

vaihdoinpa sitten tallamikin. tai oikeastaan käämin sen ite. tein sellaisen, missä normaalin tallamikin päälle käämin vielä pari kilo-ohmia lankaa niin, että voin valita normaalin ja kuuman tallamikin välillä. sitten 4-way kytkimen kytkin seuraavasti

1. kaulamikki
2. kaula + normaali talla
3. normaali talla
4. kuuma talla

neljäs asento toimii nyt kivasti boostina ja on kivan loogisessa linjassa muiden asentojen kanssa.

Ei saakeli, tää vois muuten olla just se, miten oman teleni kytkisin. Tässä alkukeväästä pitäis vihdoinkin valmistua oma tele ja vaikka en oo vielä sointuakaan sillä soittanut, nyt jo kuumottelis laittaa siihen tallahumppari. Olin miettiny, että laittais tohon push/pull-potikan, mutta tuo neliasentoinen kytkin vois olla ehkä jopa toimivampi ratkaisu.

Mikä yksikelaisen kokoinen telehumppari mahtais olla pätevä? Mulla on Fenderin Nocaster-setti tuohon teleen odottamassa, eli ottaisin siitä varmaan sen kaulamikin ja sille kaveriksi sitten pikkuhumppari.
tonhat
02.01.2014 14:57:06
Mikä yksikelaisen kokoinen telehumppari mahtais olla pätevä? Mulla on Fenderin Nocaster-setti tuohon teleen odottamassa, eli ottaisin siitä varmaan sen kaulamikin ja sille kaveriksi sitten pikkuhumppari.

Itselläni on SD little59. Se antaa kyllä hyvin potkua.
Rockn Roll aint noise pollution
Laulava Kylätohtori
02.01.2014 14:59:02
Vladi: Mikä yksikelaisen kokoinen telehumppari mahtais olla pätevä? Mulla on Fenderin Nocaster-setti tuohon teleen odottamassa, eli ottaisin siitä varmaan sen kaulamikin ja sille kaveriksi sitten pikkuhumppari.

Mulla on ollut straton tallassa toistakymmentä vuotta Duncanin JB jr. eikä ole valittamista vieläkään...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
02.01.2014 16:11:00
Vladi: Mikä yksikelaisen kokoinen telehumppari mahtais olla pätevä? Mulla on Fenderin Nocaster-setti tuohon teleen odottamassa, eli ottaisin siitä varmaan sen kaulamikin ja sille kaveriksi sitten pikkuhumppari.

Täältä myös ääni little 59:selle.
Karvamammutti
03.01.2014 11:30:24
Kuha: Onkos kukaan kokeillut tätä Skuju Cabronitaa, haukkuuko hintansa edestä:

http://www.thomann.de/fi/fender_sq_v_modified_cabronita_tele.htm

Epäilemättä parasta mitä roskapuusta on veisteltävissä.
Scraped from a shark.
FensonGibder
03.01.2014 21:18:51
Mule: NGD: Haar T-Style

Kuten jo aavistelin, ei Hollannin Erik saanut speksejä vimpan päälle: 8-12 radius oli muuttunut matkalla 8-kymppiin ja kaulan puumateriaaliksi haluttu puhdas vaahtera oli vaihtunut quarter sawniksi. Molemmat kuitenkin itselleni pieniä muutoksia, mutta säälihän se on kun ei homma menekään kuin Strömsössä. Lähinnä nyt - kuten alhaalla mainitaankin - penäsin sitä muutoksen hyväksyttämistä asiakkaalla. Jää sellainen maku suuhun että ensi kerralla customstrato saapuuksin ibanezin headstockilla ja f-koloilla.

Summa summarum: hintaan 1495,- itselle räätälöity kitara joka soundaa ja tuntuu paremmalta kuin hintaluokkansa Fenderit (yksilövarauksella). Custom Shoppeihin en ota kantaa mutta näidenkin yli toiset huudelleet.

Eli kaveri sovittelee hyllyyn jääneet osat kepakkoon ja myy sen customina. Jos tämmöistä sattuu taajempaan, niin härskiä peliä.
Riffi, nyt.
jomppu
04.01.2014 11:31:10
Moro kaikille
Mikä tarkoitus on reiällä Telecasterin kaulan kiinnityslevyssä takimmaisten ruuvien välissä? Joku säätö juttu? Muutaman vuoden ikäisestä american standard telestä on kysymys.
Ali
04.01.2014 12:43:45

jomppu: Moro kaikille
Mikä tarkoitus on reiällä Telecasterin kaulan kiinnityslevyssä takimmaisten ruuvien välissä? Joku säätö juttu? Muutaman vuoden ikäisestä american standard telestä on kysymys.

https://www.youtube.com/watch?v=sePORbVAdls
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
jomppu
04.01.2014 20:06:09
Kiitos Ali, selvisihän tuokin asia sitten. Taisin ostaessa kysyä kitarapajalta samaa juttua, mutta olin jo unohtanut vastauksen. Tosi upea tuo jäsen Mulen Telecasteri, itse olen pitemmän aikaa visioinut surf green väristä teleä ruusupuu otelaudalla, mutta haaveeksi on vielä jäänyt. Minun nykyinen tele on vaahtera otelaudalla ja jotenkin en vain ole päässyt sen kanssa sinuiksi. Ei vaan minun unelma spekseillä taida löytyä Fenderin valikoimasta teleä, joten joutuisi teettämään tai hankimaan osat erikseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)