Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratocaster 60's (Made In Mexico) - "ohuiden" nauhojen kesto?
1
bluewille
01.01.2014 23:59:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli onko kokemuksia - otsikon stratossa on melko "ohuet" nauhat (liekö nimellä "vintage" -sellaiset), mutta onkohan ne "kovempaa" ainetta, kuin jotkut perus "medium jumbo"-nauhat tms?
Eli kestääköhän nuo soitella kuinka pitkään, ennen kuin nauhat urautuu?
 
Jotta voisi koota ajatuksensa, täytyy niitä olla vähintään kaksi.
Antti1
02.01.2014 00:03:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa kamaa ne ovat, ainoastaan pienemmät.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
Krice
02.01.2014 00:58:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bluewille: Eli kestääköhän nuo soitella kuinka pitkään, ennen kuin nauhat urautuu?
 
Riippuu suurimmaksi osaksi omasta soittotatsista. Esim. itse en juurikaan saa kulutettua nauhoja soittamalla. Kevyt hevikitaristin soittotyyli varmaan vaikuttaa siihen.
 
McLeach
02.01.2014 01:02:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on japskitele pienillä vintage-nauhoilla ja se on tarkemmin ajatellen ainut kitarani ikinä missä on ollut selvää lommoa nauhoilla. En sitten tiedä kuinka sattumaa tämä on. Haittaa niistä ei hiontaan asti onneksi kuitenkaan ole ollut. Tämä vastaus tuskin auttoi ollenkaan...
 
Little Savage
02.01.2014 11:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Mexikoilaisessa standard stratcasterissa nauhat oli kuluneet viidessä vuodessa vaihtokuntoon. Tosin käytin sillon aika ohkasia kieliä. Uudet jumbonauhat on kestäneet paremmin. Sanoisin että nauhamateriaali ei ole ainakaan kovempaa MIM tekeleissä kuin muissa.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Myrkky Nuoli
02.01.2014 11:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ne mitään erikoisnauhoja oo. Kyse on lähinnä siitä, että jos ne on ohuuden lisäksi hyvin matalat niin niitä ei voi montaa kertaa hioa ennen kun ne on vaihdettava. Itellä on noitten kanssa lähinnä ongelmana se, että niillä Fenderin lirunauhoilla on tarpeettoman työlästä soittaa. Omaan stratooni oon vaihdattanut medium-high -nauhat.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
hallu
02.01.2014 15:40:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Little Savage: Mun Mexikoilaisessa standard stratcasterissa nauhat oli kuluneet viidessä vuodessa vaihtokuntoon. Tosin käytin sillon aika ohkasia kieliä. Uudet jumbonauhat on kestäneet paremmin. Sanoisin että nauhamateriaali ei ole ainakaan kovempaa MIM tekeleissä kuin muissa.
 
Musafasulla sanoivat että ihan samaa kamaa ne nauhat on meksikon fenkuissa kun muissakin (siis usa, japani, korea, mitäniitäonkaan). Kulumiseen vaikuttaa kitaran säädöt, kieletkin voi vaikuttaa ja soittotatsi. Kyllähän nuo perusnauhat kuluu ja sen vuoksi kai jotkut nauhan vaihdon yhteydessä laittaa ne rosterinauhat. Itselläni on vanhassa stratossa olleet nauhat jo pitkään vaihtokunnossa ja siihen olen ajatellut vaihdattaa rosteriset nauhat, kun ne kuitenkin pitää vaihtaa.
 
Se että kuinka äkkiä nauhat kuluu vaihtokuntoon riippuu varmaan siitä mitä kuntoa pitää vaihtokuntona. Itselläni ei näyttäisi nauhat voivan olla aika kuluneet ennenkuin se alkaa häiritsemään. Mutta toki on mukavanpi soittaa kun nauhat on hyvässä iskussa.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
mattim
03.01.2014 18:18:22 (muokattu 03.01.2014 19:04:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Musafasulla sanoivat että ihan samaa kamaa ne nauhat on meksikon fenkuissa kun muissakin (siis usa, japani, korea, mitäniitäonkaan). Kulumiseen vaikuttaa kitaran säädöt, kieletkin voi vaikuttaa ja soittotatsi. Kyllähän nuo perusnauhat kuluu ja sen vuoksi kai jotkut nauhan vaihdon yhteydessä laittaa ne rosterinauhat. Itselläni on vanhassa stratossa olleet nauhat jo pitkään vaihtokunnossa ja siihen olen ajatellut vaihdattaa rosteriset nauhat, kun ne kuitenkin pitää vaihtaa.
 
Se että kuinka äkkiä nauhat kuluu vaihtokuntoon riippuu varmaan siitä mitä kuntoa pitää vaihtokuntona. Itselläni ei näyttäisi nauhat voivan olla aika kuluneet ennenkuin se alkaa häiritsemään. Mutta toki on mukavanpi soittaa kun nauhat on hyvässä iskussa.

 
Vaihtokuntoon saattamista edesauttaa soittajan laiskuus/osaamattomuus asemien vaihdossa myös ;-)
 
.
MadMatt
03.01.2014 19:33:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtokuntoon saattamisen voi minimoida omistamalla mahdollisimman monta stratoa ;-)
 
mattim
03.01.2014 21:52:47 (muokattu 03.01.2014 21:53:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Vaihtokuntoon saattamisen voi minimoida omistamalla mahdollisimman monta stratoa ;-)
 
Niin totta . Stratoja, telejä lespoja ja muitakin on, silti meinaa ne tietyt asemat kulua ...
 
.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «