Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Waves Bass Rider tai vastaavaa
1
HraPerkele
27.12.2013 19:23:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Onko jengi käyttänyt kyseistä tai jonkun muun firman vastaavaa ja onko plugarin toiminta tyydyttävää? Itsellä olisi selkeästi tarve tuommoselle tai mieluiten vastaavalle ilmaisplugarille.
 
Toinen kysymys voisi olla että hoituisiko homma kuitenkin jollain muullakin tekniikalla (volume-automaation piirtäminen käsin ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa =D ). Demomeiningillä kuitenkin mennään niin ei ole tarvetta alkaa hieromaan liian tarkasti.
 
Mitenkä esim. limitterillä duunaaminen,kuitenkin dynamiikan rajoittaminen ei haise omiin sieraimiin hyvältä vielä tässä vaiheessa signaaliketjua..
 
Kiitoksia jo etukäteen!
 
Antti1
28.12.2013 01:44:15 (muokattu 28.12.2013 02:12:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sekä vocal- että bass rider ja ihan hyvin pelaavat. Nyt ne varmaan saa halvalla vielä tämän vuoden ajan, kun Wavesilla on näitä iänikuisia tarjouskampanjoitaan pyörimässä.
 
Omassa käytössäni suurin harmi on vaan softan huono sidechain-tuki (Reaper), joten en saa noita reagoimaan muun musan yleisdynamiikkaan. Joudun siis käyttämään noita melko varovilla asetuksilla, jottei muut soittimet jyrää biisien voimakkaimmissa kohdissa. Ehkä ja toivottavasti softa joskus päivittyy, niin saisi koko toiminnallisuuden käyttöön.
 
Tossa olisi yksi vaihtoehtoinen värkki: http://www.meldaproduction.com/plugins/product.php?id=MAutoVolume
Tämä Steady Pro ilmeisesti tekee ainakin samantyylistä juttua ilmaiseksi: http://www.terrywest.nl/compressors.html
Reaperin käyttäjille sitten löytyy tietty parameter modulation softasta itsestään, jos jaksaa väkertää.
 
E: Tai siis oikeastaan mä sanoin vähän hölmösti ton Reaperin suhteen, koska siinähän on erinomainen sidechainaus-tuki. Ongelma vaan on siinä, että nämä Wavesin plugarit haluavat käyttää VST3:a siihen ja tukea ei löydy. Mikä softa sulla on käytössä, tää voi olla aika oleellinenkin juttu?
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
HraPerkele
28.12.2013 12:34:35 (muokattu 28.12.2013 12:37:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Cubasen SX3 käytössä,eli ihan uudemmalla tekniikalla ei olla liikenteessä. =D
 
Tuohon mautovolumeen myös itse törmäsin googlen kautta mutta aika vähän ihan vastaavanlaisia plugareita tuli vastaan. Sen takia mietinkin josko samaan lopputulokseen pääsis jollain perinteisemmällä prosessorilla?
 
Mutta taidan tutustua tuohon ilmaseen tuotteeseen ihan ekaks.
 
Antti1
28.12.2013 14:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseessähän on käytännön tasolla säädettävillä toiminta-arvoilla oleva automaattinen vola-automaatiotyökalu. Joku mainitsi eräällä ulkomaan ihmisten foorumilla mikro- ja makrodynamiikan, joista tämä on jälkimmäistä. Mun mielestä ihan mielenkiintoinen tapa nähdä asia. Se ei siis muuta samaan tapaan äänten alukkeita kuin perinteiset kompurat, mutta tekee kuitenkin tavallaan samaa asiaa.
 
Samaan lopputulokseen on perinteisesti päästy mikserin faderia käsipelillä työstämällä, joka on aika tuskaista hommaa mun mielestä. Uudempi konsti on sit tietty automaatiokäppyröiden piirtäminen hiirellä tms. työkalulla. En välttämättä menis sanomaan, että se sen helpompi, tai ainakaan miellyttävämpi projekti on. Nämä riderit tekee tuon saman jutun automaattisesti, enemmän tai vähemmän hyvin/huonosti. Sikäli ne sopivat hyvin kaltaisellesi laiskalle demottelijalle. ;) Noista plugareistahan saa toki kokeiluversion, kannattaa kokeilla ainakin.
 
Mihin sä tarkalleen tuota käyttäisit? Onko ongelmana siis liian dynaaminen bassoraita, joka pitäisi saada hanskaan ennen kompressointia, jotta kompura vaikuttaisi tasaisemmin signaaliin? Vai etkö kenties saa kompuralla ja limitterillä bassoraidan dynamiikkaa taltutettua sopivaksi? Molempiinhan toi toimii ja joku varmaan keksii jotain muutakin käyttöä.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
HraPerkele
28.12.2013 19:52:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep,ongelmana liian dynaaminen bassoraita. Tämä toiminta on kuitenkin vielä jatkuvaa opiskelua ja oon huomannu että tasasen alapään hieromiseen saa laittaa aikaa ja plugareita päällekkäin/vieräkkäin vaikka millä mitalla mutta silti tuuttaa muutamat sävelet ja muutenkin överisti yli. Joten täytyy kokeilla kaikkea että oppisi tekemään.
 
Mä kuitenkin tiedän että isoin ongelma tässä on ettei mulla ole käytettävissä mitään monitoreja,ja varsinkin alataajuuksien kunnollinen säätö menee jo tässä tapauksessa perse edellä puuhun jos ei niitä kunnolla kuulekaan! =)
 
Mutta eipä ole menoa ja intoa haitannu. Uskon kuitenkin lapsenomaisesti siihen, että tuntemalla omat laitteet, voi jo päästä kohtuu tuloksiin ainakin omaa korvaa miellyttääkseen. Tää fiilis on vähän kuin kitaransoiton alottaminen,miksauksen taso ja henk. koht. rima nousee siinä samalla kun taidot karttuu. Sitten voikin siirtyä hiukka parempiin vehkeisiin,vaikkapa ne monitorit. =D jne..
 
tepeh
29.12.2013 20:27:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kyse on vain muutamasta liian kovasta sävelestä, automaatiot voisivat olla ihan hyvä vaihtoehto.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
jannu
31.12.2013 01:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cubasessahan on "clip gain"-toiminto, joka toimii näissä tapauksissa kätevämmin kuin automaatioiden piirtely, ainakin omasta mielestäni. Eli ei muuta ku saksityökalu käpälään ja silpomaan niitä "liian dynaamisisa" iskuja irti muusta eventistä. Sen jälkeen onkin kätevää vain ottaa tästä uuden klipin keskeltä ylälaidasta olevasta sinisestä neliöstä kiinni ja säätää kyseisen klipin vola halutuksi. Sitten kun on editointi tehty, voi bounce selectionilla tehdä uuden ehyen raidan jos haluaa.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Säätäjä
31.12.2013 08:28:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alapäähommat on vaikeimpia hommia. :)
 
Moido.
kiiski
01.01.2014 16:12:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tuntuu, että tietyt nuotit tulee aina liian kovaa niin kannattaa tutkia myös sitä oman huoneen akustiikkaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «