HaMMie 29.12.2013 12:46:13 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kuulostaa siltä, että ongelma voi olla myös liian korkea satula. Laskeutuuko se kieli kunnolla sinne satulauran pohjalle? Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Todellakin ala-E ei laskeudu kokonaan vaan kieli kääntyy pikkuisen vasemmalle viritystappiin ennekuin se laskeutuisi kokonaan satulauran pohjalle. Muut kielet näyttäisivat olevan ok. |
HaMMie 29.12.2013 12:56:56 | |
---|
HaMMie: Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Todellakin ala-E ei laskeudu kokonaan vaan kieli kääntyy pikkuisen vasemmalle viritystappiin ennekuin se laskeutuisi kokonaan satulauran pohjalle. Muut kielet näyttäisivat olevan ok. Kannattaisikohan minun hioa tuo ura isommaksi vai mitäs tässä kannattaa tehdä? Muistaakseni entiset kieleni olivat saman paksuset, mutta toimivat ihan hyvin. |
mattim 29.12.2013 13:00:47 (muokattu 29.12.2013 13:01:41) | |
---|
HaMMie: Kannattaisikohan minun hioa tuo ura isommaksi vai mitäs tässä kannattaa tehdä? Muistaakseni entiset kieleni olivat saman paksuset, mutta toimivat ihan hyvin. Ura on selkeästi liian matala. Hieman kerrallaan syvennät sopivalla viilalla ja testaat välillä, lopeta syventäminen ennen kuin ensimmäinen nauha alkaa säristä. . |
mattim: Ura on selkeästi liian matala. Hieman kerrallaan syvennät sopivalla viilalla ja testaat välillä, lopeta syventäminen ennen kuin ensimmäinen nauha alkaa säristä. Joo kiitoksia nyt hiffasin jo mekaanisestikkin mikä on ongelmana. Minulla ei taida olla sopivaa viilaa tuohon, mutta hiomapaperilla pitäisi pärjätä, jos käyttää oikein? Vanhassa kitarassa ei tarvinut satulaa säätää ollenkaan, mutta muita ongelmia oli kyllä :D |
mattim 29.12.2013 13:37:13 (muokattu 29.12.2013 13:37:51) | |
---|
HaMMie: Joo kiitoksia nyt hiffasin jo mekaanisestikkin mikä on ongelmana. Minulla ei taida olla sopivaa viilaa tuohon, mutta hiomapaperilla pitäisi pärjätä, jos käyttää oikein? Vanhassa kitarassa ei tarvinut satulaa säätää ollenkaan, mutta muita ongelmia oli kyllä :D Juu nää on enimmäkseen tosi simppeleitä kun perusasiat on hallussa. Hiomapaperi käy. Jos satula on muovia, voit käyttää myös kielen pätkää. . |
Metalkallo 29.01.2021 17:09:12 | |
---|
Mulla Jackson King V:ssä valmiina 13-56 setti ja A# vire kun sen sain, mutta ajattelin laittaa vireen D standardiksi ja mietin, että onko noita 13- koon kieliä järkeä käyttää tuolla vireellä vai meneekö liian tiukaksi? Kestääkö kitaran kaula miten? Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Jeszse 29.01.2021 17:31:15 | |
---|
Metalkallo: Mulla Jackson King V:ssä valmiina 13-56 setti ja A# vire kun sen sain, mutta ajattelin laittaa vireen D standardiksi ja mietin, että onko noita 13- koon kieliä järkeä käyttää tuolla vireellä vai meneekö liian tiukaksi? Kestääkö kitaran kaula miten? Mulla on 13-65 drop beessä, mikä on tavallaan C# ja ihan hyvin kestää. En tosin ymmärrä miten pystyt pitään viiskutosta A#:ssa mutta kai se on uskottava |
Metalkallo 29.01.2021 17:35:34 | |
---|
Jeszse: Mulla on 13-65 drop beessä, mikä on tavallaan C# ja ihan hyvin kestää. En tosin ymmärrä miten pystyt pitään viiskutosta A#:ssa mutta kai se on uskottava Entinen omistaja sanoi, että on A# vireessä keppi. Kyllä tuo 56 toimii ihan ok, mutta vähän liian löysä tuolla vireellä. Mitkä vireet muuten tulee C# jälkeen? Eiks vireitä just ole E, Eb, D, Db, C ja Cb, mutta mikä tulee sitten? Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
ÄrGee 29.01.2021 17:36:41 (muokattu 29.01.2021 17:38:05) | |
---|
Metalkallo: Mulla Jackson King V:ssä valmiina 13-56 setti ja A# vire kun sen sain, mutta ajattelin laittaa vireen D standardiksi ja mietin, että onko noita 13- koon kieliä järkeä käyttää tuolla vireellä vai meneekö liian tiukaksi? Kestääkö kitaran kaula miten? Voi olla aika hyvät jännitykset tuolla setillä. Laittaisin 10-52 setin D-vireeseen. Ja kysytään vielä niin päin, että minkä paksuisia käytät E-vireessä? To the stars!!! |
Jeszse 29.01.2021 17:46:08 | |
---|
Metalkallo: Entinen omistaja sanoi, että on A# vireessä keppi. Kyllä tuo 56 toimii ihan ok, mutta vähän liian löysä tuolla vireellä. Mitkä vireet muuten tulee C# jälkeen? Eiks vireitä just ole E, Eb, D, Db, C ja Cb, mutta mikä tulee sitten? Sävelet miten ne toimii. |
Metalkallo 29.01.2021 17:46:23 (muokattu 29.01.2021 17:47:51) | |
---|
ÄrGee: Voi olla aika hyvät jännitykset tuolla setillä. Laittaisin 10-52 setin D-vireeseen. Ja kysytään vielä niin päin, että minkä paksuisia käytät E-vireessä? E- vireessä olen käyttänyt 9 tai 10-46 settiä, nykyisin lähinnä 9 koska mulla on vasemman käden ranteessa rasitusvamma. Tuossa 13 setissä tykästyin vaan, kun ohuimmat kielet on hiukan isompia. Sain entiseltä omistajalta 11-52 setin daddarion nyxl kieliä jotka sen mukaan sopis hyvin D standardiin. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Metalkallo 29.01.2021 17:48:39 | |
---|
Jeszse: Sävelet miten ne toimii. Eiku, niin joo :D Aivan! Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
ÄrGee 29.01.2021 19:38:06 | |
---|
Metalkallo: E- vireessä olen käyttänyt 9 tai 10-46 settiä, nykyisin lähinnä 9 koska mulla on vasemman käden ranteessa rasitusvamma. Tuossa 13 setissä tykästyin vaan, kun ohuimmat kielet on hiukan isompia. Sain entiseltä omistajalta 11-52 setin daddarion nyxl kieliä jotka sen mukaan sopis hyvin D standardiin. 10-52 tai lähelle sitä voisi siis olla aika hyvä. Itsellä kanssa 9-46 on ollut E-vireen settinä. To the stars!!! |
Metalkallo 30.01.2021 16:55:32 | |
---|
ÄrGee: 10-52 tai lähelle sitä voisi siis olla aika hyvä. Itsellä kanssa 9-46 on ollut E-vireen settinä. Jep, aikoinaan olen kokeillut 10-52 settiä D standard vireessä ja taisi olla ok, mutta täytyy koklaa tuo 11-52 nyt. 9 setillä tosiaan vedellyt E vireessä nyt, mutta taas kun noita paksumpia tuli testattua taidan siirtyä takaisin 10-46 settiin E vireessä, kun ei se kuitenkaan ole niin tiukka vielä bendatessa vaikka rasitusvamma onkin. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |