Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä mieltä epiphone hummingbird prosta?
1
Kaiyatere
27.12.2013 20:33:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miettinyt kauan jo uutta elektroakustista ja tämä vaikuttaa passelilta ja hienolta pienemmän hintaluokan kitaralta! Puulaadut ihan hyvät tosin ei kokopuuta?
Miellyin myös ulkonäköön! Ja netistä kattelin myös videoita joissa vertailtiin ja muutenkin kehuttu kitara! Soittelen lähinnä laulu-kitara tyylillä eli kitara ja minä kokoonpanolla lähinn akustista settiä! :) mielipiteitä tai kokemuksia? Kenelläkää?
 
Myrkky Nuoli
28.12.2013 10:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yllättävää kyllä tuossa on kokopuinen kansi, se on tärkeintä. Tuossa hintaluokassa ei kannata odottaa ihmeitä, suosittelen testaamaan ennen ostoa kunnolla. Ohut kaulaprofiili kannattaa kans ottaa huomioon jos ei semmoisista tykkää. Henkilökohtaista kokemusta ei kyllä löydy, joten en ossaa oikeesti juuta, enkä jaata sanoa.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
balanced1
28.12.2013 15:19:01 (muokattu 28.12.2013 15:21:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosin etenkin akustisten kohdalla vanhempia yksilöitä, mitkä eivät enää elä niin herkästi ja sointi on avoimempi kuin uusissa.
Uudet akustiset vaativat paljon soittoa ennen kuin alkavat soimaan kunnolla ja etenkin suomen oloissa saattaa elämistä esiintyä paljonkin alkuun, esim kannen halkeamisia vaikka olisikin kostutin.
Jos pitää olla hummingbird-teemasta niin torillakin pyörii 70-luvun lawsuit Ibanezeja ym kohtuurahaan.
 
Itse katselisin käytettynä esim. torilta, mutta tämä on siis vaan oma mielipide, joku toinen voi olla täysin toista mieltä.
 
Eihän sen tarvitse olla elektro-akustinen, jotta voisi keikkaa vetää.
 
hallu
28.12.2013 17:33:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Itse suosin etenkin akustisten kohdalla vanhempia yksilöitä, mitkä eivät enää elä niin herkästi ja sointi on avoimempi kuin uusissa.
Uudet akustiset vaativat paljon soittoa ennen kuin alkavat soimaan kunnolla ja etenkin suomen oloissa saattaa elämistä esiintyä paljonkin alkuun, esim kannen halkeamisia vaikka olisikin kostutin.
Jos pitää olla hummingbird-teemasta niin torillakin pyörii 70-luvun lawsuit Ibanezeja ym kohtuurahaan.
 
Itse katselisin käytettynä esim. torilta, mutta tämä on siis vaan oma mielipide, joku toinen voi olla täysin toista mieltä.
 
Eihän sen tarvitse olla elektro-akustinen, jotta voisi keikkaa vetää.

 
joo, olen kyllä samaa mieltä kannsasi, että torilta saisi paremman ja halvemmalla. Siellähän on välillä näkynyt Ibanezin sitä mikäsenytoli.... concord tjsp., jota on ainakin suitsutettu laatunsa puolesta. Hummingbirdejä näkyy olevan myös säännöllisesti tarjolla sekä Gibsonin (kallis kuin mikä), sekä epiluurin versioina.
 
Tuo puiden elämisjuttu on myös tärkeä pointti, mutta laminaattiset rakenteet onneksi vähän vakauttavat kitaraa eivätkä pelkästään puukantiset ole niin alttiita kuivuusvaurioille kuin kokopuiset.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Myrkky Nuoli
28.12.2013 20:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Siellähän on välillä näkynyt Ibanezin sitä mikäsenytoli.... concord tjsp
 
Tuo on juurikin se edellä mainittu hummingbird kopsu. Kovasti kiinnostaa nuo pelit, ovat hirmusen kehuttuja.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
balanced1
28.12.2013 20:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Tuo on juurikin se edellä mainittu hummingbird kopsu. Kovasti kiinnostaa nuo pelit, ovat hirmusen kehuttuja.
 
Mun vanha 12-kielinen em.kitara lähti Costello Hautamäelle :) toivotaan että siitä tulee osa suomi-rock historiaa :)
 
Myrkky Nuoli
28.12.2013 21:03:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Mun vanha 12-kielinen em.kitara lähti Costello Hautamäelle :) toivotaan että siitä tulee osa suomi-rock historiaa :)
 
Nice! Tais olla sama peli jota kuolasin itse jos se oli torilla myynnissä.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
fox
28.12.2013 21:12:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Nice! Tais olla sama peli jota kuolasin itse jos se oli torilla myynnissä.
 
Sakemannin fleaBayssa on juur yks Concord 684 -12 myynnissä, vaan myyjä ei lähettäne Suomeen, vaikka näkyy EU-maihin lähettävän.. ;)
Eipä silti, "estolistalla" on myös Ruotsi, Viro, Irlanti ym.
Concordeista 684:t on juurikin Hummingbirdeja, 683:t sitten Doveja. Se mitä itse oon noita katsellut, tuntuu, että iso osa Suomi-kitaroista on cherryja 684-12 eli 12-kielisiä Hummingbirdeja..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Tuhkis
28.12.2013 21:44:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: joo, olen kyllä samaa mieltä kannsasi, että torilta saisi paremman ja halvemmalla. Siellähän on välillä näkynyt Ibanezin sitä mikäsenytoli.... concord tjsp., jota on ainakin suitsutettu laatunsa puolesta. Hummingbirdejä näkyy olevan myös säännöllisesti tarjolla sekä Gibsonin (kallis kuin mikä), sekä epiluurin versioina.
 
Tuo puiden elämisjuttu on myös tärkeä pointti, mutta laminaattiset rakenteet onneksi vähän vakauttavat kitaraa eivätkä pelkästään puukantiset ole niin alttiita kuivuusvaurioille kuin kokopuiset.

 
1400 - 1700 euron välillä noita Gibsonin Hummingbirdejä on pyöriny torilla. Omani hankin 1400€ hintaan torilta ja on se vaan hyvä.
 
Jos Top Sound "realisoisi" hintansa uuden Gibson Hummingbirdin osalta muiden myyjien tasolle, niin käytettyjen hinnatkin rupeais pyörimään siellä kahden tonnin paikkeilla.
 
"I'm nothing until i show that i'm something..."
balanced1
28.12.2013 22:44:04 (muokattu 28.12.2013 22:46:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Nice! Tais olla sama peli jota kuolasin itse jos se oli torilla myynnissä.
 
Oli joo ja kohtuu hintaan lähti, mutta ainakin meni ammattiukolle, Costello ei myy mitään kitaroita pois ikinä :)
 
Kaiyatere
29.12.2013 19:19:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli meinaatte, että kannattaisi ostaa käytetty kitara kuitenkin, vaikka uudenki saisi? Ja nimenomaan koska se olisi soinniltaan vakaampi ja mahdollisesti tummempi? Ja tiedän että kitaran "sisäänsoittaminen" kestää, mutta etsin juuri hummingbirdmaista kitaraa:) ulkonäöltäänki ja tyyliltään:) eli kannattaisiko silti ruveta metsästämään käytettyjä ja mahdollisesti nuita Ibanezin kopioita?
 
Ja epiphonehan ainakin (varmaan muutkin) kitarat on tosi ykslöllisii että paras ois testailla alkuun tietty. Mutta kuten voi sattua huonoja niin myös hyviä. Tuo on arvosteltu hyväksi, mutta junnuna ja junnun budjeteilla ei ihmeitä tehdä:/
 
Myrkky Nuoli
30.12.2013 12:13:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiyatere: Eli meinaatte, että kannattaisi ostaa käytetty kitara kuitenkin, vaikka uudenki saisi? Ja nimenomaan koska se olisi soinniltaan vakaampi ja mahdollisesti tummempi? Ja tiedän että kitaran "sisäänsoittaminen" kestää, mutta etsin juuri hummingbirdmaista kitaraa:) ulkonäöltäänki ja tyyliltään:) eli kannattaisiko silti ruveta metsästämään käytettyjä ja mahdollisesti nuita Ibanezin kopioita?
 
Ja epiphonehan ainakin (varmaan muutkin) kitarat on tosi ykslöllisii että paras ois testailla alkuun tietty. Mutta kuten voi sattua huonoja niin myös hyviä. Tuo on arvosteltu hyväksi, mutta junnuna ja junnun budjeteilla ei ihmeitä tehdä:/

 
Käytetyn kauppa kannattaa aina jos siihen vaan on mahdollisuus!
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Kaiyatere
30.12.2013 22:51:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tänään kierrettyä kaupungilla ja musaliikkeestä ei löytynyt kokeiltavaksi tätä epiluuria. Mutta myyjä suositteli lämpimästi yhtä Martinia, jossa oli ainakin kokokuusikansi ja hyvä ääni ja soitin myös värähteli soittaessa ja sen tunsin kropassa!
Hinta onkin jo selvästi kalliimpi mutta pistin vakavasti harkintaaan:) jos sitä tässä hakis kesätöitä ja näin päin pois. Kitara siis Martinin DRS2 , halvemman hintaluokan Martini eli Suomessa hint on nuin 715-800 jotain:) kaupassa se oli 869€ ja mukaan saisin kovan kitarakotelon!
 
Kokemuksia? Tiiän että mielipide vaihtuu, mutta olihan tää makia soitettava:)
 
elsewhere
30.12.2013 23:37:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiyatere: Eli meinaatte, että kannattaisi ostaa käytetty kitara kuitenkin, vaikka uudenki saisi? Ja nimenomaan koska se olisi soinniltaan vakaampi ja mahdollisesti tummempi? Ja tiedän että kitaran "sisäänsoittaminen" kestää, mutta etsin juuri hummingbirdmaista kitaraa:) ulkonäöltäänki ja tyyliltään:) eli kannattaisiko silti ruveta metsästämään käytettyjä ja mahdollisesti nuita Ibanezin kopioita?
 
Kyllä, ehdottomasti. Lisäbonuksina käytetyssä on se, että selkeät valmistusvirheet/takuuasiat on jo hoidettu edellisen omistajan kanssa, minkä lisäksi käytetystä saa helposti omansa pois, jos osoittautuu, että se ei olekaan se loppuelämän soitin. Uuden kitaran hinta taas laskee huomattavasti heti, kun sen kantaa kaupasta ulos.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «