Aihe: Nightwish
1 2 3 4 5115 116 117 118 119207 208 209 210 211
Outza66
06.12.2013 00:02:52
Janus: Suosittelen korvien pesemistä, noi molemmat livevedot ovat täysin samantempoisia kuin levyversiot (taustanauhojen takia, pl. tuo Ever Dreamin piano+laulu-intro, joka siis on todellakin rauhallisempi kuin levyllä).

Slow, Love, Slowta ei voi oikein tuon laid backimmin vetää, Floor suoriutuu siitä niin hienosti kuin vain laulaja voi. Taustanauhat asettavat etenkin soittajille omat rajoituksensa, ja tuo kappale nyt on vain sävelletty noin.

Nohjuu jos lähtee siitä että levyversiot on ainoat oikeat tempot, niin varmaan sitten niin. Toisaalta jos sattuu nappaammaan joukkoihinsa ihan oikean laulajan, niin voisi ehkä harkita ihan uusien taustanauhojen tekoa jne.
- I am hard but I*m friendly (Alannis Morisette, A Hand In My Pocket)' - I am not always strong and sometimes I*m even wrong (Shania Twain, The Woman In Me)
Samuel P.
08.12.2013 11:37:29

Outza66: Nohjuu jos lähtee siitä että levyversiot on ainoat oikeat tempot, niin varmaan sitten niin. Toisaalta jos sattuu nappaammaan joukkoihinsa ihan oikean laulajan, niin voisi ehkä harkita ihan uusien taustanauhojen tekoa jne.

Emmä tiedä, olisiko siinä paljon järkeä lähteä taustanauhoja uusimaan laulajan vaihtumisen vuoksi. Jos orkesterit sun muut on kerran saatu hyvin tehtyä, miksi niitä vaihtamaan. Onnistuisikohan tuo edes kesken kiertueen, vaikka halua olisi. Vieläpä tuollaisessa kriisitilanteessa jossa bändi oli, täysin uunituoreen laulajan kanssa.

Sen minkä voi tehdä ja minkä bändi tekikin, on poistaa käytöstä taustalaulunauhat. Uusi Wackenin live on mun mielestä kaikin puolin erinomaisen energinen ja toimiva paketti. Taustalauluja ei niitä joitain mahtipontisia kuoroja lukuunottamatta nauhalta kuulu, orkesteritkin on miksattu melko alas pois lukien joitain kohtia, missä ne ovat pääosassa ja niiden kuuluukin tulla esille. Jansen tuntuu selviävän komeasti ilman nauhalta tulevia vahvistuksia, voimaa ja ääntä riittää.

Nightwishin konsepti on sellainen että niiden orkestraatioiden vaan "täytyy" olla siellä live-esityksissä mukana, hyvässä ja pahassa. Hyvä live kaiken kaikkiaan, meininkiä riittää ja kaikkien naamasta näkyy että nyt on kiva olla lavalla.
OPJ1974
09.12.2013 11:43:02

Samuel P.: Emmä tiedä, olisiko siinä paljon järkeä lähteä taustanauhoja uusimaan laulajan vaihtumisen vuoksi. Jos orkesterit sun muut on kerran saatu hyvin tehtyä, miksi niitä vaihtamaan. Onnistuisikohan tuo edes kesken kiertueen, vaikka halua olisi. Vieläpä tuollaisessa kriisitilanteessa jossa bändi oli, täysin uunituoreen laulajan kanssa.

Sen minkä voi tehdä ja minkä bändi tekikin, on poistaa käytöstä taustalaulunauhat. Uusi Wackenin live on mun mielestä kaikin puolin erinomaisen energinen ja toimiva paketti. Taustalauluja ei niitä joitain mahtipontisia kuoroja lukuunottamatta nauhalta kuulu, orkesteritkin on miksattu melko alas pois lukien joitain kohtia, missä ne ovat pääosassa ja niiden kuuluukin tulla esille. Jansen tuntuu selviävän komeasti ilman nauhalta tulevia vahvistuksia, voimaa ja ääntä riittää.

Nightwishin konsepti on sellainen että niiden orkestraatioiden vaan "täytyy" olla siellä live-esityksissä mukana, hyvässä ja pahassa. Hyvä live kaiken kaikkiaan, meininkiä riittää ja kaikkien naamasta näkyy että nyt on kiva olla lavalla.

Tämä. Itse olen katsonut Wackenin keikan dvd:ltä nyt kolme kertaa ja jokaisen kuuntelukerran jälkeen olen tykännyt entistä enemmän. Kitaraa tosiaan on nostettu pintaan ja taustanauhojen roolit vähennetty. Mielestäni erinomainen ratkaisu ja kyllä bändi toimii nyt upeasti livenä. Floorin laulamisen taso on uskomatonta seurattavaa ja hitto, että parit vanhat väsyneet biisit saivat uuden elämän. Varsinkin Romanticide, joka Tarjan laulamana oli ihan perkeleen tylsä täytebiisi, on Floorin laulamana ihan eri planeetalta. Mielestäni keikan paras biisi. Ghost River toimi kanssa helvetin hyvin - siinä muuten kuulee Floorilta vähän crowliakin :)
Mimi
09.12.2013 12:47:53
OPJ1974: Tämä. Itse olen katsonut Wackenin keikan dvd:ltä nyt kolme kertaa ja jokaisen kuuntelukerran jälkeen olen tykännyt entistä enemmän. Kitaraa tosiaan on nostettu pintaan ja taustanauhojen roolit vähennetty. Mielestäni erinomainen ratkaisu ja kyllä bändi toimii nyt upeasti livenä. Floorin laulamisen taso on uskomatonta seurattavaa ja hitto, että parit vanhat väsyneet biisit saivat uuden elämän. Varsinkin Romanticide, joka Tarjan laulamana oli ihan perkeleen tylsä täytebiisi, on Floorin laulamana ihan eri planeetalta. Mielestäni keikan paras biisi. Ghost River toimi kanssa helvetin hyvin - siinä muuten kuulee Floorilta vähän crowliakin :)

Tykkäsin tuosta Wackenin livestä myös paljon! Hyvin näkee, että kaikilla on hyvä fiilis olla lavalla, minkäänlaista väsynyttä puurtamista ei oo enää havaittavissa.

Romanticide on ollu ehkä mun kaikkien aikojen lempparibiisi (ei se siis tarjankaan aikana huono ollut) ja Floorin laulamana se on kyllä aivan järisyttävän hyvä. Oli myös huikea Sauna Open Airissa livenä. Tuo Floorin monipuolisuus jaksaa kyllä joka kerta yllättää. Tarja osasi sen yhen jutun ihan kohtalaisen hyvin, Anette oli varmaan omalla tontillaan ihan jees (se tontti vaan oli aika kaukana mun mieltymyksistä), mutta kun Jansen vaan huitelee ihan omissa ulottuvuuksissaan. Parasta kuitenkin on, että vaikka käsittääkseni klassista osaamista häneltäkin löytyy, niin sitä ei viljellä liikaa, vaan just siellä missä tarvitaan.

Meinasin ensin kirjoittaa tähän, että Wish I Had an Angelin vois heivata setistä helvettiin, mutta nyt kun kuuntelen tuolta livelevyltä sitä, niin tähänkin on tuotu jotain uutta aika kivasti. Melkein toimii jopa! Vanhempaa matskua olisi mukava kuulla lisää, koska She is my sin soi livenä tosi hyvin. Lisää biisejä Century childiltä ja Wishmasterilta sitten seuraavalle kiertueelle herkkupaloiksi kaiken muun joukkoon!

En oo hetkeen oottanu minkään bändin levyä niin kovaa, kuin näiden seuraavaa. Ja koskas se tulee, joskus 2015 varmaan? Huoh...
on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...
janezki_
09.12.2013 17:33:44 (muokattu 09.12.2013 17:34:53)
Mimi: Ja koskas se tulee, joskus 2015 varmaan? Huoh...

2015 kevät, jos ei aikataulut kuse pahasti.

Ja DVD:stä sen verran, että helvetin kova keikka.

Ja Tolkki kiinnittänyt Floorin tulevalle Avalon-levylle pääsolistiksi. Viisas mies.
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
Twinkle
10.12.2013 19:49:56
janezki_: Tolkki ... Viisas mies.

niinpä niin.
Osteri
25.12.2013 01:31:57
Joulupukki on hieno mies - toi mulle tämän uuden dvd:n.
Voi herranpieksut mikä tallenne! Aivan mahtavaa kuunneltavaa ja katseltavaa. Ei ole osuneet viime aikojen NW keikat sillai kohdalle, että olisi tullut katsastettua Floor livenä, mutta käyhän se hyvin näinkin. Hieman kaksjakoiset tunteet kun katsoo Flooria bändissä.... Pitää vaan tosin ymmärtää ja koittaa kestää, että bändi on muuttunut ja Tarjan ajan oopperalaulut ja ne musat on vanhemmalla dvd:llä (välissä on tyhjää).
Todellakin odotan millainen biisikattaus seuraavalle levylle tulee. Suosittelen Storytime -dvd:n hankintaa.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Jokapaikanapina
26.12.2013 10:50:58
Näin itsenäisyyspäivänä Floorin Helsingin lentokentällä. On se melkosen mittanen ja roheet käärmeennahkabuutsitkin oli jalassa. Se oli niissä eestaas kulkevissa jonoissa yhen rivin mun takana ja kun tuli kohdalle niin nyökkäsin ja se vinkkas kauniilla hymyllä takaisin.
Juicy
26.12.2013 12:20:34

Jokapaikanapina: Näin itsenäisyyspäivänä Floorin Helsingin lentokentällä. On se melkosen mittanen ja roheet käärmeennahkabuutsitkin oli jalassa. Se oli niissä eestaas kulkevissa jonoissa yhen rivin mun takana ja kun tuli kohdalle niin nyökkäsin ja se vinkkas kauniilla hymyllä takaisin.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=203834&o=2380&co=120
"I like assassins because they have two asses."

Jotain uutta, jotain vanhaa ja jotain punaista
ekikoo
26.12.2013 12:30:25
Jokapaikanapina: Näin itsenäisyyspäivänä Floorin Helsingin lentokentällä. On se melkosen mittanen ja roheet käärmeennahkabuutsitkin oli jalassa. Se oli niissä eestaas kulkevissa jonoissa yhen rivin mun takana ja kun tuli kohdalle niin nyökkäsin ja se vinkkas kauniilla hymyllä takaisin.

Tää piti tonkia http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9582478
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson
Alex_K
04.01.2014 18:00:44
Onko tätä wackenin keikkaa bluraylla ollenkaan?
Kun joka paikassa lukee "toisella DVD:llä"..

http://www.emp.fi/art_271049/

Kuka piittaa tänä päivänä hikisistä DVD levyistä..
Jos joku omistaa, niin kertokaahan. Käyn hakemassa oman kopion, on tuo niin mahtava laulamaan tuo Floor, ettei parempaa olekaan. Tarjakin jää kakkoseksi selkästi!
Puusta pudonnut.
Errata
04.01.2014 18:58:13
Alex_K: Onko tätä wackenin keikkaa bluraylla ollenkaan?
Kun joka paikassa lukee "toisella DVD:llä"..

http://www.emp.fi/art_271049/

Kuka piittaa tänä päivänä hikisistä DVD levyistä..

Linkkaamassasi urlissa lukee varsin selvästi että 2-Blu-ray & 2-CD. Olet myös osastolla Blu-ray-levyt. Info-osion tarina nyt on vaan sama kummassakin formaatissa joten mikä jää vielä epäselväksi? ;) Senkus kävelet kauppaan ja ostat sen missä on yläreunassa blue-ray logot tai tilaat vaikkapa tuolta. Tuotehan toimii kyllä myös mainiosti hikisenä DVD-formaattina :)
Alex_K
04.01.2014 19:12:28
Errata: Linkkaamassasi urlissa lukee varsin selvästi että 2-Blu-ray & 2-CD. Olet myös osastolla Blu-ray-levyt. Info-osion tarina nyt on vaan sama kummassakin formaatissa joten mikä jää vielä epäselväksi? ;) Senkus kävelet kauppaan ja ostat sen missä on yläreunassa blue-ray logot tai tilaat vaikkapa tuolta. Tuotehan toimii kyllä myös mainiosti hikisenä DVD-formaattina :)

Tiirailin anttilan valikoimia päivällä, eikä omaan silmään osunut. Omistan kuitenkin silmälasit, että voi olla heikko näköin vaivana. Tilasin tuon bluray version. Pian pääsee naatiskelemaan! Vielä kun jokin suomen keikka ja levyjulkistus tulisi, niin ilta pelastettu :)

Tää on tätä vanhan tekniikan dissausta ;)
Puusta pudonnut.
Errata
04.01.2014 19:26:11
Alex_K: Vielä kun jokin suomen keikka ja levyjulkistus tulisi, niin ilta pelastettu :)

JOO, bändin omaa nimeä kantava levy julkaistaan 27.3.2015 ja sitä seuraavana päivänä levyjulkkarikeikka Joensuun jäähallissa.
Bändi tulee keikkailemaan myös huomattavasti aiempaa harvemmin, joten jos bändin haluaa nähdä paikalle kannattaa raahautua. Ai ei saa ennustaa.. höh.

Tää on tätä vanhan tekniikan dissausta ;)

Off topiciksi menee mutta onko tuolla suurempaa merkitystä perus markettikotiteatterilla ja telkulla onko formaatti DVD vai BR? ei nimittäin oo käyny mielessäkään että ostaisi musiikki-dvd:t blue rayna vaikka mahdollisuus tähän ps3:sen kautta olisikin.
Alex_K
04.01.2014 19:41:28
Errata: JOO, bändin omaa nimeä kantava levy julkaistaan 27.3.2015 ja sitä seuraavana päivänä levyjulkkarikeikka Joensuun jäähallissa.
Bändi tulee keikkailemaan myös huomattavasti aiempaa harvemmin, joten jos bändin haluaa nähdä paikalle kannattaa raahautua. Ai ei saa ennustaa.. höh.

Oioi! Levy ja nuan pian! Malttia, malttia!
Perhana kun on kaukana... :( Pitää katsoa jaksaako ajaa tuota matkaa.

Off topiciksi menee mutta onko tuolla suurempaa merkitystä perus markettikotiteatterilla ja telkulla onko formaatti DVD vai BR? ei nimittäin oo käyny mielessäkään että ostaisi musiikki-dvd:t blue rayna vaikka mahdollisuus tähän ps3:sen kautta olisikin.

Jos yhtään vertaa dvd leffaan ja samaiseen bluray versioon, on huomattava ero. Ja lisäksi valikkorakenne on erilainen ja mahdollistaa infot yms lisämausteet toiston katkeamatta. Ääni on sama dolby surround molemmissa. Markettivehkeilläkin saa toki kuunneltua, mutta viritinvahvistin ja pari kunnon kaiutinta tekee mieluisampaa koko musiikista :)
Puusta pudonnut.
Regalis Apertura
04.01.2014 21:35:55
Hmm onko jo nyt päätetty levyn nimeksi tuo bändin nimi (tyyliin uusin Dream Theater) vai oliko tuo vaan hatusta heitetty arvaus/tsoukki? Mahdollinen lähde jos pitää paikkaansa? NW:n sivulta en ainakaan vielä tuosta löytänyt mitään...
Hetfield
04.01.2014 23:50:12

Tänään tsiigattiin kaverin kanssa Wackenin keikan BD-julkaisu. Helevetin kova, kuten vähän odotinkin.
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
janezki_
05.01.2014 00:23:38
Regalis Apertura: oliko tuo vaan hatusta heitetty arvaus/tsoukki?

Jeps.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
Mimi
05.01.2014 18:43:47
Onnistuin törmäämään nightwishin foorumilla johonkin valitteluun, että blue ray on taas pilattu ja se soi 4% hitaammin kuin mitä pitäisi. Tämän kuulemma kirjoittajan mielestä huomaa erittäin selvästi ja se häiritsee koko tallenteen ajan, joten koko blue ray on ihan kuuntelukelvoton. Dvd on oikealla nopeudella, mutta se taas on pakattu niin litteäksi, ettei sitä viitsi kuunnella. Tästä oli ihan väännetty käyrät näkyville, joista huomasi että br:n ääniraita tosiaan oli pidempi ja dvd:n taas varsin kompressoitu.

Kai mää sit olen puukorva, kun mun mielestä se blueraykin kuulosti oikein messevältä. En huomannu mitään, ihan täydestä meni. :D
on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)