Aihe: Epiphone LP Studio Gothic
1 2
J.K.Ruudio
13.05.2004 14:26:25
Eli olen tässä kitaroita katsellut ja tätä kyseistä kitaraa miettinyt:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153677.html#fpix

Onko minkälaatuinen kitara ja kannattaisko edes harkita?
Ja jos jonkun suomalaisen liikkeen nettisivuilta löytyisi tämä,niin linkin ottaisin mielellään vastaan. :)

En ole mikään ammattilainen,mutta aika paljon tulee soiteltua ja olen kyllästynyt tuohon halppiskopio kitaraani ja tekis uutta mieli.

Voitte mielellään ehdottaa myös muita korkeintaan n. 500e:n hintaisia Les Pauleja (tai Jackson DK-2:nen tapaisia kitaroita,en ole "kutsumanimestä" niin varma).
Tuplat ne olla pitää!
Jimi
13.05.2004 15:23:29

A) Hel*etin ruma
B) Ei kyllä oo mikää kalliskaa et tuskin mikää laatukeppi

Osta joku japsi toikai käytettynä saat varmaa paremman. Tai sitten joku kalliimpi epi käytettynä.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
Mark-Ken
13.05.2004 15:33:46
trih
13.05.2004 16:25:31
En ole mikään ammattilainen,mutta aika paljon tulee soiteltua ja olen kyllästynyt tuohon halppiskopio kitaraani ja tekis uutta mieli.
Jaa mikähän on tämänhetkinen halpiskopio, että voisi jotain laatukuvailua kertoa?
Eiköhän tuo Epi ole ihan hintansa väärtti. Enempää ei tosin kannata maksaa. Suomen ovh varmaan 500 euron hujakoilla joten tinkivaraa löytyy. Kannattaa myös kiinnittää huomiota kitaroiden säätöihin. Kalliskin kitara on aivan paska jos kaula on kiero, intonaatio päin v..... ja kielet vanhat. Hyvin säätämällä halpiksestakin saa paljon irti jos on muuten kunnossa.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
J.K.Ruudio
13.05.2004 17:51:16
Tällä hetkellä löytyy Peavey Raptor. Kaula on vääntynyt ja muutenkin huono. Ja kaikenlisäksi punainen väriltään. :D

Mun mielestä toi Epiphonen keppi on hieno,vaikka en yleensä ole Lespoista hirveästi pitänyt.
Tuplat ne olla pitää!
trih
13.05.2004 19:25:23 (muokattu 13.05.2004 19:33:40)
Jaa vai sellainen kepukka ;). No on tuo epi sitten aikalailla parempi.
www.suomalainen-soitinkauppa.fi
Noista liikkeistä pitäisi lötyä epiä ja sitten tilaamaan ja tinkaamaan. Ainakin DLX:ssä yksi epin gothiclespa muistaakseni ja erittäin kuivuneella, vaaleanruskealla otelaudalla ;)

EDIT:kirj.vrh.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
mikasoi
13.05.2004 20:11:25
No sanoisin että ei tuo ihan hirveen huono ostos tohon hintaan ole ja jos se on sun omasta mielestä hiton makee, niin eikun vaan. Ei sitä tunnepuolta voi vähätellä miten paljon se vaikuttaa kitarassa.

Ja jos se kaulan muoto on mukava, niin osta pois.(eli käykö sun näppiin). Säätämällä saa saman hintaluokan kitaroista melko lähelle yhtähyviä.
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
D-Kay
13.05.2004 20:17:03

Itselläni on tuollainen ja tyytyväinen olen ollut. Tuntuma on hyvä, osissa ei valittamista, mitä nyt satulan olen joutunut vaihtamaan. Mikitkin soundaavat minun korvaani oikein hyvältä, joskaan eivät mitkään maailman tehokkaimmat. Jos itsestäsi tuntuu hyvältä niin suosittelen ostamaan.
OSTETAAN: Tremolo ja Delay
J.K.Ruudio
13.05.2004 20:52:23 (muokattu 13.05.2004 20:52:53)
Juu, kiitoksia paljon vastauksista!
Nyt on sellanen fiilis että tuollanen skitta pitää saada,mutta olisi ihan kiva jos pääsisi jossain testaamaankin.
Ei ihan heti vaan tulee mitään paikkaa mieleen.
Voisi kyllä käydä kyselemässä paikallisesta liikkeestä ja viereisen kaupungin liikkeestäkin,että mitä tulisi maksamaan. Mutta on hyvin epätodennäköistä,että heillä olisi tuollainen "hyllyssä" tai varastossa. Tai yleensäkin,että saavatko juuri tuollaista tilattua.

Ja sen jälkeen pitäisi sitten lähteä vielä metsästämään vahvaria. Nykyinen on 40W peavey Rage 158. :D
Oon katellu Line 6 Spider 112:sta & Peavey Bandit 112s:ää.

Linkit:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165428.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-104132.html

Oisko näistä mitään kokemusta? (Sullon nää nyt samaan topiciin,ettei tarvii toiste tehdä)
Tuplat ne olla pitää!
Jammy
13.05.2004 20:54:28 (muokattu 13.05.2004 20:54:39)
Oisko näistä mitään kokemusta? (Sullon nää nyt samaan topiciin,ettei tarvii toiste tehdä)

Osta joku 30-50w putkicombo, pärjäät sillä koko elämäsi ajan.
Billsner
13.05.2004 21:07:26 (muokattu 13.05.2004 21:08:24)
Nykyinen on 40W peavey Rage 158. :D

Täh? 40W? Minun mielestä tuo on 15W.

Oon katellu Line 6 Spider 112:sta & Peavey Bandit 112s:ää.

Tarvitko paljon eri efektejä ja soundeja? Jos tarvit niin silloin ehkä spider. Tosin tuosta spideristä olen kuullut sellaista että se alkaa piereemään kun sen laittaa isolle. Peaveyssä taas on hyvät säröt ja ei se cleanikään ihan huono ole. Se ei piere isolla soittaessa.

Itse olen ollut ihan tyytyväinen omaan bandtittiini, tosin se saattaa lähteä vaihtoon koska bändin toisella kitaristilla on sama vehje ja näinollen meillä on vähän liian samanlainen soundi.
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
Sintti
13.05.2004 21:13:40
A) Hel*etin ruma
B) Ei kyllä oo mikää kalliskaa et tuskin mikää laatukeppi

Osta joku japsi toikai käytettynä saat varmaa paremman. Tai sitten joku kalliimpi epi käytettynä.

Helvetti tästä lähti naurut... xD Miksei kitara voi olla hyvä vaikka se onkin halpa? onko kitara automaattisesti paska jos se maksaa alle 1000€?
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... Käykää kattomassa kaverini kitaraa osoitteessa koti.mbnet.fi/erkkakar . Tunnettiin suurta tarvetta modaus projektiin... x)
Billsner
13.05.2004 21:25:31
Miksei kitara voi olla hyvä vaikka se onkin halpa?

No ei tietenkään voi olla. Ekaksi kitaraksi ostetaan Gibsonin LP ja muutaman kk:n päästä siitä pitää teettää kitara ruokankaalla.

onko kitara automaattisesti paska jos se maksaa alle 1000€?

Eiku alle 2000€.
superfly
13.05.2004 21:27:40
Mun mielestä on täysin sekopäätouhua maksaa kitarasta yli 1000 euroa. Ne erot eivät ole ainakaan mun käsille ja korville niin isoja, että niistä kannattaisi maksaa itsensä kipeäksi. Ni!
Harppu on alaston piano
Lego
13.05.2004 21:38:47
No ei tietenkään voi olla. Ekaksi kitaraksi ostetaan Gibsonin LP ja muutaman kk:n päästä siitä pitää teettää kitara ruokankaalla.

Eiku alle 2000€.

Ei ihan noin vaan ensin ostetaan se LP ja kahden tunnin soittelun jälkeen laitetaan muusikoiden.nettiin kysely että mitkä mikit tähän 2000 € maksaneeseen lespaan kun ei miellytä silmää nuo alkuperäiset. Ja vahvistin on tottakai täysputki ja kallein mitä maa päällään kantaa. Eipähän tarvitse siellä sängyn laidalla ainakaan hävetä.

Ja vahvistinaiheesta sen verran että oon kyllä myös ite ollut omaan bandiittiin varsin tyytyväinen. On hinta-laatusuhteeltaan oikeinkin mainio.
J.K.Ruudio
13.05.2004 21:44:00
Täh? 40W? Minun mielestä tuo on 15W.

Tarvitko paljon eri efektejä ja soundeja? Jos tarvit niin silloin ehkä spider. Tosin tuosta spideristä olen kuullut sellaista että se alkaa piereemään kun sen laittaa isolle. Peaveyssä taas on hyvät säröt ja ei se cleanikään ihan huono ole. Se ei piere isolla soittaessa.

Itse olen ollut ihan tyytyväinen omaan bandtittiini, tosin se saattaa lähteä vaihtoon koska bändin toisella kitaristilla on sama vehje ja näinollen meillä on vähän liian samanlainen soundi.

Ei ku joo, siellä takana on 15W ja 40W ja tottakai minä ny innokkaana valitsen sen suuremman luvun. :D Joskus miettinykin,et jos toi on 40W ja noin huonoa,niin mitä hyötyä jostain spider 2:sta,jossa on 75W.
Soundeja en nyt erityisen paljoa tarvitse,niitä saa pedaaleistakin. Spiderissa on kyl uskomattoman hieno "disco" kun sen laittaa päälle,valot vilkkuu. :D

Pitää joku päivä käydä huudattamassa kaverin tuollaista spideria ja katsoa,että riittääkö se mulle,jos kerta kovalla pieree. Tuosta omasta romusta oon niin paljon kuullu sitä,että enää ei kaipais yhtään.
Tuplat ne olla pitää!
Billsner
13.05.2004 22:12:02
Ei ku joo, siellä takana on 15W ja 40W ja tottakai minä ny innokkaana valitsen sen suuremman luvun.

Niin minäkin muistelin. Peavey envoy on 40W (jonka olen myös joskus omistanut).

Soundeja en nyt erityisen paljoa tarvitse,niitä saa pedaaleistakin.

Kyllä minä sitten Banditin ottaisin. Sellainen perusvarma hyväsoundinen trankku.

Spiderissa on kyl uskomattoman hieno "disco" kun sen laittaa päälle,valot vilkkuu. :D

En maksaisi n.400€:tä pelkkien vilkkuvien valojen takia :)

Pitää joku päivä käydä huudattamassa kaverin tuollaista spideria ja katsoa,että riittääkö se mulle,jos kerta kovalla pieree.

Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Saadaan kerrankin puhdasta faktaa tälle pieremisilmiö väitteelle.
Spez
14.05.2004 00:30:32
Soittelin tommosta Epiä paikallisessa musaliikkeessä. En saisi nukutuksi, jos suosittelisin tuota risukeppiä jollekkin. Nauhojen reunat olivat terävät, ja blabla klisettä..
Ynkkä.. Jumalallista sweeppausta.
Billsner
14.05.2004 00:34:16
Soittelin tommosta Epiä paikallisessa musaliikkeessä. En saisi nukutuksi, jos suosittelisin tuota risukeppiä jollekkin. Nauhojen reunat olivat terävät, ja blabla klisettä..

Sulle kai sattui huono yksilö. Itse kans joskus testailin tuollaista musaliikkeessä ja sinä ei ollut nauhojen reunat terävät. Tuurista kiinni kai...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)