Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 525 26 27 28 29442 443 444 445 446
tonhat
23.12.2013 08:07:49
sustain65: Ihme touhua tuommoinen asiaton kommentointi. Mitähän kicksejä kommentoija moisesta saa?

Veikkaan että on nautiskeltu miestä vahvempaa ja laitettu sitten asiat kuntoon! :D
Rockn Roll aint noise pollution
Alfons Åberg
23.12.2013 08:21:16
tonhat: Veikkaan että on nautiskeltu miestä vahvempaa ja laitettu sitten asiat kuntoon! :D

Näköjää näitä pellejä joilla.on pakonomainen tarve päästä arvostelemaan toisten kamoja.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
tonhat
23.12.2013 08:25:51
Presidentti: Näköjää näitä pellejä joilla.on pakonomainen tarve päästä arvostelemaan toisten kamoja.

Juu, näin juuri. Surullista ja naurettavaa toimintaa.
Laulava Kylätohtori
23.12.2013 10:04:37
tonhat: Juu, näin juuri. Surullista ja naurettavaa toimintaa.

Mutta parasta tässä on se, että suurin osa (lähes kaikki), jotka lukevat toria ymmärtävät, että tuollaiset säälittävät ja katkerat purkaukset kertovat vain kommentoijansa pahasta olosta, eikä myyntikohteen huonoudesta. Ne, ketä eivät tajua, ne tuskin olisivat ostaneet muutenkaan....
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
sustain65
23.12.2013 10:34:47
Laulava Kylätohtori: Mutta parasta tässä on se, että suurin osa (lähes kaikki), jotka lukevat toria ymmärtävät, että tuollaiset säälittävät ja katkerat purkaukset kertovat vain kommentoijansa pahasta olosta, eikä myyntikohteen huonoudesta. Ne, ketä eivät tajua, ne tuskin olisivat ostaneet muutenkaan....

Erittäin hyvin todettu!
tonhat
23.12.2013 10:37:48
Laulava Kylätohtori: Mutta parasta tässä on se, että suurin osa (lähes kaikki), jotka lukevat toria ymmärtävät, että tuollaiset säälittävät ja katkerat purkaukset kertovat vain kommentoijansa pahasta olosta, eikä myyntikohteen huonoudesta. Ne, ketä eivät tajua, ne tuskin olisivat ostaneet muutenkaan....

Näinhän se on.
Jucciz
23.12.2013 12:10:30
Laulava Kylätohtori: Ne, ketä eivät tajua....

Minä en tajua, nimittäin ketä-sanan väärinkäyttöä tässä yhteydessä. Muuttuu nimittäin koko lauseen sisältö. Ketä ne sitten eivät tajua? Sitä myyjääkö?

Murteet ovat yleensä ihan jees, mutta jos sama sana viittaa eri puhujilla kokonaan eri henkilöön/henkilöihin, on sekaannuksen vaara ilmeinen.

Ketä-sanalla ei saa korvata sanoja "kuka", "joka", "ketkä" tai "jotka", vaan niille on kaikille oma paikkansa. Kuka ärsyyntyy? Ketä ärsytetään? Kuka se on, joka ärsyyntyy? Kuka se on, jota ärsytetään? Ketkä ne ovat, jotka ärsyyntyvät? :)

Hyvää joulua!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laulava Kylätohtori
23.12.2013 13:08:28
Jucciz: Minä en tajua, nimittäin ketä-sanan väärinkäyttöä tässä yhteydessä. Muuttuu nimittäin koko lauseen sisältö. Ketä ne sitten eivät tajua? Sitä myyjääkö?

Murteet ovat yleensä ihan jees, mutta jos sama sana viittaa eri puhujilla kokonaan eri henkilöön/henkilöihin, on sekaannuksen vaara ilmeinen.

Ketä-sanalla ei saa korvata sanoja "kuka", "joka", "ketkä" tai "jotka", vaan niille on kaikille oma paikkansa. Kuka ärsyyntyy? Ketä ärsytetään? Kuka se on, joka ärsyyntyy? Kuka se on, jota ärsytetään? Ketkä ne ovat, jotka ärsyyntyvät? :)

Hyvää joulua!

Jos ei se vittuilu lopu, niin alan kirjoittaa (yksikön kolmas, mutta en välitä) Rauman Giält... ;)

Kiitos, kuten myös hyvää joulua!
iec
23.12.2013 13:16:35 (muokattu 23.12.2013 13:17:40)

Jucciz: Minä en tajua, nimittäin ketä-sanan väärinkäyttöä tässä yhteydessä. Muuttuu nimittäin koko lauseen sisältö. Ketä ne sitten eivät tajua? Sitä myyjääkö?

Hyvää joulua!

Ja sitten vielä se kustantaa -sanan käyttö... "Paljonko kitara kustansi?"... "Öö... kitara oli niin reilu että kustansi itsensä ja vielä baari-illan koko köörille"

Mutta murteet ovat tosiaan kielen rikkaus :)

Tähän loppuun vielä vähän Oulun murretta, ettei mene liian vakavaksi (vaikka olen itse ns. "tullin kautta tullut"):
"Ookko nää Oulusta ja ookko nääki niinkö määki ja määkikkö nääki niinkö määki määkin?"

Hyvää joulua!

-iec
Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
23.12.2013 13:23:35
iec: vaikka olen itse ns. "tullin kautta tullut"

Jaa, onko tämä ihan "yleinen" sanonta muualta muuttaneista? Luulin, että 'tullist tullu' on vain raumlaine sanonta...

Joulun kunniaksi säästän teidät Rauman Giälelt.... :)
Jii-Gee
23.12.2013 13:29:32

iec: ..vielä vähän Oulun murretta, ettei mene liian vakavaksi (vaikka olen itse ns. "tullin kautta tullut"):
"Ookko nää Oulusta ja..

https://www.facebook.com/AACkielikoulutus/posts/523099924423341
mopar
23.12.2013 13:30:38

Ja mnääki voi voi ruvet praattama Ugin murtteel vaik niingo näi: san snää mnuu snuuks niinko mnääki snuu sano...

Hyvää Joulua Kaikille!
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
Laulava Kylätohtori
23.12.2013 14:28:22
mopar: Ja mnääki voi voi ruvet praattama Ugin murtteel vaik niingo näi: san snää mnuu snuuks niinko mnääki snuu sano...

Hyvää Joulua Kaikille!

Tleestis akknast kattleman gom bappla mukulat tapplevak kartnoll makkran gapplest.

Täyty sanno, et kyll klapplakk nätt lakk on, go vaa o nätt klapplakk.

Sekä kaupan päälle klassikko: Kat ko kat kara rapui

Sillail oikke... :)
Jucciz
23.12.2013 14:35:49
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
mopar
23.12.2013 15:09:17

No joo, myönnettäköön että lipsahti pahasti alta riman. Sori. :)
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
tonhat
23.12.2013 15:30:14
Hyvää Joulua!
Hynkel
23.12.2013 15:36:52
Pakko siteerata tähän erästä jo vaineeseen vaipunutta ystävääni, joka oli melkoisen mukiin menevä mies. Hänellä oli tapana kysellä kavereilta kyytejä milloin mihinkin kohteeseen, yleensä baarista kotiin tai kotoa baariin. Yritti puhua ympäri vakuttamalla että "saat bensakustannuksia"... nii-in.

Hyvää joulua kaikille, minulle pukki toi jo eilen LP Stankun - ensi viikolla Bigsby kiinni ja unelmat toteen! Tsau!
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Alfons Åberg
23.12.2013 16:11:27

Hyvää joulua!

Ihan oikeesti. Vastaa rehellisesti. Oletko edelleen sitä mieltä, että lahjakkaimmat suomen kirjakielen osaajat soittavat kitaraa pizzeriassa?
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Jucciz
23.12.2013 16:43:03
Presidentti: Ihan oikeesti. Vastaa rehellisesti. Oletko edelleen sitä mieltä, että lahjakkaimmat suomen kirjakielen osaajat soittavat kitaraa pizzeriassa?

Virkistä muistiani ja linkitä se eka kerta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)