Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yksinkertaiset laulukamat treenaamiseen
1
Sowa
22.12.2013 12:11:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli treeniksellä tähän asti tollanen suht järee pa setti laulureenaamisessa.
Jossa isot JBL Eon pöntöt ja 8 kanavainen mikserivahvistin.
Piti ne myydä pois kun tuntus vähä turhalta jo.
 
Elikkä treenaan tiloissani niin että vedän puhelimesta tiettyjen biisien taustat suoraan yhteen kanavaan ja toisessa kanavassa tietty laulumikki.
Joten 2 kanavaa jo riittää.
 
Mitä ratkaisua voisitte suositella? kun oon jo tipahtanu kärryiltä että mitä uusia juttuja tullu markkinoille jne.
 
Elikkä tarttisin jonkin kaapin jossa ois kuitenkin soundi kohdallaan ettei mitään aivan sekundaa. Ja mielellään kuuntelu ois stereona. Eli kyseeseen taitaa tulla sit 2 pönttöä. Tai sit jokin Erikois kaiutin jossa stereokuuntelu 2 elementillä?
 
Oishan se paras jos ei tarttis vahvistinta erikseen hommata. Mutta onkos sit tällasia aktiivisia kaappeja johon saa esim 2 kanavaa kiinni, eli jossa on käytännös pieni mikseri ja etuasteet itessään?
 
Ja mulla on treenitila jossa saa huudattaa vapaasti. Mutta en tietenkään reenaa tulpat päässä eli meteliä niistä ei tarvii suunnattomasti lähtee. Sopivissa rajoissa siis.
 
Oon köyhä opiskelija mutta mikä ratkasu vois olla hinta laatusuhteeltaan hyvä?
En osaa sanoa budjetista ennen kuin ihmiset suosittelee jotain juttuja :)
 
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Khassera
22.12.2013 14:29:37 (muokattu 22.12.2013 14:29:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sowa: Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Pakko kysyä ku en oo ihan perillä tästä asiasta:
 
Miksi reenata PA-vehkeillä lainkaan muuten kuin bändireeneissä? Eikö taloudellisin ja helpoin ratkaisu olisi ostaa vaan kotistudiovehkeet? (esim. http://www.f-musiikki.fi/pc/mac/usb … llinen_studio_bundle_2_/_f-musiikki)
 
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
Sowa
22.12.2013 22:18:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Khassera: Pakko kysyä ku en oo ihan perillä tästä asiasta:
 
Miksi reenata PA-vehkeillä lainkaan muuten kuin bändireeneissä? Eikö taloudellisin ja helpoin ratkaisu olisi ostaa vaan kotistudiovehkeet? (esim. http://www.f-musiikki.fi/pc/mac/usb … llinen_studio_bundle_2_/_f-musiikki)

 
Mulla on kyllä oma pieni äänitysstudio.
Pointti on se että se ei mielestäni ole alkuunkaan sama asia reenata vain huoneessa ilman mitään ja soittaa musiikkia taustalla kuin että se tulee mikin kautta. Samalla kuulee myös sen oman äänen ilmassa ettei vain pään sisällä tai kuulokkeista.
Ja kun samasta tuutista tulee myös taustamusa.
 
Ja siinä oppii myös mikkitekniikat ja etäisyydet liveä varten. Toivottavasti yhtään selvensi.
 
Ja jos kysymykseen sais vastauksen niin ois mahtavuutta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «