Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Phlips philcorda rythm 10
1
sähköurkufani
23.11.2013 18:04:03 (muokattu 24.11.2013 13:37:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tuollaiset sähköurut vastaan kirpparilla.Niistä pyydettiin 46€ ovatko urut hintansa väärti ja paljonko uruista kannattaa maksaa. Olisiko kellään tietoa ko. uruista, kun netistä en hirveästi löytänyt
 
holmjan
01.12.2013 19:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos toimii ja on tilaa sille, miksei. Olen muistaakseni joskus kokeillut tuollaista, jos se on sellainen hieman uudempi Philicorda (ts. ei 60-luvun putkivehje). Muistaisin että siinä olisi jokin hassu lesliesimulaattori, joka ei ollenkaan kuulosta leslieltä, vaan jotenkin heittää ääntä kahden kaiuttimen välillä.
 
Iloisesti Hammondilla. Mollissa ja duurissa, mutta eniten siitä välistä.
Leikari
01.12.2013 20:34:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sähköurkufani: Tuli tuollaiset sähköurut vastaan kirpparilla.Niistä pyydettiin 46€ ovatko urut hintansa väärti ja paljonko uruista kannattaa maksaa. Olisiko kellään tietoa ko. uruista, kun netistä en hirveästi löytänyt
 
jos se on tämmöinen:
 
http://www.2dehands.be/muziek/muzie … philicorda-rhythm-10-168900886.html
 
niin ei ainakaan enempää kannata maksaa
 
näissä vanhoissa halpapään kotiuruissa on pääkaupunkiseudulla reilua ylitarjontaa - 70-80-luvun kunnossa olevia yamahoita saa käytännössä koko ajan alkaen 20,- - - eikä enempää kannata maksaa vaikka pyydettäisiin kun on ostajan markkinat.
 
Sitten kun mennään "periferiaan" (kaikella ystavyydellä) vaikka Kauhavalle, on tarjonta satunnaista ja mallitkin yleensä halvempia kuin vauraammassa etelässä aikanaan hankitut.
 
Eli: Jos Philicordat toimii ja tykkäät, että niillä olisi kiva soitella, ei vajaa viiskymppiä ole paljoa. Toisaalta siitä voisi yrittää tinkiä hieman. Riippuu sitten kuinka paljon ko. urkua haluat ja onko myyjälläkään muita vaihtoehtoja päästä vehjeksestä eroon.
 
Katselepa osviittaa huuto.netistä. Transistori-hammondeista (jotain J123 -maleja) pyydetään yamahoita enemmän, vaikka eivät ole kummempia. Philicordat ja italianrimpulat (EKO, Lira, Farfisa -kotiurut) ovat Hammondia, Yamahaa ja Technicsiä kehnompia.
 
sähköurkufani
07.12.2013 22:45:08 (muokattu 08.12.2013 00:52:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: on kyseiset urut.
 
En tiedä löytyykö nuo urut vielä kun olen käynyt siinä kirpparissa n. 3vkoa sitten.
 
kiinnostaisi ostaa ko. urut.
 
Mitä minun pitäisi tehdä.
 
asl
08.12.2013 12:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sähköurkufani: Leikari: on kyseiset urut.
 
En tiedä löytyykö nuo urut vielä kun olen käynyt siinä kirpparissa n. 3vkoa sitten.
 
kiinnostaisi ostaa ko. urut.
 
Mitä minun pitäisi tehdä.

 
No mene ihmeessä sinne kirpparille ja osta ne pois kuleksimasta ettei jää mieltä vaivaamaan - tuskin tuo hinta sinua lopulliseen perikatoon vie ? - kerro sitten meille muillekin, että miten ne soundaa...
 
sähköurkufani
17.12.2013 17:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko yamahan electonet philcordaa parempi soudeiltaan. Itse ajattelin noita electoneja ja ko. yamaha urut maksaa vain 50€ ja ne sijaitsevat Lapualla.
 
JPQ
18.12.2013 00:39:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sähköurkufani: onko yamahan electonet philcordaa parempi soudeiltaan. Itse ajattelin noita electoneja ja ko. yamaha urut maksaa vain 50€ ja ne sijaitsevat Lapualla.
 
Minä en tiedä mutta jotenkin uskoisin että on. Philips ei ole minusta oikein koskaan juuri mitään osannut. ja philpsin sähköurku jonka olen kuullut kohisi kyllä todella selvästi muistikuva soundistakin aika ankea. Tästä tosin varmaan noin 20v aikaa kun tuon koin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
sähköurkufani
21.12.2013 19:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse päädyin noihin yamahoihin ja maksoin niistä sen 50€ maksoinko niistä ylihintaa.
 
Leikari
22.12.2013 00:44:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sähköurkufani: Itse päädyin noihin yamahoihin ja maksoin niistä sen 50€ maksoinko niistä ylihintaa.
 
minkä malliset so. tyyppi (löytyy urun takaa kilvestä) yamahat ostit?
 
tokkopa se 50,- mikään ylihinta on - tuossa hintaluokassa on melko sama, että maksaako 20,- vai 30,- vai 50,- .... satanen olisi jo toista.
 
tuollaisilla sähköuruilla ei ole juuri missään kysyntää, mutta pääkaupunkiseudulla paljon tarjontaa - - hinta muodostuu noin ja voi vaihdella hyvinkin paikkakunnan ja ajankohdan mukaan. Tori.fi:ssähän tyypillisesti voidaan pyytää sähköuruista satasia, mikä kotiyamahoissa on selvästi yläkantissa eli liikaa...
 
sähköurkufani
22.12.2013 01:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: minkä malliset so. tyyppi (löytyy urun takaa kilvestä) yamahat ostit?
 
tokkopa se 50,- mikään ylihinta on - tuossa hintaluokassa on melko sama, että maksaako 20,- vai 30,- vai 50,- .... satanen olisi jo toista.
 
tuollaisilla sähköuruilla ei ole juuri missään kysyntää, mutta pääkaupunkiseudulla paljon tarjontaa - - hinta muodostuu noin ja voi vaihdella hyvinkin paikkakunnan ja ajankohdan mukaan. Tori.fi:ssähän tyypillisesti voidaan pyytää sähköuruista satasia, mikä kotiyamahoissa on selvästi yläkantissa eli liikaa...

 
kyseessä on yamaha electone a55n urut.
 
Leikari
22.12.2013 07:19:55 (muokattu 22.12.2013 08:18:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sähköurkufani: kyseessä on yamaha electone a55n urut.
 
Lajissaan - 70-80-luvun vaihteen perustason analogiset kotisähköurut - asiallinen ostos. Minulla on ollut B-35, jonka lahjoitin tuttavan pojalle pois vajaat parisen vuotta sitten. (B-35 -mallissa on tremolo ja chorus, jotka kyllä parantavat soundia).
 
Laitehan on yksinkertainen käyttää, mutta manuali jos kiinnostaa:
 
http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/ele/A55NE.PDF
- -
 
juustoiset soundithan noissa on - realisimia tai oikeata hammondsoundia ei kannata odottaa. Viihdemusaurkuilun aloitukseen sopiva sopivalla asenteella. Urkujen oma äänentoisto on ok - muista volumepedalia soittoa elävöittämään - katso you-tubesta parempien soittajien esityksistä mallia - hakusanoina esim. yamaha electone tai technics tai hammond .... näissä musiikinlajina yleensä kansainvälliset ikiviherät populaarihitit.
 
- -
 
Et ole kertonut millaista musiikkia aiot soittaa. Mikäli automaattisäestys ja realistisemmat instrumenttisoundit kiinnostavat voi pidempään seuraamalla ja hankinta-aluetta laajentamalla löytyä edullisesti uudempia 90-luvun lopun sähköurkuja tai varsinkin sitten monipuolisimmin säestyskeyboardeista (esim. http://www.thomann.de/fi/kotikeyboardit.html ) joko uutena tai käytettynä.
 
--
 
digitaalisia hyväsoundisia ja monipuolisella säestysautomatiikalla varustettuja urkuja ei sitten ihan muutamalla kympillä saakaan - muutamalla satasella kyllä.
 
Soundieron analogisen ja digitaalisen välillä huomaa esim. näistä kahdesta:
 
http://www.youtube.com/watch?v=yxax_FrwFZo
 
http://www.youtube.com/watch?v=oYnRB0Za8vE
 
Säestyskiippareihin verrattuna nykyaikaisempien sähköurkujen etuna ovat 2 manuaalisuus (+pedali) sekä oma kotikäyttöön hyvä äänentoisto.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «