dr_solo666 16.12.2013 23:27:08 (muokattu 16.12.2013 23:28:15) | |
---|
Muovinen: Oon vähän keventäny settejä ja nyt on pääasiassa käytössä Ernie Ballin punasta (10-52) ja keltasta (11-54) Beefy Slinky -settiä. Saatan muistaa gauget väärinki. Keikkakitara on drop-C:ssä ja loput drop-D:ssä. Saatanpa joskus normivireeseenkin nostaa sointurämpäyttelyä varten, mutta harvemmin. Onko sulla kestänyt korkeat e-kielet Ernieissä? Mulla ja bändikaverilla on hajonnut lähiaikoina monta kieltä niin, että kielen pallo lentää kun punos pettää bendatessa. Kaverilla oli telessä ja LP:ssä 11-52 ja mulla 10-46 stratissa. "When you are a guitar player, you must tweak" -Paul Gilbert |
-HP- 16.12.2013 23:58:34 | |
---|
dr_solo666: Onko sulla kestänyt korkeat e-kielet Ernieissä? Mulla ja bändikaverilla on hajonnut lähiaikoina monta kieltä niin, että kielen pallo lentää kun punos pettää bendatessa. Kaverilla oli telessä ja LP:ssä 11-52 ja mulla 10-46 stratissa. Ernieissä ainakin itellä oli vuos pari sitten sama ongelma. Sittemmin ei oo tullut vastaan vaikka keppi on pysynyt samana ja isompia huoltojakaan ei ole värkkäilty. Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin? |
Stalkah 17.12.2013 08:50:07 (muokattu 17.12.2013 11:48:34) | |
---|
Rakkaassa Palacasterissa on ihan perinteinen D'Addarion 009-042- setti standardivireessä. Pääkitarana toimivassa Schecterin 26,5"- skaalaisessa seiskassa on D'Addarion 010-46- setti + 070- irtokieli, vireenä droppi-A. Seiskan kanssa on hieman ongelmallista saada optimoitua tuo ala-A- kieli, kun tähän mennessä kaikki tota 070:aa pienemmät on tuntunu hiton löysiltä ja 070 taas ei sovi ihan nii hyvi yhteen muun käyttämäni setin kanssa, niin soundillisesti kuin tuntumaltaan, ku mitä ohuempi ehkä sopis. No, kaikkea ei voi saada kun viedään asiat noin äärirajoille. "Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö." |
McNulty 17.12.2013 11:27:44 | |
---|
Stalkah: Rakkaassa Palacasterissa on ihan perinteinen D'Addarion 009-042- setti konserttivireessä. Tarkoittaako tämä, että A=442Hz? Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä. |
Stalkah 17.12.2013 11:41:48 | |
---|
McNulty: Tarkoittaako tämä, että A=442Hz? No ei tarkota, sori että käytin harhaanjohtavasti. Toi sana "konserttivire" on yleensä puhekielessä viitannut vaan standardiin EADGHE-vireeseen, jossa A on 440Hz, vaikka eihän se sitä tarkoita. "Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö." |
mattim 17.12.2013 13:18:22 | |
---|
McNulty: Tarkoittaako tämä, että A=442Hz? Mulla on kamarimusiikkisalini flyygelin mukaan vireessä, eli 443,7Hz ;-) . |
Laulava Kylätohtori 17.12.2013 13:36:52 | |
---|
mattim: Mulla on kamarimusiikkisalini flyygelin mukaan vireessä, eli 443,7Hz ;-) Itse en ole käyttänyt kieliä enää vuosiin. Amatöörien hommia... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Stalkah 17.12.2013 14:19:49 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse en ole käyttänyt kieliä enää vuosiin. Amatöörien hommia... Pitäs itekki lopettaa moinen. "Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö." |
Laulava Kylätohtori 17.12.2013 14:25:43 | |
---|
Stalkah: Pitäs itekki lopettaa moinen. Soundi parani valtavasti ja vireongelmatkin loppuivat. Lisäksi virittimestä sai mukavat ryyppyrahat... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Muovinen 17.12.2013 17:15:19 | |
---|
dr_solo666: Onko sulla kestänyt korkeat e-kielet Ernieissä? Mulla ja bändikaverilla on hajonnut lähiaikoina monta kieltä niin, että kielen pallo lentää kun punos pettää bendatessa. Kaverilla oli telessä ja LP:ssä 11-52 ja mulla 10-46 stratissa. No ei oo tuolleen käyny koskaan, vaikka bendailen kyllä suht paljon. Erniet on kestäny mulla tosi hyvin, enkä edes muista milloin ois viimeksi menny kieli poikki. Edellinen kerta varmaan joskus keikalla ja sillonkin käytössä Skullsin drop-C setti. Livenä lähtee joskus tuo pikkauskäsi keulimaan ;) |
dr_solo666 17.12.2013 22:49:13 | |
---|
Muovinen: No ei oo tuolleen käyny koskaan, vaikka bendailen kyllä suht paljon. Erniet on kestäny mulla tosi hyvin, enkä edes muista milloin ois viimeksi menny kieli poikki. Edellinen kerta varmaan joskus keikalla ja sillonkin käytössä Skullsin drop-C setti. Livenä lähtee joskus tuo pikkauskäsi keulimaan ;) Ei meilläkään ennen. Tätä on tapahtunut vain Ernieillä. Yleensä se on se D-kieli kun lopulta pettää tallan päästä, jos niin pitkälle pääsee. "When you are a guitar player, you must tweak" -Paul Gilbert |
mattim 18.12.2013 00:44:46 (muokattu 18.12.2013 00:47:11) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse en ole käyttänyt kieliä enää vuosiin. Amatöörien hommia... Kitaroissa menee hyvin mulla ilman, mutta flyygeli, eikö rouva tai muut naispuoliset hieman vierasta tatsia ? Jummi jammi tää olikin kitarapalsta, ei täällä näistä . |
deltablues 19.12.2013 08:21:58 | |
---|
Laitoin juuri 016-056 setin resonaattoriin. Kunnon kaapelit, mutta yllättävän hyvin soitettavissa - ja ylemmät kielet toimii loistavasti sliden kanssa. National Resonator kicks ass! |
Myrkky Nuoli 21.12.2013 10:34:50 (muokattu 21.12.2013 10:36:18) | |
---|
dr_solo666: Ei meilläkään ennen. Tätä on tapahtunut vain Ernieillä. Yleensä se on se D-kieli kun lopulta pettää tallan päästä, jos niin pitkälle pääsee. Kuulostaa siltä, että tallapaloissa ois viilattavaa jos siellä on joku terävä kulma. Ite käytän ernie palloja kanssa. Stratossa ja SG:ssä kymppejä, jazzmasterissa .11. Telessä, jonka myin oli aiemmin jopa ysitkin, jotka ei katkenneet kertaakaan sen kitaran talossa ollessa. MYöhemmin sitten kymppejä ja Bigsbyn siihen asennettuani .11. Yhestäkään näistä kitaroista en oo katkassut kieltä kertaakaan. Siitä on varmaan useampi vuosi kun on katkennut ja sillonkin homman nimi oli halvan tallan kuluneet tallapalat, joissa oli jotain terävää nyppylää. Hinkkasin punottuja kieliä urissaan niiden katkettua - katkeilu loppui siihen. Soitan kovalla tatsilla koulien, mutta ohuilla plekuilla. deltablues: Laitoin juuri 016-056 setin resonaattoriin. Kunnon kaapelit, mutta yllättävän hyvin soitettavissa - ja ylemmät kielet toimii loistavasti sliden kanssa. Mullakin on näillä paksuuksilla D'addario resophonic-setti. Huomas muuten aikamoisen eron juurikin kahella ohuimmalla kielellä verrattuna johonkin paksuun perussettiin. Edelleen tuo .16 kieli vaatii keskittymistä soidakseen kunnolla, mutta 100x paremmin skulaa kuin jollain .12/.13 vai mikälie perussetti mulla oli tässä aiemmin. |
VIPMetal 21.12.2013 11:07:26 | |
---|
Vuosien kielikokeilujen jälkeen paluu ihan perusvireeseen Ernien 10-setillä tuntui todella hyvältä RG:ssä. Gibson LP on C-vireessä DR:n 12-68 setillä ja tohon vireeseen toimii hyvin. Seiskassa on perus 10 setin päälle vielä 60 h-kielenä. D-vireeseen on monta kielisettiä, mutta kitaraa ei ole... Asia täytynee korjata kuntoon... N. 100 kpl Guitarworld lehtiä myynnissä torilla edullisesti! Kts ilm. |
Funkånaut 21.12.2013 12:15:24 | |
---|
Tais olla 11-setti normivireisessä stratossa. Vai olisiko ollut 12-setti? "Se on kyllä helevetin hyvä asia että sie oot pasisti etkä laulaja" - Karvamammutti
Kuuntelen tämmöistä |
LaMotta 21.12.2013 12:20:05 | |
---|
Mikä tämän keskustelun anti tai hyöty on? Minulle ei ole vielä auennut. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Tawsky 21.12.2013 13:36:16 | |
---|
Ysipuol-setti on hyvä. Eb-vire ja strato kyseessä. Ysit samalla setillä tuntuu vähän liian löysiltä. "Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin |
Tawsky 21.12.2013 13:37:01 | |
---|
LaMotta: Mikä tämän keskustelun anti tai hyöty on? Minulle ei ole vielä auennut. Koko tän foorumin anti ja hyöty ei ole mulle viidessä vuodessa oikein auennut. "Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin |
LaMotta: Mikä tämän keskustelun anti tai hyöty on? Minulle ei ole vielä auennut. Mä olen pitkään miettinyt, että onko sulla ollut mitään antia millekään ketjulle? "Se on kyllä helevetin hyvä asia että sie oot pasisti etkä laulaja" - Karvamammutti
Kuuntelen tämmöistä |