Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AKG K240 luureille kivuttomammat seuraajat.
1
keppada
17.12.2013 03:55:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs on tullut vuosikausia käytetyä otsikossa mainittuja kuulottimia harrastestudiohommissa. Nyt olisikin sitten hakusessa niille seuraajaluurit. Nämä kyseiset luurit säilyi vuosikausia käytössä vaikka sattuivatkin korviin pitkässä käytössä (ilmeisesti liian pienet kupit hörökorvilleni).
 
Seuraavien kuulottimien tärkeimpiä ominaisuuksia olisikin edelleenki tietysti mahdollisimman selkeä toisto, mutta sen lisäksi tärkeyslistalla on noussut ehdottomasti kärkipäähän tuo pitkäaikainen käyttömukavuus. Valitettavasti joudun netin kautta tilaamaan enkä muutenkaan pääse varsinaisesti testailemaan erilaisia luureja, mutta jos jollakin löytyy vastaavanlaisia kokemuksia AKG k240 luurien kanssa niin olisi hauska tietää jos on löytynyt jokin tietty malli joka ei korviin sitten ole sattunut niin paljon. Luonnollisesti ymmärrän että jokaisen päähän kuulokkeet sopii eri tavalla mutta olisipahan edes jotain arvailuja siitä minkä malliset saattaisi sopia itselle.
 
Kuulokkeiden tulisi myös olla suljetut ja hintahaarukan korkeampi pää pyörii siinä 200e tienoilla. Nuo AKG K271 kuulokkeet vaikuttasivat luonnolliselta siirtymäkohteelta, mutta liekköhän ne melkein samanlaiset päässä kuin k240? Olisi myös kiva kuulla kokemuksia muiden valmistajien vastaavan hintaluokan luureista :)
 
Kiitoksia jo etukäteen mahdollisille vastaajille!
 
Antti1
17.12.2013 04:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö Jyväskylästä muka löydy kuulokkeita testattavaksi? Aika oudolta vaikuttaa... Mut niin tai näin, niin mun mielestä sä pyydät nyt melkolailla mahdotonta yhtälöä. Jotkut luurit voivat olla kupeiltaan suuremmat ja paremmin korvien ympärille sopivat, mutta sitä noi ehdottamasi AKG:t eivät ole. Sit sä pyydät samalla suljettuja, joten oletan sun hakevan äänieristystä. Eristävyys edellyttää tiukempaa puristusta päätä ja korvia vasten, joka vähentää käyttömukavuutta. Sit taas jo suljettu rakenne itsessäänkin vähentää käyttömukavuutta, koska korvat ja pää alkavat hikoilemaan melkolailla pitkään käyttäessä.
 
AKG K240 on melko kevyt, vähän puristava ja yleisesti pitkässäkin käytössä melko miellyttävän oloinen luuri. Jos sä haluat merkittävää parannusta siihen, niin sun on pakko mennä testaamaan ihan itse.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
AcLAc
18.12.2013 13:52:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HEI. Itselläni oli vastaavia kivun tuntemuksia K240 STUDIO- luurilla, jotka olinkin jo unohtanut vuosien saatossa siirtyessäni k271 Mk2- kuulokkeisiin. Äkkiseltään mittailin "kuppikoot"... K240 n. 4mm matalampi ja sisähalkaisia n. 2mm pienempi. Eli, k271 kuppi on tilavampi ja huomattavasti pehmeämpi, myös pohja. Tällä voi olla suurikin merkitys käyttömukavuuteen. Hyvältä nämä tuntuvat itselleni, mutta vielä suurempi yllätys oli kuitenkin soundi. Tämä k271 Mk2 on neutraalimpi ja avoimempi. Omistamani K240 STUDIO on mielestäni melko alapäävoittoinen ja näinollen soveltuu enemmänkin kuunteluun, ei studion tarkaamoon.
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Numb
18.12.2013 15:40:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiser HD-558 tai HD-598. Mukavat päässä ja soundaavat hyvältä.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
AcLAc
18.12.2013 23:22:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Sennheiser HD-558 tai HD-598. Mukavat päässä ja soundaavat hyvältä.
 
Kyllä, mutta suljettuja oli hakusessa... nää on avoimet.
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Numb
19.12.2013 11:55:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AcLAc: Kyllä, mutta suljettuja oli hakusessa... nää on avoimet.
 
Ah, my bad. Luin huolimattomasti alkuperäistä.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
SidVicious316
19.12.2013 23:20:58 (muokattu 19.12.2013 23:23:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ainakin oon tykänny noista beyerdynamicin DT770 pro kuulokkeista... Istuu hyvin päähän ja on suljetut... :)
 
Ja toki soundi on kohillaan.. Hintakin alle tuon 200€. :)
 
keppada
21.12.2013 14:31:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset vastauksista! Voiskos joku vielä nopeesti selventää mitkä on käytännön erot beuerin dt 770 ja 990 malleilla sekä akg 271 ja 273 malleilla?
 
Danko
21.12.2013 16:13:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keppada: Voiskos joku vielä nopeesti selventää mitkä on käytännön erot beuerin dt 770 -> suljetut
ja 990 malleilla? -> avoimet
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
AcLAc
22.12.2013 01:38:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keppada: Kiitokset vastauksista! Voiskos joku vielä nopeesti selventää mitkä on käytännön erot beuerin dt 770 ja 990 malleilla sekä akg 271 ja 273 malleilla?
 
Nuo k273- mallit on kyllä kummajaiset. Ei mitään tietoa mistään, paitsi verkkokauppa.com väittää kapsulin olevan 2- tie... siinäkö se ero? Taajuusvasteen kuvaaja olisi ainakin mukavaa tutkittavaa.
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
OPJ1974
22.12.2013 11:01:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SidVicious316: Ite ainakin oon tykänny noista beyerdynamicin DT770 pro kuulokkeista... Istuu hyvin päähän ja on suljetut... :)
 
Ja toki soundi on kohillaan.. Hintakin alle tuon 200€. :)

 
Mulla on Beyerdynamicin DT 770 M -kuulokkeet (rumpaleille tarkoitetut, suurempi eristävyys Pro:hon verrattuna25dBA --> 35 dBA). En voi kuin suositella, mulla kerrallaan päässä olleet yli neljä tuntia ongelmitta. Noi M:t toistaa kyllä bassovoittoisesti, rumpalina vain tietysti hyvä asia.
 
Hinta kivijalkakaupasta Lahdessa noin 160 euroa.
Groovi
22.12.2013 13:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En suosittele K273 mallia ainakaan miksaamiseen. Aika boostattu "loudness" tyyppinen soundi. Eroaa K171/K271 malleista melko paljon.
 
Onneksi musiikki pelasti minut nuorena. Muuten olisin sekaantunut urheiluun tai opiskeluun.
keppada
23.12.2013 19:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua dt-770 pro/80 luurit. Pääsinkin kajaanissa testailemaan niin tulikin yli tunnin verran pähkäiltyä liikkeessä et lähteekö noi vai akg 271 luurit matkaan. Soundi oli ehkä selkeämpi akg:n luureissa mutta käyttömukavuuden epäilin olevan beuereissa paremmat joten päädyin niihin :)
 
Velli
23.12.2013 19:36:45 (muokattu 23.12.2013 19:37:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Mulla on Beyerdynamicin DT 770 M -kuulokkeet (rumpaleille tarkoitetut, suurempi eristävyys Pro:hon verrattuna25dBA --> 35 dBA). En voi kuin suositella, mulla kerrallaan päässä olleet yli neljä tuntia ongelmitta. Noi M:t toistaa kyllä bassovoittoisesti, rumpalina vain tietysti hyvä asia.
 
Hinta kivijalkakaupasta Lahdessa noin 160 euroa.

 
Mullakin on nuo DT 770 M -luurit. Soundi on mun mielestä noissa aika järkyttävän huono kun vertaa esim. DT 250 -luureihin (jotka myös omistan). Itse hommasin nuo 770 M:t pelkästään rumpuäänityksiä varten, jotta klikki ei vuoda mikkeihin. Ääneneristys noissa onkin mun mielestä paras ominaisuus ja toimivat äänityksissä erittäin hyvin. Musiikin kuunteluun saati sitten miksaukseen en noita kyllä käyttäisi, sen verran karun kuuloiset ovat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «