Aihe: Kuka osaa soittaa bossanovaa oikeasti!?
1 2
banustus
13.05.2004 19:34:15

Oli kaverin kanssa puhe, että miten bossanovaa rummuilla/lyömäsoittimilla pitäisi oikeasti soittaa. Ei humppaorkesterin humppabossaa. Rumpalina toki kiinnostas opetella se hienostuneempi tapa, silleen niinkun enemmän brazilian tyyliin!!

Tiedättekö ketään kovia bossasuhistelioita Suomesta/ ei Suomesta??
In gjoorc dabl yuu bush we trust!!!
Fuzzy Boner
13.05.2004 21:39:43 (muokattu 14.05.2004 01:13:19)
Oli kaverin kanssa puhe, että miten bossanovaa rummuilla/lyömäsoittimilla pitäisi oikeasti soittaa. Ei humppaorkesterin humppabossaa. Rumpalina toki kiinnostas opetella se hienostuneempi tapa, silleen niinkun enemmän brazilian tyyliin!!

Koskialan Masa :)

http://koti.welho.com/pniemel3/koskiala.html
"krapula on paheen aiheuttama" Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
14.05.2004 00:39:20

Itse asiassa bossa novahan on vain "hienostosambaa".

Eli rahvaanomainen samba puettu "eliittiasuun".

Samaa, mitä mä teen humpalle.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Fuzzy Boner
14.05.2004 00:42:01
Itse asiassa bossa novahan on vain "hienostosambaa".

Eli rahvaanomainen samba puettu "eliittiasuun".

Samaa, mitä mä teen humpalle.

heh. Bossahan on mitä mahtavinta ku kuuntelee kunnon brassihommaa. Samba ja bossa Nova ovat ku... hmm.. miettii...

Makaronilaatikko ja Spaghetti bolognese
"krapula on paheen aiheuttama" Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
14.05.2004 00:46:26

heh. Bossahan on mitä mahtavinta ku kuuntelee kunnon brassihommaa. Samba ja bossa Nova ovat ku... hmm.. miettii...

Makaronilaatikko ja Spaghetti bolognese

Hyvä FB!
vanhami
14.05.2004 09:04:49

Mun Korgi vääntää aina makeita bossakomppeja ;)

Mika
Sertzo S
14.05.2004 09:31:10
A.Jobin- osasto on musiikkia parhaimmillaan, josta pidän suunnattomasti.
Mulla on videonauha mestarista vuodelta 1988, jonka säilytän loppuikäni.
Nuori Jobin ja Frank Sinatra tulkitsevat Ipaneman tytön siinä yhdessä vähäeleisen tyylikkäästi.
baron
14.05.2004 09:38:21

Mä oon kerran ollut Riossa ja sambaa söpöine tyttöineen siellä on turistille tyrkyllä vaikka kuinka paljon, mutta onnistuin löytämään hienostuneen bossa-klubin, jossa vietinkin iltani sitten.
Sertzo S
14.05.2004 12:12:10 (muokattu 14.05.2004 12:12:31)
Mä oon kerran ollut Riossa ja sambaa söpöine tyttöineen siellä on turistille tyrkyllä vaikka kuinka paljon, mutta onnistuin löytämään hienostuneen bossa-klubin, jossa vietinkin iltani sitten.

Olen kateellinen!

köyhä Sertzo-setä
toyopet
14.05.2004 12:45:59

Samaten on tullut käytyä mutta enpä siellä klubilla viettänyt iltaa vaan enempi sambaten söpön tytön kanssa, taisi mennä vähän aamunkin puolelle.

Sambaa tuli sen verran kuultua, että käsitykseni mukaan Suomessa soitetaan sambat aivan liian nopeasti.
baron
14.05.2004 12:52:55

Samaten on tullut käytyä mutta enpä siellä klubilla viettänyt iltaa vaan enempi sambaten söpön tytön kanssa, taisi mennä vähän aamunkin puolelle..

Mä oon niin laiska, en mä jaksa koko iltaa sambata, mä otin sen söpön mulattitytön mukaan klubille.
Sertzo S
14.05.2004 13:29:36
Ylläolevista tarinoista tulin vielä kateellisemmaksi.
baron
14.05.2004 13:38:14

Ylläolevista tarinoista tulin vielä kateellisemmaksi.

Katso kun mun portugali on pikkusen hakusessa, niin on kovin kätevää, että paikalliset olosuhteet tunteva tulkki on mukana.

Siellä Copacabanan biitsillä ne tarjosi kielitaidottomille tulkkauspalveluita.
Mun tulkilla oli ainakin "muodollinen" pätevyys.
Jaskaa pakoon
14.06.2004 16:15:25
A.Jobin- osasto on musiikkia parhaimmillaan

Verven Jazz Masters -sarjasta löytyy tällainen parasta ennen -levy kuin Stan Getz: Bossa Nova. Siinä on kaikki.
Jalmus
14.06.2004 19:29:14
Verven Jazz Masters -sarjasta löytyy tällainen parasta ennen -levy kuin Stan Getz: Bossa Nova. Siinä on kaikki.

No, mun mielestäni nuo jazzbossanovat nyt kuitenkaan ei ole kovin lähellä oikeaa totuutta. Kyllä se bosis on kuitenkin lattarimusaa, eikä jazzia. Hyvää bossanovakomppia kannattaa etsiä latinoartistejen levyiltä, ei niinkään jazzlevyiltä.
Jaskaa pakoon
15.06.2004 11:27:39
Menee makuasioiden puolelle. Itselleni edellämainittu on juuri se oikia, sulle taas se originaali. Kuitenkin muistan Stanin jossain haastattelussa sanoneen, että Antonio, Luiz ja hän olivat aikoinaan niinku bosista keksimässä. Taisi brassailla (ha haa).
baron
15.06.2004 11:37:33

Menee makuasioiden puolelle. Itselleni edellämainittu on juuri se oikia, sulle taas se originaali. Kuitenkin muistan Stanin jossain haastattelussa sanoneen, että Antonio, Luiz ja hän olivat aikoinaan niinku bosista keksimässä. Taisi brassailla (ha haa).

Kyllähän jazz-vaikutteet olivat mukana kun brassimuusikot loivat bossa novan, mutta ei siihen jenkkejä tarvittu.

Maailmanmaineeseen nostamiseen sen sijaan tarvittiin.
isojussi
15.06.2004 21:35:03
Kyllähän jazz-vaikutteet olivat mukana kun brassimuusikot loivat bossa novan, mutta ei siihen jenkkejä tarvittu.

Maailmanmaineeseen nostamiseen sen sijaan tarvittiin.

Nimenomaan!

Joku onkin sanonut, että bosis on jazz-miesten tapa soittaa sambaa.

Mun lempibosislevy on Astrud Gilberton kokoelma. Kaikki on kohdallaan: Laulu, biisit, soitto.... ja pasuunasoolot - niitä on paljon ;-)
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Jaskaa pakoon
16.06.2004 09:37:10
Nyt on ilmeisesti tuomittu Getzin bossalevyt jonkinlaiseksi inhottavaksi jenkkidiibadaabaksi. Se on kunnioitettava eurooppalainen näkemys! K.o. kokoelmalevy on osa tällaista Verven halpasarjaa ja sillä on siis kappaleita monelta oikealta levyltä.

Levyllä esiintyvät molemmat Gilbertot, Jobim, Laurindo Almeida, Luiz Bonfa ym. Äänitykset ovat 1960-luvun alkupuolelta.

Oottako muuten työ kuullunna tätä levyä? Kappaleita:

1. Corcovado (Quiet Nights of Quiet Stars)
2. Menina Moca (Young Lady)
3. So Danço Samba (I Only Dance Samba)
4. Manha de Carnaval (Morning of the Carnival) {from Black Orpheus}
5. Você E Eu
6. One Note Samba
7. Doralice
8. Insensatez (How Insensitive)
9. Chega de Saudade (No More Blues)
10. Only Trust Your Heart
11. O Grande Amor
12. Winter Moon
13. Menina Flor
14. Samba Triste
15. Desafinado
16. Girl from Ipanema
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)