Regalis Apertura 30.12.2012 14:52:13 | |
---|
Oliko niin että Bruford ei päässyt näyttämään kaikkia kykyjään Yesissä ja koki olevansa jotenkin "sidottu" kun ei voinut/saanut vaikuttaa kaikkiin biisiratkaisuihin? |
Progressor 30.12.2012 16:58:55 | |
---|
Regalis Apertura: Oliko niin että Bruford ei päässyt näyttämään kaikkia kykyjään Yesissä ja koki olevansa jotenkin "sidottu" kun ei voinut/saanut vaikuttaa kaikkiin biisiratkaisuihin? Tuosta en tiedä, mutta haastattelussa Bruford on kertonut, että Close to the Edge oli hänelle Yesin kehityksen huippukohta, jonka jälkeen hänellä ei mielestään ollut enää bändissä mitään saavutettavaa taiteellisesti. Niinpä hän jätti Yesin ja siirtyi King Crimsoniin. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
jazzmies 30.12.2012 21:12:16 | |
---|
Progressor: Tuosta en tiedä, mutta haastattelussa Bruford on kertonut, että Close to the Edge oli hänelle Yesin kehityksen huippukohta, jonka jälkeen hänellä ei mielestään ollut enää bändissä mitään saavutettavaa taiteellisesti. Niinpä hän jätti Yesin ja siirtyi King Crimsoniin. Itse olen taas lukenut haastattelun, jossa Bruford laittoi tyyliin "minua turhautti se kuukausi siellä studiossa, missä kaikkea hiottiin loputtomiin." "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
antnis 30.12.2012 23:30:56 | |
---|
Closehan oli se huippukohta. Bruford siis teki järkevästi. |
HaloOfFlies 25.01.2013 17:19:11 | |
---|
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Regalis Apertura 07.02.2013 10:36:45 | |
---|
Jaahas. Toivottavasti Davison jäänee pitemmäksi aikaa Yesiin kuin Benoit;)... Muuten jatkaako vielä Davison Glasshammerissa vai erosiko bändistä? |
zombywoof 07.06.2013 07:46:30 | |
---|
"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
90125 16.08.2013 13:37:29 (muokattu 16.08.2013 14:00:24) | |
---|
Hienosti taas rummutettu ja mainostettu Andersonin keikkaa. Just luin miehen FB kommentista, että oli käynyt Helsingissä. Google osasi kertoa, että oli Savoyssa maantaina 12.8. esiintymässä. Tiesikö joku? Näkikö kukaan? EDIT: Näemmä Rytmi ja M-net (uutiset) oli alkukesästä aiheesta maininneet. |
HaloOfFlies 16.10.2013 09:32:47 | |
---|
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
SnowCrow 19.12.2013 23:38:55 | |
---|
Now playing: Close to the Edge Mä en vaan voi käsittää miten mahtava biisi tää on. Hienoin musiikkikappale maailmassa. Ikuna. |
Vessajono 20.12.2013 00:47:36 (muokattu 20.12.2013 00:48:28) | |
---|
SnowCrow: Now playing: Close to the Edge Mä en vaan voi käsittää miten mahtava biisi tää on. Hienoin musiikkikappale maailmassa. Ikuna. Hassua. Mä kuuntelin eilen pitkästä aikaa ja ihan samoilla fiiliksillä. Tuo levy ja vielä enemmän tuo biisi oli se, mikä räjäytti mun pääni progeen ihan täydellisesti. Olin 14-vuotias ja kova punkkari. Olin kuitenkin, kuten kaikki 14-vuotiaat punkkarit, olevinani hirveän älykäs ja tuossa musiikissa tunsin vahvan yhteyden omaan älykkyyteeni. En varsinaisesti ymmärtänyt miksi. Tunsin kuitenkin pitäväni musiikista, tunsin, että siinä on jotain ylivertaista nerokkuutta joka puhuttelee minua - en vain tiennyt mitä se on. Mutta tiesin, että olin myyty. Ja miksipä en olisi ollut? Koulutoverini, matalaotsaiset ääliöt, jotka eivät osanneet ruotsin persoonapronomineja ja käyttivät liukuvärjättyjä aurinkolaseja, kuuntelivat räppiä ja hyppyheviä eivätkä tienneet, että levytetty musiikkiesitys voi kestää kauemmin kuin viisi minuuttia. Helvetti soikoon, onhan se nyt itsestään selvää, että lähes 19 minuuttia pitkä kappale on juuri minua varten! /end_dada "Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then." |
Vessajono: Hassua. Mä kuuntelin eilen pitkästä aikaa ja ihan samoilla fiiliksillä. Tuo levy ja vielä enemmän tuo biisi oli se, mikä räjäytti mun pääni progeen ihan täydellisesti. Olin 14-vuotias ja kova punkkari. Olin kuitenkin, kuten kaikki 14-vuotiaat punkkarit, olevinani hirveän älykäs ja tuossa musiikissa tunsin vahvan yhteyden omaan älykkyyteeni. En varsinaisesti ymmärtänyt miksi. Tunsin kuitenkin pitäväni musiikista, tunsin, että siinä on jotain ylivertaista nerokkuutta joka puhuttelee minua - en vain tiennyt mitä se on. Mutta tiesin, että olin myyty. Ja miksipä en olisi ollut? Koulutoverini, matalaotsaiset ääliöt, jotka eivät osanneet ruotsin persoonapronomineja ja käyttivät liukuvärjättyjä aurinkolaseja, kuuntelivat räppiä ja hyppyheviä eivätkä tienneet, että levytetty musiikkiesitys voi kestää kauemmin kuin viisi minuuttia. Helvetti soikoon, onhan se nyt itsestään selvää, että lähes 19 minuuttia pitkä kappale on juuri minua varten! /end_dada Kaunis tarina, palkitsin plussalla. Mulle toi biisi oli sellanen, että tajusin kuinka hienoa musiikki parhaimmillaan voi olla ja mitä se voikaan saada tuntemaan. Ite olin tosin jo lukion ekalla ja taustalla oli jo pieni kosketus progeen mm. Dream Theaterin, Ayreonin ja Neal Morsen muodossa. :) |
bedlam 20.12.2013 10:10:17 (muokattu 20.12.2013 10:15:38) | |
---|
Itse ostin Close to the Edgen vasta joskus öpaut 5-6 vuotta sitten. Aiemmin hallussa oli Fragilet sun muut, mutta toi oli jostain syystä kuulemati. Ja kylhän se toimi! Biisit iskivät tajuntaan käänteisessä järjestyksessä, ensin tarttui Siberian Khatru ja vasta viimeisenä nimibiisi. Itse asiassa vieläkään en ymmärrä sen ensimmäisiä minuutteja, harmittaa niiden puolesta, jotka ovat kuunnelleet vain tuon alun sekametelitilutuksen ja hylänneet koko levyn roskana. Nythän levystä on ilmestynyt uusi remasteroitu painos, jossa mukana myös Wilsonin 5.1-miksaus. Hankinnassa on blu-ray -versio tuosta. Joku villitys nyt menossa näiden ekstrapainosten kanssa, Rushit ja Oldfieldit sun muut. http://www.petrilampela.net |
HaloOfFlies 19.01.2014 13:56:28 | |
---|
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
bedlam 20.01.2014 14:00:53 | |
---|
Onko kukaan jaksanut selvittää, että mitä se Rick Wakemanin soittama morsekoodi Close to the Edgessä sanoo? Googlettamalla löytyy kyllä tietoa, että se on morsekoodi, mutta kukaan ei ole ottanut selvää mitä se tahtoo kertoa :D http://www.petrilampela.net |
Regalis Apertura 01.02.2014 11:13:16 | |
---|
Hmm nyt alkoi kiinnostamaan. Missäs kohdassa tuo morsejuttu oikein kuuluu? En ole ikinä aatellut että tuollainenkin sieltä löytyisi;)... |
bedlam 01.02.2014 23:09:34 (muokattu 01.02.2014 23:10:20) | |
---|
Regalis Apertura: Hmm nyt alkoi kiinnostamaan. Missäs kohdassa tuo morsejuttu oikein kuuluu? En ole ikinä aatellut että tuollainenkin sieltä löytyisi;)... Aika pitkään se yhden sävelen piipitys jatkuu jossain muutaman minuutin kohdalla, ei voi olla hoksaamatta jos ajatuksella kuuntelee. http://www.petrilampela.net |
Regalis Apertura 02.02.2014 12:53:02 | |
---|
Öö tarkoitatko just ennen ekaa säkeistöä? Nyt vasta hiffasin jos näin oli;)... |
bedlam 02.02.2014 17:29:00 (muokattu 02.02.2014 17:30:34) | |
---|
Regalis Apertura: Öö tarkoitatko just ennen ekaa säkeistöä? Nyt vasta hiffasin jos näin oli;)... Ei, kun vähän ennen viiden minuutin kohtaa alkaa ja kestää melkein minuutin putkeen. Se on ihan pinnassa miksauksessa, vehkeissä tai levyssä (tai kuulossa) on vikaa jos ei tuota erota ;) E: 4:54 tarkasti. http://www.petrilampela.net |
Regalis Apertura 07.02.2014 11:52:08 | |
---|
Ookei tämä selvä;). Piti vaan kaivella vaikut korvista... |