Aihe: Kotistudiot (kuvat)
1 2 3 4 513 14 15 16 17 18 19 20
samic
20.12.2013 12:06:39

HateHalon: Onko sulla vielä samassa kodissa nainenkin?
Mie olen avoliiton takia kokenut fiksuimmaksi alkaa siirtää studiotoimintaa erilliseen kiinteistöön.

On ja lapsikin.
Itelle tää sopii mainiosti,studiolla reilu 50 neliöö ja asunnon puolella 180 neliöö,ainaki nää 4v menny sulassa sovussa :)
Moyhiss
20.12.2013 16:12:13

Point
21.12.2013 20:54:31 (muokattu 21.12.2013 20:57:25)
Moyhiss: Tämmönen löytyy http://muusikoiden.net/dyn/users/118721.jpg

Onks toi se ikean pöytä? Oon vähän mietiskellyt jos ostaisin samanlaisen. Ei varmaan kummemmin nitise tai heilu?

E: Zabijakilla on ehkä maailman hienoin musahuone ikinä!
AcLAc
21.12.2013 22:21:02

AKWM: Onks toi se ikean pöytä? Oon vähän mietiskellyt jos ostaisin samanlaisen. Ei varmaan kummemmin nitise tai heilu?

Tutkivana kotistudioharrastajana ihmetyttää aavistuksen, että valitaan mahdollisimman heijastava pöytä ja isolla pinnalla vielä. Itse olen ymmärtänyt, jotta näistä ensiheijastuksista pitäisi päästä eroon, kun puhutaan studiotyöskentelystä... joku myy jopa itsetehtyjä paneleitakin.
Minä kuljen, Herra ohjaa!
saastara
21.12.2013 23:10:36
AcLAc: Tutkivana kotistudioharrastajana ihmetyttää aavistuksen, että valitaan mahdollisimman heijastava pöytä ja isolla pinnalla vielä. Itse olen ymmärtänyt, jotta näistä ensiheijastuksista pitäisi päästä eroon, kun puhutaan studiotyöskentelystä... joku myy jopa itsetehtyjä paneleitakin.

Pienessä, akustoimattomassa asuntohuoneessa, harrastelijalaitteiston ympäröimänä, ovat pöydän mahdolliset ensiheijasteet pienin murheenkryyni. Eipä ne 40 ränniset miksaustiskitkään akustisesti optimaalisia ole mutta silti vaan porukka niitä käyttää..

Mutta näin teoriatasolla, olet toki oikeassa.
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
AcLAc
21.12.2013 23:23:04

saastara: Pienessä, akustoimattomassa asuntohuoneessa, harrastelijalaitteiston ympäröimänä, ovat pöydän mahdolliset ensiheijasteet pienin murheenkryyni. Eipä ne 40 ränniset miksaustiskitkään akustisesti optimaalisia ole mutta silti vaan porukka niitä käyttää..

Mutta näin teoriatasolla, olet toki oikeassa.

Jep, mutta siellä, missä ne tiskit on oikeita ja isoja, niin monitorit on silti pyritty sijoittamaan ja suuntaamaan mahdollisimman oikeaoppisesti, eli heijastuksia minimoiden. Toki nämä olohuone- studiot on oma lukunsa, mutta tuntuu olevan tämä glamour monesti etusijalla... akustiikan kustannuksella tietysti.
Point
21.12.2013 23:24:30
http://muusikoiden.net/dyn/users/118785.jpg

Naurettavan huonon kuvan sain. Tykkään tästä kyllä, seuraavaks sitten pitää rakentaa samantyylinen, mutta pienillä muutoksilla ja tukevimmista materiaaleista.

AcLAc: Tutkivana kotistudioharrastajana ihmetyttää aavistuksen, että valitaan mahdollisimman heijastava pöytä ja isolla pinnalla vielä. Itse olen ymmärtänyt, jotta näistä ensiheijastuksista pitäisi päästä eroon, kun puhutaan studiotyöskentelystä... joku myy jopa itsetehtyjä paneleitakin.

Oon tullut siihen tulokseen, että mukavuustekijät menee tässä ainakin ittellä edelle. Ja mulla on pakko olla vähän reilumpi pöytä että saan midikontrollerin näytille tähän, 115cm levee laite kyseessä. Totisessa työnteossa varmasti tekee hyvää minimoida kaikki mahdolliset heijastukset, mutta en ite varmaan edes huomaa eroa tämän ja jonkun hifistelysetin välillä.
Moyhiss
22.12.2013 05:00:46 (muokattu 22.12.2013 05:04:38)

AKWM: Onks toi se ikean pöytä? Oon vähän mietiskellyt jos ostaisin samanlaisen. Ei varmaan kummemmin nitise tai heilu?

Joo toi on Iken Galant lasipöytä, ostin käytettynä. Ihan äärrettömän nätti ja laadukas pöytä vaikka onkin Ikeasta. Ainoa huono puoli noissa lasipöydissä on et kerää pölyä uskomattoman nopeaan tahtiin :D
Moyhiss
22.12.2013 05:15:14

AcLAc: Toki nämä olohuone- studiot on oma lukunsa, mutta tuntuu olevan tämä glamour monesti etusijalla... akustiikan kustannuksella tietysti.

Jos meinasit pöydän resonansseja/heijästeitä niin ne on pieniä asioita kun mennään tällä tasolla mut monitoriständit olen hankkimassa heti kun rahaa kertyy vähän. Suurempana ongelmana tällä hetkellä on toi monitorien korkeus, ne on ihan liian alhaalla.
Point
22.12.2013 07:12:39
AcLAc: tuntuu olevan tämä glamour monesti etusijalla... akustiikan kustannuksella tietysti.

Mulle on ainakin äärettömän tärkeetä, että on viihtyvyyttä ja tyyliä sopivasti. Se on sitten aivan sama onko akustisesti täydellinen tila, jos siellä ei huvita olla. Teknisesti parempaa jälkeä tulee tietty niiden työpisteistä, ketkä oikeesti tajuaa näistä äänihommista jotain. :)
Drummer-K
25.12.2013 16:49:54 (muokattu 25.12.2013 16:50:30)

Tein tossa vähän pintaremonttia studiolla, uutta maalia seiniin ja vähän tunnelmavalaistusta.

http://postimg.org/image/ls1uf0smb/

Vähän hämärä ja huonolaatunen kuva, mutta tosta näkee suurinpiirtein työpisteen. Uuden tuolin hankinta on vaiheessa! :D

http://postimg.org/image/91xm1xko3/

Tossa on sitte huoneen peräpää, rummut siis tilan perällä. Tossa tilassa on yleensä myös bänditreenit sun muut. Lisäksi studioon kuuluu erillinen huone, jossa on yleensä äänitetty vahvistimia, laulua ym. Myös rumpujen äänitys onnistuisi samassa tilassa, roudauskysymyksiä...
Humppaan taikka kuolen.
Zabijak
25.12.2013 18:08:29 (muokattu 25.12.2013 18:12:45)

Huone on akustoitu ja kriittistä miksausta varten laitan pöydälle paksut tyynyt niin ei heijastele liikoja.
Todella tasapainonen saundi tässä huoneessa on vaikka kuvasta toisen kuvan saattaakin saada :)

Oon tietosesti panostanu myös huoneen tunnelmaan (tietysti saundin jälkeen), tässä kun vääntää töitä sen 8+ tuntia päivässä ni viihtyvyydellä on aika iso merkitys.

Kuvan postaamisen jälkeen oon rakentanu pöytään vielä ulosvedettävän tason kiipparille.
Keyboardist for The Storyline
Sotahippi
28.12.2013 20:03:27

Zabijak: Huone on akustoitu ja kriittistä miksausta varten laitan pöydälle paksut tyynyt niin ei heijastele liikoja.
Todella tasapainonen saundi tässä huoneessa on vaikka kuvasta toisen kuvan saattaakin saada :)

Oon tietosesti panostanu myös huoneen tunnelmaan (tietysti saundin jälkeen), tässä kun vääntää töitä sen 8+ tuntia päivässä ni viihtyvyydellä on aika iso merkitys.

Kuvan postaamisen jälkeen oon rakentanu pöytään vielä ulosvedettävän tason kiipparille.

Pakko laittaa tähän omasta kuva, jo parin vuoden takaa, mutta pointtina tuo pöytäheijasteiden ehkäisy.

https://skydrive.live.com/?cid=4b56 … p;id=4B5646CD6BAA688A!235&sff=1

Muutoksia tullut vähän sitten tuon, vaan ei vieläkään valmista. Hö.
Todellisuudessa ei ole ristiriitoja.
washburn
31.12.2013 20:01:08

Sotahippi: Pakko laittaa tähän omasta kuva, jo parin vuoden takaa, mutta pointtina tuo pöytäheijasteiden ehkäisy.

https://skydrive.live.com/?cid=4b56 … p;id=4B5646CD6BAA688A!235&sff=1

Muutoksia tullut vähän sitten tuon, vaan ei vieläkään valmista. Hö.

Tommonen ohuehko kangas ei kyllä poista kaikkia heijasteita, lähinnä aika korkeita taajuuksia absorpoi.

Tehokkaampaa on yleensä laittaa esim. tarpeeksi massiivinen levy tiltattuna ensiheijastuskohtaan siten, että se heijastaa äänen korvien ohi.
Live long and prosper.
Mr. Crowley
31.12.2013 21:19:13
washburn:
Tehokkaampaa on yleensä laittaa esim. tarpeeksi massiivinen levy tiltattuna ensiheijastuskohtaan siten, että se heijastaa äänen korvien ohi.

Siis miten tuo toimii pöydällä? Vai puhutko nyt katosta?
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
washburn
31.12.2013 22:06:34

Mr. Crowley: Siis miten tuo toimii pöydällä? Vai puhutko nyt katosta?

Pöydästä pöydästä. Helpointa on varmaan suunnitella se pöytä alusta alkaen niin, etteä kaikki heijasteet menevät ohi kuuntelupaikasta. Onhan noita valmiitakin, mutta hinnakkaita ratkaisuja.

Itse olen toteuttanut asian niin, että pöytä on niin pieni, ettei se aiheuta ensiheijastetta laisinkaan. Mullapa ei siinä olekaan muuta kuin macMini, näyttö, näppis ja hiiri. Erillinen räkki löytyy muita roippeita varten.
Live long and prosper.
AcLAc
31.12.2013 22:58:20 (muokattu 31.12.2013 23:04:03)

washburn: Helpointa on varmaan suunnitella se pöytä alusta alkaen niin, etteä kaikki heijasteet menevät ohi kuuntelupaikasta. Onhan noita valmiitakin, mutta hinnakkaita ratkaisuja.

Täyttä asiaa. Itse ratkaisin asian niin, että lähimonitorit jäivät melko alas, mutta suuntaus sieltä yläviistoon kohti kuulo- elimiä. Pöydän kannen kallistus ja kulmat pois. Tässäpä tämä kaikessa kauheassa sotkuisuudessaan... on ollut vähän taukoa ja sen kyllä huomaa. http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3389.jpg

EDIT. Takana, lähempänä huoneen kulmia isommat studiomonitorit, jotka ampuu noiden pikkuisten yli.
Sotahippi
01.01.2014 22:34:10

washburn: Tommonen ohuehko kangas ei kyllä poista kaikkia heijasteita, lähinnä aika korkeita taajuuksia absorpoi.

Se on fleece-huopaa moninkerroin, kyllä se aika hyvin demppaa. Nykyään mökärit on tuolleen ja lisäksi pienemmät (ei kuvassa) räkkien päällä:

https://skydrive.live.com/?cid=4b56 … p;id=4B5646CD6BAA688A!255&sff=1

Pöydällä on lisäksi monta muuta tarkoitusta, joten kompromisseja pitää tehdä.
Todellisuudessa ei ole ristiriitoja.
washburn
02.01.2014 09:40:40

Sotahippi: Se on fleece-huopaa moninkerroin, kyllä se aika hyvin demppaa.

Jos siinä on 5cm absorpoivaa materiaalia, se demppaa kunnolla taajuuksia, jotka ovat noin 1700Hz tai sitä korkeampia. Demppauksen voimakkuus sitten riippuu siitä materiaalista.

Usein tommonen pöytäheijaste normaalissa lähikenttäkuuntelussa aiheuttaa dippiä tonne 300-700Hz tietämiin. Riippuen sen heijasteen kulkuaikaerosta suhteessa suoraan kaiuttimesta korvaan tulevaan signaaliin. Siihen ei ihan pieni demppi välttämättä auta. Tehokkainta on blokata se heijaste kokonaan.

Pöydällä on lisäksi monta muuta tarkoitusta, joten kompromisseja pitää tehdä.

Tämä on varmasti totta.
Live long and prosper.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)