Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saisinko apua koskettimien ostoon ?
1
valttibo
19.07.2013 21:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro kaikille
 
Opiskeluhakujen myötä pitäisi opetella soittamaan pianoa. Toisen instrumentin soittajana olen kuitenkin täysin ulkona pianokamaskenestä ja arvostaisin suuresti jonkun viisaamman apua.
 
Tarvitsisin laitteen , jossa olisi hyvä pianotouchi niin , että tekniikkakin kehittyisi samalla sekä olisi miellyttävä soittaa. Iso bonus olisi jos samainen laite toimisi myös midikontrollerina. Hintatasoksi mietin jotain 500 euron lieppeiltä , toki kompromisseja voidaan tehdä. Olisi mukavaa jos laitteen voisi sitten myydäkkin jos elämäntilanne muuttuu. Syntsa tulisi todennäköisesti myös keikkakäyttöön.
 
Kiitos vastaamaan vaivautuville.
 
Janus
20.07.2013 12:39:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

valttibo:hyvä pianotouchi
toimisi myös midikontrollerina
500 euron lieppeiltä
jos laitteen voisi sitten myydäkkin
todennäköisesti myös keikkakäyttöön.

 
Noilla spekseillä suosittelisin CME:n 88-kontrollikiipparia (vanha versio oli UF8, uusittu versio näyttää olevan UF80 Classic tms.) ja siihen pianolaajennusta.
 
http://www.thomann.de/fi/cme_uf80_classic.htm 349 €
http://www.thomann.de/fi/cme_uf_dp1.htm 129 €
 
Yht. 478 €. CME:n omat nettisivut ovat legendaarisen huonot, sieltä on vähän hankala saada selville, käykö tuo pianolaajennus myös tuohon uudempaan UF80-kontrolleriin, mutta kaiken järjen mukaan pitäisi sopia. Tämä kannattaa varmistaa jälleenmyyjältä, itselläni ei ko. läjästä ole kokemusta. Toinen vaihtoehto voisi olla M-Audio Prokeys 88 http://www.thomann.de/fi/maudio_prokeys_88.htm (469 €), mutta omien vähäisten testikokemusten perusteella CME:n koskettimisto ja rakenne muutenkin vaikuttaa kestävämmältä ja laadukkaammalta.
 
Keikkapianoista ilman midikontrolleriominaisuutta löytyy tuossa hintaluokassa Casion Priviaa, Yamahan halvimpia malleja jne., mutta kaikki niistä eivät sovellu keikkakäyttöön kovin hyvin (esim. Yamahan malleissa puutteelliset audio outit) ja jälleenmyyntiarvokin on vähän niin ja näin.
 
mikey_a84
20.07.2013 22:56:50 (muokattu 20.07.2013 22:58:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

valttibo: Moro kaikille
 
Opiskeluhakujen myötä pitäisi opetella soittamaan pianoa. Toisen instrumentin soittajana olen kuitenkin täysin ulkona pianokamaskenestä ja arvostaisin suuresti jonkun viisaamman apua.
 
Tarvitsisin laitteen , jossa olisi hyvä pianotouchi niin , että tekniikkakin kehittyisi samalla sekä olisi miellyttävä soittaa. Iso bonus olisi jos samainen laite toimisi myös midikontrollerina. Hintatasoksi mietin jotain 500 euron lieppeiltä , toki kompromisseja voidaan tehdä. Olisi mukavaa jos laitteen voisi sitten myydäkkin jos elämäntilanne muuttuu. Syntsa tulisi todennäköisesti myös keikkakäyttöön.
 
Kiitos vastaamaan vaivautuville.

 
Itselläni on Rolandin RD700SX ja voin kyllä suositella noita RD700-sarjan kiippareita. Niissä on hyvät piano- ja muutkin soundit keikkakäyttöön ja ne toimivat myös midikontrollereina. Niissä on myös ihan akustisen pianon vasarakoneistoa matkiva koneisto.
 
Clavian Nord Electrot ja Staget ovat myös hyviä midikontrollerikäyttöön, mutta niissä ei ole yhtä pianomainen kosketus kuin noissa Rolandeissa.
 
E: hintahan noissa hyppää nelinumeroisiin lukuihin, mutta kyllä se investointi kannattaa.
 
www.mikeya.net
Janus
20.07.2013 23:13:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikey_a84: Itselläni on Rolandin RD700SX ja voin kyllä suositella noita RD700-sarjan kiippareita. Niissä on hyvät piano- ja muutkin soundit keikkakäyttöön ja ne toimivat myös midikontrollereina. Niissä on myös ihan akustisen pianon vasarakoneistoa matkiva koneisto.
 
Clavian Nord Electrot ja Staget ovat myös hyviä midikontrollerikäyttöön, mutta niissä ei ole yhtä pianomainen kosketus kuin noissa Rolandeissa.
 
E: hintahan noissa hyppää nelinumeroisiin lukuihin, mutta kyllä se investointi kannattaa.

 
http://meemi.info/images/thumb/0/0a/Kiva_hd.jpg/180px-Kiva_hd.jpg
 
Electrot on aivan paskoja midikontrollereita, "pianomainen kosketus" on loppujen lopuksi hyvin henkilökohtainen kysymys siitä, miten sen tuntuman kokee (RD700-sarjassakin on loppuliitteestä riippuen hyvin erilaisia kosketintuntumia), ja aloittajan budjetista / käyttötarkoituksesta (enimmäkseen kotistudiossa kontrollerina, satunnaisesti keikoilla, pianosoundi tärkein harjoittelua varten) noi keikkavehkeet menevät reippaasti ohi.
 
valttibo
21.07.2013 19:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jooh , nordit ja rolandit saattaa mennä vähän käyttötarpeiden ja budjetin yli ja ohi , mutta toi aikasempi kiippari sen laajennuksen kanssa vaikuttaisi ihan fiksulta setiltä. Voisin sitä ainakin harkita nyt , ja voihan sen palauttaa jos ei maistu. Kiitos paljon avusta ! : ) Pitääpi soittaa tonne supporttiin tuosta extendistä.
 
Lisää ehdotuksia otetaan myös vastaan. 25 päivä tilaukseen : )
 
Cuyrcoel
01.11.2013 14:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen katsellut tuota CME UF80 Classicia ja lueskellut netistä hieman ristiriitaisia kokemuksia CME:n tuotteista. Jos päädyit tilaamaan sen niin kuulisin mielellään oletko ollut tyytyväinen ja kävikö se laajennus siihen?
 
Ja tottakai kuuntelen myös muiden kokemuksia kyseisestä tuotteesta jos niitä on.
 
wagneristi
18.12.2013 09:14:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin mallia Yamaha ez 220. Maksaa muistaakseni 211 euroa, ja sisältää lähes kaiken mahdollisen, mitä syntiesaattoreista löytyy. Siihen saa myös liitettyä Ipadin. Siihen vielä joku kolmenkympin sustain-pedaali niin on paketti kasassa.
 
Löytyy Thomannin nettisivuilta jos kiinnostut.
 
wagneristi
18.12.2013 09:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PS: Thomannilta pitäisi löytyä myös paketti, johon kuuluu ez-220 koskettimet, tuoli, kosketintelineet, kuulokkeet ja gig bag kantopussi. sen hinta oli muistaakseni jotain 280-300 euron väliltä
 
Janus
18.12.2013 09:51:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wagneristi: Suosittelisin mallia Yamaha ez 220. Maksaa muistaakseni 211 euroa, ja sisältää lähes kaiken mahdollisen, mitä syntiesaattoreista löytyy. Siihen saa myös liitettyä Ipadin. Siihen vielä joku kolmenkympin sustain-pedaali niin on paketti kasassa.
 
Löytyy Thomannin nettisivuilta jos kiinnostut.

 
Ei painotettuja koskettimia, ei 88 kosketinta, ei sovellu juuri keikkakäyttöön, ei jälleenmyyntiarvoa. iPad-liitäntä liittyy johonkin nuotti/alkeisopetushommaan? Lieneekö aloittajalle siis mitenkään tarpeellinen, pädi toimii kyllä tuossa käytössä ilman mitään "liitäntämahdollisuuksiakin".
 
No cigar, not even close.
 
lehtisaari
19.12.2013 16:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu Rolandeista:
 
- RD-600
- RD-300 sx ja gx(edelleen)
- RD-700 sx ja gx(edelleen)
- RD-300 nx saattaa keretä tuleen jouluksi kotiin
 
ja muista merkeistä:
 
- Yamaha S08
- Casio Privia 330 px
 
Lisäksi olen saoitellut vähän vanhaa Roland RD-500:sta.
 
Sanoisin tosta Rolandin tatsista ja vasarakoskettimista, että on kyllä laadukas ja tosi hyvä toi kosketus ja vasaramekanismi niissä. Ei Casio ja Yamaha päässy lähellekkään. Sit jossain liikkeissä olen soitellut muita vehkeitä ja muutamaa akustista pianoa kans. Mun mielestä toi Rollen koskettimisto (varsinkin RD-700 sarja) hakkaa noista kaikki. Varmaan kalliimmaat Yamahat pärjää ja Kawait kans.
 
Mutta niinku joku edellä sanos niin "tatsi" on henkilökohtainen asia. Aika moni soittaja tuntuu arvostavan Rolandia, oiskohan maailman yleisin merkki? Jostain sekin kai johtuu...
 
Noista yo. malleista voi viiteen sataan saada RD-300sx:n ja RD-700sx:n voi onnistuu löytämään johonkin 600-800 euroon.
 
Eiku soittoa.
 
musamies
19.12.2013 18:16:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lehtisaari: Sanoisin tosta Rolandin tatsista ja vasarakoskettimista, että on kyllä laadukas ja tosi hyvä toi kosketus ja vasaramekanismi niissä. Ei Casio ja Yamaha päässy lähellekkään. Sit jossain liikkeissä olen soitellut muita vehkeitä ja muutamaa akustista pianoa kans. Mun mielestä toi Rollen koskettimisto (varsinkin RD-700 sarja) hakkaa noista kaikki. Varmaan kalliimmaat Yamahat pärjää ja Kawait kans.
 
Yamaha CP4 tuli kotiin ja se omasta mielestä hakkaa aikalailla kaikki mitä on muita tullut kokeiltua varsinkin kun huomioidaan, että paino vain 17,5 kiloa.
 
Muut Yamahat kuin spectral component modeling tekniikka hyödyntävät eivät itseä huvita.
 
RD:ssä on omat hyvät puolensa. RD 300- ja 700- on selkeesti erilaisella koskettimistolla.
 
700:sesta vois tulla uusi hakkaaja jos tehtäs uus malli ja laitetaan siihen V Piano teknologia + se monipuolisuus mitä siinä on nytkin.
 
baron
19.12.2013 22:19:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä yritän väittää että tää digipianojen kosketuksen arvostaminen on kovin henkilökohtainen asia: mä tykkään jammusta, mulla on kolleegoita jotka tykkää rollesta, ollaan soitettu toistemme soittimia eikä mielipiteet ole muuttuneet.
Eli: ei ole absoluuttista totuutta, pitää etsiä se mikä itseä miellyttää.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «