Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 524 25 26 27 28442 443 444 445 446
kookosjanne
18.12.2013 21:26:29
LaMotta: Mikä ihme tuon Telecasterin myynnissä mätttää?

Mä olin itseasiassa jo yhen kerran näpyttelemässä sulle pikaviestiä että olisin tullut testaamaan, mutta huomasin sitten Kitarakuussa itselle sopivamman telen ja kävin hakemassa sen sitten itselle. Halpahan tuo tele on, tai ainakin hinnaltaan sopiva.
JaaGeRMaisTeR
18.12.2013 21:27:16
LaMotta: Ovat sen verran arvokkaita, että luulen niiden pysyvän siellä vielä tovin....tosin eihän sitä tietysti koskaan voi tietää...........duodam.

Meni tuokin yllytys persiilleen :D
LaMotta
18.12.2013 21:29:52

kookosjanne: Halpahan tuo tele on, tai ainakin hinnaltaan sopiva.

Hinta on seilannut 540-450 euron välillä. Mutta tulin lopulta siihen tulokseen, etten myy 450 eurolla, koska 1,5 vuotta sitten myin samanlaisen hintaan 540, minkä olen kai jo pari kertaa aiemminkin tässä todennut.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Tawsky
18.12.2013 21:39:12
Ostin erään kitaran mikrofonin tuossa. Ehti ilmoitus olemaan n. tunnin ylhäällä kun tuli soittoa ja kaupat oli tehty. Varmaankin sattumaa mutta hyvinpähän meni. Omat tavarat on kyllä kans saanut oikein sukkelasti myytyä kun on jaksanut ilmoitukseen panostaa.
"Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin
LaMotta
18.12.2013 22:43:12

Myymisen vaikeudesta voisin lisäksi todeta sen, että kyseinen Tele oli aikansa myynnissä myös osina. Mutta mikä ihmeellistä, ei ilmaantunut järkihinnalla ainoatakaan ostajaa bodylle tai kaulalle. Lopulta tulin siihen tulokseen, ettei osina myynti ole vaivan arvoinen. Lähetellä jokainen kilu eri osoitteeseen muutaman kympin voiton vuoksi.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Krice
18.12.2013 23:27:14

J.Nikkanen: kun on funtsannut että laitanpa halvalla niin menee heti, niin paskat. Alkaa semmonen hemmetin tinkaaminen ja omituisten vaihdokkien tarjoaminen jotta

Vähän samansuuntaisia kokemuksia. Siitä viisastuneena laitoinkin Dean ML:lle kunnon hinnan.
Alfons Åberg
19.12.2013 19:27:43 (muokattu 19.12.2013 19:27:54)
Jos tuotteesta tulee yhteydenotto, jossa mainitaan sana 'ase/keihäs/bassovelihinta', etukäteen tietää että tämän kanssa ei kauppoja tule. Tuollaiset metaforat vain kertovat, että ilmaiseksi pitäisi antaa jollain ohkaisella perusteella.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Alfons Åberg
19.12.2013 19:30:25
LaMotta: Mikä ihme tuon Telecasterin myynnissä mätttää?

Todella erikoista. Mulla ei muuta tule mieleen kuin se, että jengi on niin psykoakustiikkaan hurahtanutta että kuvittelee sen kolmannen mikin olevan jotenkin tele-soundista pois. Ikään kuin magneettisesti imee sustainin ja twangin pois.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
professori
21.12.2013 15:05:12
Kaupat on yleensä menneet ihan hyvin, mutta mitä tässä vuosien aikana on tapahtunut, kuin ei enää Japanin Tokait mene kuin kuumille kiville? Laitoin oman stratoni myyntiin ja ei niin mitään. Samaan aikaan Classic Vibe Teleä himoitaan niin maan perkeleesti. Tarkoitus ei ole nyt nuita kohteita mainostaa, vaan ihmettelen vaan tuota että eikö jengi enää tykkäile näistä Tokain peleistä? Tuo strato on ihan mainio, enkä myisi sitä pois, ellei se olisi nykyisen yhtyeen kanssa niin pahasti käyttöä vaille. Aikoinaan kun sen ostin, niin kyllä niistä stratoista sai kunnolla skabailla.
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner | https://soundcloud.com/fubear
Gabe
21.12.2013 18:48:33
professori: Kaupat on yleensä menneet ihan hyvin, mutta mitä tässä vuosien aikana on tapahtunut, kuin ei enää Japanin Tokait mene kuin kuumille kiville? Laitoin oman stratoni myyntiin ja ei niin mitään. Samaan aikaan Classic Vibe Teleä himoitaan niin maan perkeleesti. Tarkoitus ei ole nyt nuita kohteita mainostaa, vaan ihmettelen vaan tuota että eikö jengi enää tykkäile näistä Tokain peleistä? Tuo strato on ihan mainio, enkä myisi sitä pois, ellei se olisi nykyisen yhtyeen kanssa niin pahasti käyttöä vaille. Aikoinaan kun sen ostin, niin kyllä niistä stratoista sai kunnolla skabailla.

Lause "Kaupat kasvotusten, ei lähetyksiä." Rajaa tietty jonin verran ostajaehdokkaita. Torin tavara liikkuu vähän vaihtelevalla menestyksellä nykyään..
jkourula
21.12.2013 21:48:03
Myynnit on sujunut. Paria kitaraa olen yrittänyt ostaa mutta en ole saanut mitään vastausta vaikka olen useampaa kautta yrittänyt tavoittaa. Varmaan ovat sitten kaikki reissussa tai jotain.
Kivijalka
21.12.2013 23:56:08
Kai se kama menisi ihan hyvin kaupaksi, jollei jatkuvasti tulisi katumapäälle ja poistelisi omia ilmoituksiaan... :P
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Mr. Speed
22.12.2013 11:14:54
Ryppäissä näyttävät menevän. Ensin oli kamat monta viikkoa torilla, mutta sitten menivät käytännössä kaikki viikon sisään.
http://www.sieni.us/?id=38
Karhukoira74
22.12.2013 11:49:24

Nyt on menny aika kivasti kaupaksi. Deanista vielä kun pääsis eroon...
-So many assholes, so few bullets-
JuSu
22.12.2013 19:25:04
Mr. Speed: Ryppäissä näyttävät menevän. Ensin oli kamat monta viikkoa torilla, mutta sitten menivät käytännössä kaikki viikon sisään.

Tällaista tuntumaa mullakin. Ja sanotaan mitä tahansa, niin ilmoitusten bumppaaminen listan kärkeen auttaa ja hyvin auttaakin, niin ärsyttävää kuin se voi ollakin.

Mä edelleenkin koen, että ostaminen on torin kautta vaikeampaa kuin myyminen. Ostoilmoihin ei meinaa saada vastauksia millään.

JuSu
Alfons Åberg
22.12.2013 19:53:32
JuSu: Tällaista tuntumaa mullakin. Ja sanotaan mitä tahansa, niin ilmoitusten bumppaaminen listan kärkeen auttaa ja hyvin auttaakin, niin ärsyttävää kuin se voi ollakin.
Mä edelleenkin koen, että ostaminen on torin kautta vaikeampaa kuin myyminen. Ostoilmoihin ei meinaa saada vastauksia millään.

Komppaan. Varsinkin halvemmat kamat menevät nostoilla. Sanoisin jopa, mikäli ei alle viikossa mene noston jälkeen, kama ei ole haluttu tai hinta on pielessä.

Kalliimmat, yli tonnin olevat kamat sitten menevät vähän eri logiikalla, enemmänkin sitä oikeaa ostajaa odotellessa.
Jukka Häikiö
23.12.2013 01:58:46

Yleisesti ottaen kauppa ei käy kunnolla missään muualla kuin alkossa.Kyllä jos hinta on kohdallaan kaikki menee,saattaa vaan ottaa aikaa,aika on meinaan paras torimyyjä.
Ei noita hintoja kannata polkemaan alkaa,jos ei ole pakko,se on se em. aika kun tekee tehtävänsä,jokaiselle jutulle on tarvitsijansa,edellyttäen edelleen,että hinta on käypä.Se että jos suostuu lähettämään,laajentaa kyllä ostajakuntaa aikalailla.Itse en viitsi jotain purkkeja kyllä lähetellä,tossa kun vie pienemmät päiväkotiin aamulla puol seitsemän,painaa päivän raksalla,hakee mukulat sen jälkeen ja jatkaa iltapäivää noiden kaikkien neljän murrosikäisen ja kahden pienemmän kanssa,niin pakkaileppa ja juokse postiin siinä sitten purkki kerrallaan...vois sanoa,että hommaa riittää ilmankin,mut se siitä.
Tosi vaikeaa on kyllä ennustaa,mikä tekee kauppansa.Olipa tuossa taannoin sellainen Custom Shop:in 58`reissue Flying V ja ajattelin jotta kauankohan tätä joutuu kauppaamaan,puol vuotta...vuoden,kun hintaakaan ei ollut kuin sen 2400,no hitto,se
lähti siltä seisomalta muutamassa päivässä,yhtään tinkimättä ja muutama jäi vielä rannalle ruikuttamaan,et koskaan ei tiedä...!

Malttia veljet ja siskotkin,hinta kohilleen ja antaa ajan hoitaa torimyyjän hommat!
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
tonhat
23.12.2013 07:22:43 (muokattu 23.12.2013 07:37:01)
Oman kivan pikku lisänsä myyntiin antaa myös asiaton kommentointi, jota joku elämäänsä kyllästynyt näyttää eilen illalla harrastaneen. Eikä pelkästään minun ilmoitukseen..

No toki nuo jää omaan arvoonsa, mutta silti.

Edit:

Kävin tutustumassa näihin Leadzepin kommentteihin, onhan se pakko tunnustaa että hauskaa luettaavaa. Aika monta ilmoitusta oli käynyt "korjaamassa" oikeaksi.
Rockn Roll aint noise pollution
sustain65
23.12.2013 07:41:22
tonhat: Oman kivan pikku lisänsä myyntiin antaa myös asiaton kommentointi, jota joku elämäänsä kyllästynyt näyttää eilen illalla harrastaneen. Eikä pelkästään minun ilmoitukseen..

No toki nuo jää omaan arvoonsa, mutta silti.

Ihme touhua tuommoinen asiaton kommentointi. Mitähän kicksejä kommentoija moisesta saa? Mutta joo, kannattaa jättää omaan arvoonsa tai siis arvottomuuteensa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)