jniska 18.12.2013 10:39:22 | |
---|
Krice: Voin minäkin tehdä itse vahvistimen. Ja tämäkinkö on sinun mielestäsi ihan helppoa , tuosta vaan hyväsaundinen ja laadukas vahvistin. KOlvaas nyt ekaksi edes yksi rakennussarja kasaan ennekuin taas julistat itsesi taitajaksi. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |
kekkuliheikki 18.12.2013 10:40:45 | |
---|
jniska: Laatusertifikaatti, vaikkapa ISO 9001 tai vastaava kertoo tuotantoprosessista, mutta ei mitään tuotteen laadusta. Hyvinkin laadukkaalla tuotantoprosessilla voidaan haluttaessa tuottaa halpaa bulkkipaskaa, jonka laatu on tarkoituksellisen huono. Tämä nykyaika on sellaista, että laatu saadaan paperilla näyttämään vaikka kuinka hyvältä, mutta itse valmistuva tuote on mitä on. Tappelen tämän asian kanssa joka päivä työssäni. On laatudokumenttia, laadunvarmistusdokumenttia, sertifikaattia ja CE-merkityt tuotteet. Mutta jälki työmaalla on mitä on. Mutta minkäs teet, pahin aseeni on A4 ( siis paperi ). Sama juttu mun duunissa. Noilla standardeilla saadan kiinalaiset tuottamaan paskaa halvalla. En allekirjoita. |
Krice 18.12.2013 10:47:16 | |
---|
jniska: Ja tämäkinkö on sinun mielestäsi ihan helppoa , tuosta vaan hyväsaundinen ja laadukas vahvistin. KOlvaas nyt ekaksi edes yksi rakennussarja kasaan ennekuin taas julistat itsesi taitajaksi. Mutta jos ehtolauseke on se, että yksittäinen valmistaja voittaa aina tehdasvalmisteisen niin sittenhän sen logiikan mukaan minun tekemäni vahvistimen täytyy olla parempi kuin minkä tahansa tehdasvalmisteisen. En minä keksinyt tätä ajatusta. |
kekkuliheikki 18.12.2013 10:59:44 | |
---|
Krice: Mutta jos ehtolauseke on se, että yksittäinen valmistaja voittaa aina tehdasvalmisteisen niin sittenhän sen logiikan mukaan minun tekemäni vahvistimen täytyy olla parempi kuin minkä tahansa tehdasvalmisteisen. En minä keksinyt tätä ajatusta. Juuri nain! Suljetaan ja arkistoidaan. En allekirjoita. |
Muovinen 18.12.2013 11:24:49 | |
---|
Krice: Mutta jos ehtolauseke on se, että yksittäinen valmistaja voittaa aina tehdasvalmisteisen niin sittenhän sen logiikan mukaan minun tekemäni vahvistimen täytyy olla parempi kuin minkä tahansa tehdasvalmisteisen. En minä keksinyt tätä ajatusta. Tällainen 5-vuotiaan päättelykykyä vastaava perustelu pistää minut ymmärtämään niitä volapotikan paikasta vittuilijoita taas vähän paremmin. Mutta saahan sitä itelleen kuoppaa kaivaa, ei siinä. |
Celeb 18.12.2013 13:10:00 (muokattu 18.12.2013 13:34:08) | |
---|
Muovinen: Tällainen 5-vuotiaan päättelykykyä vastaava perustelu pistää minut ymmärtämään niitä volapotikan paikasta vittuilijoita taas vähän paremmin. Mutta saahan sitä itelleen kuoppaa kaivaa, ei siinä. Krice yritti ehkä kertoa, että laadun tae ei ole se, että vahvistimen on rakentanut yksittäinen tekijä, koska näin ajattelemalla kuka tahansa pystyisi tehdä paremman vahvistimen kuin tehdas. En siksi näe tuossa argumentissa mitään väärää, koska jos asetetaan tietyt ehdot millä asiaa tutkitaan niin sitten sitä pitää tutkia niiden ehtojen rajoissa. Asia ei tietenkään ole niin yksinkertainen, ja siksi just muutkin muuttujat kuin "yksittäinen valmistaja" vaikuttaa vahvistimen laatuun. |
darrell 18.12.2013 13:55:52 | |
---|
Celeb: Krice yritti ehkä kertoa, että laadun tae ei ole se, että vahvistimen on rakentanut yksittäinen tekijä, koska näin ajattelemalla kuka tahansa pystyisi tehdä paremman vahvistimen kuin tehdas. En siksi näe tuossa argumentissa mitään väärää, koska jos asetetaan tietyt ehdot millä asiaa tutkitaan niin sitten sitä pitää tutkia niiden ehtojen rajoissa. Asia ei tietenkään ole niin yksinkertainen, ja siksi just muutkin muuttujat kuin "yksittäinen valmistaja" vaikuttaa vahvistimen laatuun. Tehdasvalmistuksessa päästään parempaan laatuun, kun tehdään volyymituotteita, joiden raaka-aineet ovat erittäin tasalaatuisia ja automatisoitu prosessi voidaan optimoida suurille kappalemäärille. Tällöin yksittäisen henkilön inhimillinen panos vaan huonontaa laatua, koska hajonta kasvaa. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Kiksaus 18.12.2013 14:59:37 (muokattu 18.12.2013 15:10:56) | |
---|
Krice: Mutta jos ehtolauseke on se, että yksittäinen valmistaja voittaa aina tehdasvalmisteisen niin sittenhän sen logiikan mukaan minun tekemäni vahvistimen täytyy olla parempi kuin minkä tahansa tehdasvalmisteisen. En minä keksinyt tätä ajatusta. Jos pilkkua viilataan, niin en minä sanonut, että yksittäisen valmistajan yksin, käsin valmistama vahvistin, voittaa tehdastekoisen. Kerroin vaan, että siinä on ero. Kukas sen ajatuksen keksikään? Mutta anyway, mielestäni ko. vahvistimen hinta on suht kohdillaan, jos katsoo uusien hintaa. Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance |
Gabe 18.12.2013 16:18:44 | |
---|
Ostaminen se vain tuottaa edelleen vaikeuksia, ei onnistu ostaminen edes tinkaamatta. Alkaa vaivannäkö olla suurempi haitta kuin säästetyt pennoset, taidan ostaa uutena. Myyminen on sujunut helposti. |
LaMotta 18.12.2013 16:19:43 | |
---|
Mikä ihme tuon Telecasterin myynnissä mätttää? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
kekkuliheikki 18.12.2013 16:24:31 | |
---|
LaMotta: Mikä ihme tuon Telecasterin myynnissä mätttää? Ei tossa pitaisi kylla mattaa mikaan. En allekirjoita. |
Myrkky Nuoli 18.12.2013 17:33:18 | |
---|
LaMotta: Mikä ihme tuon Telecasterin myynnissä mätttää? No samaa on tullu ihmeteltyä jo ties kuin kauan! Pari kertaa meinasin jo itekin laittaa tuosta viestiä :D |
mattim 18.12.2013 18:17:33 (muokattu 18.12.2013 18:20:42) | |
---|
kekkuliheikki: Sama juttu mun duunissa. Noilla standardeilla saadan kiinalaiset tuottamaan paskaa halvalla. Ideana on tuottaa tasaista, laatumääritelman mukaan laadukasta, paskaa tai timanttia ;-) Tässä yhteydessä laatu ja hyvyys eivät ole synonyymeja. . |
kekkuliheikki 18.12.2013 18:21:13 | |
---|
Myrkky Nuoli: No samaa on tullu ihmeteltyä jo ties kuin kauan! Pari kertaa meinasin jo itekin laittaa tuosta viestiä :D Klikkasin uudestaan ja GAS-hermo alkoi kutkuttamaan. Suljin ikkunan ja selvisin saikahdyksella. En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 18.12.2013 18:29:26 | |
---|
kekkuliheikki: Klikkasin uudestaan ja GAS-hermo alkoi kutkuttamaan. Suljin ikkunan ja selvisin saikahdyksella. Kyllä sinun nyt pitäisi sulkea netti, istua alas, hengittää pari kertaa syvään ja vetästä pullo C du Papea. Kyllä se siitä helpottaa... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
kekkuliheikki 18.12.2013 18:37:03 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllä sinun nyt pitäisi sulkea netti, istua alas, hengittää pari kertaa syvään ja vetästä pullo C du Papea. Kyllä se siitä helpottaa... Ma olen ollut koko paivan kylma hiki paalla kun tinkaan totaalisen minttia Ibanezin Lee Ritenour Signaturea. Neuvottelut kesken. Ja pitais toitakin tehda valilla!!! En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 18.12.2013 18:44:53 | |
---|
kekkuliheikki: Ma olen ollut koko paivan kylma hiki paalla kun tinkaan totaalisen minttia Ibanezin Lee Ritenour Signaturea. Neuvottelut kesken. Ja pitais toitakin tehda valilla!!! Jos ei tuo ole työtä, niin mikä sitten... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
LaMotta 18.12.2013 19:08:04 | |
---|
Turhauttaa siinä mielessä, että torilla olisi 2 PRSssää, jotka kiinnostaisi. Mutta päätin, etten osta mitään uutta ennen kuin entisiä saa vähemmäksi. Sen jälkeen tappolistalla on mahdollisesti korealainen PRSn Strato. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
JaaGeRMaisTeR 18.12.2013 20:58:44 | |
---|
LaMotta: Turhauttaa siinä mielessä, että torilla olisi 2 PRSssää, jotka kiinnostaisi. Mutta päätin, etten osta mitään uutta ennen kuin entisiä saa vähemmäksi. Sen jälkeen tappolistalla on mahdollisesti korealainen PRSn Strato. Mutta ne on siellä torilla nyt.. Kyllähän tilaisuuteen kannattaa tarttua kun sellanen eteen tulee :D |
JaaGeRMaisTeR: Mutta ne on siellä torilla nyt.. Kyllähän tilaisuuteen kannattaa tarttua kun sellanen eteen tulee :D Ovat sen verran arvokkaita, että luulen niiden pysyvän siellä vielä tovin....tosin eihän sitä tietysti koskaan voi tietää...........duodam. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |