Aihe: Mitä ilmaisplugareita käytät?
1 2 3
saastara
18.12.2013 12:24:06 (muokattu 18.12.2013 12:29:27)
Ruutukunkku: Ehkä olen pudonnut tämän keskustelun kärryiltä tosiaan, mutta ajattelin asiaa lähinnä nyt käyttöliittymän kannalta. Keskustelu taisi lähteä siitä kun joku sanoi, että "hyvä plugari, mutta olisi kiva nähdä hertsit". Minusta puhtaasti plugarin käyttämisen kannalta varsin kelpo parannusehdotus. Tuskin kyseinen kaiffari tarkoitti sitä, että sitten olis kivempi silmillä säätää.

Jos tarkoitti, niin sitten asia erikseen...

Jokainen joka sanoo, että visuaalinen info ei vaikuta hänen auditiivisiin päätöksiinsä kusettaa joko muita, tai itseään..

Joskus tekee hyvää kun vaan silmät kiinni ja kääntää nappia/liukua ja jättää siihen missä kuulostaa parhaalta :)

Tätä mä vähän alunperin hain takaa, mutta vielä jyrkemmin; miksi ei aina? Mä en oikeasti keksi yhtäkään skenaariota missä se katsominen voi johtaa parempaan lopputulokseen..?

Jos nyt jätetään viritys, akustointi, masterointi ymv jutut huomiotta..
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
saastara
18.12.2013 13:16:35
Ruutukunkku: Auditiiviset päätökset erikseen, plugarien / raudan käytettävyys erikseen. Sitä mä alunperin hain takaa.

Mut joo, lopetan inttämisen tähän. Ymmärrän pointtinne.

Aivan. Kuin myös.. Yhdyn kantaanne rajusti.
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Juntunen
24.01.2014 22:06:58

saastara: Ihan mielenkiinnosta, miksi ihmeessä..?

Mua ei kiinnosta väitellä työtavoista, mut vastaanpa kun kysyttiin.

Haluan oppia ja ymmärtää miltä mikäkin alue kuulostaa missäkin kontekstissa. Hertsilukema antaa aika paljon paremman nimen ku "pahvilaatikko", kimallus tai "muhju", vaikka hyviä ovat eittämättä nekin. Äänitän budjettivehkeillä paskoissa olosuhteissa (treenikset jne) ja miksaan kerrostaloluukussa. Hyvä välillä vähän katella mittaristoakin ku ei aina ihan 100% voi luottaa kuulemaansa, ikävä kyllä.

Oppiminen = tärkeintä.

Magnusin eq on kyllä mainio työkalu. Lähtee sirinät basson DI-raidalta niinku mattoveitellä vetäis. Pitää katsastaa nuo Mplugarit. Kiitti vaan.
Kalmo
25.01.2014 16:49:15
Varsinaisesta otsikonmukaisesta aiheesta vielä:
Ei ihan ilmaista, mutta Computer Music-lehti kannattaa ehdottomasti ostaa ainakin kertaalleen. Sen kansi-DVD:llä on erinomainen setti syniä, samplereitä, EQuja ja efektejä. Useat ovat hieman riisuttuja versioita "isoista" tuotteista (esim. U-he Zebra CM)

Nyt myynnissä olevan 200-juhlanumeron levyllä on lisäksi täysversio Cakewalkin Rapture-synasta (ovh. ollut jotain 160€)
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
PurpleCandle
29.01.2014 00:26:14
Tuossa Nyquistissä ainakin on viivat mistä näkee aika hyvin hertsilukemat :/

Aiheesta niin tuolla jo mainittiin LePou, Ignite, Variety of Sounds ja sitten mitkä on ihan hyviä säröja niin Mokafixin pedaalisimut ja vanha kunnon guitarsuiten JMC900 on edelleen yksi parhaista vahvistin simuista.
Platinum earsilta löytyy laadukkaita kompressoreja. Ja Antressilta tulee käytettyä distressor-mallinnusta rummuille ja vokaaleille.
Breathing Black Metal since 1997
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)