Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5128 129 130 131 132301 302 303 304 305
hallu
17.12.2013 10:33:59
Laulava Kylätohtori: Kävin testailemassa Ibanezin essejä Levytukussa. Jotenkin jäi valju maku niistä. Halvemmat oli vähän muovisen oloisia, sanoisin, että samalla viivalla kuin korealainen Tokai. Tosin korealaisen Tokain kaula oli ehkä omaan makuun vähän parempi, samoin viimeistely on ehkä Tokaissa parempi. 150-sarjalainen alkoi olemaan jo vähän parempi, mutta ei pärjää tuolle ostamalleni japanilaiselle Tokain ES-135:lle.

Vakavasti puhuen, kyllä tuo Tokai nyt vaikuttaa sen verran kovalta peliltä, että sillä mennään tulevat vuodet. Kävin myös F-musiikissa, mutta siellä ei ollut Gibsonin Essejä lainkaan. En ainakaan löytänyt niitä. Tosin kekkuliheikin kommenttien perusteella Gibson ei kait ole kuitenkaan juurikaan sen parempi kuin tuo Tokai, jonka ostin juuri häneltä. Subjektiivista tietysti kaikki, mutta epäilisin, että jos soitto ei onnistu tuolla Tokailla, niin tuskin se onnistuu Gibsonillakaan... :)

Omistat siis tokain ja kaikki on hyvin:-). Vakavasti puhuen, jos toksu hoitaa homman, niin lakkaat nyt vaan miettimästä koko asiaa ja keskityt olennaiseen. Itseäni kuumottaisi kovasti tuo Yamahan SA2200, mutta en pysty nyt millään sitä ostamaan (valinta kysymys kun prätkä on työn alla ja customi pyörään kaikki on kallista ennen kuin sen saa keväällä liikkeelle). Olisi niin mukavaa kun joku sen ostaisi, niin saisin osallistua fiilistelyyn:-).
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Laulava Kylätohtori
17.12.2013 11:01:35
Rämppy: Eihän sitä tiedä, vaikka tuo torille laitettu essi olisi sulle just täydellinen.

Tällaisista kommenteista pitäisi laittaa bannia... ;)

hallu: Omistat siis tokain ja kaikki on hyvin:-). Vakavasti puhuen, jos toksu hoitaa homman, niin lakkaat nyt vaan miettimästä koko asiaa ja keskityt olennaiseen..

Joo, eiköhän tehdä näin. :)
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Rämppy
17.12.2013 12:44:33
Laulava Kylätohtori: Tällaisista kommenteista pitäisi laittaa bannia... ;)
Hehe, ei ollut tarkoitus yllyttää.
Jos tuo Toksu on kaikin puolin mahtava ja omaan käteen sopiva, niin tuskin se vaihtamalla paranee vaikka olisi minkämerkkinen.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Laulava Kylätohtori
17.12.2013 14:10:42
Rämppy: Hehe, ei ollut tarkoitus yllyttää.
Jos tuo Toksu on kaikin puolin mahtava ja omaan käteen sopiva, niin tuskin se vaihtamalla paranee vaikka olisi minkämerkkinen.

Juu, (huono) vitsihän se oli...

Mutta totta tuo. Tällä hetkellä ei ole kyllä mitään gas-oireita aitoon Essiin. Illalla Toksu testiin ja hyvällä tuurilla torstaina treeneihin, niin alkaa selviämään, mikä hän on oikein neitojaan...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Jucciz
18.12.2013 03:22:13
Kuha: 1965-1968 ES 335, näitä liikkuu joskus kohtuuhinnallakin.

Jeps. Tosin, kaulojen kokojen heittely on noissa kuulemma ihan mielivaltaista: yleensä jotain väliltä hammastikku-pienehkö kumminkin. Muhkumman toivossa on etsittävä vanhempi (ja yleensä 2-20x kalliimpi). Kyllä aito 50-luvun Essi ois kieltämättä märkä uni, mutta jos sillä lyhentää 10-20 prosenttia ihan mukavasta talosta, pitää vielä harkita...
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
nisumaka
18.12.2013 08:39:29
Jucciz, eikö vahva vaihtoehto olisi silloin Custom Shopin versio aiheesta. 60's 335. Itse ostin tollaisen pari vuotta sitten uutena Kitarapajasta, ja se oli tehty (tuotu Suomeen) 2010. Teetätin siihen about 150 e töitä (käsintehty satula ja talla, sekä säädöt tietty yms. tarkastettiin) Oeshilla. En voisi tyytyväisempi olla hankintaani. Hihnat ja kantopussi, yms sälä perään, jää hinta noin 2.300 e tasolle, joten mielestäni ei paha.
AngieRainbow
18.12.2013 09:17:23
Jucciz: Jeps. Tosin, kaulojen kokojen heittely on noissa kuulemma ihan mielivaltaista: yleensä jotain väliltä hammastikku-pienehkö kumminkin. Muhkumman toivossa on etsittävä vanhempi (ja yleensä 2-20x kalliimpi). Kyllä aito 50-luvun Essi ois kieltämättä märkä uni, mutta jos sillä lyhentää 10-20 prosenttia ihan mukavasta talosta, pitää vielä harkita...

Tulepas kuoma käymään kahvilla joku päivä, niin saat kokeilla tota mun -84 Gibson ES-335 Dot:ia.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
kekkuliheikki
18.12.2013 09:23:32
Ostakaapas joku kuoma tuo minun pilkkahintainen uusi sunburst dot Essi torilta pois niin paasen kaasuttelemaan japanilaisia.
En allekirjoita.
Kuha
18.12.2013 10:04:38

Jucciz: Jeps. Tosin, kaulojen kokojen heittely on noissa kuulemma ihan mielivaltaista: yleensä jotain väliltä hammastikku-pienehkö kumminkin.

Kapeahkoja yleensä, mutta syvyyttä tuon ajan kauloista löytyy monesti hyvin, joten saattaa tulla vastaan hyvinkin käteen täyteläisen tuntuisia kauloja.
Old Fenders never die
kekkuliheikki
18.12.2013 12:54:00
FensonGibder: Petkele, kun menit haukkumaan japsia huonommaksi, niin meni kyllä ostohalut.

Osta pois vaan. Ei se niin huono ole. :)

Nyt puhutaan huippuluokan japseista.
En allekirjoita.
FensonGibder
18.12.2013 18:18:04
kekkuliheikki: Osta pois vaan. Ei se niin huono ole. :)

Nyt puhutaan huippuluokan japseista.

Ostin onneksi kiinan tokain ES-60 ja huomasin, ettei essi olekaan yhtään mun juttu.

Halvalla pääsin ;)
Riffi, nyt.
Jucciz
18.12.2013 18:46:11
nisumaka: Jucciz, eikö vahva vaihtoehto olisi silloin Custom Shopin versio aiheesta. 60's 335. Itse ostin tollaisen pari vuotta sitten uutena Kitarapajasta, ja se oli tehty (tuotu Suomeen) 2010. Teetätin siihen about 150 e töitä (käsintehty satula ja talla, sekä säädöt tietty yms. tarkastettiin) Oeshilla. En voisi tyytyväisempi olla hankintaani. Hihnat ja kantopussi, yms sälä perään, jää hinta noin 2.300 e tasolle, joten mielestäni ei paha.

Mulla on jo tuo 355 pahimpaan vapinaan, joten melkein se sais sit olla oikeesti vanha 335 jos joskus löytyis passeli. Mut tää on tämmöstä haihattelua vaan. Mieluummin nyt oikeesti omakotitalo kuin yhtään lisää kitaroita, elämänlaatu ei soittimien määrää paisuttamalla tässä vaiheessa kohene.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Hynkel
18.12.2013 20:21:53
Jucciz: Mulla on jo tuo 355 pahimpaan vapinaan, joten melkein se sais sit olla oikeesti vanha 335 jos joskus löytyis passeli. Mut tää on tämmöstä haihattelua vaan. Mieluummin nyt oikeesti omakotitalo kuin yhtään lisää kitaroita, elämänlaatu ei soittimien määrää paisuttamalla tässä vaiheessa kohene.

Ei tossa vaiheessa varmaankaan. Jannulla on jokainen kone sellainen taviksen märkä uni. Some day...
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
PLO
18.12.2013 23:27:49
Eipä noissa vanhoissa Gibsoneissa tarvii kaulojen puolesta jännittää. Itselläni on ollut vuosien saatossa ESsejä vuosilta -61, -64, -68, -72, -74 ja kaikissa on ollut ihan helkatin kivat kaulat, vaikka keskenään ihan erimoiset. Vanhoissa soittimissa on se hyvä puoli, että kaulat on hionut aina puuseppä omaan kouraansa sopivaksi. Kahta samanlaista ei varmaan löydy, mutta aina ne sopii mukavasti käteen :)
Silver Mica
19.12.2013 09:05:58
Makuasioita nämä ovat. Mulla oli aikoinaan vuoden 1963 ES-330, jonka laitoin myyntiin ohuehkon slim taper kaulan vuoksi.
Little Savage
22.12.2013 23:49:47
Kun hankin ton mun Gibsonin Les Paulin en ajatellu mitään korvaavia kitaramerkkejä vaikka työnlaatu voi jossain japanilaisessa kitarassa olla parempi. Mojo asiat ratkaisivat ostopäätöstä tehdessä.

Ostin kitaran testailematta mutta turhaa se testaaminen olisi ollut kun kitara oli huonosti säädetty. Kielet rämisivät nauhoihin eikä saanut yhtään sointua puhtaasti soitettua.

Nyt kun kitara säädetty omiin mieltymyksiin ja vire alkaa pitää niin oikein mukava kitara kaiken kaikkiaan soitella. Faijakin kävi tänään toteamassa kuin hyvin soi.

että sellasta...
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Rämppy
23.12.2013 09:31:38
milahtee: Makuasioita nämä ovat. Mulla oli aikoinaan vuoden 1963 ES-330, jonka laitoin myyntiin ohuehkon slim taper kaulan vuoksi.

Mä myös pääsin kerran testaamaan 60-lukulaista 335:ttä blokeilla ja siinä oli todella ohut kaula. Aivan liian ohut mun makuun.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Hynkel
23.12.2013 19:12:47
Hei, olen Ville, ja minulla on Gibson Les Paul Standard. Kaikki on siis hyvin.
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
JaaGeRMaisTeR
23.12.2013 19:16:51
Hynkel: Hei, olen Ville, ja minulla on Gibson Les Paul Standard. Kaikki on siis hyvin.

Hei Ville!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)