Hynkel 16.12.2013 13:15:42 | |
---|
Aiheeseen sivukommenttina: se, että vahvistin on tehty Englannissa, ei ole mikään laadun tae. Itse asiassa jossakin vaiheessa asia oli jopa päinvastoin. Etenkin VOX:in kohdalla tuli joskus koettua itsekin näitä murheita. Ymmärtääkseni Marshall ei myöskään selvinnyt puhtain paperein, mutta nykyään tilanne onneksi eri. Ei minulla muuta, kunhan halusin lusikkani soppaan. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Shredator 17.12.2013 20:13:40 | |
---|
Tuli tässä mieleen, että myyntiä helpottaisi myös, mikäli ilmoituksissa käytettäisiin äidinkielen oikeita termejä slangisanojen sijaan. Yleensä ihmiset käyttävät hakua avukseen oikean ilmoituksen löytämiseksi ja esim. hakutermi "7-kielinen" ei todellakaan löydä ilmoitusta, jossa lukee "seiska"... Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti. |
gator 17.12.2013 20:15:42 (muokattu 17.12.2013 20:16:19) | |
---|
Mr. Speed: Se, että saisit samaan hintaan "oikean Englannissa tehdyn Marsun" kertoo sinusta paljon :) Varmaan kuvittelet tuon olevan niitä kiina-VHT:ita. Miten vahvistimen ikä muuten vaikuttaa tässä? Tiesitkö, että laadukkaat vahvistimet kestävät kymmeniä vuosia? Niin joo, Fryette / VHT -käyttäjiä löytyy heidän sivustoltaan: http://www.sfdamp.com/artists.html Ainakin vanhemmat VHT:t on hyviä styrkkareita, mut en ole vakuuttunut tuon listan paikkansapitävyydestä. |
Metalliac 17.12.2013 20:41:33 | |
---|
On kyllä ollut nyt jotenkin poikkeuksellisen vaikeeta saada kamaa liikkumaan torilla viimeaikoina. Luulin että mun mesakaappikin ois lähteny hetkessä, mutta ne taitaaki olla vaan rectokaapit joilla on kysyntää... |
Metalliac: On kyllä ollut nyt jotenkin poikkeuksellisen vaikeeta saada kamaa liikkumaan torilla viimeaikoina. Luulin että mun mesakaappikin ois lähteny hetkessä, mutta ne taitaaki olla vaan rectokaapit joilla on kysyntää... Ootko koittanut ikiaikasia kikkoja (molemmat toimii) parantanu tarjousta tai pudottanu hintaa ? . |
Shredator 17.12.2013 20:50:33 | |
---|
Metalliac: On kyllä ollut nyt jotenkin poikkeuksellisen vaikeeta saada kamaa liikkumaan torilla viimeaikoina. Luulin että mun mesakaappikin ois lähteny hetkessä, mutta ne taitaaki olla vaan rectokaapit joilla on kysyntää... Muuten olisin ostanut tuon Stiletton, mutta koska pieni logo... Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti. |
Mr. Speed 17.12.2013 21:16:10 | |
---|
gator: Ainakin vanhemmat VHT:t on hyviä styrkkareita, mut en ole vakuuttunut tuon listan paikkansapitävyydestä. On ne Fryetet ihan samoja pelejä, eri logolla vain :) Listalle tuskin haluamaltaan joutuu, mutta eiväthän nuo endorsseilla olijoita ole. http://www.sieni.us/?id=38 |
gator 17.12.2013 21:27:57 | |
---|
Mr. Speed: On ne Fryetet ihan samoja pelejä, eri logolla vain :) Listalle tuskin haluamaltaan joutuu, mutta eiväthän nuo endorsseilla olijoita ole. Juu, en Fryetten hyvyyttä epäillytkään. |
Gary the pine 17.12.2013 21:57:05 | |
---|
Presidentti: Tuota kajaria myydessä kohtasin taas tämän klassisen jutun. Eli kysellään, että mikäs olisi hinta postikuluineen. Tää on just se mitä mä en tajua. Hinta kuluineen on pyydetty hinta plus se mitä postin / matkiksen hinnasto sanoo. Mitäs vaikeeta siinä on? Ei sen kamppeen hinta ainakaan siitä halpene, jos joutuu hommaamaan pakkaustarvikkeet, kuluttaa hetki aikaa siihen, että se paketti vie kamppeen ehjänä perille ja vielä raahata se paketti jonnekin lähipostiin / matkikseen. Ei mun aikani ainakaan ole kenellekkään vieraalle ilmaista enkä ajele huvikseni ympäri kyliä ettimässä sopivaa laatikkoa jne. Kaikki maksaa Eskoseni, aika ja vaiva sekä moottorikamelini juomavesi. Tää on vaan joillekin ituhipeille niin saatanan vaikeeta tajuta. |
Kiksaus 17.12.2013 22:54:38 | |
---|
Kricee: Kysyinkin, että mitä erikoisen hyvää siinä on. En ole edes koskaan kuullut kenenkään ison artistin käyttävän VHT Pitbullia. Tuohon hintaan saa uutena esim. Marsun putkinupeista jonkun, siis aidon Englannissa tehdyn marsun. Jossakin ysäriltä peräisin olevassa pölyisessä Pitbullissa pitää olla jotakin todella erikoista jos se aikoo voittaa sen kisan. Onha siinä pieni ero jos toinen vahvistin on duunattu käsin yhden ihmisen toimesta ja toinen tehtaalla kenties liukuhihnalla. Ei ole myöskään pölyinen kun sillä on soitettu ja sitä on huollettu juu nou. Eipä voi muuta sanoa ku, että jeesus kundi ku sä oot pihalla. Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance |
Krice 17.12.2013 23:55:50 (muokattu 17.12.2013 23:56:00) | |
---|
Kiksaus: Onha siinä pieni ero jos toinen vahvistin on duunattu käsin yhden ihmisen toimesta ja toinen tehtaalla kenties liukuhihnalla. Mikä ero siinä on? Eipä tuokaan välttämättä takaa laatua jos yksi ihminen valmistaa jotakin. Voin minäkin tehdä itse vahvistimen. |
mattim 18.12.2013 00:10:48 (muokattu 18.12.2013 00:19:03) | |
---|
Krice: Mikä ero siinä on? Eipä tuokaan välttämättä takaa laatua jos yksi ihminen valmistaa jotakin. Voin minäkin tehdä itse vahvistimen. Liukuhihna ja laaduntarkkailu ovat mahdollistaeet monien, putkivahvaria monimutkaisempien, kamppeiden massavalmistamisen siten, että mullakin on niihin varaa. Jospa putkivahvareita tehtäis samoissa tehtaissa .... Taitaa tukea väittämääsi ;-) Pakko laittaa kiusaksi, että Behringerilla on isoja tehtaita ja Bugeroitahan ne pukkaavat ... . |
Gary the pine 18.12.2013 00:40:43 | |
---|
Krice: Mikä ero siinä on? Eipä tuokaan välttämättä takaa laatua jos yksi ihminen valmistaa jotakin. Voin minäkin tehdä itse vahvistimen. No on siinä vissi ero jos yksi ihminen omin käsin tekee jotain ja pitää laittaa nimensä alle, että hyvä tuli, kuin että robotti toisensa jälkeen liittää komponentteja komponenttien perään ja työhönsä kyllästynyt yh-äiti ottaa hihnalta joka sadannen yksilön pistotarkastukseen, joka sisältää rasti ruutuun lomakkeen ja virta päälle / virta pois. Autopuolelta esimerkkinä Koenigsegg, yksi jätkä kasaa moottorin alusta loppuun asti ja signeeraa sen. Siinä on snadisti enemmän ammattiylpeyttä ja sen tuomaa pedantiutta, kuin Hyundain roboteilla. Kun auto joskus tulee huoltoon, se sama jätkä tsekkaa sen moottorin kunnon. On muutama muukin merkki jotka näin toimivat, mutta ihan esimerkkinä. Ja joo, voit sinäkin tehdä itse auton, mutta jäänee mäkiauto-osastolle... |
mattim 18.12.2013 00:55:05 | |
---|
Gary the pine: yh-äiti ottaa hihnalta joka sadannen yksilön pistotarkastukseen, joka sisältää rasti ruutuun lomakkeen ja virta päälle / virta pois Testaus on latusertifikaaatit täyttävissä tehtaissa automatisoitu mimimaalisin kuluin kattamaan kaikki tuotteet. Immeisiä ei tarvita paljonkaan, kannattaa käydä tehtailla kattomassa . |
Gary the pine 18.12.2013 02:30:22 | |
---|
mattim: Testaus on latusertifikaaatit täyttävissä tehtaissa automatisoitu mimimaalisin kuluin kattamaan kaikki tuotteet. Immeisiä ei tarvita paljonkaan Vielä enempi luottamusta herättävää... |
mattim 18.12.2013 03:29:56 (muokattu 18.12.2013 03:30:24) | |
---|
Gary the pine: Vielä enempi luottamusta herättävää... Jos et luota tähän malliin, et syö, et juo, et asu tai on paljon rahaa ;-) . |
Laulava Kylätohtori 18.12.2013 09:16:11 (muokattu 18.12.2013 09:17:59) | |
---|
mattim: Testaus on latusertifikaaatit täyttävissä tehtaissa automatisoitu mimimaalisin kuluin kattamaan kaikki tuotteet. Immeisiä ei tarvita paljonkaan, kannattaa käydä tehtailla kattomassa Näin. Jos laatua halutaan, niin ihmistä ei kannata pistää laatua tarkastamaan. Ihminen on yksi huonoin mahdollinen laaduntarkastaja, ihan tutkittu juttu tämä... ps. toki yhden ammattimiehen tekemä tuote on oletettavasti parempi kuin joku kiinalainen halvimman mukaan tehdyn tuotantolinjan tuotos, mutta nämä nyt ei muutenkaan ole vertailukelpoisia... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Hynkel 18.12.2013 09:54:11 | |
---|
Laatusertifikaatti ei myöskään kerro kaikkea, välttämättä juuri mitään, itse tuotteen laadusta. Nyt menee jo puurot ja vellit samalle lautaselle :) Toisaalta Tohtori on ihan oikeassa siinä, että ihminen on huono laaduntarkkailija, mutta ei suinkaan valmiin tuotteen tarkastuksessa. Tuotannon eri vaiheet, jotka sisältävät paljon mikroskooppisia mittauksia tai lämpötilojen hallintaa - tai muuta vastaavaa - koneet ovat ylivetoja kyllä. Laatuun panostaminen maksaa, ja kun valvonnasta nipistetään, voidaan saada paljonkin tuotteen hinnasta pois. Etenkin jos elinkaaren pituudella ei ole niin suurta painoarvoa, voidaan päästä ihan eri kuluihin kuin yksilötuotteilla. Nämä nyt on tällaista insinöörin höpinää, voi jättää omaan arvoonsakin. Samoin ylitarkastaja Kricen lausunnot. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Laulava Kylätohtori 18.12.2013 09:56:49 | |
---|
Hynkel: Laatusertifikaatti ei myöskään kerro kaikkea, välttämättä juuri mitään, itse tuotteen laadusta.. Samaa mieltä, ehdottomasti. Nämä sertifikaatit ovat lähinnä pelkkiä papereita - rahastusta... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
jniska 18.12.2013 10:37:17 (muokattu 18.12.2013 10:37:42) | |
---|
Laatusertifikaatti, vaikkapa ISO 9001 tai vastaava kertoo tuotantoprosessista, mutta ei mitään tuotteen laadusta. Hyvinkin laadukkaalla tuotantoprosessilla voidaan haluttaessa tuottaa halpaa bulkkipaskaa, jonka laatu on tarkoituksellisen huono. Tämä nykyaika on sellaista, että laatu saadaan paperilla näyttämään vaikka kuinka hyvältä, mutta itse valmistuva tuote on mitä on. Tappelen tämän asian kanssa joka päivä työssäni. On laatudokumenttia, laadunvarmistusdokumenttia, sertifikaattia ja CE-merkityt tuotteet. Mutta jälki työmaalla on mitä on. Mutta minkäs teet, pahin aseeni on A4 ( siis paperi ). Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |