bedlam 17.12.2013 10:35:49 | |
---|
Ruutukunkku: No jos sitä pilkkua nusastaan niin kyllä se on, jos soolokin on melkeen nuotilleen kopio?! Vai tä? Ok, en ole sooloon asti varmaan koskaan kuunnellut ja Lizzyn versiosta ei mitään muistikuvaa. http://www.petrilampela.net |
paradisesynth 17.12.2013 10:39:02 | |
---|
|
Arkka 17.12.2013 11:27:19 | |
---|
|
Basil79 17.12.2013 12:19:25 | |
---|
joo-o vähän kuin radiorockin lauantaisauna. Jengi toivoo niitä saatanan samoja piisejä, mitä veivataan muutenkin pitkin päivää tai Cityn "te päätätte mitä soitetaan". No ehkä tällaiset fossiilit, jotka tavallaan harrastaa musiikin kuuntelua, alkaa olla harvinaista. Massat alistuu siihen, mikä työnnetään päin pläsiä. |
Metall1n JuudaS 17.12.2013 13:36:26 | |
---|
Thin Lizzy versio Whiskey in the Jarista on aivan yhtä hyvä kuin Metallican. "Long Live Rock 'N' Roll", Rainbow |
Rhapa 17.12.2013 16:15:40 | |
---|
Ei jumalauta tuota listaa. |
Megamättö 17.12.2013 16:19:34 | |
---|
Phantom Lord Ride the Lightning Disposable Heroes ...And Justice for All Metal Militia Fight Fire With Fire Battery The Frayed Ends of Sanity Jump in the Fire Leper Messiah The Shortest Straw Welcome Home (Sanitarium) Damage, Inc. Blackened Dyers Eve One Seek and Destroy Siinä meitsin lista. Onneks mä olin joka tilas meijä porukan (4) liput ni oli 4 koodia äänestää :D |
haunted 17.12.2013 16:49:30 | |
---|
Megamättö: Phantom Lord Ride the Lightning Disposable Heroes ...And Justice for All Metal Militia Fight Fire With Fire Battery The Frayed Ends of Sanity Jump in the Fire Leper Messiah The Shortest Straw Welcome Home (Sanitarium) Damage, Inc. Blackened Dyers Eve One Seek and Destroy Siinä meitsin lista. Onneks mä olin joka tilas meijä porukan (4) liput ni oli 4 koodia äänestää :D Tämmönen olis suht kova. Naama irtois aika vitusti. "Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse |
Harvinaisuus-konsepti näköjään toimii. Ehkä kundit ois voinu nakata vaihtelun vaikka jonkun pienempiin keikkapaikkoihin keskittyvän rundin missä oisivat vetäneet ainoastaan noista fanilklubin jäsenten äänestämiä biisejä? Luulis että lomarahat on kerätty jo hetkeksi näillä jokavuotisilla hittirundeilla. Kaunis ajatus tämä äänestyshomma mutta eipä tuo hääviltä näytä ainakaan Helsingin osalta just ny. |
Hetfield 17.12.2013 17:00:15 (muokattu 17.12.2013 17:05:27) | |
---|
Rhapa: Ei jumalauta tuota listaa. Juum, melekoisen kasarivoittonen lista ja samanlainen kuin muissakin maissa. Ei E-Amerikankaan äänestykset poikkea massasta. Päätin jättää äänestämisen vasta tähän kohtaan kun on enempi tullut ääniä, että voi sitten tukea niitä biisejä, joilla on vielä edes jotain mahkuja jäljellä. Frayedillä ja Sandmanilla on kova vääntö keskenään, joten ekaksi mainitulle lähtee neljä ääntä. Eipä tuossa juuri muuta tehtävissä olekaan, paitsi Justicelle lähtee myös äänet, mutta To Live Is To Die taitaa olla lopullisesti pudonnut kärkipäästä. Loadeilta pari tsipaletta olisi mielellään kuullut... E: Tässä siis tilanne: http://www.metallicabyrequest.com/results.php?s=42 E2: aivokuolio:Kaunis ajatus tämä äänestyshomma mutta eipä tuo hääviltä näytä ainakaan Helsingin osalta just ny. Helsingin listassa sentään (vielä) on Frayed mukana, esim. Ruotsin ja Norjan sekä monen muun maan on vielä tylsempi. "I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off." |
allupatukka 17.12.2013 17:26:41 (muokattu 17.12.2013 17:30:18) | |
---|
Huvittaa tämä "miks vitussa ihmiset äänestää hittejä, onko ne oikeasti niin tyhmiä" -keskustelu. :D Eivät tyypilliset settilistat vahingossa muodostu samanlaisiksi kuin yleisön äänestämät settilistat. Olisi naiivia odottaa, että kaikki ajattelisivat tätä äänestysmahdollisuutta mahdollisuutena kuulla niitä biisejä, mitä kuulee harvemmin. Toki tämä varmasti oli useimpien tiedossa, mutta jotenkin keskustelu kulkee samaa kaavaa kuin gourmet-homojen kebab-hämmästely: "miten joku voi sellaista roskaa syödä? Maailma on täynnä kaikkea jännää ja eksoottista!" Hieman mustavalkoista. On muitakin motiiveja äänestää kuin se, että haluaa kuulla jotain harvinaisempaa tai se, että ei tiedä kuin ne muutama hittibiisiä, mitkä on "tungettu naamalle". Esim. itse äänestäisin osan hitetistä listalle (mm. Puppets, Welcome Home (Sanitarium), Battery, Orion ja One olisi vain pakko kuulla) + muutama omaa harvinaisempaa suosikkiani vanhasta tuotannosta, koska jos menisin tuolle keikalle, se olisi luultavasti elämäni ainoa Metallica-keikka. Bändi oli minulle joskus suuri ja ahmin etenkin vanhan tuotannon kuluttaen puhki myös muutkin biisit kuin pelkät hitit. Uudelle tuotannolle olen antanut monta tilaisuutta, mutta vain muutama biisi on jäänyt soittolistoilleni. Ts. kaikki eivät ole siinä samassa tilanteessa kuin te aktiiviset fanittajat, jotka olette käyneet useilla keikoilla, seuraatte kiimassa kaikki mahdolliset nettitaltioinnit ja sitten ihmettelette, että mikseivät ihmiset äänestä jotain, mitä TE ette ole nähneet. Veikkaan, että tässäkin keskustelussa gourmet-Metallica-makuaan ylistävät ihmiset halusivat ensimmäistä kertaa bändin nähdessään kuulla juurikin ne samat hitit, mitkä tuolla listalla menestyvät. Okei, ei välttämättä Enter Sandmania, onhan se tylsempi biisi kuin Paranoid... E: lisättäköön, että tämä on koko keskusteluun äänestämisestä, ei vain viimeisimmän sivun kommentteihin. "Se sktisopatukka kun ei näe omaa patukkaansa pitemmälle eli jää alle senttiin." KooAa |
aivokuolio 17.12.2013 17:43:48 | |
---|
allupatukka: Huvittaa tämä "miks vitussa ihmiset äänestää hittejä, onko ne oikeasti niin tyhmiä" -keskustelu. :D Kyllä ne on niin tyhmiä. Johan täälläkin heti uutisen jälkeen todettiin monesta suusta että eiköhän tuolla ne perushitit silti kuulla koska tämä ns. Radio Rock-kansa on niin paljon isompi äänestysporukka kuin tuo innokkaampi faniosasto. Tottakai jengi pettyy kun odotuksia herättänyt spesiaalirundi muodostuu lopulta täysin normirykäisyksi. Eikai tää sen mystisempi skenaario ole. |
Hetfield 17.12.2013 17:47:42 | |
---|
aivokuolio: Kyllä ne on niin tyhmiä. Johan täälläkin heti uutisen jälkeen todettiin monesta suusta että eiköhän tuolla ne perushitit silti kuulla koska tämä ns. Radio Rock-kansa on niin paljon isompi äänestysporukka kuin tuo innokkaampi faniosasto. Tottakai jengi pettyy kun odotuksia herättänyt spesiaalirundi muodostuu lopulta täysin normirykäisyksi. Eikai tää sen mystisempi skenaario ole. Jep. Tokihan tuommoset uutiset ensin herättää intoa, että nyt pärähtää, mutta kuten itsekin totesit, olisi idea ehkä toiminut paremmin pienemmillä yleisömäärillä. Festareista kumminkin on nyt kyse. Noh, näillä mennään. "I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off." |
allupatukka 17.12.2013 17:53:05 | |
---|
aivokuolio: Kyllä ne on niin tyhmiä. Johan täälläkin heti uutisen jälkeen todettiin monesta suusta että eiköhän tuolla ne perushitit silti kuulla koska tämä ns. Radio Rock-kansa on niin paljon isompi äänestysporukka kuin tuo innokkaampi faniosasto. Tottakai jengi pettyy kun odotuksia herättänyt spesiaalirundi muodostuu lopulta täysin normirykäisyksi. Eikai tää sen mystisempi skenaario ole. No toki massat ovat yleensä musiikkiin perehtymättömiä hittirunkkareita, mutta ärsyttää tuo mustavalkoisuus: joko haluat kuunnella harvinaisuuksia tai hittejä. Itse bändiin perehtyneenä nostalgiakuuntelijana haluaisin molempia. Tyhmät vs. aktiivifanit on aika hauska jako etenkin bändin keikkalistoista puhuttaessa. Muitahan ei ole. :D "Se sktisopatukka kun ei näe omaa patukkaansa pitemmälle eli jää alle senttiin." KooAa |
bedlam 17.12.2013 19:47:38 (muokattu 17.12.2013 20:18:21) | |
---|
allupatukka: Ts. kaikki eivät ole siinä samassa tilanteessa kuin te aktiiviset fanittajat, jotka olette käyneet useilla keikoilla, seuraatte kiimassa kaikki mahdolliset nettitaltioinnit ja sitten ihmettelette, että mikseivät ihmiset äänestä jotain, mitä TE ette ole nähneet. Veikkaan, että tässäkin keskustelussa gourmet-Metallica-makuaan ylistävät ihmiset halusivat ensimmäistä kertaa bändin nähdessään kuulla juurikin ne samat hitit, mitkä tuolla listalla menestyvät. Minulle on muodostunut kuva jotta bändin on nähnyt aika iso osa näillä keikoilla käyvistä ihmisistä jo aiemmin, se kun ravaa Suomessakin sen verran tiuhaan tahtiin. Ainakin mitä naamakirjassa seuraa tuttujen ja tutuntuttujen keskusteluja, niin jokainen kuulostaa olevan vähän silleen, että "jaksasko tällä kertaa". Onhan siellä aina niitä ekakertalaisiakin, mutta olisi luullut että mukana on aika iso joukko niitä, joille maistuisi jotkin muutkin kuin ne vakioherkut. Toisaalta, itse olen nähnyt bändin vain kerran ja mulle kyllä tämä sama setti kelpais toistamiseen :D http://www.setlist.fm/setlist/metal … alli-helsinki-finland-73d6da79.html http://www.petrilampela.net |
SossunRahoil 18.12.2013 13:17:36 | |
---|
Tosta quebec magneticista, onko tuo pätkä jota kirk soittaa ennen nothing else mattersia osa jostain "oikeasta" biisistä, vai vaan jotain sen omaa leikittelyä? kuulostaa kiinnostavalta, se olis kiva opetella:P "Kokoo kokko."
"Koko kokkoko?"
"Koko kokko." |
Arkka 18.12.2013 13:56:09 | |
---|
Keikalle en oo ite lähössä, mutta äänestyksistä sen verran, että niissä on vähän se, että harvinaisuuksia on niin paljon, että äänet jakaantuu kovin, vaikka niitäkin äänestettäisiin. Pitäis aina etukäteen sopia, että tällä kertaa porukalla äänestetään Ramones-coverit tms. |
paradisesynth 18.12.2013 15:17:52 | |
---|
Minä tiedän: Olisi pitänyt jakaa jonkinlaisiin kategorioihin noita biisejä ja sitten aina tietty määrä biisejä olisi valittu per kategoria. Ja minkälaisia kategorioita - kasarit, ysärit, nolkyt... tai sitten jotenkin "teemoittain" tai "balladit vs. nopeat".. |
Rhapa 18.12.2013 16:14:27 | |
---|
paradisesynth: Minä tiedän: Olisi pitänyt jakaa jonkinlaisiin kategorioihin noita biisejä ja sitten aina tietty määrä biisejä olisi valittu per kategoria. Ja minkälaisia kategorioita - kasarit, ysärit, nolkyt... tai sitten jotenkin "teemoittain" tai "balladit vs. nopeat".. Veikkaisin, että ovat tyytyväisiä kyllä itse noihin tuloksiin. Ei tarvitse opetella erikoisempia skipaleita ja "valta" on kuitenkin annettu faneille. Eli metukan kannalta varmaankin meni, niin kuin pitikin. |
kaljataiteilija 18.12.2013 16:21:18 | |
---|
Eilisessä YLE TV1 Hemingway&Gellhorn- elokuvassa näytteli myös Lars Ulrich. had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |