JuSu 14.12.2013 19:27:48 | |
---|
Helpommin torilla tällä hetkellä saa myytyä kuin ostettua. JuSu |
Karhukoira74 14.12.2013 20:01:42 | |
---|
Pikkutavara menee...parin kympin pedaalit. Mut kitarat tuntuu seisovan...kun ei ihan viittis uusia antaa ilmaiseksikaan. Joojoo....on ne käytettyjä....kun se sen tekee että kaupasta kannetaan laukussa kotiin, vaihdetaan kielet ja pistetään säätöihin niin pilallehan ne on siinä jo menny. Mrh. -So many assholes, so few bullets- |
Alfons Åberg 14.12.2013 20:19:32 | |
---|
Tuota kajaria myydessä kohtasin taas tämän klassisen jutun. Eli kysellään, että mikäs olisi hinta postikuluineen. Sitten kerron hinnan postikulut alakanttiin heittäen. Ei vastausta, ei vastatarjousta, ei mitään. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
Laulava Kylätohtori 15.12.2013 10:47:44 | |
---|
Presidentti: Tuota kajaria myydessä kohtasin taas tämän klassisen jutun. Eli kysellään, että mikäs olisi hinta postikuluineen. Sitten kerron hinnan postikulut alakanttiin heittäen. Ei vastausta, ei vastatarjousta, ei mitään. No juu, itseltäkin kyseltiin tilinumeroa, että voi maksaa tuon pedaalin. Pistin tilinron ja pyysin osoitetta. Ei kuulunut koskaan enää mitään. Ehkä se vaan halusi mun tilinumeron putsatakseen sen? Turha vaiva, ei siellä mitään ole.. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
mopar 15.12.2013 11:15:07 | |
---|
Presidentti: Tuota kajaria myydessä kohtasin taas tämän klassisen jutun. Eli kysellään, että mikäs olisi hinta postikuluineen. Sitten kerron hinnan postikulut alakanttiin heittäen. Ei vastausta, ei vastatarjousta, ei mitään. Mulla on käyny kaiuttimien kanssa samoin. Ei oo kauheen halpaa lähettää kaiutinta, saatika kahta, mut tuntuu että pitäis ilmatteeks postittaa... :( http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg |
Kiksaus 15.12.2013 11:32:48 | |
---|
Ollut parisen kuukautta VHT Pitbulli torilla ja ei ole tullut edes yhtään kyselyä. Liekö sitten liian harvinainen merkki? Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance |
JaaGeRMaisTeR 15.12.2013 13:00:59 | |
---|
Kiksaus: Ollut parisen kuukautta VHT Pitbulli torilla ja ei ole tullut edes yhtään kyselyä. Liekö sitten liian harvinainen merkki? Kyllä merkki melko tunnettu on. Googgeli osasi kertoa, ettet ole ainoa vissiin kenellä vaikeaa saada menemään tuollasta. |
Confidentum 15.12.2013 23:45:10 | |
---|
Huutonetissä ja muissa menee kama kaupaksi paremmin tällä hetkellä näköjään kuin torilla Potikka kaakkoon! |
Krice 15.12.2013 23:50:07 | |
---|
Kiksaus: Ollut parisen kuukautta VHT Pitbulli torilla ja ei ole tullut edes yhtään kyselyä. Liekö sitten liian harvinainen merkki? Aika reipas hinta. Onko tuossa jotakin super-erikoista kun noin vanha vahvistin maksaa noin paljon? |
RaskasMielinen 16.12.2013 00:10:35 | |
---|
Tässä loppusyksyn aikana olen myynyt kolme vahvistinta, yhden sähköbasson ja neljä sähkökitaraa. Kaikki tosin on ollut halvemman pään kamaa, pääsääntöisesti mun myyntihinnat välillä 200 - 500 euroa. Pointti on siinä, että olen itse ostanut erittäin halvalla ja suunnilleen samalla (jopa vähän alle) laittanut kiertoon. Takkiin on tullut pahemmin vain niissä mitä olen mennyt ostamaan uutena, kun GAS on ravonnut enkä ole malttanut odottaa, että tulisi myyntiin käytettynä (ja siis vieläpä todella halvalla). Kaikki mitä olen myynyt, on vaihtanut omistajaa enintään puolella siitä mitä uusi vastaava maksaa kaupassa (ainakin hintalapun mukaan). Tosin olen halunnut tavaran mahdollisimman pian takas kiertoon, eli en ole yrittänyt tehdä tiliä (ja kuten sanoin, olen itsekin saanut erittäin halvalla). Saan paremman korvauksen siitä, että käytän aikaani ja energiaani työnantajan osoittamiin asioihin/työtehtäviin. Samaan aikaan on tosin tullut osteltuakin yhtä ja toista "tilalle"...;D Ja tuntuu sille, että aina vaan halvemmalla suhteessa uusien hintoihin kaupoissa. Etenkin mitä kalliimmasta tavarasta on kyse, niin lopullinen kauppahinta voi olla jopa vain kolmasosan uuden vastaavan hinnasta. Eikä se kuntokaan aina häviä uudelle, juuri lainkaan tai ollenkaan. Vähän sama juttu kuin käytetyissä autoissa - tai siis täsmälleen sama: mitä kalliimpi uutena, niin siitä suurempi sekä absoluuttinen että prosentualinen pudotus. Etenkin jos on kysessä on vähänkin erikoisempi malli, mutta ei harvinainen - eli vastaavia uusia ja käytettyjäkin löytyy. Mitäpä sanoisitte, mitkä kitarat (ja vaikka vahvistimertkin) pitävät arvonsa parhaiten? Lisämääreenä että sellaiset, joille aina on haluajansa. Olisiko joku Ynkkä-strato (tosin sellainenkin taisi just poistua m.netin torilta hintaan 1 200 € - ei tosin minulle, eli en sillä tullut maininneeksi) tai Gibson LP Standard (pyynnit näyttää olevan siinä alta ja päältä 1 500 €). LP Studio ei ainakaan - myin juuri omani hintaan 530 € (kiiltävä musta, vm. 2007) - tosin veikkaan, että roikottamalla (ja jaksamalla "vaihda pesukoneeseen" -viestejä) olisin saanut noin 600 €. |
Mr. Speed 16.12.2013 00:15:30 | |
---|
Krice: Aika reipas hinta. Onko tuossa jotakin super-erikoista kun noin vanha vahvistin maksaa noin paljon? Vahvistin saattaa olla esimerkiksi hyvä. Tämä saattaa yllättää sinut, mutta laatu maksaa. http://www.sieni.us/?id=38 |
Krice: Aika reipas hinta. Onko tuossa jotakin super-erikoista kun noin vanha vahvistin maksaa noin paljon? Keskity sinä vireenpidosta kyseleville "renkaanpotkijoille" vinoiluun. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
JaaGeRMaisTeR 16.12.2013 00:21:33 | |
---|
RaskasMielinen: Tässä loppusyksyn aikana olen myynyt kolme vahvistinta, yhden sähköbasson ja neljä sähkökitaraa. Kaikki tosin on ollut halvemman pään kamaa, pääsääntöisesti mun myyntihinnat välillä 200 - 500 euroa. Pointti on siinä, että olen itse ostanut erittäin halvalla ja suunnilleen samalla (jopa vähän alle) laittanut kiertoon. Takkiin on tullut pahemmin vain niissä mitä olen mennyt ostamaan uutena, kun GAS on ravonnut enkä ole malttanut odottaa, että tulisi myyntiin käytettynä (ja siis vieläpä todella halvalla). Kaikki mitä olen myynyt, on vaihtanut omistajaa enintään puolella siitä mitä uusi vastaava maksaa kaupassa (ainakin hintalapun mukaan). Tosin olen halunnut tavaran mahdollisimman pian takas kiertoon, eli en ole yrittänyt tehdä tiliä (ja kuten sanoin, olen itsekin saanut erittäin halvalla). Saan paremman korvauksen siitä, että käytän aikaani ja energiaani työnantajan osoittamiin asioihin/työtehtäviin. Samaan aikaan on tosin tullut osteltuakin yhtä ja toista "tilalle"...;D Ja tuntuu sille, että aina vaan halvemmalla suhteessa uusien hintoihin kaupoissa. Etenkin mitä kalliimmasta tavarasta on kyse, niin lopullinen kauppahinta voi olla jopa vain kolmasosan uuden vastaavan hinnasta. Eikä se kuntokaan aina häviä uudelle, juuri lainkaan tai ollenkaan. Vähän sama juttu kuin käytetyissä autoissa - tai siis täsmälleen sama: mitä kalliimpi uutena, niin siitä suurempi sekä absoluuttinen että prosentualinen pudotus. Etenkin jos on kysessä on vähänkin erikoisempi malli, mutta ei harvinainen - eli vastaavia uusia ja käytettyjäkin löytyy. Mitäpä sanoisitte, mitkä kitarat (ja vaikka vahvistimertkin) pitävät arvonsa parhaiten? Lisämääreenä että sellaiset, joille aina on haluajansa. Olisiko joku Ynkkä-strato (tosin sellainenkin taisi just poistua m.netin torilta hintaan 1 200 € - ei tosin minulle, eli en sillä tullut maininneeksi) tai Gibson LP Standard (pyynnit näyttää olevan siinä alta ja päältä 1 500 €). LP Studio ei ainakaan - myin juuri omani hintaan 530 € (kiiltävä musta, vm. 2007) - tosin veikkaan, että roikottamalla (ja jaksamalla "vaihda pesukoneeseen" -viestejä) olisin saanut noin 600 €. Mitään kumminkaan myynyt kun kamat on vieläkin torilla. :D |
Jucciz 16.12.2013 04:27:00 (muokattu 16.12.2013 04:27:47) | |
---|
Krice: Aika reipas hinta. Onko tuossa jotakin super-erikoista kun noin vanha vahvistin maksaa noin paljon? Niinpä. Käytännössä esim. 60-luvun Marshallit ovat nykyään niin vanhoja, että ne pitäisi jakaa ilmaiseksi pois. Vain pöljä maksaisi rahaa moisista. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Krice 16.12.2013 09:59:35 | |
---|
Jucciz: Niinpä. Käytännössä esim. 60-luvun Marshallit ovat nykyään niin vanhoja, että ne pitäisi jakaa ilmaiseksi pois. Vahvistimien vintage-arvo jaksaa ihmetyttää, tosin sama koskee kitaroitakin. Vahvistimissa kuitenkin pitää vetää hapettuneita osia uusiksi, joten samalla häviää se alkuperäinen mojo. Eihän se ole enää alkuperäinen, joten miksi ei samalla ostaisi kokonaan uutta vahvistinta? |
Krice 16.12.2013 10:03:01 | |
---|
Mr. Speed: Vahvistin saattaa olla esimerkiksi hyvä. Tämä saattaa yllättää sinut, mutta laatu maksaa. Kysyinkin, että mitä erikoisen hyvää siinä on. En ole edes koskaan kuullut kenenkään ison artistin käyttävän VHT Pitbullia. Tuohon hintaan saa uutena esim. Marsun putkinupeista jonkun, siis aidon Englannissa tehdyn marsun. Jossakin ysäriltä peräisin olevassa pölyisessä Pitbullissa pitää olla jotakin todella erikoista jos se aikoo voittaa sen kisan. |
Kivijalka 16.12.2013 10:13:05 (muokattu 16.12.2013 10:13:58) | |
---|
VHT/Fryetten maine hupeni vähän siinä sekamelskassa, jossa entinen nimi jäi Kiinaan ja housut kintuissa piti keksiä uutta tilalle. Tuntuisi siltä, että firma ei ole ponnahtanut takaisin samalle tasolle jolla se oli ennen kyseistä tapausta. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
Mr. Speed 16.12.2013 10:58:37 | |
---|
Krice: Kysyinkin, että mitä erikoisen hyvää siinä on. En ole edes koskaan kuullut kenenkään ison artistin käyttävän VHT Pitbullia. Tuohon hintaan saa uutena esim. Marsun putkinupeista jonkun, siis aidon Englannissa tehdyn marsun. Jossakin ysäriltä peräisin olevassa pölyisessä Pitbullissa pitää olla jotakin todella erikoista jos se aikoo voittaa sen kisan. Se, että saisit samaan hintaan "oikean Englannissa tehdyn Marsun" kertoo sinusta paljon :) Varmaan kuvittelet tuon olevan niitä kiina-VHT:ita. Miten vahvistimen ikä muuten vaikuttaa tässä? Tiesitkö, että laadukkaat vahvistimet kestävät kymmeniä vuosia? Niin joo, Fryette / VHT -käyttäjiä löytyy heidän sivustoltaan: http://www.sfdamp.com/artists.html http://www.sieni.us/?id=38 |
Krice 16.12.2013 12:47:10 | |
---|
Mr. Speed: Varmaan kuvittelet tuon olevan niitä kiina-VHT:ita. No sehän se olikin. Varmaankin ajattelin niin, voi että kun olen hajamielinen! |
Mr. Speed 16.12.2013 12:56:28 | |
---|
Krice: No sehän se olikin. Varmaankin ajattelin niin, voi että kun olen hajamielinen! Onhan ne sentään hyvin samannäköisiä, niin varmasti tulevat samalta tehtaalta! http://www.sieni.us/?id=38 |