Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valmiita rumpukomppeja kirjasto tms. netistä?
1 2
Stone
14.12.2013 14:19:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
tiedustelen, että löytyisikö netistä jokin paikka muistikirjasto tms. vastaava mihin olisi kerätty valmiita rumpukomppeja eri tyyleille? En hae nyt youtuben komppeja vaan esim. joku arkisto, josta voisi kompin ladata omalle pc:lle? Omien demoaihioiden tueksi tarvitsen, niin ei tarvitsisi niitä samoja vanhoja rumpukonekomppeja aina käyttää ;)
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Ianuarius
14.12.2013 15:10:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä vastaako tämä kysymykseen millään tavalla, mutta Addictive Drumsin ilmaisversiossahan tulee jonkin verran myös noita midikomppeja mukana, mitä voi sillä demosetilläkin soitella.
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Stone
14.12.2013 16:00:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ianuarius: En tiedä vastaako tämä kysymykseen millään tavalla, mutta Addictive Drumsin ilmaisversiossahan tulee jonkin verran myös noita midikomppeja mukana, mitä voi sillä demosetilläkin soitella.
 
Ei se tuokaan tieto kuitenkaan hukkaan mene eli kiitos näistäkin. Itse en varmaan kauheasti kerkeä ohjelmoimaan komppeja eli sellaiset valmiit backing track rumpukompit isoa plussaa, joita voi ladata pc:lle/ tehdä oman raidan niistä nauhoitusohjelmaan.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
jra
14.12.2013 17:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä voi ladata ilmaiseksi jos rekisteröityy:
http://www.looperman.com/loops?page=1&cid=1&gid=19&order=date&dir=d
 
Ainakin Chromessa saa noita ladattua myös ilman rekisteröitymistä.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Stone
14.12.2013 17:52:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Täältä voi ladata ilmaiseksi jos rekisteröityy:
http://www.looperman.com/loops?page=1&cid=1&gid=19&order=date&dir=d
 
Ainakin Chromessa saa noita ladattua myös ilman rekisteröitymistä.

 
Kiitos vinkistä kovasti!
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Ianuarius
15.12.2013 21:02:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Itse en varmaan kauheasti kerkeä ohjelmoimaan komppeja
 
Niin siis ei siinä tarvi itse ohjelmoida niitä, kun siinä tulee jotain oisko 20-30 komppia mukana, mitä se syna sit soittelee. Voi toki ohjelmoidakin, mutta siis mietin että noista valmiista kompeista ois varmaan sulle iloa.
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Stone
15.12.2013 22:53:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ianuarius: Niin siis ei siinä tarvi itse ohjelmoida niitä, kun siinä tulee jotain oisko 20-30 komppia mukana, mitä se syna sit soittelee. Voi toki ohjelmoidakin, mutta siis mietin että noista valmiista kompeista ois varmaan sulle iloa.
 
Tsekkaan ehdottomasti eli kiitosta siis.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Cathi777
19.12.2013 09:05:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ihan suoraan vastaus tähän asiaan, mutta kuitenkin. Eli kyllä Logic X:n omistajille on tämä puoli aika kivasti kuosissa. Se Drummer on oikeasti todella loistava siihen, että saa nopeasti taustapannut omiiin hommiin väkerrettyä. Niin kätevää muuta systeemiä ei ole kyllä vastaan aikaisemmin tullut.
 
Only pop music can break my heart...
tender.insanity
19.12.2013 13:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt valmiiden komppien käyttöä. Itse kyhään rumpuraidat alusta loppuun Guitar Prolla. Helppoa, nopeaa, eikä ole kierrätysfiilistä.
 
JPQ
19.12.2013 13:11:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt valmiiden komppien käyttöä. Itse kyhään rumpuraidat alusta loppuun Guitar Prolla. Helppoa, nopeaa, eikä ole kierrätysfiilistä.
 
Ymmärätkö ffaktan kaikilla ei ole siihen kykyä? jos niin ymmärät miksi osa käyttää niitä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Ianuarius
19.12.2013 13:15:20 (muokattu 19.12.2013 13:15:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Ymmärätkö ffaktan kaikilla ei ole siihen kykyä? jos niin ymmärät miksi osa käyttää niitä.
 
Viestin tarkoitus ei luultavasti ollut osallistua keskusteluun, vaan pikemminkin vain kertoa kaikille kuinka taitava hän itse on.
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Antti1
19.12.2013 13:16:17 (muokattu 19.12.2013 13:17:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Ymmärätkö ffaktan kaikilla ei ole siihen kykyä? jos niin ymmärät miksi osa käyttää niitä.
 
Mä käytän nykyään suurimman osan ajasta valmiita komppeja pohjana omille luomuksilleni, mutta toki muokkaan niitä tarpeen mukaan ja pätkin useita juttuja yhdistellen. Oikean rumpalin sähköpannuilla soittamat midipätkät kuulostavat aivan tähtitieteellisen paljon jotain dynamiikattomia GP-räpellyksiä paremmalta, siinä mun syyni.
 
E: En kyllä tajua, että miksi ihmeessä se Guitar Pro pitää sotkea soppaan mukaan. Varmasti kaikki nykyaikaiset DAW-softat osaavat käsitellä midiä ja sinne ne voi nakuttaa suoraan ilman erillisiä ohjelmia.
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
Ruutukunkku
19.12.2013 13:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä käytän nykyään suurimman osan ajasta valmiita komppeja pohjana omille luomuksilleni, mutta toki muokkaan niitä tarpeen mukaan ja pätkin useita juttuja yhdistellen. Oikean rumpalin sähköpannuilla soittamat midipätkät kuulostavat aivan tähtitieteellisen paljon jotain dynamiikattomia GP-räpellyksiä paremmalta, siinä mun syyni.
 
E: En kyllä tajua, että miksi ihmeessä se Guitar Pro pitää sotkea soppaan mukaan. Varmasti kaikki nykyaikaiset DAW-softat osaavat käsitellä midiä ja sinne ne voi nakuttaa suoraan ilman erillisiä ohjelmia.

 
Mahtaiskohan näitä soittajan soittamia midipätkiä tai jotain groove templateja saada jostain interwebistä? En löytänä ite, auta.
 
I'm sorry Dave
jp8000
19.12.2013 13:20:43 (muokattu 19.12.2013 13:22:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smartloopsilla olisi joitain:
 
www.smartloops.com
 
Itellä on muutama kirjasto noita, mutta eipä ole tullu käytettyä, koska aina, kun laittelee niitä miditrackille, tulee tunne, että rumpukompit pitää tehdä ite.
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Antti1
19.12.2013 13:21:56 (muokattu 19.12.2013 13:23:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruutukunkku: Mahtaiskohan näitä soittajan soittamia midipätkiä tai jotain groove templateja saada jostain interwebistä? En löytänä ite, auta.
 
Groove Monkee, edellämainittu ja Toontrack. Niitä mulla on.
 
E: Kaikki ei sit aina tietty tarjoa muuta kuin GM-tiedostoja, se vaatii joskus vähän vaivannäköä rumpusoftasta riippuen. Tuleepahan ainakin mapping tutuksi ominaisuudeksi, kun basarikanavasta kuuluukin haikka jne. :)
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
tender.insanity
19.12.2013 13:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ianuarius: Viestin tarkoitus ei luultavasti ollut osallistua keskusteluun, vaan pikemminkin vain kertoa kaikille kuinka taitava hän itse on.
 
No mutta jos kaikki käyttää samoja valmiita komppeja ja vielä käyttää kaikkia presettejä softasynistä, efekteistä, multiefektien valmissoundeja yms, niin eikö kaikki ala kuulostamaan siltä samalta tuubalta mitä muutkin tekee?
 
tender.insanity
19.12.2013 13:26:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1:
 
E: En kyllä tajua, että miksi ihmeessä se Guitar Pro pitää sotkea soppaan mukaan. Varmasti kaikki nykyaikaiset DAW-softat osaavat käsitellä midiä ja sinne ne voi nakuttaa suoraan ilman erillisiä ohjelmia.

 
Koska teen sillä yleensäkin biisit muistiin ja homma rullaa nopeasti. Käytän Sonaria, jossa nuottiviivaston käyttö on yhtä persettä.
 
Mieluummin itse teen hommat niinkuin on nopein tehdä, kuin että käytän jotain kankeampaa hampaat irvessä.
 
Ruutukunkku
19.12.2013 13:48:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Koska teen sillä yleensäkin biisit muistiin ja homma rullaa nopeasti. Käytän Sonaria, jossa nuottiviivaston käyttö on yhtä persettä.
 
Mieluummin itse teen hommat niinkuin on nopein tehdä, kuin että käytän jotain kankeampaa hampaat irvessä.

 
Jokainen tyylillään, mielestäni ei mikään suuri efortti lopputulemaan nähden, jos saa luonnollisemman kuuloista settiä aikaan.
Itse käytän protaria, enkä näe tässä looppien käytössä mitään sen hankalampaa, kuin siinä että itse nakuttelisin ne kankeat kompit sinne ja copy-pastet päälle.
 
I'm sorry Dave
tender.insanity
19.12.2013 13:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruutukunkku: Jokainen tyylillään, mielestäni ei mikään suuri efortti lopputulemaan nähden, jos saa luonnollisemman kuuloista settiä aikaan.
 
Mitenkäs kuuluu luonnollisuuden suhteen, onko komppi nakutettu DAWin nuottiviivastolle tai jollain ulkoisella ohjelmalla? Yhtä lailla sitä dynamiikkaa joutuu säätelemään kuitenkin.
 
Itse käytän protaria, enkä näe tässä looppien käytössä mitään sen hankalampaa, kuin siinä että itse nakuttelisin ne kankeat kompit sinne ja copy-pastet päälle.
 
Ei ole hankaluudesta kyse vaan siitä, että valmiskomppi on aina valmiskomppi. Valmisfilli on aina valmisfilli.
 
Ianuarius
19.12.2013 14:09:46 (muokattu 19.12.2013 14:10:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: En kyllä tajua, että miksi ihmeessä se Guitar Pro pitää sotkea soppaan mukaan. Varmasti kaikki nykyaikaiset DAW-softat osaavat käsitellä midiä ja sinne ne voi nakuttaa suoraan ilman erillisiä ohjelmia.
 
Guitar Pro 5:ssä oli hyvät pikanäppäimet nuottien kirjoitusta varten, mikä ainakin meikäläiselle nopeutti hommaa ihan pirusti. Reaperissa ne ois pitäny naputella sinne hiirellä yks nuotti kerrallaan, eli luultavasti tuplasti pitkäveteisempi työ.
 
Nykyäänhän teen kaikki usb-kiipparilla. Eka kick ja snare yhdellä nauhotuksella ja sit overdubbina messingit päälle. Aavistuksen guitar proota nopeampaa ja huomattavasti luonnollisemman kuulosta.
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «