Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5126 127 128 129 130301 302 303 304 305
Gary the pine
13.12.2013 04:01:49
Little Savage: Naistakin sain viime viikonloppuna.

Ei se väärin ole, kyllä pimppi on iloinen asia :-)
Larox
13.12.2013 06:53:31 (muokattu 13.12.2013 12:46:45)
tukse: Minkäsvuoden peli? Paljos piti köyhtyä

Tämän vuoden mallia. Hintaa on saman verran kuin standardillakin uutena.
steelduck
13.12.2013 10:24:58

Sain vihdoin korvattua 15 vuotta sitten varastetun Les Paul Standardin. Pitkään on kaasuttanut ja nyt myytyäni kamerakilkkeitä mukaan tarttui R8 Les Paul. Aika montaa sai kokeilla, että löytyi "tasapainossa" oleva yksilö joka ei kiikahtanyt sylistä soittaessa.
Jii-Gee
13.12.2013 10:39:34

steelduck: Sain vihdoin korvattua 15 vuotta sitten varastetun Les Paul Standardin. Pitkään on kaasuttanut ja nyt myytyäni kamerakilkkeitä mukaan tarttui R8 Les Paul.

Hieno homma, congrats !!

Aika montaa sai kokeilla, että löytyi "tasapainossa" oleva yksilö joka ei kiikahtanyt sylistä soittaessa.

Ja tarkkana sit sen A-kielen kanssa.. ;-D
Spiral
13.12.2013 10:49:06

Little Savage: Naistakin sain viime viikonloppuna.

tukse: Minkäsvuoden peli?

steelduck: Aika montaa sai kokeilla, että löytyi "tasapainossa" oleva yksilö joka ei kiikahtanyt sylistä soittaessa.

Kevennysporaukset suoritettu.
Tinippa84
13.12.2013 18:57:28

Spiral: Kevennysporaukset suoritettu.

Tästäpä pulpahtikin mieleen kysymys, että onko merkittäviä eroja kevennysporatulla / ei kevennetyllä saundissa ... En oo koskaan päässy oikeen vertaamaan.
Itellä LP, joka kevennysporailtu ... oisko olli 17kpl reikiä tjsp. Tsaundi tossa mun laitteessa hyvinkin midlekäs ja säröilläkin avoimen kuulonen.
Retaliation Syndicatessa vokalistin paikka auki! Vapaamuotoisia hakemuksia vastaanotetaan...
FensonGibder
13.12.2013 19:05:48
Tinippa84: Tästäpä pulpahtikin mieleen kysymys, että onko merkittäviä eroja kevennysporatulla / ei kevennetyllä saundissa ... En oo koskaan päässy oikeen vertaamaan.
Itellä LP, joka kevennysporailtu ... oisko olli 17kpl reikiä tjsp. Tsaundi tossa mun laitteessa hyvinkin midlekäs ja säröilläkin avoimen kuulonen.

Tuossa aika valaiseva sivu ja Gibsonin näkemys:

http://www2.gibson.com/News-Lifesty … son-les-paul-guitars-0615-2012.aspx
Riffi, nyt.
Tinippa84
13.12.2013 19:23:40

FensonGibder: Tuossa aika valaiseva sivu ja Gibsonin näkemys:

http://www2.gibson.com/News-Lifesty … son-les-paul-guitars-0615-2012.aspx

Jep ... eli eroa ei pitäis juurikaan olla...
Retaliation Syndicatessa vokalistin paikka auki! Vapaamuotoisia hakemuksia vastaanotetaan...
Tinippa84
13.12.2013 21:13:13

Ziggy Bubba: Mun kokemusten mukaan se "perinteisesti" porattu Gibson on akustisesti hiljaisempi kuin tämä moderni. Sähköillä homma tasottuukin sitten aika huolella.

Jep! Pitäis oikein side by side testi tehdä joskus kolottu vs. normi. Tarkkaa tietoa ei ole noista mun LP:n porauksista, mun mielestä oli enemmän kun "normaalisti". Kitara on vuodelta 2001...
steelduck
13.12.2013 21:27:41

Spiral: Little Savage:

Kevennysporaukset suoritettu.

Ainakin speksien mukaan, tuon pitäisi olla umpipuuta. Yhdestä palasta se ainakin on.

"Body Wood: Solid Non-Weight Relieved Mahogany"
Vilpur1
14.12.2013 08:09:43
steelduck: Ainakin speksien mukaan, tuon pitäisi olla umpipuuta. Yhdestä palasta se ainakin on.

"Body Wood: Solid Non-Weight Relieved Mahogany"

Mikäli sarjanumero alkaa R 8... on runko keventämätön ja mikäli CR 8... (Chamberes Reissue) on runko kammioitu. Täytyy muistaa että tuolla Chambered Reissue sarjallakin on oma kannattajakuntansa ja onhan ne tehty Custom Shopin toimesta. Miltä vuodelta sun R8 on?
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
steelduck
14.12.2013 08:31:51 (muokattu 14.12.2013 08:33:17)

Vilpur1: Mikäli sarjanumero alkaa R 8... on runko keventämätön ja mikäli CR 8... (Chamberes Reissue) on runko kammioitu. Täytyy muistaa että tuolla Chambered Reissue sarjallakin on oma kannattajakuntansa ja onhan ne tehty Custom Shopin toimesta. Miltä vuodelta sun R8 on?

Terve, se on 2013 ja sarjanumero alkaa R8... Tökkäsin kuvan ja tiedot tuonne Historic kantaan:

http://www.historiclespauls.com/ind … ;orderby=created+DESC&volltext=
Vilpur1
14.12.2013 08:46:55
steelduck: Terve, se on 2013 ja sarjanumero alkaa R8... Tökkäsin kuvan ja tiedot tuonne Historic kantaan:

http://www.historiclespauls.com/ind … ;orderby=created+DESC&volltext=

Onneksi olkoon erittäin hieno yksilö! Mistä löysit kitaran?
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
steelduck
14.12.2013 08:49:23 (muokattu 14.12.2013 09:13:18)

Vilpur1: Onneksi olkoon erittäin hieno yksilö! Mistä löysit kitaran?

Kitarapajan seinältä minulle hän huuteli viikkotolkulla, sitten tuli kierrettyä kaikki mahdollisen pääkaupunkiseudun Gibson kauppiaat ja testattua muut R8:t ja tuo vaan tuntui juuri "siltä", että oli pakko laittaa kameroita "lihoiksi" ja käydä pelastamassa se seinältä.
Yallup
16.12.2013 10:52:33
Asiat pitäisi olla siis hyvin, kun taloudessa on LP Studio Arctic white. Hieman ihmetyttää sen kovin nopea naarmuuntuminen, varsinkin takapuolelta. Jo parin viikon soittelusta pinta on täynnään mikronaarmuja, jotka näkyvät erikseen peilailemattakin. Samanlaisia naarmuja on plekseissäkin ja plekusuoja on jo aika käytetyn näköinen. Onko tämä nitrolakka noin onneton, kun stratossa ainakin satakertaisen soittomäärän jälkeen käytön jälkiä on vain tuossa plekusuojassa. Lakka on kiiltävä ja naarmuton joka paikasta vaikka miten peilailisi. Keppi on ollut aina säilytyksessä ja "tauolla" omassa Gibsonin kotelossaan, kun ei sitä oikein muuallekaan voi laskea. Vai hankaako se kotelo ne naarmut? Kun keppi tuli, tsekkasin sen tosi tarkkaan kun oli Thomannin B-stock, eikä siinä ollut kuin pientä jälkeä plekusuojassa. Itse maalipinta ja lakkakin on muutoin ehyt ja moitteeton.
"Tosta se taitaa lähteä.."
zedder
16.12.2013 11:44:24
Juu, lienee normaalia tuo nitrolakan pehmeys (ja sen haju). Relikoituminen tapahtuu ihan itsestään... Oma vasta muutaman kuukauden käytössä ollut Studioni on myös täynnä pieniä naarmuja jotka ovat ilmeisesti tulleet plektrasta, kynsistä jne.
Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää.
Numb
16.12.2013 11:55:15

zedder: Juu, lienee normaalia tuo nitrolakan pehmeys (ja sen haju). Relikoituminen tapahtuu ihan itsestään... Oma vasta muutaman kuukauden käytössä ollut Studioni on myös täynnä pieniä naarmuja jotka ovat ilmeisesti tulleet plektrasta, kynsistä jne.

Ostin uutena valkoisen Studion tuossa jokunen vuosi sitten. Vuoden soiton jälkeen olin päässyt maalista läpi useammassa paikassa. Nyt mulla on valkoinen flygari vuodelta 2000, jossa ei juurikaan käytön jälkiä näy.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
FensonGibder
16.12.2013 12:00:58 (muokattu 16.12.2013 12:01:22)
^^^ onko sillä niin väliä?

Kyllä soitetuista kepeistä lähtee paikka paikoin lopulta maalitkin.
Riffi, nyt.
zedder
16.12.2013 12:05:02
FensonGibder: ^^^ onko sillä niin väliä?

Kyllä soitetuista kepeistä lähtee paikka paikoin lopulta maalitkin.

Se mikä Gibsonissa on normaalia ja OK ei välttämättä ole OK jonkin toisen merkkisessä kitarassa. En minä ainakaan tykkäisi jos Jackson USA Select -sarjan erikoismaalattu kitara näyttäisi vuoden kuluttua oravan jyrsimältä.
Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)