Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi Custom-kitara valmistaja suomessa
1 2
Sambza
10.12.2013 18:13:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutustuin syksyllä uuteen suomalaiseen soitinrakentajaan nimeltänsä kiirassoitin ja siinä sitten samaan syssyyn tilasin kitaran. Eikä muuten ole pahaa sanaa sanottavana!
 
Tässä aivan todella oivallinen vaihtoehto mikäli joku kaipaa aidosti joukosta erottuvaa menopeliä!
 
http://kiirassoitin.com/
 
the-Antero
10.12.2013 18:33:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukava että tulee uusia yrittäjiä alalle. Mikään noista malleista ei itseäni miellyttänyt mutta kilpailu on aina hyvästä :)
 
Kerro vähän omasta kitarastasi
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Decadetroll
10.12.2013 19:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ainutkaan malli kutitellut meikäläisen GAS-hermoa, mutta hyvä että uusia yrittäjiä tulee. Kilpailu ei koskaan ole pahasta. Yksi asia nauratti tuossa... Jos ei halua valmistajan logoa 12. nauhaväliin, niin siitä pitää maksaa. :)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
StJerky
10.12.2013 19:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Ei ainutkaan malli kutitellut meikäläisen GAS-hermoa, mutta hyvä että uusia yrittäjiä tulee. Kilpailu ei koskaan ole pahasta. Yksi asia nauratti tuossa... Jos ei halua valmistajan logoa 12. nauhaväliin, niin siitä pitää maksaa. :)
 
Ne on siis osittain mainosrahoitteisia.
 
Alfons Åberg
10.12.2013 23:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Ei ainutkaan malli kutitellut meikäläisen GAS-hermoa, mutta hyvä että uusia yrittäjiä tulee. Kilpailu ei koskaan ole pahasta. Yksi asia nauratti tuossa... Jos ei halua valmistajan logoa 12. nauhaväliin, niin siitä pitää maksaa. :)
 
Vähän niinkuin yksi Nummelan moottoripyöräkauppias; jos ei halua "mainossopimusta" eli tarroja pyörään, huolloista maksetaan ekstraa.
 
"Miks noin kauas?? Uliuliuli perhe perhe perhe" -Sami Lindroos (Flamco)
Sambza
12.12.2013 07:42:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mukava että tulee uusia yrittäjiä alalle. Mikään noista malleista ei itseäni miellyttänyt mutta kilpailu on aina hyvästä :)
 
Kerro vähän omasta kitarastasi

 
Jep, eli itsekään kun en mikään hevipetteri laske olevani, niin pyrin ottamaan hiukan vähemmän hevihemmoja miellyttävän mallin ja yleensäkin sellaisen neutraalin mallin! Minulle tuli siis tuo "Marras" malli amerikanleppä rungolla ja siihen tehtiin pähkinäpuukansi joka lakattiin puolikiiltäväksi. Pähkinäkansi siis täysin esteettisistä syistä, koska se on niin todella kaunista puuta. Kaula oli vaahtera-wenge komboa ja mikit dimarziolta. Tässä juuri julkaistut kuvat kyseisestä vehkeestä!
http://kiirassoitin.com/gallery/frozen-flower/
 
Twinkle
12.12.2013 15:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Yksi asia nauratti tuossa... Jos ei halua valmistajan logoa 12. nauhaväliin, niin siitä pitää maksaa. :)
 
Aloin funtsimaan, että kuinka yleistä se ylipäätänsä on, että soitinrakentaja ei vaadi tuotemerkkiään siihen soittimeen? Vai vaatiiko ne, suomessa tai maailmalla?
 
Jeszse
12.12.2013 15:22:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä kammottavan näkösiä mörköjä. Ja mulla on kuitenki ollu razorback.
 
Korvaukseksi tarjoan valloittavan hymyn ja hetken verran paskaa. || The Jasser Arafats
Decadetroll
12.12.2013 16:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Aloin funtsimaan, että kuinka yleistä se ylipäätänsä on, että soitinrakentaja ei vaadi tuotemerkkiään siihen soittimeen? Vai vaatiiko ne, suomessa tai maailmalla?
 
No eihän siinä mitään, jos lavassa lukee valmistaja, joko edessä tai takana. Mutta jos tykkää sattumoisin tyhjästä otelaudasta, niin onhan se nyt hienoa, että joutuu maksamaan ylimääräistä siitä, ettei valmistajan tarvitse jyrsiä koloa otelautaan... Ei ole aiemmin moista vastaan tullut. Mutta samahan tuo mulle on, en minä mitään noista malleista haluaiskaan. :)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
FensonGibder
12.12.2013 17:28:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carpenter oli hieno.
 
Amerikkalaiset biznezmiehet pudistelisivat päitään, kun firman nimi lukee vain bodyn takaosassa..
 
Riffi, nyt.
Hynkel
12.12.2013 17:31:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Flying Avenger gallerian puolella on todella messevän näköinen vehje!
 
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Karhukoira74
12.12.2013 17:31:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukonkirves vois mennä, erilaisella lavalla. Pääasiassa noi on kyllä muut mallit ulkonäöltään varsin luotaantyöntäviä. Tuotekehitystä!
 
-So many assholes, so few bullets-
Kiiras
12.12.2013 18:35:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
aloittavana soitinrakentajana otan todellakin mielelläni kehut ja haukut vastaan. Muotoilulla ei tietenkään voi kaikkia miellyttää, eikä se ole tarkoituskaan; muotoilin mallistoni sellaiseksi että se miellyttää ennen kaikkea omaa silmääni. Aloitin rakentamaan kitaroita siksi koska mielestäni kukaan ei valmistanut sellaisia kitaroita joilla minä olisin halunnut soittaa, ja myös koska tiesin pystyväni tarjoamaan jotain massasta (Fender-, Gibson- ja PRS-kloonit) erottuvaa.
 
Muutama täällä ilmennyt kohta ilmeisesti tarvitsee selvitystä, aloitan helpommasta. Eli "Mallisto"-sivulla (http://kiirassoitin.com/soitinvalmistus/mallisto/) näytillä olevat kitarat, saati galleriassa olevat, eivät ole varsinainen mallistoni joillaisia vain teen. Kyseessä on jokaisesta rungonmuodosta (Ukonkirves, Ahti, Marras jne...) valmistettu esimerkkikitara. Lopullisen kitaran muotoilun, pintakäsittelyn ja osat määrää asiakas.
 
Sitten haastavampi osa, huomiota herättänyt logoni helmiäisupotuksena otelautaan. On totta että säästän tovin työtä sillä että en tee kyseistä upotusta jolloin tuntityönä ajatellen olisi halvempaa hinnoitella logon pois jättäminen halvemmaksi. Mutta kyseessä onkin, kuten StJerky sanoi, mainosarvo ja sen poistuminen mikäli en logoani kitaran otelautaan laita.
 
Kuvitellaanpa tilanne jossa asiakas kävelee Ferrarin tehtaalle (en nyt itseäni kitaroiden Ferrariksi vertaa, mutta periaatte) ja sanoo "Moi, mä haluaisin että te teette mulle tämmösen ja semmosen auton, mutta siinä ei saa lukea että Ferrari." Mitäpä olette mieltä, sanooko F kakistelematta että "-OK, tehdään sellainen"?. Muut kitaravalmistajat (ja muutkin jotka valmistavat itsesuunnittelemiaan tuotetteita) tällaisessa tilanteessa lisäävät hintaa, mutta usein siitä ei vain mainita mitään. Minä sanon rehellisesti että tilanne on näin.
 
Ja loppujen lopuksi: 75 euroa 2500-3000 euron soittimesta on vähäinen hinta asiakkaalle, mutta se että muut kitaroista kiinnostuneet ihmiset eivät näe että kitara on minun valmistamani merkitsee minulle varsin paljon. Muutin myös täällä lukemani palautteen myötä sanamuodoksi kitaralaskuriin "Kiiras"-logon sijasta oma malli 12. nauhavälille, +75€".
 
Mikäli kysymyksiä ilmenee, vastaan täällä mielelläni kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin. Kuten sanoin, kuuntelen asiallista palautetta mielelläni. =)
 
-Simo
 
Decadetroll
12.12.2013 18:53:28 (muokattu 12.12.2013 18:54:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiiras:
 
Sitten haastavampi osa, huomiota herättänyt logoni helmiäisupotuksena otelautaan. On totta että säästän tovin työtä sillä että en tee kyseistä upotusta jolloin tuntityönä ajatellen olisi halvempaa hinnoitella logon pois jättäminen halvemmaksi. Mutta kyseessä onkin, kuten StJerky sanoi, mainosarvo ja sen poistuminen mikäli en logoani kitaran otelautaan laita.
 
Kuvitellaanpa tilanne jossa asiakas kävelee Ferrarin tehtaalle (en nyt itseäni kitaroiden Ferrariksi vertaa, mutta periaatte) ja sanoo "Moi, mä haluaisin että te teette mulle tämmösen ja semmosen auton, mutta siinä ei saa lukea että Ferrari." Mitäpä olette mieltä, sanooko F kakistelematta että "-OK, tehdään sellainen"?. Muut kitaravalmistajat (ja muutkin jotka valmistavat itsesuunnittelemiaan tuotetteita) tällaisessa tilanteessa lisäävät hintaa, mutta usein siitä ei vain mainita mitään. Minä sanon rehellisesti että tilanne on näin.
 
-Simo

 
Terve Simo.
 
En tokikaan tarkoittanut, ettei kitarassa saisi olla firman logoa. Meinasin vaan sitä, että yleensä se logo on siellä lavassa, mistä sitä ei tietenkään oteta pois kun kitaraa tilataan. Myöskin takaplekseihin yms. on tehty monasti logoja ja onpa yhdellä (ainakin) valmistajalla ihan kiinteästi runkoon paikoilleen nakuteltu metallinen levy, johon on kaiverrettu logo. Sitä ei sieltä saa pois, jollei sitten ala oikeasti taltalla naputtelemaan.
 
Mutta kuten sanoit, parin tonnin instrumentissa ei paljoa se logon poistaminen paina. Itse sen jättäisin lisämaksustakin pois, mutta haluaisin sen kyllä lapaan näkyville, missä se saisi olla koko kepakon elinkaaren ajan esillä. :) Tuntui vaan hassulta se, että sen logon poisjättäminen maksaa lisää. No, mutta sepä on vain minun mielipiteeni.
 
Jatkahan hyvää meininkiä vaan, kyllä tänne pimeään pohjolaan uusia tulokkaita mahtuu.
 
-Jari
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
Karhukoira74
12.12.2013 19:12:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Logo on minusta kyllä tyylikäs ja omaan otelautaani ottaisin sen ilman muuta =)
 
-So many assholes, so few bullets-
delarco
12.12.2013 20:26:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiiras: Kuvitellaanpa tilanne jossa asiakas kävelee Ferrarin tehtaalle (en nyt itseäni kitaroiden Ferrariksi vertaa, mutta periaatte) ja sanoo "Moi, mä haluaisin että te teette mulle tämmösen ja semmosen auton, mutta siinä ei saa lukea että Ferrari." Mitäpä olette mieltä, sanooko F kakistelematta että "-OK, tehdään sellainen"?.
 
Mitäs jos niille sanois, että maalatkaas "Ferrari" ihan pirun isolla tuohon konepeltiin ja orhi logot oviin?
 
YarZoo
12.12.2013 20:56:47 (muokattu 13.12.2013 00:56:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

delarco: Mitäs jos niille sanois, että maalatkaas "Ferrari" ihan pirun isolla tuohon konepeltiin ja orhi logot oviin?
 
Ja orhit vielä silleen kevätkiimoissaan. Soiro suorana perskeles!
 
Lisäys ( itse asiaan ): Joo, siis arvostan käden taitoja, käsityöläisyyttä ja innovaatiota erittäin korkealle. Se että joku uskoo tarpeeksi asiaansa ja lähtee varsin kilpailtuun ja massatuotannon täytteiseen kitarabusinekseen antaa uskoa moneen muuhunkin yrittämisen malliin. Menestystä!
 
S.N.A.F.U
Laulava Kylätohtori
12.12.2013 21:55:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YarZoo: Ja orhit vielä silleen kevätkiimoissaan. Soiro suorana perskeles!
 
Ja jätetään vielä ne orhit pois ja keskitytään olennaiseen (soiroihin)...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Laulava Kylätohtori
12.12.2013 21:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiiras: Moi,
 
aloittavana soitinrakentajana otan todellakin mielelläni kehut ja haukut vastaan. Muotoilulla ei tietenkään voi kaikkia miellyttää, eikä se ole tarkoituskaan; muotoilin mallistoni sellaiseksi että se miellyttää ennen kaikkea omaa silmääni. Aloitin rakentamaan kitaroita siksi koska mielestäni kukaan ei valmistanut sellaisia kitaroita joilla minä olisin halunnut soittaa, ja myös koska tiesin pystyväni tarjoamaan jotain massasta (Fender-, Gibson- ja PRS-kloonit) erottuvaa.
 
-Simo

 
Tästä niin iso plussa, ettei isompikaan mies jaksa sitä kantaa. Fenkku ja Gibsonkopioita on jo maailma täynnä, todella hienoa, että joku tekee jotain omaa. Eikä kaikkia voi miellyttää, se on varma. Eihän nämä klassikotkaan kaikkia sytytä...
 
Ps. sulla on hyvä nimi.... ;)
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Osteri
12.12.2013 22:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua miellyttää malli "Louhi"... aika kehityskelpoinen. Miellyttää ehkä siksi siksi että siinä on jotain ESP ex tai Washburn hm -sarjalaisten näköä, jotka mallit on aina miellyttäneet. Väri ja kannen kuviokin on magee.
Tietenkin valmistajan logo pitää olla näkyvissä. Mitä harvinaisemmalla/erikoisemmalla kitaralla artisti soittaa, niin sen enemmän se saa myös näkyä. Pienelle näkyvyyttä!
 
Toivotan menestystä.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «