Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä 88 stagepianolle kotelo, josta nostetaan vain kansi?
1
musamies
09.12.2013 14:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvisi Yamaha CP4:selle kunnollisen kuljetuskotelon. Meinasin, että budjetti on max 350 euroa, mieluummin vähemmän.
 
Härvelin
Mitat: (LxKxS) 1332 x 161 x 352mm
Paino: 17,5kg
 
Onkohan ideaa missä koteloita olisi paikanpäällä, niin voisi mennä katsomaan kuinka onnistuisi kun laittaa pianon koteloon ja se olisi aina laatikon pohjan päällä ja vain kansi nostettaisiin pois kun soitetaan? Tämä olisi ehkä helpoin vaihtoehto jos jossain olisi livenä erilaisia?
 
Jonkinverta kustomointia tähän tarkoitukseen olen valmis tekemään lähinnä pienentämisen, perhoslukkojen asentelun ja pehmustamisen merkeissä.
 
Pitäs ottaa huomioon, että laatikosta tuli mahdollisimman hyvin soittimen mittoja noudattava, samaan aikaan kevyt ja suojaava. Pussivaihtoehdot ovat pois suljettuja kun pitää kestää muiden laatikoiden seassa olon.
 
Jos jollakulla olisi käytettykin, niin sekin kiinnostaisi.
 
T-kaupassakin olisi pari vaihtoehtoa:
 
http://www.thomann.de/fi/thon_keyboard_case_iii_kunststoff.htm
 
http://www.thomann.de/fi/thon_keyboard_case_iii.htm
 

PVC kotelo on kuulemma kevyempi kuin vaneri.
 
ppcw
10.12.2013 16:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Tarvisi Yamaha CP4:selle kunnollisen kuljetuskotelon. Meinasin, että budjetti on max 350 euroa, mieluummin vähemmän.
 
Härvelin
Mitat: (LxKxS) 1332 x 161 x 352mm
Paino: 17,5kg

 
Kyllähän sä Transit Casesta tuollaisen saat tuohon hintaan. Bonuksena mitat ovat tismalleen oikein eikä tarvitse kikkailla minkään pienennöksen kanssa. Ja voi räätälöidä pyörät/kahvat ihan miten haluaa.
 
Ja varmaan koskee muunmerkkisiä samantyylisiä laatikoita myös. Itse olen tuolla teettänyt kaikki laatikot koska on kätevä sijainti itselle, kun on pitänyt joskus mittailla soittimia.
 
T. Mustakorppi
 
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
musamies
11.12.2013 11:26:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ppcw: Kyllähän sä Transit Casesta tuollaisen saat tuohon hintaan. Bonuksena mitat ovat tismalleen oikein eikä tarvitse kikkailla minkään pienennöksen kanssa. Ja voi räätälöidä pyörät/kahvat ihan miten haluaa.
 
Ja varmaan koskee muunmerkkisiä samantyylisiä laatikoita myös. Itse olen tuolla teettänyt kaikki laatikot koska on kätevä sijainti itselle, kun on pitänyt joskus mittailla soittimia.
 
T. Mustakorppi

 
Vinkki on hyvä, fiman sijainti on ehkä minun kannalta hankala kun oman järjen mukaan kyseinen soittopeli olis oltava ehkä mukana, jotta sais oikeen hyvän kotelon - siinä voisi ottaa huomioon vaikka johtojen vedonpoistoasioita ja painon optimointia...
 
Tulevaisuudessa varmaan vois lähettää 3D mallin ja 3D tulostimet tekisi laatikon...
 
Kun ei olla vielä edetty toteutukseen, mieleen tulisi mikähän olis vaikutus painoon kun ostas vaikka T-kaupan laatikon, mitottas sen uusiksi ja korvaisi vanerit ohuella mutta vahvalla lentokonevanerilla, johon liimaisi puristuksen kera ohuen alumiinin päälle... sillä konstilla voisi saada kevyen ja jäykän laatikon.
 
Vertailun vuoksi RD 700:sen laatikko on 13,8 kiloa ja minun soitin siis 17,5 kiloa...
http://www.thomann.de/fi/thon_keyboardcase_roland_rd700_gx.htm
 
Jos ideoimani hitec laatikko olis 6,9 kiloa, koko yhdistelmä painaisi 24,4 kiloa... Ei huono juttu jos verrataan, että RD 700 NX on ilman koteloa 25 kiloa!
 
mange jamo
21.12.2013 22:58:14 (muokattu 21.12.2013 22:59:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ainakin pelkästään hyvää sanottavaa noista T-kaupan PVC koteloista. Mulla on ollu kaikkiaan 4 soittimessa, painavin 25 kg. Ja todella kevyelle tuntuvat verrattuna vanerilaatokoihin! Kymmenen vuotta olen kolistellut keikoilla noilla keiseillä ja hyvin kulkee vieläkin. Tuolla hinnalla et tuon parempaa casea saa. Irroitettava kansi kannattaa ehdottomasti ottaa!
 
Haipuma
23.12.2013 08:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voin suositella lämpimästi vaihtoehdoksi Bartusch-casea. Kotelo tehdään juuri soittimen mittojen mukaan ja kotelo on kevyt. Materiaalina on kaiketi jonkun tyyppinen iskun kestävä polystyreeni? Koteloon tulee myös pyörät.
 
Kotelo ei ole ehkä yhtä pommin kestävä kuin transitcase tms. vanerikotelo. Itsellä tuollainen kotelo on ollut kolmessa soittimessa, eikä kotelo ole koskaan mennyt rikki vaikka on pyörinyt keikkapakun takaosassa toisinaan melko epämääräisen tavarakasan keskellä.
 
Noita myy jotkut musiikkiliikkeet, mutta itse tilasin suoraan valmistajalta ja sain 88-koskettimisille soittimille kotelot muistaakseni jollain 200€:llä kuljetettuna kotiin/läheiseen musaliikkeeseen. Soitinta ei tarvinnut kiikuttaa kotelon tekijälle, pyysivät vaan soittimen merkin ja mallin.
 
Bartusch-Import / puh. 050 592 2667
Ylänkötie 49-51 A 5
04430 JÄRVENPÄÄ
 
"Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «