Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi ostaisin aktiivi basson
1 2 3 4
irwing
09.12.2013 23:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MORO!
 
Kun en ole koskaan pitänyt kädessäni aktiivi bassoa, niin sanokaapa miksi sellaisen ostaisin?? Mitä hyviä ja huonoja puolia siinä on passiiviin verrattuna?!
 
SnowCrow
09.12.2013 23:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä itelle oo koskaan tullu tilannetta vastaan, jolloin ois kannattanu omistaa aktiivi-basso.
Kyllä mulla on tollanen Ibanez Iceman, mikä on aktiivi, mut paljon mieluummin ottasin sen passiivina.. Turhaa patterinkulutusta!
 
J.Nikkanen
09.12.2013 23:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on muutama, Ibanezeja ja. Eipä jaksa juurikaan kamalasti (=ollenkaan) namikoita hinkata ja saundia leikata tai boostata. Jätä ostamatta ellei ole ihan satavarmasti pakottava tarve ja silloinkin miettisin vielä vaikkapa EQ-pedaalin ostoa.
 
Dropped C
10.12.2013 00:13:21 (muokattu 10.12.2013 00:14:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan siinä aktiivissa olla enemmän "punchy" - iskevä saundi. Tosin jos paljon säröä tykkää viljellä, niin eipä ole mitään iloa, enemmän melki haittaa. Itse ainakin olen todennut näin.
 
Typhus
10.12.2013 08:44:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aktiivillahan voi tarkoittaa aktiivimikkejä, elektroniikkaa tai molempia.
 
esim. EMG:n mikit ovat aktiiveja ja sillä teknologialla saadaan täysin "hiljaiset" mikit. Eli ei mitään sirinöitä/hurinoita. Eli hyvät studiossa. Myös taajuusvasteen saa laajemmaksi jos olen oikein käsittänyt.
 
Aktiivi-elektroniikalla haetaan taas saundin muokkaus mahdollisuuksia suoraan bassosta. Eli yleensä se on 2 tai 3-alueinen EQ josta voi ruuvata haluamansa saundit.
 
Monien mielestä aktiivit saundaavat "modernimmalle" ja "steriilimmälle" kuin passivi-laitteet. Se on täysin susta kiinni mihin ja miksi niitä tarvit :)
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
Vessajono
10.12.2013 13:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omalla kohdallani olen tullut siihen tulokseen, että aktiivipeleissä on laajempi soundivalikoima. Rokkia tai heviähän jyräisi Rikulla tai Presarilla pois tiehensä mutta jos samalla keikalla joutuu niiden lisäksi soittamaan humppaa, R&B:tä ja luoja ties mitä muuta niin kyllä mä ennemmin Ibanezin kanssa lähden.
 
"Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then."
hollstro
10.12.2013 14:54:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Omalla kohdallani olen tullut siihen tulokseen, että aktiivipeleissä on laajempi soundivalikoima. Rokkia tai heviähän jyräisi Rikulla tai Presarilla pois tiehensä mutta jos samalla keikalla joutuu niiden lisäksi soittamaan humppaa, R&B:tä ja luoja ties mitä muuta niin kyllä mä ennemmin Ibanezin kanssa lähden.
 
Kaikissa bassoissa on kuitenkin vaan se yks paras saundi. Kaksmikkinen basso, aktiivi tai passiivi antaa lisää niitä vähemmän hyviä mutta ei se aktiivisuus siinä ole se 1. asia. Tonea voi säätää siten styrkkaristakin.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
pehko
10.12.2013 16:36:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Typhus: esim. EMG:n mikit ovat aktiiveja ja sillä teknologialla saadaan täysin "hiljaiset" mikit. Eli ei mitään sirinöitä/hurinoita. Eli hyvät studiossa.
 
mulla on teslan saippuat kiinni täyspassiivissa ja vaikka on särö päällä suht kovilla asetuksilla, ei kuulu hiiskaustakaan.
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
J.Nikkanen
10.12.2013 16:39:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Kaikissa bassoissa on kuitenkin vaan se yks paras saundi.
 
Jep, ja sen joko kestää kuin mies ja menee sillä tai sitten niin kuin basisti ja ostaa lisää bassoja!
 
Antti K.
10.12.2013 17:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: mulla on teslan saippuat kiinni täyspassiivissa ja vaikka on särö päällä suht kovilla asetuksilla, ei kuulu hiiskaustakaan.
 
Se on kyllä huono, jos bassosta ei kuulu hiiskaustakaan.
 
- viuh -
 
Antti K.
10.12.2013 17:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Jep, ja sen joko kestää kuin mies ja menee sillä tai sitten niin kuin basisti ja ostaa lisää bassoja!
 
http://www.musiciansthreads.com/files/13_many_basses.jpg
 
J.Hollström
10.12.2013 18:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Se on kyllä huono, jos bassosta ei kuulu hiiskaustakaan.
 
- viuh -

 
Mut ei häiritse komppia.
 
J.Hollström
10.12.2013 18:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Omalla kohdallani olen tullut siihen tulokseen, että aktiivipeleissä on laajempi soundivalikoima.
 
Jaa-a. Emmää ainakaan ota tota musaria siksi johonkin hommaan että sillä saisi monta erilaista soundii. Siitä saa sen yhden ja se toimii jos sattuu istumaan musaan. Melkein sanoisin että esim. passiivijatsissa on enemmän vaihtoehtoja kuin musarissa joka on aktiivipeli. Tietty eq:lla voi kikkailla enempi diskanttii tai alapäätä, mut kuka tekee sitä esim. keikan aikana? Melkein toivois et ne säätimet ois fiksattu johonkin asentoon ettei sohi niitä mihinkään kesken keikan.
 
Toisaalta kaikki aktiivit ei ole niin herkkiä tatsin suhteen, joten passiivipeleillä voi muunnella dynamiikkaa helpommin tatsin avulla.
 
pehko
10.12.2013 18:48:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Se on kyllä huono, jos bassosta ei kuulu hiiskaustakaan.
 
- viuh -

 
no ahihihs. ja vuoden vitsin kertoi.....*rumpujen pärinäääääääää*
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
J.Hollström
10.12.2013 18:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: no ahihihs. ja vuoden vitsin kertoi.....*rumpujen pärinäääääääää*
 
Varo ettei ne saippuat tipu lattialle.
 
pekezu
10.12.2013 19:04:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siksi, että hyvä aktiivibasso voi soundata hyvältä.
 
Mutta niin voi hyvä passiivikin.
 
Mä vedän aktiivietusella siksi, että haluun pillit kilisemään ja vetää huonolla soundilla.
 
Huumorin jälkeen totean, että oikeesti vedän siksi että omat soundi-ihanteet on toteutuneet aktiivivehkeillä paremmin kuin passiivilla. Kummallakin voi vetää ja kummallakin pärjää, mutta lopulta se, että joku asia soittimessa on "välttävä" ei välttämättä olekaan hirveän positiivinen asia.
 
Suomeksi: Kannattaa kokeilla, ainakin ennen ostopäätöstä. Halvat aktiivielektroniikat on olleet mun kokemusten mukaan melkoista ripulia, hurinaa ja pörinää ja poksetta jne. Mieluummin sitten kerralla joku hyvä aktiivietunen, jonka saa tarvittaessa ohitettua. Aktiivimikkejä mulla on ollut yhdet, ja ne ei olleet omaan korvaan mitenkään erityisen hyvät, joskaan ei erityisen huonotkaan.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
Typhus
10.12.2013 21:24:02 (muokattu 10.12.2013 21:25:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Kaikissa bassoissa on kuitenkin vaan se yks paras saundi. Kaksmikkinen basso, aktiivi tai passiivi antaa lisää niitä vähemmän hyviä mutta ei se aktiivisuus siinä ole se 1. asia. Tonea voi säätää siten styrkkaristakin.
 
Ootkos nyt ihan tosissaan vai trollaatko?
Esim. Jazzbassossa mun mielestä on kolme todella käyttis saundia pelkästään mikkejen volia vaihtamalla.
 
pehko: mulla on teslan saippuat kiinni täyspassiivissa ja vaikka on särö päällä suht kovilla asetuksilla, ei kuulu hiiskaustakaan.
 
En sanonutkaan että aktiivit olisivat ainoat jolla ton saa aikaan :)
Humpparit ja hyvä suojaus bassossa tekee saman asian.
Mutta esim. EMG:n jazzmikit ILMAN suojauksia tai mitään on täysin hiljaiset kaikenlaisessa ympäristössä.
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
hollstro
10.12.2013 22:21:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Typhus: Ootkos nyt ihan tosissaan vai trollaatko?
Esim. Jazzbassossa mun mielestä on kolme todella käyttis saundia pelkästään mikkejen volia vaihtamalla..

 
Olen. Vain yksi voi olla paras.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
L.Ruoska
10.12.2013 23:23:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bartolinin aktiivimikeissä on kivat logot. Jotkut aktiivibassot näyttää tosi hyvälle ja passiiveissa ei oo patteriluukkua.
 
Eli älä siis riskeeraa mitään, vaan osta varmuudeksi aktiivi.
 
Goatse Hardcore Revival - Melkosta murinaa.
stragowa
10.12.2013 23:48:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pidätsä holstro bassotunteja? Mä voisin haluta niitä kun mulla on vähän vaikeuksia ton oman soundipolitiikan kanssa, pitäs ruuvata kuosiin vähän omia tietojen aukkoja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «