Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten korjata synan mykät koskettimet?
1
jeraki312
05.12.2013 17:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Roland JX-8P syna ja yhtäkkiä kesken soiton muutama vierekkäinen kosketin meni mykäksi gis:stä e:hen asti.. miten saan ne toimimaan?
 
ThomSai
10.12.2013 10:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaatosade: Minulla on Roland JX-8P syna ja yhtäkkiä kesken soiton muutama vierekkäinen kosketin meni mykäksi gis:stä e:hen asti.. miten saan ne toimimaan?
 
Tuohon on paha vastata näkemättä laitteen piirikaavioo. Joku noiden koskettimien sensoreille sähköä syöttävä komponentti kärähtänyt kenties? Itellä oli joskus menny iso roska koskettimen sensorin väliin ja sen takia se ei toiminu, mut tuskin on sellasta roskaa mikä blokkais noin ison välin :D
 
18is9
10.12.2013 11:40:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä oli yhdessä synassa kanssa tommoinen lohko koskettimia mykkänä. Syynä oli johdon irtoaminen liittimestään, ei sen kummempaa. Oli sen verran tiukkaan vedetty piuhat aikanaan synan sisälle että parissa kymmenessä vuodessa sitten viimein antautui...
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Simulator
12.12.2013 07:25:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaatosade: Minulla on Roland JX-8P syna ja yhtäkkiä kesken soiton muutama vierekkäinen kosketin meni mykäksi gis:stä e:hen asti.. miten saan ne toimimaan?
 
Minulla on JX-8P:n kanssa joskus semmoinen ongelma, että ääni jää soimaan vaikka koskettimen vapauttaa. Tilanteesta olen päässyt siten eroon kun painan nopeasti muutaman koskettimen yhtäaikaa pohjaan ja päästän ylös. Silloin sammuu myös se yksinäinen soiva ääni.
Liekö noissa vanhemmiten jotain häiriöitä koskettimissa yleensäkin. Tämä minun JX8 on erittäin paljon soitettu, jonkun ravintolamuusikon vanha laite. Midin kautta jollain toisella koskettimistolla soitettuna pelaa kyllä ihan hyvin. Toimiiko tuon sinun JX8:n äänet midin kautta soitettuna normaalisti?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «