Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Axe-FX II ja bassot
1
thoubi
09.12.2013 12:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei löytynyt tälläistä aihetta haku toiminnolla, tai sitten olen huono etsimään, mutta ihan kiinnostuksesta kyselen kokemuksia siitä, miten Axe ja basso toimii yhdessä.
 
Internetin syövereistä löytyy vähän erilaisia kantoja tähän asiaan, jotkut pitävät ja toiset taas ei, mutta onko Mnetin basisteilla kokemuksia Axesta.
Kitaristit tuntuvat kovasti pitävän tästä laitteestaa, mutta tosiaan basistit eivät yhtä paljon. Itseäni vähän kiinnostaisi kyseinen laite, enemmänkin kotisoittelun puolelle, mutta mikäli tulen ostamaan tämän laitteen sijoittuu ostaminen kauas tulevaisuuteen.
 
Kommentit ja kokemukset hyvin tervetulleita.
 
Jos tosiaan löytyy jo tälläinen lanka, niin ilmoittakaa niin voi sinne postata.
 
joukov
09.12.2013 15:25:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Työkaveri nauhoittelee kaikki bassot Axe FX:n kanssa ja tykkää kovasti. Viimeksi kuulin aika modernia metallia hänen bändiltään ja hyvältä kuulosti.
 
Subin(/t) tai ainakin 15" elementit vaatinee jos haluaa aktiivikaapit suoraan Axeen kytkeä ja saada toistettua alakertaa kunnolla.
 
Dropped C
09.12.2013 17:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joukov: Työkaveri nauhoittelee kaikki bassot Axe FX:n kanssa ja tykkää kovasti. Viimeksi kuulin aika modernia metallia hänen bändiltään ja hyvältä kuulosti.
 
Subin(/t) tai ainakin 15" elementit vaatinee jos haluaa aktiivikaapit suoraan Axeen kytkeä ja saada toistettua alakertaa kunnolla.

 
Luulis että pääte + mikä tahansa bassokaappi toiminee, ihan ilman subbasia?
 
thoubi
10.12.2013 09:52:59 (muokattu 10.12.2013 09:53:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen oon tosiaan huomannut, että näissä progemetallipiireissä Axe on suosittu vehje, niin kitaristien ja basistien keskuudessa. Näissä piireissä ne käyttää Axee tuolla Dropped C:n sanomalla tavalla, että pääte + bassokaappi, joten kai tuo toimii tuolleen. Tästä voidaan varmaan päätellä, että kyllä sillä oikeetakin musiikkia voi varmaan tehdä.
 
Muilla internetfoorumeilla on todettu, että Axessa on kuulema hyvä SVT (oletan että SVT CL) presetti, mutta muuten olisi melko huono tai liian "kitaramainen". Vertailuista olisi kiva saada tietoa, esim. SVT vs Axe tms.
 
pekezu
10.12.2013 11:48:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thoubi: Sen oon tosiaan huomannut, että näissä progemetallipiireissä Axe on suosittu vehje, niin kitaristien ja basistien keskuudessa. Näissä piireissä ne käyttää Axee tuolla Dropped C:n sanomalla tavalla, että pääte + bassokaappi, joten kai tuo toimii tuolleen. Tästä voidaan varmaan päätellä, että kyllä sillä oikeetakin musiikkia voi varmaan tehdä.
 
Muilla internetfoorumeilla on todettu, että Axessa on kuulema hyvä SVT (oletan että SVT CL) presetti, mutta muuten olisi melko huono tai liian "kitaramainen". Vertailuista olisi kiva saada tietoa, esim. SVT vs Axe tms.

 
Mä en usko että Axesta tai mistään muustakaan mallintavasta vehkeestä saa SVT:n soundia pihalle, ellei aja sitä sitten suoraan SVT:n sisäänmenoon.
 
Se että onko SVT just se soundi kaikkeen metalliin on kaikkien henkilökohtainen mielipide ja päätös.
 
Monet kitaramallintavat on toimineet huomattavasti paremmin kuin bassomallintavat vehkeet. En tiedä onko kyse siitä, että basso vaatii soittimeltakin enemmän, jotta matalat taajuudet soivat varmasti. Näinollen dynamiikka alataajuuksien suhteen voi olla laajempaa mitä mallintavat voivat tarjota. En tiedä, spekulointia on ja vahvaa mutuilua.
 
Itse säästäisin rahat johonkin muuhun Axen sijaan, mutta jos tuntuu että se on just the vehje niin saahan senkin ostaa.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
thoubi
10.12.2013 16:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei tälläinen laite ainakaan kovin korkealle pääse minun ostoprioriteettilistassa, mutta enemmänkin ihan silkasta kiinnostuksesta kyselen/tutkailen.
 
JT_
11.12.2013 12:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni ainakin Meshuggahin Dick Lövgren ja Peripheryn Nolly Getgood vetävät ko. laitteella, eli uskoisin moderneihin metalli- ja progetouhuihin olevan aika kompetentti laite. Soundinäytteitä kyseisiltä hemmoilta löytynee netistä reilusti, eli ei muuta kuin google laulamaan.
 
Käyttöliittymästä yms. seikoista en ainakaan kitaristien suusta ole kuullut moitetta ja soundia on näyttänyt löytyvän moneen lähtöön. Varmasti tutkimisen arvoinen aihe ja odotan itsekin aitoja käyttökokemuksia ja mielipiteitä, toivotaan että niitä joltakulta löytyy!
 
JT_
11.12.2013 15:34:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vielä pari linkkiä aiheeseen liittyen:
 
Nolly Getgood: http://www.youtube.com/watch?v=lMxbP1V3WBo
 
Dick Lövgren: http://www.youtube.com/watch?v=oAFJmgA2G5E
 
Toivottavasti antaa jotain kuvaa.
 
pkuukas
16.12.2013 18:30:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JT_: Tässä vielä pari linkkiä aiheeseen liittyen:
 
Nolly Getgood: http://www.youtube.com/watch?v=lMxbP1V3WBo
 
Dick Lövgren: http://www.youtube.com/watch?v=oAFJmgA2G5E
 
Toivottavasti antaa jotain kuvaa.

 
Toi Nollyn soundi on kyllä omansa. Mahtava meininki, vaikka onkin ihan äärimmäisen kaukana siitä mitä tulee itse haettua. Ja kaikenlaisesta transparenttiudesta.
 
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen.
JT_
17.12.2013 19:51:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pkuukas: Toi Nollyn soundi on kyllä omansa. Mahtava meininki, vaikka onkin ihan äärimmäisen kaukana siitä mitä tulee itse haettua. Ja kaikenlaisesta transparenttiudesta.
 
Pakko arvostaa, kun artisti on selkeästi käyttänyt runsaasti aikaa ja vaivaa sen oman soundinsa etsimiseen. Ja vielä tehnyt lajissaan aika helvetin hyvää työtä!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «