Kaveri Dublinista lupasi lahettaa irlantilaisen hurling-mailan. En allekirjoita. |
Gabe 09.12.2013 11:45:34 | |
---|
pappasfin: Tuo on hankala paikka, jos esim. yöllä herää kotona kun joku on sinne murtautunut. Hankalaksi sen tekee moni asia kuten, että yhtään ei saisi käyttää liikaa väkivaltaa henkilön poistamiseksi kotoaan ja mitenköhän sekin on mahdollista jos murtautuja on sellaisissa aineissa, ettei se edes kipua tunne. Lisäksi jos roisto pistää hanttiin ja on vaikka päätä pidempi niin ei siinä hirveesti millään hellillä konsteilla äijää taltuteta ja siinä on omat vaaransa ja menee helposti lain mukaiseksi "ylilyönniksi" hätävarjelu. Toisaalta visiin lakituvassa näissä huomioidaan, että kyse on kuitenkin kodissa tapahtuvasta asiassa, joten oikealla tulkinnalla voidaan "jättää huomioimatta" jokin seikka kun katsotaan tilanteen olleen niin paha, että olisi kohtuutonta noudattaa kyseistä lain kohtaa. Tosin aika kylmä hermonen pitää olla, että tajuaisi vetää täysin poikkeavan lähestymistavan unihiekat silmillä keskellä yön pimeyttä. Niinpä, siinä tuli melkoinen adrenaliiniryöppy kun aivot tajusivat että kyllä siinä tosiaan joku tonkii kämppää silmien edessä. Oli vielä ihan aineissa koko tyyppi, silmät seisoi päässä eikä se edes heti tajunnut minun seisovan takanaan. Onneksi oli niin pieni ja hintälä kaveri että sain pideltyä sitä ilman muksimista, kiemurteli sitten kuitenkin irti ja pinkaisi alas parvekkeelta. Onneksi tapahtui aikaan ennen lapsia, en olisi nykyään ihan noinkaan rauhallinen jos joku tonkisi yöllä lastenhuoneen vieressä. Mutta Heikillä kävi kyllä älyttömän hyvä tuuri kun kitarat ja viinit saivat olla rauhassa. Olisi mennyt joulu aika ikävissä merkeissä muutoin. :/ |
Laulava Kylätohtori 09.12.2013 12:03:52 | |
---|
kekkuliheikki: Kitarakamoista viis. 1996 Chateauneuf Du Pape oli jatetty!!!!! Nyt oli todellinen katastrofi lahella. Huh! Nyt juot sen äkkiä pois, niin ei tarvitse ensi kerralla jännittää, kuinka käy... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gary the pine 10.12.2013 11:54:31 | |
---|
pappasfin:Pienempi paha se on tietysti pistää rosmo Honkanummelle kuin joutua sinne itse. Parempi ite raudoissa ku laudoissa (erään vanhemman konstaapelin lausuma elämänviisaus). |
Osteri 10.12.2013 13:49:51 | |
---|
Omakohtaisesti mulla on takavuosina murtauduttu autoon joassain siellä Cannes ja Saint-Tropez välisellä rantatiellä. Porukat menee alas rantaan uimaan ja vorot putsaa turistien autoja, jotka parkissa rannasta katsoen rinteellä ylempänä. Eivät mitään meistä rikastuneet ja ikkunat ja lukotkin kaikki ehjinä. Siisti homma. Tuttavat asuivat Useita vuosia Marseillen lähellä Aubagnessa ja kertoivat juttuja joiden perusteella seudulla porukat vahtii talojaan todella tarkasti. Kyllähän koko tuo rantaseutu Barcelonaan saakka on jotakuinkin villiä, ainakin Suomeen verrattuna. Monikulttuurinen meininki yhdistettynä suureen väestömäärään, alhaiseen elintasoon ja huumeisiin, niin homma on selvä. Suomessa saa olla aika tarkkana kyllä että miten niitä voroja kohtelee. Helposti saa vaan itselleen hankaluuksia. Eipä tarttis kuin muutaman kerran osuu tilanne jonkun poliitikon/päättäjän kotiin, niin eiköhän lakialoitteita ala tulla siihen malliin että meininki helpottuu tavallisella kansalaisellakin. Erittäin huolestuttavana pidän kuitenkin sitä että kadulla apua tarvitseva kansalainen ei sitä kanssaihmisiltä helposti saa, koska kaikki pelkää juurikin niitä itselleen aiheutuvia harmeja. Siksi porukat katsoo sivuun kun toista pahoinpidellään. Tämä on erittäin harmillista.... Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Jii-Gee 10.12.2013 17:48:38 | |
---|
kekkuliheikki: Kaveri Dublinista lupasi lahettaa irlantilaisen hurling-mailan. Eikö lentopallomailalla pärjää enää ku pelit kovenee.. ?? |
MikaHekkanen 10.12.2013 17:50:02 (muokattu 10.12.2013 19:03:21) | |
---|
Onnea onnettomuuksissa, tosiaan. Minulla on asiaan liittyvä keventävä tarina. Autostani vietiin kerran tavaraa. Siellä oli taas kerran levällään vähän mitä sattuu ja yksi reppu tai muu vastaava kassi. Pelkästään tuo reppu vietiin. Poliisi oli löytänyt sen parin kilometrin päässä murtopaikalta, pengottuna totta kai. Mitään ei oltu viety! Poliisi sai minut kiinni, repussa kun oli pankkikorttikuitti. Seuraavana päivänä he toivat likavaatteeni takaisin pyykättäväksi. Zombiekoirat joutuvat helikopterin roottorin lapojen pyörteisiin, jolloin niiden päät katkeavat veren iloisesti tirskahdellessa - rheinone |
kekkuliheikki 10.12.2013 17:53:07 | |
---|
Mulla vietiin Lontoossa punttisalilta kassi kaapista kun olin suihkussa. Ei jatetty kun buutsit ja kalsarit. Oli komeeta menna metrolla kotiin. En allekirjoita. |
ruikku20 10.12.2013 18:21:11 | |
---|
Tuonpa täältäkin päin erään lyhyen kokemuksen tänne. Eli tuossa jotain vuos sitten yritettiin auto varastaa. Noh, se rosvo ei ollu sitte mikään kaikkein huolellisin, jätti autoon mm. oman puhelimensa ja tupakka-askin :D Onni onnettomuudessa sikäli, kun mitään ei ollut viety. Edes CD-soitin ei josatin syystä kelvannut, vaikka on ihan hyvä, varmaankin kustantaisi kaupassa noin 100e- Ainut mikä pänni, oli se, kun oli hajottanu autosta käynnistyksenestojärjestelmän. Oli meinaan pikkunen hakeminen, että missä vika, kun auto ei käynnisty. Jäi muistaakseni sitten parin viikon päästä kiinni tapahtuneen jälkeen. Lars is the best anyways. Way better technically than the guy from dream theatre and he doesn't have a big ego which always helps. Kiitos youtube ja käyttäjä kmvoss! :D |
kekkuliheikki 11.12.2013 10:30:10 | |
---|
Tuli muuten hirvea vitutus aamulla. Huomenna kyttalaitokselle selvittamaan loput paperityot. Tuollaisia paskiaisia juoksee nurkissa. Onneksi maksan veroja niin saavat hakea lisaa fyrkkaa sossusta niin ei tarvi kayda aina varastamassa. Korjausmies suositteli kivaaria aanenevaimentimella. Sen paku oli rullattu kolme kertaa ja oli saanut tarpeekseen. Pistan kunnon halytysjarjestelman. Kiehun silti. En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 11.12.2013 10:32:29 | |
---|
kekkuliheikki: Tuli muuten hirvea vitutus aamulla. Huomenna kyttalaitokselle selvittamaan loput paperityot. Tuollaisia paskiaisia juoksee nurkissa. Onneksi maksan veroja niin saavat hakea lisaa fyrkkaa sossusta niin ei tarvi kayda aina varastamassa. Korjausmies suositteli kivaaria aanenevaimentimella. Sen paku oli rullattu kolme kertaa ja oli saanut tarpeekseen. Pistan kunnon halytysjarjestelman. Kiehun silti. Ei ihme, että vituttaa. Olisihan tuon hälytysjärjestelmän hinnalla saanut jotain kivaa kitarakamaakin. Miten muuten tuo byrokratiapuoli hoituu siellä Ranskanmaalla? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
kekkuliheikki 11.12.2013 10:33:52 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei ihme, että vituttaa. Olisihan tuon hälytysjärjestelmän hinnalla saanut jotain kivaa kitarakamaakin. Miten muuten tuo byrokratiapuoli hoituu siellä Ranskanmaalla? Eikohan se huomenna selvia. Tein rikosilmoituksen jonka poliisi hoitaa. Sen kanssa vakuutusyhtioon. En allekirjoita. |
kekkuliheikki 11.12.2013 10:40:44 | |
---|
Mulla on mahtunut enemmankin huonoa onnea matkaan vuosien aikana. Lontoossa kusetti vuokravalitysfirma vuoden vuokrat (n.13000 puntaa). Eivat laittaneet eteenpain kampan omistajalle ja syyttivat minua ja kamppakaveria. Selvitin asian ja vuokrafirma havisi maan kamaralta. Minulla oli kamppa Lontoossa jonka vuokrasin. Vuokralainen vuokrasi eteenpain ja kamppa tuhottiin. 40000 euron vahingot. Kaytettiin porttolana ja huumeluolana. Jouduin hakkaamaan sen ja heittamaan kamat ulos kun ei suostunut lahtemaan. Meinasin joutua itse oikeuteen mutta selvisin koska jannu oli niin tyhma etta antoi mulle avaimet. Nukuin saman viikon tuhoutuneen kampan lattialla viidakkoveitsi vieressa. Kaverilla oli golfmaila. Vitutti. Kaikkien naiden episodien jalkeen en ole enaa missaan tekemisissa afrikan-manteerelta tulevien ihmisten kanssa. Niin usein on napit palaneet. En allekirjoita. |