MeatPie 14.11.2002 21:56:01 | |
---|
Tulipa tuossa mieleeni, että olisi hauska tietää, kuinka moni teistä tanssimuusikoista soittaa tanssimusiikkia pelkästään rahan takia? Itse en siihen ryhtyisi suurin surminkaan. Minusta nykyajan(ja vanhan ajan) tanssibiisit ovat niin uskomattoman huonoja, kliseisiä, tylsiä ja ärsyttäviä, etten soittaisi niitä mistään hinnasta. |
Ossi 14.11.2002 22:56:25 | |
---|
Minusta nykyajan(ja vanhan ajan) tanssibiisit ovat niin uskomattoman huonoja, kliseisiä, tylsiä ja ärsyttäviä, etten soittaisi niitä mistään hinnasta. En ole tanssimuusikko, kaukana siitä, mutta suosittelisin perehtymään ns. tanssimusiikiksi karsinoituihin vanhoihin kunnollisiin iskelmiin. Ehkä ne kuulostavat klisheisiltä, mutta se johtuu pelkästään siitä, että niiden säveltäjät ovat vääntäneet niin hienoja biisejä, että myöhempien aikojen apinoijat ovat käyttäneet sumeilematta varastamiaan juttuja ja vesittäneet siinä samalla alkuperäisetkin teokset. Uppoutumisen iskelmien maailmaan voisi aloittaa vaikka näistä: "Volare", "Lazzarella", "Poika varjoisalta kujalta", "Hernandon salaisuus", "Marokosta Sudaniin" jne. Baila Mi Hermana |
toinen tanssija 14.11.2002 23:03:32 | |
---|
. Minusta nykyajan(ja vanhan ajan) tanssibiisit ovat niin uskomattoman huonoja, kliseisiä, tylsiä ja ärsyttäviä, etten soittaisi niitä mistään hinnasta. Ööh, tuota niitähän voi soittaa ja sovittaa joko hyvin tai huonosti. Itse kotona yleensä kuuntelen mieluiten vanhempia heavybändejä, mutta sitä kun ei voi tanssia niin ei voi -muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (esim. Purplen Place in line). Tänään kuuntelin uskomattoman hyvän version Kultaisista korvarenkaista Reijo Taipaleen ja Topi Sorsakosken yhteisesityksenä, mukana oli aivan mahtava akustinen kitara -kukahan lienee soittanut.. |
Jonte 15.11.2002 08:19:45 | |
---|
Tulipa tuossa mieleeni, että olisi hauska tietää, kuinka moni teistä tanssimuusikoista soittaa tanssimusiikkia pelkästään rahan takia? Itse en siihen ryhtyisi suurin surminkaan. Minusta nykyajan(ja vanhan ajan) tanssibiisit ovat niin uskomattoman huonoja, kliseisiä, tylsiä ja ärsyttäviä, etten soittaisi niitä mistään hinnasta. Eipä sitä pelkästään rahan takia. Jokainen uusi päivä on entinen eilinen. |
KB 15.11.2002 08:28:44 | |
---|
Toivottavasti ei kukaan. Tanssimuusiikin "harrastus" lähti mulla halusta päästä keikalle ja sitä se on vieläkin. Mulle se lavalla oleminen on se juttu - näistä päivätöistä kun ei juuri aplodeja heru... Ossi puhuu vähän mutta asiaa, noi biisit ovat loistavia. Difficile est satiram non scribere |
Fingers 15.11.2002 08:41:57 | |
---|
pelkästään rahan takia? Olishan se kivaa soitella mielimusiikkiaan, mutta raha on otettava sieltä mistä sen saa ja kun ruokkia täytyy omat ja vieraat mukulat. Eipähän tarvi notkua sossun luukulla. Kyllä idealismi "rokkia ja sossua" on koettu, mutta ihminen aikuistuu...kait. |
Basso-Aslak 15.11.2002 10:01:57 | |
---|
Noh, Tuossa jo aiemmin kiteytettiinkin se oleellinen, keikalle pääsyhän se. Kumma, että sitä tanssimusiikkia pitäisi häppeillen soittaa ja keikallekin mennä poplarin kaulukset pystyssä ja lippa silmillä ettei kukaan tunne. Mielestäni enemmänkin on kyse siitä, että on huonosti tahi hyvin sovitettua/soitettua/esitettyä musiikkia. Itse kuuntelen kaikkea muuta kuin sitä itteensä, mutta kun siihen luuttuun tarttuu niin sitten tehdään homma niin hyvin kun rahkeet riittää. Totta on kyllä se, että "tanssimusiikki" -otiskon alle mahtuu luvattoman paljon kökköä. Sitä taas ei ole pakko soittaa, hyviä ralleja on maailma väärällään. |
Fortune 15.11.2002 11:58:16 | |
---|
Vanhaa tanssimusiikkia eli iskelmää kyllä voisin soittaa ihan mielelläni ihan biisien takia. Uutta suomi-iskelmää en. Vanhoissa lauluissa on ideaa, mielenkiintoisia väliosia, haastavia soinnutuksia, groovea, meininkiä, asennetta. Mieluummin 60-70 -lukujen iskelmää kuin nykyrokkia. "Kun maailma tasapäistyy
niin persoonat sivuun väistyy"
-J.Leskinen
Tuolla on myös Norsuja! |
PeeJii 15.11.2002 15:02:00 | |
---|
Vanhaa tanssimusiikkia eli iskelmää kyllä voisin soittaa ihan mielelläni ihan biisien takia. Uutta suomi-iskelmää en. Vanhoissa lauluissa on ideaa, mielenkiintoisia väliosia, haastavia soinnutuksia, groovea, meininkiä, asennetta. No just samaa mieltä oon. |
satka 15.11.2002 15:34:53 | |
---|
Enpä sanoisi, että kaikki nykyiskelmä on kökköä ja vanha hyvää tai päin vastoin. Kyllä niitä helmiä löytyy joka vuosikymmeneltä jos ei vuodelta. Tanssimusaan ei ainakaan meikäläinen ole vielä kyllästynyt - valinnanvaraa on rytmilajeissa, tyyleissä, tunnelmissa jne. Nam. |
hexa 15.11.2002 16:00:28 | |
---|
Tulipa tuossa mieleeni, että olisi hauska tietää, kuinka moni teistä tanssimuusikoista soittaa tanssimusiikkia pelkästään rahan takia? Itse en siihen ryhtyisi suurin surminkaan. Minusta nykyajan(ja vanhan ajan) tanssibiisit ovat niin uskomattoman huonoja, kliseisiä, tylsiä ja ärsyttäviä, etten soittaisi niitä mistään hinnasta. ei susta oliskaan siihen. |
MeatPie 15.11.2002 16:20:34 | |
---|
ei susta oliskaan siihen. Niin justiinsa, en pystyisi soittamaan musiikkia josta en pidä. |
Fortune 15.11.2002 16:54:59 | |
---|
Tarkennettakoon, että itse olen vain wannabe-tanssimuusikko :) Kotitarvebossanovaisti. "Kun maailma tasapäistyy
niin persoonat sivuun väistyy"
-J.Leskinen
Tuolla on myös Norsuja! |
mauritius 15.11.2002 17:39:54 | |
---|
Niin justiinsa, en pystyisi soittamaan musiikkia josta en pidä. jota et osaa.
|
MeatPie 15.11.2002 17:48:50 | |
---|
jota et osaa. Aivan niin :)
|
Bundle 15.11.2002 18:34:22 | |
---|
No... täytyy myöntää että rahan takia sitä tulee soitettua, mutta en mä rokkikeikallekkaan lähtis ilmaiseksi soittamaan. |
Ukko 15.11.2002 19:09:17 | |
---|
En ole tanssimuusikko, kaukana siitä, mutta suosittelisin perehtymään ns. tanssimusiikiksi karsinoituihin vanhoihin kunnollisiin iskelmiin. . 50-60 luvun tanssibiiseissä oli monimuotoisemmat sointukuviot kuin nykyisissä. Johtui varmaan T. Kärjen jazz taustasta.
|
viulisti huttunen 18.11.2002 10:11:59 | |
---|
Tulipa tuossa mieleeni, että olisi hauska tietää, kuinka moni teistä tanssimuusikoista soittaa tanssimusiikkia pelkästään rahan takia? Itse en siihen ryhtyisi suurin surminkaan. Minusta nykyajan(ja vanhan ajan) tanssibiisit ovat niin uskomattoman huonoja, kliseisiä, tylsiä ja ärsyttäviä, etten soittaisi niitä mistään hinnasta. Montakos kuolematonta rock-klassikkoa sinä itse sitten oletkaan tekaissut? Mee poika kotiis kasvamaan, onkos sulla vielä edes ikää ravintolakeikkoihin? Sitä paitsi, tuolla asenteella tehtynä sulle ei siitä todellakaan edes maksettaisi... |
Fortune 18.11.2002 11:23:34 | |
---|
Mee poika kotiis kasvamaan, onkos sulla vielä edes ikää ravintolakeikkoihin? Eihän sinne soittaja ikää tarvitse, kun pysyy pois tiskiltä. Onhan noita tenavatähtiäkin ravintolakeikoilla nähty.
|
aika puhtaasti rahasta on tähän mennessä soittanut...ei sillä ettenkö soittamisesta nauttisi, mutta ksen verran pitkiä ja raskaita keikat on ettei sitä ilmaseks kylä ala tekemään.
joo. |