juha_k 13.05.2004 16:42:26 | |
---|
Kertokaa, millaisia kokemuksia teillä on kyseisen vahvistimien kanssa. Olen nimittäin kaavaillut tämän ostoa tässä, ja olisi mukava kuulla, onko pelistä mihinkään. Ihan mitä tahansa mieleesi tulekaan, anna tulla vaan! |
Kertokaa, millaisia kokemuksia teillä on kyseisen vahvistimien kanssa. Olen nimittäin kaavaillut tämän ostoa tässä, ja olisi mukava kuulla, onko pelistä mihinkään. Ihan mitä tahansa mieleesi tulekaan, anna tulla vaan! Tosta nimenomaisesta mallista ei kokemusta ole, mutta aktiivikäytössä (vielä toistaiseksi) on parhaillaan 8280. Siitä irtoaa ihan kohtuullisen hyvät hevanderisäröt, mutta puhtaat ovat hieman luonteettomat. Jos olet kuullut Metallican Onen, niin aivan saman soundin saa ulos. Rokkisärötkään eivät ole mitkään maailman parhaimmat, mutta kyllä niillä kehtaa soittaa. Kaiku ei päätä huimaa, mutta ajaa asiansa. Jossain 4-5KHz tienoilla on sellainen ärsyttävä sirinä, mutta sen luulen johtuvan elementeistä (Celestion G-12t 75 tjsp.). Soundi on näin yleisesti ottaen yksinään soitellessa hieman ponneton uupuvan bassontoiston takia, mutta se johtuu avonaisesta kaappirakenteesta ja siitä ei ole haittaa bändisoitossa. Tehoa tosta mun mallista irtoaa kuin pienestä pitäjästä, 8040 saattaa bändikäytössä olla jo liian hiljainen, jos järkevän kuuloista soundia haluaa. Kotona riittänee vallan mainiosti. Parametrisella eq:lla kun leikkaisi sen sirinätaajuuden pois, niin metalliin tuo omani ainakin sopisi kuin nyrkki silmään. En tiedä auttaako yhtään, kun eri mallista kuitenkin on kyse. EDIT: Tämä mun peli on toiminut viatta jo 80-luvulta asti, eli aika luotettavalta peliltä vaikuttaa. Tosin niinhän useimmat transistorivehkeet ovatkin. Toki potikat rahisevat ja liittimet ovat vähän hapettuneet, mutta ne eivät sinänsä ole vikoja ja ne on helppo korjata. Kesällä ostan jo vuoden ajan kuolaamani Screamerin ja kaapin, mutta ajattelin pitää tämän varavahvistimena, jos Screameriin tulisi joskus jotain pahemman luokan vikaa. Ensimmäiseksi kunnon vahvistimeksi nämä ekan sarjan Valvestatet sopivat mainiosti. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
HeavyMachinery 13.05.2004 23:57:51 | |
---|
Osta ennemmin vaikka b-rinkeli, paska valvestate ,aih sain taas näppäylöitä..... I am not insane, i am just smarter than YOU ! |
juha_k 14.05.2004 09:09:22 | |
---|
Voisitko kertoa tärkemmin tästä "b-rinkelistä"? Vaikka oikeasta nimestä on hyvä aloittaa. |
Quu 14.05.2004 10:11:16 | |
---|
Uskoisin b-rinkelin tarkoittavan behringeriä http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Angus 14.05.2004 12:54:37 | |
---|
Kertokaa, millaisia kokemuksia teillä on kyseisen vahvistimien kanssa. Olen nimittäin kaavaillut tämän ostoa tässä, ja olisi mukava kuulla, onko pelistä mihinkään. Ihan mitä tahansa mieleesi tulekaan, anna tulla vaan! Itse olen myös aikeissa ostaa ko. vahvistimen. Haussa on A. Youngin soundi (mahdollisimman halvalla) ja luotettavan vinkin sain, että Marshalin Valvestate 8040 vahvarilla ja Epiphonen SG G-400 kitaralla saisi tälläisen soundin. Let there be rock! |
Kakemakeväke 14.05.2004 13:22:16 | |
---|
Haussa on A. Youngin soundi Anteeksi, että heitän off-topikiksi, mutta toi on varmaan vastenmielisin kitarasoundi, minkä mä keksin. Rock-musiikki pelasti minut urheilulta. |
Angus 14.05.2004 14:12:36 | |
---|
Anteeksi, että heitän off-topikiksi, mutta toi on varmaan vastenmielisin kitarasoundi, minkä mä keksin. No tuohan on aivan mielipidekysymys. No heitänpä pallon takaisin ja kysäisen kenen soundeista itse pidät? Mainittakoon vielä, että senkin takia hakusessa juuri tuo soundi koska aika pitkälti tulee vain AC/DC:tä soiteltua ja miksi soittaa sitä aivan eri soundilla kuin Ang. Let there be rock! |
ReBeat 14.05.2004 14:29:52 | |
---|
Pelkäänpä että puolen vuoden kuluessa saattaa tulla se perinteinen "ei kuulosta kyllä yhtään samalta" -ilmiö tuon 8040:n kanssa. Aivan hiljaisilla voluumeilla eri vahvistinten välillä ei hirveitä eroja tietenkään kuule, mutta se on varma että kun tuota valkkaria kääntää isommalle niin soundi ei ole sama kuin AC/DC:llä... Tekemällä ei synny musiikkia. |
booster 14.05.2004 14:44:11 | |
---|
Kaverilla on tuo 8080, joka on siis 80W -versio tuosta samasta, ja kyllähän sillä ihan soittelee, varsinkin kotona. Siinähän on efektiluuppi, eli jos haluaa käyttää jotakin mallinnusboxia suoraan Valvestaten päätteeseen, niin sekin onnistuu. Sata kertaa mieluummin tuollainen kuin joku Behringeri. 2+2=5, for extremely large values of 2 |
Angus 14.05.2004 14:45:25 | |
---|
Pelkäänpä että puolen vuoden kuluessa saattaa tulla se perinteinen "ei kuulosta kyllä yhtään samalta" -ilmiö tuon 8040:n kanssa. Aivan hiljaisilla voluumeilla eri vahvistinten välillä ei hirveitä eroja tietenkään kuule, mutta se on varma että kun tuota valkkaria kääntää isommalle niin soundi ei ole sama kuin AC/DC:llä... Melkeinpä luotan kuitenkin enemmän tähän ko. henkilöön, jonka kanssa tosta asiasta juttelin. Soittanut kitaraa vuodesta 1977 lähtien kun osti Whole Lotta Rosie - sinkun ja siitä asti ollut AC/DC fani, joten uskon että voin aika pitkälti luottaa siihen että kyseisillä välineillä saan hyvän "angus-soundin". Let there be rock! |
Hannu H. 14.05.2004 15:58:52 | |
---|
Kertokaa, millaisia kokemuksia teillä on kyseisen vahvistimien kanssa. Olen nimittäin kaavaillut tämän ostoa tässä, ja olisi mukava kuulla, onko pelistä mihinkään. Ihan mitä tahansa mieleesi tulekaan, anna tulla vaan! Itellä on kyseinen vahvistin. Ollu joku 3 vuotta jo vissiin (en ihan varma). Kohtalaiset hevisäröt saa vääntelemällä ja kääntelemällä ja cleaneista saa siedettävät tuplamäärällä vääntelemistä ja kääntelemistä. Aikoinaan tämmösen ostin kun fender frontman15 alkoi tuntua puulta ja tätä koitin niin tämä oli lähes jumalainen peli. Jotain kuitenkin vahvistimesta luultavasti kertoo se, että eilen kävin koittamassa fenderin hotrod deluxea kaupassa ja kun kotona aloin soittaan meinas itku päästä... Kylläkään nämä vahvistimet eivät paini likikään samassa hintasarjassa... Hintaisekseen ihan oiva peli (riippuen tietenkin paljonko olet maksamassa?) "May the tone be with you" |